به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

کاربرد کابل افشان

کاربرد کابل افشان

کاربرد کابل افشان
انواع مختلفی از کابل های برق با توجه به نوع پروژه های گوناگون تولید شده که زمینه کاربرد هر کدام از کابل ها متفاوت می باشد.
‏ در بین این تنوع بالا، کابل افشان که از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است، جزء قدیمی ترین و پرکاربرد ترین نوع کابل ها محسوب می شود.
اگر برای شما هم سوالات مختلفی در حوزه کابل افشان مانند کابل افشان چیست؟ موارد استفاده و کاربرد کابل افشان کدامند؟ قیمت کابل افشان چگونه مشخص می گردد؟ و سوالاتی از این قبیل به وجود آمده تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.
در ابتدا لازم است تا به سوال کابل افشان چیست؟ پاسخ مناسبی ارائه دهیم، کابل افشان دارای چندین رشته منعطف بوده که به دلیل خاصیت انعطاف پذیری در هنگام پیچش و خمیدگی استحکام بالایی داشته و به هیچ عنوان نمی شکند.
کابل افشان مجموعهای از چند رشته سیم با یک روکش عایق مانند که علت نام گذاری آن انعطاف پذیری بالای کابل می باشد و جنس رسانایی که در روند تولید این کابل مورد استفاده است، به طور معمول از مس انتخاب می شود.
کاربرد کابل های افشان به دلیل انعطاف پذیری بالا و مقاومت مناسب هادی در برابر جریان برق بسیار زیاد می باشد.

انواع کابل افشان

کابل افشان به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد، می ‌توان از آن در همه شرایط استفاده کرد و بیشتر از کابل افشان در صنعت ساختمان سازی استفاده می کنند.
برای اینکه موارد استفاده و کاربرد کابل افشان گسترده تر شود، تولید کنندگان این محصول را در تنوع بالایی تولید کرده اند، تا برای شرایط بیشتری بتوان از این کابل ها استفاده نمود.
کابل های افشان از لحاظ تحمل درجه حرارت، نوع مقاومت کابل، ویژگی های بازدارندگی در مقابل آتش یا ضد حریق بودن و بسیاری از شرایط و ویژگی‌ های دیگر دسته بندی می گردند.
همچنین کابل های افشان را از لحاظ نوع عایق به کار برده شده که از پلیمرهای متفاوتی استفاده شده، نیز در چندین گروه قرار می ‌گیرند که برخی از آنها قابلیت استفاده در شرایط پر خطر را داشته و در شرایط آتش سوزی می تواند تا ساعت ها دوام بیاورد.
اما به طور کلی از لحاظ نحوه طراحی سطح مقطع و بسیاری از موارد دیگر به چند مورد پرکاربرد از کابل های افشان می پردازیم:

کابل افشان سبک

کابل افشان سبک با در کنار هم قرار گرفتن چند رشته هادی با سطح مقطع بین ۲۵ صدم تا نیم میلی متر تشکیل می شود، از این کابل بیشتر برای مصارف و کاربردهای خانگی و ماشین آلات برقی کوچک استفاده می کنند.

کابل افشان گرد

کابل افشان گرد از کنار هم قرار گرفتن رشته های تابیده شده تشکیل شده که جهت محافظت از این کابل ها از عایق با جنس pvc و ضخامت های متفاوت به کار می برند. میانگین قطر خارجی کابل افشان گرد معادل ۳۵ میلیمتر است که موجب شده تا از این کابل در تقسیم بندی کابل های سنگین یاد کرد. حداکثر دمای ایجاد شده در هادی ۷۰ درجه سانتیگراد می باشد. از این کابل در بسترهای خشک و نمناک برای تغذیه منابع تاسیساتی استفاده می کنند.

