به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

قیمت کابل زمینی در سریر صنعت سام

قیمت کابل زمینی در سریر صنعت سام

 قیمت کابل زمینی در سریر صنعت سام
قیمت کابل زمینی با توجه به فاکتورهای مختلفی نظیر، نوع ساخت، میزان ولتاژ و یا سایز و ضخامت آنها متفاوت است و البته که نوسانات بازار نیز خود می تواند عاملی تعیین کننده برای نرخ این تولیدات باشد. با این مقدمه کوتاه در ادامه قصد داریم ضمن معرفی کابل زمینی و بررسی مشخصات و موارد کاربرد آن به بررسی قیمت این محصول نیز پرداخته و اطلاعاتی را ارائه نماییم.

معرفی کابل برق زمینی و ماهیت آن

یکی از انواع کابل هایی که برای توزیع برق در فضاهای داخلی و مناطق پرجمعیت شهری طراحی شده، کابل زمینی است. درواقع همانطور که شاهد عبور خطوط هوایی برق هستیم، استفاده از کابل هایی در داخل زمین نیز برای انتقال برق امکانپذیر است.
آنچه لزوم استفاده از این کابل ها را اهمیت بخشیده، تاثیر منفی و خطرناکی است که جابه جایی و تحرک ناشی از عوامل محیطی همچون باد و طوفان، بر روی خطوط انتقال برق دارد. به همین دلیل عبور آنها از این طریق، با اطمینان بیشتری همراه است و یک مسیر امن برای جریان الکتریکی ایحاد می شود.
البته باید این نکته را خاطرنشان کرد که به رغم بالا بودن قیمت کابل زمینی و برخورداری از ساختار گران، اولویت استفاده از آنها در مقایسه با نمونه های مشابه هوایی، بیشتر است.

ویژگی ها و مشخصات مهم کابل زمینی

اصلی ترین ویژگی خطوط زیر زمینی، ایجاد نمای عمومی بهتر و کاهش تداخل عملکرد آنها با سایر کابل ها و امکانات است. علاوه بر آن، کاهش افت ولتاژ و به حداقل رساندن خطاهای احتمالی و حوادث ناشی از آن نیز از مزایای کابل های زیر زمینی به شمار می رود.
برخورداری از تنوع ساختار برای نصب در زمین هایی با شرایط مختلف نیز از دیگر امتیازات و شاخصه های کابل های زمینی محسوب می شود. بنابراین این قابلیت را دارند که در هر محیطی با هر نوع وضعیت محیطی اعم از خشک و مرطوب و یا برای انواع زمنیه ها دارای کاربردهای لازم باشند.
البته بالا بودن هزینه های مربوط به تولید و نصب این خطوط برق را می توان تنها محدودیت استفاده از آنها دانست. با این حال در مواردی که احتمال وقوع خطر و یا دلایل دیگری وجود داشته باشد، بی توجه به بالا بودن قیمت کابل زمینی از آنها بهره برده می شود.

ساختار تشکیل دهنده کابل های زمینی

ساختمان کابل های زمینی، اغلب بسته به اینکه از آنها چه استفاده ای می شود، متفاوت هستند که وجود این تفاوت ها، عامل تنوع و دسته بندی آنها به حساب می آید.
اما می توان اجزا و ساختار این نوع کابل های برق را شامل دو بخش کلی هادی و عایق دانست که عایق با ایجاد چندین لایه پوششی در اطراف هادی، از عملکرد آن در انتقال جریان برق، محافظت می کند.
بر این اساس اجزای این کابل عبارتند از:

• غلاف: لایه ای برای محافظت از کابل در برابر رطوبت است.

• اسکرین: صفحه ای مهارکننده برای کنترل و تخلیه خطاهای احتمالی در میدان الکتریکی است.

• پوشش عایق: این لایه، عایقبندی هادی را برعهده دارد و از انتقال جریان جلوگیری می کند. البته نوع و مقاومت این پوشش برای ولتاژهای مختلف متفاوت می باشد.

• فیلر: نوعی پرکننده است که در بین فضای خالی کابل های متشکل از چند رشته اضافه می شود. این کار در ایجاد سطحی یکنواخت روی کابل موثر است.

• نوار نیمه ‌هادی: لایه ای از گرافیت یا کربن است که برقراری اتصال میان هادی و صفحه اسکرین را برعهده دارد.

• هادی الکتریکی: اصلی‌ترین قسمت در کابل زمینی است که انتقال بارهای الکتریکی توسط این بخش صورت می گیرد و متشکل از مس و آلومینیوم تابیده است.

