به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

خریدو فروش سیم افشان | سریر صنعت

خریدو فروش سیم افشان | سریر صنعت

خریدو فروش سیم افشان | سریر صنعت
برای شناخت بیشتر سیم افشان خوب است، بدانید که این سیم ها از تعداد زیادی رشته های هادی نازک تشکیل شده که عموماً از جنس فلز مس بوده و سیم افشان به دلیل انعطاف پذیری بالا در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
معمولا رشته های قرار گرفته در سیم افشان به یکدیگر پیچیده می ‌شوند که به دلیل پیچیده شدن طول سیم افزایش پیدا می ‌کند، در نتیجه مقاومت الکتریکی آنها نیز افزوده می گردد. داشتن مقاومت بالا موجب شده تا از این سیم در صنعت ساختمان سازی، ابزار آلات صنعتی و تصویری و حتی برخی از آلات موسیقی به کار برود.
برای تولید هادی سیم افشان از فلز مس به صورت مستقیم، فلز آلومینیوم و همچنین رشته های مس با روکش آلومینیوم استفاده می کنند. اما به طور حتم استفاده از هادی مسی به نسبت سایر متریال های دیگر کیفیت بالاتری دارد.
چرا که فلز آلومینیوم با اکسیژن هوا واکنش نشان داده و زودتر دچار زنگ زدگی می گردد و همچنین از لحاظ انتقال جریان الکتریسیته نیز نسبت فلز مس ضعیف تر است.
در صورتی که به درستی سیم های افشان را نمی شناسید، می توانید از طریق شکل ظاهری آنها که از رشته ‌های متعدد در کنار یکدیگر تشکیل شده یا از علامت های درج شده بر روی روکش آنها متوجه شوید.

مشخصات سیم افشان

به سیم های تک رشته‌ ای که هادی آنها از جنس فلز مس بوده و عایق به کار برده شده در آنها از پلیمر pvc است گفته می ‌شود. این سیم در داخل لوازم برقی و محیط‌ های خشک درون لوله ها در زیر یا روی گچ مورد استفاده قرار می گیرد. اما از سیم های افشان به شکل مستقیم بر برای قرارگیری در کانال های کابل کشی و مخازن استفاده نمی کنند.
سیم های افشان به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا به نام سیم قابل انعطاف، یاسیم انعطاف پذیر هم در بازار شهرت پیدا کرده است.
سیم های افشان از خصیصه های انحصاری برخوردار بوده و همین مشخصات موجب شده در پروژه های گوناگون به منظور برق رسانی مورد استفاده قرار بگیرد.
در این بخش به بررسی برخی از مشخصات سیم افشان می پردازیم:

جنس هادی

جنس هادی به کار برده شده در این سیم ها عمدتاً از فلز مس بوده و گاهی مواقع از آلومینیوم یا از فلز مس با روکش آلومینیوم استفاده می کنند.

جنس عایق

به طور معمول از ‏PVC و از نوع با کیفیت بالا برای روکش سیم ها استفاده می کنند، تا خللی در انعطاف پذیر بودن آن به وجود نیاید.

شناخت افشان بودن کابل

معمولاً بر روی عایق سیم های افشان عبارت هایی مانند AF و MH درج شده که نشان دهنده افشان بودن سیم ها بوده و همچنین از لحاظ شکل ظاهری نیز سیم های افشان کاملا مشخص است.

بررسی ولتاژ

در سیم های افشان ولتاژ براساس سطح مقطع هر سیم تعریف می گردد. ولتاژ نامی در سیم های افشان ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت تعریف گشته است که در سیم های افشان با سطح مقطع یک میلی متر مربع این ولتاژ قابل تحمل است. و در ولتاژ های نامی ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت مناسب برای سیم های افشان با سطح مقطع بیشتر از یک میلی متر مربع خواهد بود.

نامگذاری سیم ها

در روند نامگذاری سیم ها به پارامترهایی مانند جنس هادی، نوع عایق، شکل هادی و موارد دیگر توجه کرده و با قرار دادن حروف اول هر کدام از این پارامترها، نام سیم مشخص می گردد. به عنوان مثال از حرف n برای مشخص کردن سیم مسی نرم شده و از حرف y برای نشان دادن عایق و pvc دور هر رشته سیم و همچنین از حرف a برای مشخص کردن کاربری سیم در داخل لوله ها و از حرف m به عنوان نمایش دهنده مقاومت سیم در برابر رطوبت و مواد مختلف دیگر استفاده می شود.

