به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

قیمت کابل ابزار دقیق | لیست قیمت کابل ابزار دقیق

قیمت کابل ابزار دقیق | لیست قیمت کابل ابزار دقیق

قیمت کابل ابزار دقیق | لیست قیمت کابل ابزار دقیق
با پیشرفت های زیادی که در صنعت و تکنولوژی رخ داده، انواع مختلفی از سیم و کابل تولید شده تا در هر شرایطی بتوان از نوع مناسب برای دریافت بهترین بازخورد استفاده نمود، کابل ابزار دقیق یکی از کابل های خاص در صنعت الکترونیک است.
کابل ابزار دقیق، گروهی از کابل های خاص بوده که در سیستم ‌های کنترلی و پردازش داده مورد استفاده قرار می گیرند. کابل ابزار دقیق با داشتن قابلیت استقامت در برابر نویز پذیری و تداخلات مغناطیسی بدون تأثیر پذیری از کابل های همجوار به بهترین شکل ممکن وظیفه انتقال سیگنال را انجام می دهد.
به طوز کلی کابل ابزار دقیق محیط امن و مناسبی برای انتقال سیگنال دستگاه های ابزار دقیق موجود در صنایع مختلف بوده که با دریافت و ارسال سیگنال کنترلی از طریق کابل امکان تغییر وضعیت یا پیاده سازی دستورالعمل های برنامه ریزی شده فراهم می گردد.
استفاده درست و بجا از کابل ابزار دقیق در کنار انتقال اطلاعات بدون نویز، بازه طول عمر دستگاه ها را نیز افزایش می دهد. به همین جهت در تمامی سیستم های اندازه گیری و کنترلی در صنعت از کابل ابزار دقیق استفاده می نمایند.

انواع کابل ابزار دقیق

در صنایع مختلف ابزارها و دستگاه های خاصی وجود داشته که برای دریافت و انتقال سیگنال های ویژه مورد استفاده قرار می گیرند. کابل ابزار دقیق یکی از تجهیزات لازم و ضروری در این زمینه است که وظیفه دارد یک مسیر مطلوب و رضایت بخش برای انتقال اطلاعات را ایجاد کند.
تنوع بالا در تجهیزات و عملگرهای صنعتی موجب شده تا صنعتگران این حوزه انواع کابل های ابزار دقیق مناسب برای هر شرایط را طراحی و تولید کنند، تا در فضاها و مکان های مختلف مانند کارخانه ها، پالایشگاه ها، نیروگاه ها از کابل مناسب استفاده نمایند.
انواع کابل های ابزار دقیق بر اساس محدوده ولتاژ، محدوده دمایی، جنس مواد بکار برده شده در بخش های مختلف کابل، ساختار هادی و ابعاد کابل ها وجود دارند. تفاوت در هر بخش از کابل ابزار دقیق موجب می‌ شود، تا کابل با ساختار متفاوت و برای استفاده در فضای خاص تولید گردد.
در این بخش به بررسی انواع کابل ابزار دقیق می پردازیم:

کابل ابزار دقیق عایق پلی اتیلن بدون زره

کابل ابزار دقیق با عایق پلی اتیلن به صورت غیر مسلح با استاندارد TYPE 1 تولید می ‌شود. این کابل بدون آرمور بوده و بیشتر برای محیط های داخلی کاربرد دارد. این نوع از کابل در فرآیند پردازش صنعتی،ا ارتباطات، انتقال داده ها، سیگنال های صدا و شرایط دیگر در تمامی محیط های داخلی و مناطق مرطوب به کار می رود.

کابل ابزار دقیق عایق پلی اتیلن زره دار

کابل ابزار دقیق با عایق پلی اتیلن که به صورت مسلح تولید شده، دارای استاندارد 2 TYPE بوده و با وجود آرمور برای استفاده در محیط های آزاد و همچنین به صورت دفاعی در زیر زمین مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کابل های مسلح زمانی که خطر آسیب های مکانیکی زیاد می گردد، یک گزینه کاربردی محسوب شده چرا که زره مقاومی دارد.

کابل ابزار دقیق عایق پلی اتیلن دار سرب دار

کابل ابزار دقیق پلی اتیلن سرب دار از استاندارد 3 TYPE برخوردار بوده و به دلیل داشتن یک لایه محافظ مکانیکی و مقاوم در برابر مواد هیدروکربنی معمولا بیشترین کاربرد را در تاسیسات نفتی و پالایشگاه ها شامل می شود. غلاف سربی در این کابل موجب شده تا از نفوذ مواد هیدروکربنی و نفتی به ساختمان کابل جلوگیری شود.
به همین سبب در شرایطی که نیاز به حفاظت شیمیایی و مکانیکی به طور همزمان استفاده از کابل غلاف سربی توصیه می گردد.