کابل تک رشته سوپر افشان

کابل تک رشته سوپر افشان از هادی مسی افشان با کلاس ۶ تولید می شود که روکش این کابل از جنس ترموپلاستیک الاستومر متر بوده و در سایزهای مختلفی تولید می گردد، از کابل های تک رشته سوپر افشان بیشتر در مصارف جوشکاری و کابل باتری به کار می برند.

کابل افشان قدرت

یک نوع کابل افشان که هادی آن از مس آنیل شده بوده و رشته ‌های موجود در این کابل به یکدیگر پیچیده هستند عایق مورد استفاده در این کابل از پی وی سی است و کابل های قدرت برای تأمین انرژی در نیروگاه ها بدون ایجاد خطر مورد استفاده قرار می گیرند.

کابل افشان لاستیکی

از محبوبترین کابل های صنعتی محسوب می ‌شود که با داشتن روکش ضخیم و مقاوم طول عمر بالایی دارد، کابل افشان لاستیکی کاملا انعطاف پذیر بوده و در برابر حرارت مقاوم است. به دلیل این دو ویژگی در صنایع گوناگون، آب، فاضلاب و سدسازی و کشاورزی به کار می آید.

کابل افشان دریایی

هادی به کار رفته در این کابل نیز از مس آنیل شده بوده؛ اما عایق آن از آمیزه pvc با رنگ بندی های استاندارد به صورت مشکی و سفید است.

کابل افشان NYY

این نوع کابل که در گروه کابل های قدرت زمینی قرار می گیرند، از هادی مسی و روکشی از جنس پلی وینیل کلراید تشکیل شده، جهت مصارف خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی پرکاربرد هستند. بر اساس استانداردهای مشخص شده رنگ غلاف این کابل مشکی بوده و تعداد رشته های آن از یک تا پنج رشته متفاوت می باشد.

کابل افشان NYMHY

این کابل در اتصالات متحرک ماشین آلات و تجهیزات صنعتی پرکاربرد بوده و بر اساس استانداردهای موجود در کارخانجات با روکش pvc و هادی مسی تولید می گردد و از لحاظ تعداد رشته های موجود در آن می توان به کابل های 2 رشته، 3 رشته، 4 رشته و 5 رشته اشاره نمود.

بیشترین موارد استفاده و کاربرد کابل افشان

در حال حاضر در کارخانجات تولید سیم و کابل انواع مختلفی از کابل طراحی و تولید می‌ شوند تا نیاز همه صنایع به این محصول پر استفاده تأمین گردد.
استفاده از کابل های افشان متناسب با نوع شرایط و نیاز تأثیر زیادی در کاهش هزینه ‌های اقتصادی و ایجاد ایمنی و حفظ جان و مال افراد مصرف کننده دارد.
معمولاً کاربرد کابل های افشان با توجه به دو پارامتر مهم جریان عبوری مصرف کننده و طول کابل مشخص می گردد.
در اینجا به معرفی برخی از مهمترین موارد استفاده و کاربرد کابل افشان می پردازیم:
1. برای تغذیه ماشین آلات صنعتی، موتورها و الکتروپمپ ها از نوع کابل افشان قدرت بیشتر استفاده می ‌کنند و همچنین در مراکزی که قرار است کابل ها به صورت دفنی مورد استفاده قرار بگیرند نیز کاربرد دارد.
2. از کابل افشان رابط بیشتر در تجهیزات روشنایی، وسایل الکتریکی خانگی و ماشین آلات برقی کوچک استفاده می نمایند.
3. از کابل های افشان تخت که قدرت بالاتری دارند برای کابل آسانسور، کابل فرمان، کابل برق، جرثقیل و بالابرها و همچنین سیستم های نقاله استفاده می کنند، تا بهترین نتایج را داشته باشند.
4. از کابل کنترل افشان نیز به جهت اندازه گیری سیگنال های دیجیتال و اندازه گیری توان و انرژی به صورت دقیق استفاده می شود.
5. از برخی از کابل های افشان لاستیکی در شرایط خاص فرمان، گرما، مواد نفتی، سدها و نیروگاه ‌های آبی و به طور کلی پالایشگاه ها و فرودگاه ها استفاده می کنند.
به غیر از مواردی که در اینجا ذکر شد، خوب است بدانید که از کابل های افشان در شرایط بسیار زیاد دیگری استفاده می شود، یکی از مهمترین آنها در زمینه مهندسی صدا می باشد. این کابل ها مناسب برای انتقال سیگنال ‌های صوتی بوده و به همین جهت در تلویزیون ها کاربرد دارند.
یکی دیگر از موارد استفاده مهم این کابل ها که به دلیل داشتن ویژگی مهندسی صدا مورد استفاده قرار می گیرد، برای دوربین های مدار بسته و دوربین های فیلمبرداری است.
البته در صنعت هواپیمایی نیز این کابل ها به جهت اتصالات داخلی هواپیما موارد استفاده گسترده ای دارند.

