به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

تولید کننده کابل ابزار دقیق | سریر صنعت

تولید کننده کابل ابزار دقیق | سریر صنعت

تولید کننده کابل ابزار دقیق | سریر صنعت
قبل از بررسی تولید کننده کابل ابزار دقیق بهتر است بدانیم ابزار دقیق چیست؟ اغلب صنایع و پروژه های تولیدی توسط مدارهای الکترونیکی اندازه گیری و کنترل می شوند، برای اینکه مراحل اندازه گیری و کنترل این صنایع با دقت بالایی انجام پذیرد، لازم است تا از کابل هایی استفاده کنند که این کابل ها حداقل نویز پذیری را داشته و از قابلیت نصب آسان برخوردار باشند.
ضرورت نیاز به چنین کابل هایی و همچنین نیاز به انتقال دیتا و صدا توسط کابل ها منجر به تولید کابل های ابزار دقیق و کنترل به صورت استاندارد می گردد.
درواقع می‌توان گفت که وظیفه اصلی کابل های ابزار دقیق انتقال جریان و سیگنال های الکتریکی با ولتاژهای پایین است تا در یک محیط امن عمل انتقال داده ها صورت بگیرد.
ساختمان کابل ابزار دقیق به گونه ای طراحی شده که هادی کابل از ترکیبی از سیم ها تشکیل شده و این سیم ها مجزا از یکدیگر نیستند؛ به همین جهت انتقال جریان الکتریکی از طریق کابل آسان تر انجام می شود و مشخصات مربوط به هادی ارتباط مستقیم به اندازه و تعداد آنها دارد.
پس برای درک بهتره این سوال که کابل ابزار دقیق چیست؟ باید بدانید که ابزار دقیق تجهیزات خاصی هستند که برای اندازه گیری کمیت های مختلف به صورت دقیق طراحی و تولید می ‌گردند. این ابزارهای دقیق جهت سیستم های کنترلی در صنایع گوناگون و ریز پردازنده های کامپیوتری به کار می رود.

برترین تولید کننده کابل ابزار دقیق

در حال حاضر تولید کننده کابل ابزار دقیق در کشور با توجه به نیاز روز افزون بازارهای عرضه و فروش سعی در تولید این محصولات در حجم های عمده دارد، تا بتواند نیاز بازار داخل را به طور کامل پوشش دهد.
به همین جهت انواع مختلفی از کابل ابزار دقیق در بازارهای عرضه و فروش یافت می ‌شود که شرایط دسترسی به آن ساده تر شده؛ اما انتخاب یک محصول استاندارد و دقیق برای افرادی که شناخت کافی نداشته، کمی سخت است.
برترین تولید کننده کابل ابزار دقیق از برخی مشخصات و ویژگی ‌های خاص برخوردار بوده که با کمی تحقیق و بررسی می توانید برند تولید شده توسط این کارخانجات را بشناسید و با خیال راحت محصول مورد نظر را تهیه کنید.
در اینجا به طور مختصر به ویژگی ‌های برترین تولید کننده کابل ابزار دقیق می پردازیم:
تهیه مواد اولیه با کیفیت بالا و بازرسی دقیق پس از ورود مواد اولیه به کارخانه
به کارگیری دستگاه های پیشرفته و به روز و راه اندازی خطوط تولید متنوع برای پاسخگویی به نیاز همه مصرف‌کنندگان جهت تولید کابل های استاندارد
به کارگیری افراد متخصص با دانش های کامل در حوزه ترکیب مواد و شناخت استانداردهای لازم برای تولید کابل
داشتن واحد کنترل کیفیت مستقر در کارخانه برای کنترل مرحله به مرحله تولید کابل از اولین مرحله نورد فلزات تا آخرین مرحله روکش نهایی کابل
در صورتی که در کارخانجات تمامی مراحل تولید زیر واحد کنترل کیفیت انجام شود، در هیچ کدام از این مراحل اختلالی به وجود نیامده و کابل های کاملاً استاندارد و ایمن تولید می گردد.