کابل ابزار دقیق عایق pvc بدون زره

این نوع کابل ابزار دقیق هم برای محیط های داخلی مورد استفاده قرار گرفته، به دلیل مسلح نبودن بهتر است تا این کابل را در شرایط پرخطر مورد استفاده قرار ندهند. زیرا از این کابل برای انتقال سیگنال های دیجیتال و آنالوگ استفاده می کنند.

کابل ابزار دقیق عایق pvc زره دار

این نوع کابل به همراه عایق پلی وینیل کلراید و وجود یک لایه محافظ مکانیکی به صورت مسلح و دارای استاندارد 2 TYPE است. از این کابل به دلیل ساختار مستحکم و وجود محافظ مکانیکی در محیط های آزاد و همچنین به صورت دفنی در زیر زمین به کار می برند.

کابل ابزار دقیق سیلیکونی

نام دیگر کابل ابزار دقیق سیلیکونی کابل فرمان می باشد، چرا که از این کابل برای بهبود کنترل و عملکرد سیستم و تجهیزات حساس به کار می ‌برند. این نوع کابل را با تعداد سیم های بین ۲ تا ۶۱ و تعداد زوج های بین دو تا ۵۰ عدد تولید می کنند. جنس سیلیکون به کار برده شده در روند تولید موجب می ‌شود تا این کابل در شرایط سخت مانند داخل آب، خاک، اتاق فرمان، پل های هوایی و اتصال اجزای مختلف ماشین ها مورد استفاده قرار بگیرد.
کابل ابزار دقیق سیلیکونی قابلیت استفاده در دمای منهای ۵۰ درجه سانتی گراد تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد را داشته و در شرایط جوی مختلف مانند اشعه ماورای بنفش، اشعه مادون قرمز و همچنین اشعه گاما بدون مشکل قابل استفاده است.
قیمت کابل ابزار دقیق

کاربرد کابل ابزار دقیق

کابل های ابزار دقیق را در شکل ها و اندازه های مختلف طراحی و تولید می کنند، تا تحت شرایط خاص بتوان از بهترین تجهیزات استفاده نمود.
تنوع بالای کابل ابزار دقیق موجب شده تا به آسانی در شرایط مختلف از کابل های مناسب استفاده نمود. در واقع کابل ابزار دقیق با دریافت سیگنال های ویژه تغییر وضعیت داده، تا بدون هیچ گونه تغییری بتواند سیگنال ها را بدون تغییر انتقال دهند.
کابل ابزار دقیق به عنوان یک مسیر مطمئن و ایمن جهت تبادل هرگونه اطلاعات و اندازه گیری در دستگاه های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش به بررسی مهمترین موارد استفاده و کاربرد کابل ابزار دقیق می پردازیم:

بخش نظامی

از کابل های ابزار دقیق به دلیل ضد انفجار بودن بیشتر در مکان های نظامی و صنایع مانند نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می کنند. در واقع همه فضاهایی که احتمال انفجار در آنها بالا بوده می ‌توان از کابل ابزار دقیق استفاده نمود.

در شرایط ایجاد حریق

در فضاهایی که احتمال ایجاد حریق و آتش سوزی وجود دارد، از کابل های ابزار دقیق برای افزایش ایمنی استفاده می نمایند. چرا که این کابل ها در شرایط آتش سوزی حداقل تا سه ساعت دوام می آورد.

افزایش دقت سیستم ها

از کابل ابزار دقیق به عنوان کابل فرمان برای بهبود و کنترل افزایش دقت سیستم ها استفاده می کنند. البته لازم است که از کابل های ابزار دقیق با سطح مقطع کوچک به صورت شیلد دار یا اسکرین دار برای کابل فرمان به کار ببرند.

انواع لایه های فلزی کابل ابزار دقیق

در بررسی ساختار کابل ابزار دقیق در می یابیم که لایه های فلزی مختلفی در کابل ابزار دقیق قرار گرفته که هر کدام وظیفه خاصی دارند. وجود این لایه های فلزی موجب شده تا کابل های ابزار دقیق در گروه ایمن ترین نوع کابل ها قرار بگیرند.
در یک کابل ابزار دقیق تمامی لایه های فلزی و یک یا چند لایه قرار گرفته می شود، که با توجه به تعداد لایه ها و جنس آنها که باید به‌ صورت غیرمغناطیسی انتخاب گردد، کیفیت کابل نیز تغییر می ‌کند.
انواع لایه های فلزی که در کابل قرار می گیرد عبارتند از:

حفاظ فلزی

حفاظ های فلزی معمولاً از یک یا چند لایه نواری یا بافته شده و یک لایه هم مرکز تشکیل می گردد که ترکیبی از سیم ها و نوارهای فلزی است. حفاظ فلزی به شکل یک غلاف و به عنوان یک حفاظ مشترک روی هر رشته یا به صورت مشترک روی تنه کلی کابل جای می ‌گیرد.

غلاف فلزی

‏غلاف فلزی از جنس سرب یا آلیاژ سرب بوده که به صورت بدون درز همراه با آب بندی کامل مورد استفاده قرار می گیرد.