مراحل تولید سیم افشان در کارخانه

سیم افشان جزء سیم های انعطاف پذیر و پرکاربرد در صنایع گوناگون است که در کارخانجات تولیدکننده به صورت تک رشته و دو رشته و حتی با تعداد بیشتر تولید می گردد.
با بررسی روند تولید سیم افشان در کارخانه در می یابیم که به طور معمول روال تولید تمام این سیم و کابل ها یکسان بوده و در برخی از مراحل تفاوت ‌هایی با یکدیگر داشته که منجر به تولید تنوع بالای سیم و کابل می شود.
تمامی سیم و کابل ها از قسمت های مختلفی به نام هادی، عایق، پوشش میانی و روکش تشکیل شده ‌اند که نحوه قرارگیری این لایه ها در کنار یکدیگر منجر به پدید آمدن تنوع بالای سیم و کابل می گردد.
در این بخش به بررسی کلی روند تولید سیم افشان در کارخانه می پردازیم:

تهیه مواد اولیه

فرایند پیچیده و طولانی تولید سیم در کارخانجات با اولین مرحله آن یعنی تهیه مواد اولیه شروع می شود. برای تولید انواع سیم افشان ابتدا مفتول های ۸ میلیمتری مسی را که در قرقره های بزرگ پیچیده شده ‌اند بر روی سکوهای مخصوص قرار می دهند.

مرحله نازک کاری

مرحله نازک کاری توسط یک دستگاه مخصوص در دو مرحله صورت می گیرد، در اولین مرحله مفتول مسی ۸ میلیمتری وارد دستگاه راد شده و تا حد استاندارد نازک می‌ شود. در مرحله بعدی باید این مفتول نازک شده توسط دستگاه فاین به مفتول های مناسب نیاز مشتری تبدیل گردد.

مرحله آنیل کاری

تمامی مفتول های مسی که توسط دستگاه فاین نازک شده باید در کنار کوره آنیل کاری قرار بگیرند، تا در این مرحله سیم ها به رشته‌ های نرم و انعطاف ‌پذیر تبدیل گردد. برای توضیح بیشتر مرحله آنیل کاری باید بگویم که با روش سرد و گرم کردن فلزات، تغییراتی در میزان استحکام و شکل پذیری آنها ایجاد می شود که به این نوع عملیات حرارتی آنیل کردن می گویند.

مرحله بانچ یا تاباندن رشته های مس

مرحله بانچ با دستگاه مخصوص صورت می گیرد که این مرحله برای کابل ‌ها و سیم ‌های افشان لازم و ضروری است. مفتول های آنیل شده بر روی قرقره در این مرحله با تاب نامنظم در کنار یکدیگر قرار می گیرند و مطابق سفارش مشتری و استانداردهای لازم آماده می گردد.

مرحله عایق کاری

در مرحله عایق کاری برای تولید پوشش زیرین سیم ‌و ‌کابل و همچنین پوشش نهایی از مواد مختلف به عنوان عایق استفاده می کنند.

مرحله روکش زنی

برای طی کردن مرحله روکش زنی از دستگاه ‌های اکسترودر استفاده می کنند که در این مرحله از مواد اولیه گرانول، روکش و پودر تالک استفاده کرده تا به صورت یک لایه پلاستیکی یک دست بر روی سیم های افشان قرار بگیرند.

مرحله بسته بندی

این مرحله به عنوان آخرین مرحله و یکی از مهم ترین مراحل آماده سازی سیم های افشان است که مطابق سفارش و درخواست مشتری در متراژهای مختلف محصولات را آماده می کنند. آماده سازی سیم های افشان به دو صورت قرقره و کلاف انجام می شود و پس از آماده سازی قرقره ها توسط دستگاه های بسته بندی آنها را به طور کامل وکیوم کرده تا در حین جابجایی و حمل و نقل هیچ آسیبی به جنس روکش سیم ها وارد نگردد.

بررسی انواع سیم افشان

در روند تولید انواع سیم افشان، استانداردهای مختلفی رعایت می ‌گردد، به همین جهت سیم های افشان را در چندین دسته و گروه تولید می ‌کنند، تا در هر شرایط بتوان مناسب ترین نوع سیم استفاده نمود.
بر اساس ولتاژ نامی و مقاومت سیم ها را به دو دسته بندی تقسیم می نمایند که شامل موارد ذیل است:

سیم افشان با ولتاژ ۳۰۰ الی ۵۰۰ ولت

سیم افشان با ولتاژ بین 300 الی ۵۰۰ ولت معمولاً دارای هادی با سطح مقطع کمتر از یک میلی متر مربع است و از این نوع سیم برای استفاده در داخل لوله ها، زیر و روی گچ و همچنین داخل لوله خرطومی استفاده می کنند.

سیم افشان با ولتاژ ۴۵۰ الی ۷۵۰ ولت

سیم افشان با ولتاژ بین ۴۰۰ تا ۷۵۰ ولت از سطح مقطع بیشتر از یک میلیمتر برخوردار است و از این نوع سیم برای استفاده در محیط های خشک و درون سیستم های روشنایی به کار می برند.

سیم افشان از لحاظ جنس هادی به کار برده شده در آن نیز در سه دسته بندی مهم قرار می ‌گیرند که هر کدام از این متریال ها برای بخش های خاصی پرکاربرد است:

سیم افشان مسی

سیم افشان مسی به دلیل رسانا بودن هادی مس از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در شرایط گوناگون به آسانی مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما از لحاظ هزینه نسبت به فلز آلومینیوم گران تر است.