خصوصیات کابل افشان

کابل های افشان را با استفاده از رشته سیم های منعطف تولید می کنند که این کابل ها برای محیط هایی که نیاز به پیچ و خم بوده مورد استفاده قرار می گیرند.
معمولاً کابل های افشان از ویژگی های مختلفی علاوه بر انعطاف پذیری برخوردار هستند که سبب استفاده و کاربردهای گسترده این کابل شده است.
در این بخش به بررسی مهمترین خصوصیات کابل افشان و ویژگی های بارز آن می پردازیم:
از مهمترین خصوصیات کابل افشان، به انعطاف پذیر بودن آن می توان اشاره کرد که به سادگی به هر شکل دلخواهی در می آید.
این کابل ها در حین استفاده دچار شکستگی نشده و طول عمر بالایی دارند.
کابل های افشان قابلیت عبور ولتاژ در یک محدوده مشخص را داشته و برای ولتاژهای بیشتر از ۳۰۰ ولت و کمتر از ۵۰۰ ولت مناسب است.
در روند تولید این کابل ها از هادی مسی و گاهی اوقات آلومینیومی استفاده می ‌کنند و جنس عایق آن از پلیمر upvc انتخاب می گردد.
کابل های افشان برای عبور شدت جریان مشخصی تولید می شوند و نمی توان از شدت جریان های بالا یا پایین تر استفاده کرد.
کابل افشان قابلیت استفاده در فاصله‌ های طولانی را ندارد و باید در مسیرهای کوتاه مورد استفاده قرار بگیرد.