روش های استفاده از کابل های زمینی

در ادامه بررسی قیمت کابل زمینی و بیان اطلاعاتی درباره این خطوط و مشخصات آن، بد نیست در مورد نحوه به کارگیری آنها نیز توضیحاتی ارائه نمائیم.
به طور کلی، برای استفاده از این کابل، روش های مختلفی مانند قرارگیری در دریچه هایی که با بتن تقویت شده اند، دفن و تعبیه مستقیم کابل ها در زیر زمین و همچنین قرار دادن آنها داخل تونل هایی در زیرزمین، به کار برده می شود.
هر یک از روش های فوق، بر مبنای پارامترها و ویژگی های مختلفی صورت می گیرد که شرایط منطقه ای یا جغرافیایی مهمترین آنها است. از طرفی، نوع کابل هایی که برای انتقال برق در زیر زمین قرار می گیرند نیز متناسب با نوع کاربرد آنها خواهد بود.

مهم ترین زمینه های کاربرد کابل زمینی

همان طور که بیان شد از کابل زمینی برای محیط های داخل ساختمان و به صورت دفنی در زیرزمین استفاده به عمل می آید. البته انواع و طبقه ‌بندی ‌های مختلفی از این کابل ها وجود دارد که دربردارنده اهداف و کاربردهای مختلفی هستند. مثلا برای انتقال امواج، نیرو، راه ‌اندازی انواع لوازم برقی و همچنین تامین روشنایی که قیمت کابل زمینی هم تحت تاثیر آن متفاوت خواهد بود.
اما در این کابل ها به واسطه وجود غلاف سربی و لایه های فولادی، توان حمل عوامل آسیب زایی مانند رطوبت، فشار، ضربه و موارد دیگر افزایش چشمگیری داشته و به همین دلیل برای کانال کشی زیرزمینی در آب، فضاهای آزاد، برق کشی ساختمان ها و منازل، جعبه اتصال خانگی، تابلو برق های صنعتی، نیروگاه ها، شبکه توزیع برق و یا کابل های تلفن و اینترنت کاربرد ویژه و موثری دارند.
همچنین از کابل‌ های زمینی با پوشش عایق‌ PVC در صنایع و کارخانجات مختلف با هدف انتقال جریان برق به صورت سیستماتیک بهره برده می شود. عملکرد بهینه این نوع کابل ها به واسطه برخورداری از عایق های مخافظی است که ضمن جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی، بدون مقاومت به انتقال جریان برق کمک می کند.

عوامل موثر برای انتخاب کابل زمینی مناسب

علاوه بر ملاحظات اقتصادی و قیمت کابل زمینی که یکی از عوامل مهم برای انتخاب این نوع کابل ها هستند. برای تهیه کابل مناسب و بهترین اندازه و نوع آنها می توان عوامل مختلفی را در نظر داشت که برخی از آنها را در ادامه برخواهیم شمرد:

• ولتاژ سیستم

• میزان تحمل عبور جریان

• مقدار مجاز افت ولتاژ : به این معنی که اندازه کابل ها باید به گونه ای انتخاب شود که افت ولتاژ در سطح آنها مجاز باشد.

• مقاومت در برابر جریان اتصال کوتاه: این کابل ها باید قادر به تحمل تنش ها و حرارت ناشی از جریان اتصال کوتاه باشند.

• بازدهی اقتصادی: این مورد برای سیستم های فشار قوی بسیار مهم است چراکه در کابل های فشار قوی احتمال جریان خطا بیشتر از کابل های کم فشار است. بنابراین قیمت کابل زمینی و هزینه های عملیاتی آنها نیز با اهمیت تر هستند.

شاخصه های یک کابل زمینی باکیفیت

در کنار توجه به موارد فوق برای انتخاب کابل مناسب، در صورتی می توان کابل های زمینی را باکیفیت و کاربردی دانست که دارای شاخصه ها و شرایط زیر باشند:

• تایید و تست شده مطابق با استانداردهای تولید

• برخوردار از گواهی تایید استاندارد تولید

• استفاده از مواد اولیه مرغوب برای تولید اجزا و بخش های مختلف آن مانند رسانا، پوشش عایق و روکش

• تایید عمومی و رضایت مخاطبان از نحوه عملکرد و کارایی آن

• دارای بیشترین تطابق با مشخصات فنی مورد اشاره

• تطابق قیمت کابل زمینی با نوع، میزان ولتاژ و سایر مشخصات آن

ماندگاری کابل زمینی و علل خرابی آن

همانطور که پیش تر نیز صحبت شد، کابل های برقی زمینی در مقایسه خطوط هوایی، نیازمند صرف هزینه های بالایی برای نگهداری و تعمیر نیستند. چراکه معمولا بیشترین آسیب وارده به آنها، در اثر برخورد با آب و هوا است که این کابل ها به شکلی مطلوب در برابر عناصر محیطی مانند رطوبت، عایق بندی شده اند.
از همین رو به ندرت این احتمال پیش می آید که کابل ها زمینی دچار خرابی شوند. با این حال، ممکن است در اثر گذشت زمان یا از بین رفتن پوشش عایق، این کابل ها به تعمیر احتیاج داشته باشند.
این خرابی ممکن است در اثر ضعیف بودن اتصال کابل در جعبه آب بندی باشد. سوراخ شدن غلاف سرب در تاسیسات صنعتی که عمدتأ به دلیل انجام حفاری یا ساخت و ساز رخ می دهند نیز عامل بعدی تخریب این کابل ها هستند. همچنین این احتمال هست که به دلیل تنش و لرزش بیش از حد، کابل گرم شده و آسیب ببیند.
گفتنی است با وجود این احتمالات، هزینه تعمیر و نگهداری از خطوط زیر زمینی بسیار پایین است و تنها در هنگام خرید و نصب، قیمت کابل زمینی بالاتر می باشد.