سیم افشان آلومینیومی

با توجه به اینکه فلز آلومینیوم از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار است، معمولاً سطح مقطع هادی افشان در این سیم ها به گونه ای در نظر گرفته می شود که مطابق استانداردهای مربوطه باشد. از آنجا که ممکن است آلومینیوم در مجاورت اکسیژن هوا دچار سائیدگی یا اکسید شدن گردد، امکان خروج از محل اتصال به علت تغییرات دما در این نوع سیم ها بیشتر وجود دارد.

سیم افشان آلومینیوم با پوشش مس

سیم افشان آلومینیوم با روکش مس نسبت به سیم های آلومینیوم کیفیت بالاتری دارند. اما ممکن است که این سیم ها نیز در برابر اکسیژن هوا دچار خوردگی گردند و لازم است که حتماً مطابق استانداردهای در نظر گرفته شده تولید شود.

سیم افشان از لحاظ سایز و تعداد رشته های قرار گرفته شده در آن نیز به تفکیک در چندین دسته و گروه قرار می گیرند که هر چقدر تعداد رشته ‌ها بیشتر باشد، در نتیجه سطح مقطع آن نیز افزایش پیدا می ‌کند.
در ابتدا باید تعداد رشته ها و سطح مقطع سیم های هادی مورد بررسی قرار بگیرند. معمولاً سطح مقطع و تعداد رشته ها را با دو عدد در کنار یکدیگر نشان می دهند، مانند سیم 4*2 به این معنی بوده که سیم دارای دو رشته هادی به سطح مقطع ۴ است.

یکی دیگر از نمونه های سیم افشان که مورد استفاده و کاربرد خاصی دارد، سیم افشان ارت است. این سیم معمولاً با عایقی به رنگ سبز و زرد تولید می گردد، تا بین سایر محصولات قابل شناسایی باشد. معمولاً در داخل بدنه تمامی دستگاه های صنعتی، مخابراتی و حتی خانگی یک سیم ارت متصل به زمین قرار می ‌گیرد که وجود این سیم موجب شده تا جریانات اضافه به زمین انتقال پیدا کرده و از برق گرفتگی در حین کار کردن با این دستگاه‌ ها جلوگیری می ‌شود. ویژگی انعطاف پذیری سیم های افشان موجب شده تا با خیال راحت از این نمونه ها به عنوان سیم ارت استفاده گردد.

نکات مهم در خرید سیم افشان

سیم افشان یکی از سیم های پرکاربرد در شرایط مختلف است که شناخت ویژگی ها و مشخصات آن کمک می کند تا بهترین نوع سیم را با توجه به شرایط و کاربری آن تهیه نمایید.
در این بخش به بررسی برخی از مهم ترین نکات در خرید سیم افشان می پردازیم، تا با خیال راحت از این سیم ها در محیط های گوناگون استفاده نمایید.
توجه به جنس رسانای بکار برده شده در سیم و قدرت هدایت جریان الکتریکی مهم است.
در هنگام خرید سیم افشان وزن آن را مبنای کیفیت و کارایی قرار ندهید، بلکه ساختار داخلی سیم را بررسی نمایید.
قیمت مسئله بسیار مهمی در هنگام انتخاب سیم است؛ اما به هیچ عنوان کیفیت و ساختار محصول را فدای قیمت نکنید.
حتما در هنگام تهیه سیم افشان برند تولید کننده آن را بررسی نمایید.

بزرگترین مرکز خرید و فروش سیم افشان در کشور

سیم افشان مانند دیگر محصولات سیم و کابل از موارد استفاده و کاربردهای گوناگون برخوردار است. این سیم ها به دلیل انعطاف پذیری بالاتر و وجود هادی مس، کیفیت خوبی داشته و در شرایط گوناگون می توان از این سیم استفاده نمود.
تمامی افرادی که به حجم عمده از سیم افشان برای کاربردهای مختلف نیاز دارند، ترجیح می دهند تا بهترین قیمت ممکن برای این سیم ها را بپردازند. از آنجایی که عایق به کار برده شده در سیم های افشان نیز از نوع پلیمری است، قیمت مواد اولیه پلیمرها و همچنین قیمت فلز مس می تواند در قیمت نهایی این سیم تأثیر بگذارد.
با بررسی ویژگی ها و مشخصات انواع سیم افشان و شناخت دقیق و کامل این سیم ها می توانید یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش سیم افشان در کشور مراجعه کرده و سفارشات خود را در آسان ترین شکل ممکن بدون نیاز به گشت و گذار در مراکز فروش ثبت کنید.
مجموعه سریر صنعت یکی از بهترین مراکز در حوزه انواع سیم و کابل است که در زمینه انواع سیم افشان به خوبی فعالیت کرده و سعی دارد تا امکان دسترسی به تنوع بالای این محصول از لحاظ سایز بندی، هادی، ولتاژ و جنس هادی به کار برده شده را متناسب با نیاز مشتریان را فراهم آورد.
در صورت نیاز به تهیه انواع سیم افشان با قیمت مناسب و کیفیت خوب با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار کنید، تا پس از دریافت راهنمایی و مشاوره به صورت رایگان بهترین محصول را بخرید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١