تفاوت قیمت کابل افشان به چه عواملی بستگی دارد؟

با بررسی دقیق و کامل کابل افشان درمی یابیم که یک کابل بسیار پر کاربرد در صنایع بزرگ و کوچک است که استفاده از آن می ‌تواند انجام بسیاری از پروژه ها را با سرعت بالاتری به پایان برساند.
در روند تولید کابل افشان از دو متریال آلومینیوم و مس به عنوان هادی استفاده می شود که این دو متریال با کمک پوشش های مختلفی مانند پلیمر پی وی سی یا پلی اتیلن سطح کابل را می پوشانند.
این عایق ها تأثیر زیادی در رونداستفاده از کابل ها داشته و کمک کرده تا بدون خطر از کابل در شرایط مختلف استفاده کنند.
اما نکته مهم در تفاوت قیمت کابل افشان در بازار بوده که در هنگام خرید ممکن است خریداران را دچار دغدغه و‌ چالش نماید.
قیمت سیم و کابل تولید شده در کارخانه ها با توجه به هزینه تمام شده مواد اولیه و نحوه تولید آنها مشخص می گردد، هنگام خرید کابل افشان با در نظر گرفتن این شرایط امکان خرید کابل ها با قیمت های مناسب فراهم می آید.
در این بخش به عوامل مهمی که در تفاوت قیمت کابل افشان در بازار تأثیرگذار هستند اشاره می کنیم:
استفاده از هادی مسی یا آلومینیوم در روند تولید کابل های افشان
آنیل بودن یا نبودن مس مورد استفاده در روند تولید سیم های افشان
یکسان و استاندارد بودن قطر تمام مفتول های به کار رفته در کابل افشان
داشتن هادی با مقاومت تعیین شده در استاندارد مشخص شده در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد
محاسبه افت ولتاژ در متراژهای بالا و انتخاب نوع مناسب
انتخاب سایز کابل با توجه به تلفات الکتریکی و احتمال افزایش شدت جریان در آینده
نحوه تولید کابل در کارخانجات برند تولید کننده
به طور معمول کابل های افشان در کارخانجات تولیدی به دو شکل متفاوت تولید می شوند که از لحاظ قیمتی با یکدیگر فرق می کنند.
برخی از کابل های افشان دارای سیم هادی در لایه های داخلی کابل هستند و برخی دیگر دارای رسانای بافته شده می باشند.
در نمونه اول که سیم هادی در لایه های داخلی قرار می‌ گیرد، تولید روکش در آن آسان تر و ارزان تر انجام می پذیرد و هسته کابل در این روش به شکل محکم در چندین لایه بسته بندی قرار گرفته و در مرکز کابل باقی می ‌ماند، پس با توجه به آسان تر بودن شرایط تولید، با قیمت مناسب تری هم در بازار عرضه می گردد.
اما کابل هایی که به صورت بافته شده در مرکز کابل قرار می گیرند مقاوم تر بوده و در هر قسمتی از کابل امکان ایجاد خمش بدون پاره شدگی هسته، وجود دارد؛ به همین جهت تولید کابل هایی که با این روش صورت می گیرد، نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتر داشته؛ به همین جهت قیمت آن به نسبت بالاتر می شود.

بزرگترین مرکز فروش کابل افشان بدون واسطه

با بررسی ویژگی ها و مشخصات کابل افشان درمی یابیم که این کابل یک محصول بسیار پرکاربرد و همه جانبه است که در پروژه های موقت و دائمی می توان از آن استفاده کرد.
به طور کلی از این کابل در ساختمان سازی در تولید پمپ آب و استفاده از آن در صنایع مختلف دیگر استفاده می کنند که کمک زیادی به کاهش برق گرفتگی دارد.
به همین جهت حجم خرید و فروش کابل افشان در بازار بسیار زیاد است؛ اغلب خریداران به دنبال یافتن مراکز عرضه و فروش مستقیم و بدون واسطه هستند تا هم از کیفیت و قیمت های مناسب بهره‌مند گردند.
این مجموعه می تواند به عنوان یکی از بهترین مراکز عرضه کننده کابل افشان محسوب شود؛ زیرا تمامی کابل ها را از کارخانجات تولید کننده و به نام تهیه می کنند.
انتخاب این مرکز فروش برای تهیه کابل مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد که خریدار می تواند با خیال راحت خرید خود را انجام دهد.
حضور کارشناسان متبحر در این مجموعه فروش، مزایای بسیار زیادی برای خریداران به دنبال داشته و می ‌توانند در حوزه های مختلفی از این افراد اطلاعات لازم را کسب کرده تا خریدهای مناسب‌تر انجام دهند.
از مهمترین مواردی که می توان از کارشناسان مشاوره دریافت کرد می توان به موارد ذیل اشاره نمود.
میزان انعطاف پذیری کابل ها
مقاومت کابل ها از لحاظ خوردگی
میزان مقاومت کابل ها در شرایط مختلف و تاب آوری آنها در کشش
نحوه اتصال کابل ها
بهترین موارد استفاده و کاربرد حرکات کابل
با دریافت این اطلاعات می توانید به صورت کاملا آگاهانه اقدام به ثبت سفارش محصول مورد نظر خود کرده و در کمترین زمان آن را در محل تحویل بگیرید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١