عوامل موثر بر قیمت کابل ابزار دقیق

در هنگام خریدهای عمده قیمت و کیفیت دو فاکتور بسیار مهم است که مد نظر خریدار قرار می گیرد. همین دو نکته مهم در هنگام تهیه انواع کابل در اولویت برای انتخاب نمونه مناسب قرار دارد.
در برخی از مراکز عرضه و فروش قیمت کابل ابزار دقیق را بر حسب جرم و وزن کابل ها مشخص می کنند که این اصلاً معیار خوبی برای تشخیص کیفیت نیست. بلکه گاهی مواقع ممکن است که از مواد عایق و پوششی بیشتر برای افزایش وزن کابل ها استفاده نمایند.
همچنین به دلیل وجود تنوع بالا در کابل ابزار دقیق از لحاظ شکل و فرم ظاهری و تعداد لایه های قرار گرفته شده در آن این کابل ها با قیمت های متفاوتی در بازار ارائه می گردد.
پارامترهای زیادی برای قیمت گذاری کابل ابزار دقیق وجود دارد که با شناخت این پارامترها به شکل بهتری می توانید محصول مناسب با کاربرد خود را تهیه کنید.
هادی کابل
معمولاً کابل ها را با استفاده از هادی مس و همچنین هادی آلومینیوم تولید می نمایند که به دلیل داشتن کیفیت بالای هادی مس و قابلیت رسانایی بهتر از قیمت بیشتری هم برخوردار است. در صورتی که از مس آنیل شده در روند تولید استفاده کنند، کیفیت کابل تا حد چشمگیری افزایش پیدا می یابد.

نوع هادی

کابل ابزار دقیق با دو نوع هادی مفتولی و افشان تولید می‌ شود که هادی های افشان حجم بیشتری از فلز مس در آن ها به کار می رود.

حفاظ

کابل های ابزار دقیق را در دو نوع حفاظ رسانا و حفاظ هایی تولید می کنند که هرکدام از این حفاظ ها ویژگی های خاصی دارند که در قیمت کابل تأثیر مستقیم می گذارد.

پوشش کابل

برای تولید کابل های ابزار دقیق از مواد پلی اتیلن و پی وی سی و سیلیکون به جهت محافظت از کابل در شرایط مختلف استفاده می کنند.

مقطع کابل

سطح مقطع کابل هر چقدر که افزایش یابد، از هادی بیشتری برای تولید آن استفاده می شود. در نتیجه نیاز بیشتر به مواد پوششی هم پیدا می کند، به همین جهت هزینه بیشتری برای تولید آن صرف می گردد.

کارخانجات تولید کننده

در بین کارخانجات متعدد فعال در زمینه تولید انواع کابل، برخی از برندها از اعتبار بیشتری برخوردار بوده و محصولات مرغوب و با کیفیتی را به بازار ارائه می دهند.

نحوه عرضه و فروش

مراکز متعددی در زمینه عرضه و فروش کابل فعالیت می کنند که انتخاب مراکز مستقیم و بدون واسطه تأثیر زیادی در کاهش قیمت نهایی این محصول در بازار دارد.
فروش کابل ابزار دقیق

فروش کابل ابزار دقیق با مناسب ترین لیست قیمت

کابل ابزار دقیق یکی از ابزارهای لازم و ضروری در صنایع مختلف بوده که با کیفیت بالا تولید می گردد. مهمترین وظیفه کابل ابزار دقیق انتقال اطلاعات و داده های مختلف است که به دلیل اهمیت اندازه گیری جریان ها و انتقال صحیح لازم است، کابل های با کیفیت بالا تهیه شود.
اغلب خریداران به دنبال یافتن مراکز فروش کابل ابزار دقیق با ارائه مناسب ترین لیست قیمت بوده تا بتوانند به طرز چشمگیری در هزینه های نهایی خود صرفه جویی کنند.
مجموعه سریر صنعت یکی از بهترین مراکز عرضه و فروش کابل ابزار دقیق بوده، چرا که به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با تولید کنندگان کابل تا حد زیادی می ‌تواند جلوی افزایش قیمت های بی دلیل را بگیرد. بدین ترتیب شرایط دسترسی و خرید مناسب ترین لیست قیمت کابل ابزار دقیق را برای خریداران فراهم می ‌آورد.
از ویژگی های مهم این مجموعه ارائه مشاوره به صورت رایگان و امکان برقراری ارتباط با کارشناسان فروش به صورت ۲۴ ساعته است. چرا که از طریق سایت معتبر خدمات خود را به اقصی نقاط کشور ارائه می دهد.
به جهت خرید کابل ابزار دقیق با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه با بخش فروش این مجموعه از طریق مراجعات حضوری، تلفنی یا مراجعه به سایت ارتباط برقرار کرده و پس از دریافت اطلاعات به صورت کاملاً آگاهانه مناسب با شرایط و نیاز خود این کابل ها را سفارش دهید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١