مزایای استفاده از کابل های زمینی

مزیت کابل زمینی که برای قرار گرفتن در زیر زمین و برای انتقال برق طراحی و تولید شده، بسیار متنوع و گسترده است که در ادامه به صورت مختصر به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت:

• همانطور که می دانید دلیل به کارگیری گسترده تر کابل های زمینی نسبت به کابل های هوایی، ایمنی بالاتر آنها است. چراکه کابل های هوایی بیشتر در معرض خطرات و آسیب های محیطی قرار دارند. بنابراین می توان ایمنی بالاتر را اصلی ترین مزیت کابل زمینی دانست.

• مقرون به صرفه بودن نگهداری از کابل های زمینی نیز مزیت دیگر این نوع خطوط انتقال برق به شمار می رود. هرچند هزینه نصب آنها به نسبت بیشتر از سایر کابل ها است اما پس از آن، مستلزم پرداخت هیچ هزینه ای بابت نگهداری نخواهید بود.

• انتقال جریان برق در زیر زمین توسط این نوع کابل ها، با اطمینان بیشتری صورت می گیرد. چراکه عوامل اختلال زا همچون باد و طوفان تنها روی خطوط هوایی تاثیرات منفی دارند.

اهمیت قیمت کابل زمینی در کاربرد آن

برای خرید و استفاده از کابل های زمینی، قیمت از جمله موارد بسیار مهمی است که همواره مورد توجه خریداران قرار دارد. در واقع اولین چیزی که برای تهیه این محصولات به دقت بررسی می شود، قیمت خرید کابل زمینی است.
اگرچه پایین بودن قیمت این نوع کابل های برق دلیل اصلی و مهم خرید آنها توسط مشتریان است؛ اما باید دقت داشت که فاکتورهای متعددی در این زمینه نقش دارند که در مقدمه این محتوا نیز مورد اشاره واقع شدند.
علاوه بر موارد یادشده، مراجعه به مراکز فروشی که رضایت مشتری و ارائه قیمت های مناسب در اولویت کار آنها قرار دارد نیز در خرید مناسب قیمت این کابل ها موثر است. سریر صنعت سام از جمله این مراکز است که با استفاده از کلیه امکانات لازم، کابل هایی با کیفیت مورد تایید و استانداردهای تولید را با پایین ترین قیمت و دسترسی آسان در اختیار مشتریان قرار می دهد.

راهنمای سفارش و خرید کابل های زمینی

خرید کابل زمینی نیازمند در نظر گرفتن پارامترهای مختلفی است که مهم ترین آنها سنجش کیفیت است. همچنین استعلام قیمت نیز در هنگام خرید، ضروری و مهم است اما نمی تواند معیار قطعی برای انتخاب کابل باشد. چراکه متاسفانه برخی افراد سودجو، کابل های تقلبی را با قیمت کابل زمینی به فروش می رسانند.
بنابراین جهت اقدام برای خرید کابل زمینی، ابتدا می بایست مراکز معتبر فروش این محصولات را شناسایی نمود که پیشنهاد ما سریر صنعت سام است. زیرا اعتبار و سابقه آنها خود مؤید کیفیت و قیمت های مناسب خواهد بود.
پس از آن با کمک کارشناسان فروش می توانید مشخصات محصول مورد نیاز خود را بررسی کرده و از سایر جزئیات ثبت سفارش مانند نحوه پرداخت، زمان دقیق بارگیری و تحویل آن، کسب اطلاع نمائید.
با طی مراحل فوق و دریافت تاییدیه پرداخت، سفارش مربوطه طبق زمانبندی اعلام شده به مشتری، به نشانی و مشخصات دریافتی ارسال می گردد.

خرید اینترنتی کابل زمینی

خرید از طریق وبسایت و در بستر اینترنت، یکی از روش های جدید ثبت سفارش است که تاثیر بسزایی در جلب رضایت مشتریان دارد. درواقع علاوه بر مناسب بودن قیمت کابل زمینی و کیفیت بالای محصولات، این شیوه خرید نیز کمک می کند که طی پروسه کوتاه تری بتوانید کابل های مورد نیاز خود را خریداری نمائید.
تسریع در فرآیند انتخاب کابل و بررسی و تحلیل محصول مورد نظر توسط توضیحات ارائه شده درباره آنها و یا حتی در صورت لزوم امکان تماس با کارشناسان فروش آنلاین، بخشی از مزایای خرید کابل زمینی به صورت اینترنتی است. ضمن آنکه به واسطه حذف واسطه ها، خرید با قیمت رقابتی و مناسب نیز امکانپذیر خواهد شد.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١