به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

بررسی و شناخت کابل نیمه افشان و کاربردهای آن

بررسی و شناخت کابل نیمه افشان و کاربردهای آن

به طور کلی، کابل‌هایی که در صنعت الکتریکی و برق مورد استفاده قرار می‌گیرند، در اندازه و سایزهای مختلفی هستند. اگر به اطراف ساختمان‌های مسکونی و تجاری توجه کنید متوجه می‌شوید که انواع کابل‌های برقی، از جمله کابل افشان، کابل مفتولی، کابل نیمه افشان و ... وجود دارند که هرکدام با کارکرد و هدف خاصی در محل مورد نظر و صحیحی خود، نصب شده‌اند. در این محتوا قصد داریم به بررسی کابل نیمه افشان بپردازیم و نوع عملکرد این کابل را برای شما توضیح دهیم.
کابل افشان یکی از پرکاربردترین و مهمترین انواع کابل در صنعت برق و تولید رسانا است که در سیم‌کشی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این کابل نسبت به نوع افشان، از انعطاف‌پذیری کمتری برخوردار است.

مشخصات کابل نیمه افشان

همانطور که گفتیم کابل نیمه افشان از نظر انعطاف‌پذیری، نسبت به کابل افشان، کمتر و نسبت به کابل مفتول، بیشتر است. این کابل دارای قابلیت پیچش و خم شدن بالایی در حد کابل افشان نیست و همچین خشک بودن آن به اندازه کابل مفتولی نیست.
این محصول، از جنس مفتول‌های نیمه افشان از جنس آلومینیوم و یا مسی تولید شده است که به صورت تابیده شده طراحی شده است که قطر رشته‌های آن بین 1.04 تا 2.85 میلی متر مربع است.
غلافی از روکش عایق بر روی این سیم‌ها قرار گرفته است که از آنها در برابر خطرات و نفوذ آب و همچنین برق‌گرفتگی افراد جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که به نسبت کابل افشان از تعداد رشته‌های کمتری برخوردار است بنابراین در سیم کشی‌های داخلی ساختمان‌های مسکونی و همچنین در مقاطعی که بخاطر مشکلات و مسائل فنی، امکان استفاده از کابل افشان وجود نداشته باشد و یا اینکه افراد به سلیقه خود تصمیم داشته باشند از کابل دیگری استفاده کنند، معمولا از کابل نیمه افشان استفاده می‌شود.
ساختمان و ساختار کابل نیمه افشان شباهت زیادی به کابل‌های مفتولی دارد، به این ترتیب، ولتاژ نامی این محصول، 750/450 ولت است و در زمینه‌های مشابه به کابل مفتولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بسیاری از کابل‌های قدرت نیز از نوع نیمه افشان هستند. سطح مقطع این کابل‌ها بالاتر از 6 میلی‌متر است و برای انتقال جریان برق در فضاهای باز، در آب و همچنین در زیر خاک، از این نوع کابل‌ها استفاده می‌شود.
نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که کابل نیمه افشان با نام NYY مشهور است و از هادی نیمه افشان مسی، عایق XLPE، پوشش میانی PVC، زره فولادی گالوانیزه و غلاف بیرونی تشکیل شده است.

کاربرد کابل نیمه افشان

کاربرد کابل نیمه افشان بسیار زیاد است و در مکان‌هایی که نیاز به انعطاف‌پذیری کمتری باشد از این محصول استفاده می‌شود. این کابل‌ها از میزان استحکام و مقاومت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و در محیط‌هایی که مستعد تنش است مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اکنون قصد داریم شما را با چند نمونه از کاربردهای کابل نیمه افشان در مکان‌های مختلف آشنا کنیم:

داکت‌های زیرزمینی

یکی از مهمترین کاربردهای این نوع کابل، استفاده در داکت‌های زیرزمینی است چرا که متریال به کار رفته در تولید این کابل، ماهیت و ساختار بهتری برای استفاده در داکت‌ها به این نوع کابل بخشیده است.

استفاده در ماشین‌آلات

یکی دیگر از کاربردهای این کابل‌ها در ماشین‌آلات است چرا که در مسیرهایی که انحنای زیادی نداشته باشند، استفاده از این کابل رایج است.

استفاده در تابلو فرمان

کابل نیمه افشان در مراکز پردازش سیستم‌ها، تابلوهای فرمان، دیتا سنترها و تجهیزات کنترلی نیز کاربردهای زیادی دارد.

استفاده در ساختمان‌ها

از دیگر موارد استفاده از این کابل پرکاربرد می‌توان به استفاده در سیم‌کشی ساختمان‌های مختلف، مخصوصا ساختمان‌های مسکونی و تجاری اشاره کرد چرا که این نوع کابل، قابلیت استفاده در لوله‌های خرطومی و دیگر لوله‌های برق را دارد و به راحتی می‌توان از آن در دیوارهای بتنی و آجری و همچنین به صورت مدفون در کف ساختمان‌ها و همچنین در ملات گچ استفاده کرد.

استاندارد کابل نیمه افشان

کابل نیمه افشان بین کابل مفتولی و کابل افشان قرار دارد، از سیم‌های بسیار نازک و کوچکی طراحی شده است که ترکیبی از رشته‌های مفتولی تابیده به هم است. لازم به ذکر است که تشابه زیادی با کابل مفتولی دارد و همچنین تفاوت چندانی با کابل‌های افشان از لحاظ ظاهری ندارند بنابراین برای تشخیص آن، نیاز به تجربه زیاد دارید
یکی از عوامل بسیار مهمی که در زمان خری کابل نیمه افشان باید در نظر داشته باشید، مشخصات فنی آن است. از جمله اینکه:
می‌توان از این کابل در مقطع‌های بیشتر از 6 میلی‌متر استفاده کرد و همچنین قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف را دارد.
همانند دیگر سیم‌ها، از آلیاژهای مسی و آلومینیومی تولید می‌شود که باعث انتقال برق با فشار ضعیف به دستگاه‌ها و وسایل می‌شود به همین از امنیت بالایی برخوردار است.
همچنین اینکه تعداد رشته‌های این کابل در مقابل با کابل افشان کمتر است و انعطاف پذیری ان نیز به نسبت ای کابل کمتر است.

قیمت روز کابل نیمه افشان

قیمت کابل نیمه افشان در همه موارد یکسان نیست و همانند دیگر کابل‌های موجود در بازار به فاکتورهایی از جمله کیفیت، برند تولید کننده آن، سطح مقطع آن، متراژ و مواردی از این قبیل بستگی دارد.
شرکت سریر صنعت، یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع کابل و محصولات الکتریکی است که اقدام به تولید کابل نیمه افشان با قیمت بسیار مناسب و کیفیت فوق‌ا‌لعاده و مطابق با استانداردهای جهانی کرده است.
این شرکت برای خرید آسان مشتریان در سراسر کشور اقدام به طراحی وب‌سایت کرده است که می‌توانید با مراجعه به آن و بررسی محصولات و کابل‌های تولید آن، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به خرید کنید.
همچنین می‌توانید با تماس مستقیم و تلفنی با این شرکت از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه استفاده کرده و اطلاعات لازم برای خرید محصول مورد نظر خود را از آنها کسب کنید.
لازم به ذکر است که کابل نیمه افشان تولیدی در مجموعه سریر صنعت قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد به همین خاطر می‌توانید این محصول را با خیالی آسوده از این شرکت خریداری کنید. . برای اطلاع از شرایط خرید می‌توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١