بررسی انواع کابل ابزار دقیق

کابل های ابزار دقیق به دلیل اهمیت زیادی که دارند در تنوع بالایی تولید شده تا نیاز همه صنایع را تأمین نمایند.
معمولاً کابل ها از لحاظ نوع شیلد، تعداد روکش ها، جنس روکش، تعداد رشته ‌های سیم و موارد مختلف دیگر با یکدیگر تفاوت پیدا می ‌کنند.
اما در کابل های ابزار دقیق عوامل زیاد دیگری هم وجود دارند، مانند حساسیت کابل ها با توجه به محیط قابل استفاده که موجب تنوع بیشتر در کابل می گردند.
کابل های ابزار دقیق را بر اساس استانداردهای مشخص شده در کارخانجات تولید می کنند که در این جا به بررسی انواع کابل ابزار دقیق پرکاربرد می پردازیم:

کابل ابزار دقیق آرموردار

این نوع کابل از حفاظ مکانیکی برخوردار است که می تواند سیگنال های آنالوگ و دیجیتال را در محیط امن انتقال دهد. در واقع از این کابل در شرایط سخت فیزیکی با خیال راحت می‌ توان استفاده کرد؛ زیرا رسانای سیگنال های الکتریکی کم انرژی و سیستم‌ های قدرت الکترونیکی بوده و فرآیندهای آنها را تحت کنترل قرار می گیرد.
آرمور یا محافظ قرار گرفته شده در این کابل به طور معمول از نوارهای بافته فلزی یا فویل های فلزی تشکیل شده که هر کدام می تواند از کابل در برابر تاثیر نویز الکتریکی و تابش الکترومغناطیسی محافظت کند.

کابل ابزار دقیق شیلددار زوجی

این کابل ها برای پردازش داده ها و سیستم کنترلی کاربرد دارند و در محل هایی که تغییر در فرکانس ها و ولتاژها اتفاق می‌افتد به عنوان بهترین گزینه مطرح می شوند، این کابل ها می توانند از تضعیف صدا در ارتباطات جلوگیری نمایند.

کابل ابزار دقیق عایق ‏پی وی سی زره دار

ساختار این کابل از هادی مس بوده و با داشتن عایق پلی وینیل کلراید در برابر امواج الکترومغناطیس کاملا مقاوم می گردد و آلومینیوم قلع اندود که به عنوان زره در این کابل ها قرار می گیرد، مقاومت آن را دو چندان می کند.
در واقع این کابل ها به عنوان کابل های مسلح نیز شناخته می شوند که جهت استفاده در فضای باز و سیستم های کابل کشی دفنی و همچنین کانال ها و مناطق مرطوب پرکاربرد می باشد.

کابل ابزار دقیق افشان

کابل ابزار دقیق افشان به دو صورت شیلد دار و بدون شیلد تولید شده که با توجه به شناخت محیط پیرامون می ‌توان هر کدام از این کابل ها را استفاده کرد؛ اما این کابل ها بیشتر برای مراکزی کاربرد دارند که رطوبت در محیط وجود ندارد و احتمال آسیب رسیدن به کابل کمترین میزان ممکن است.

کابل ابزار دقیق ضد آتش

کابل ابزار دقیق ضد آتش را به دلیل اهمیت استفاده از آن به گونه ای تولید می کنند که تا سه ساعت در آتش سوزی مقاومت کرده و هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود؛ به همین جهت برای استفاده در فضاهای باز و پرخطر کاربرد دارد.
معمولاً هادی این نوع کابل ها از مس آنیل شده به صورت قلع اندود است که با کمک لایه ‌ای از نوار عایق میکا و سپس استفاده از لایه پلی اتیلن کراسلینک شده تولید می گردد. این کابل در برابر آتش و اشعه ماورای بنفش کاملا مقاوم می باشد.

کابل ابزار دقیق سیلیکونی

این کابل که به آن کابل فرمان هم گفته می ‌شود، جهت بهبود کنترل و عملکرد سیستم و تجهیزات حساس کاربرد دارد، از این کابل در ولتاژهای بسیار پایین از تعداد سیم های بین ۲ تا ۶۱ و تعداد زوج هایی بین 2 تا ۵۰ عدد تولید می گردد.
جنس سیلیکون مورد استفاده در این نوع کابل htc است که کاربردهای فراوان آن در داخل آب، خاک، اتاق فرمان، پل های هوایی صنعتی و کلیه ماشین آلات صنعتی می باشد. این کابل در برابر حرارت و آتش سوزی کاملاً مقاوم بوده و با انعطاف پذیری بالا در شرایط گوناگون می توان از آن استفاده کرد.
به دلیل مقاومتی که در برابر انواع قارچ، باکتری و آلودگی های مختلف دارد، در صنایع پزشکی و غذایی نیز می‌توان از این کابل بهره برد.

کابل ابزار دقیق سرب دار

کابل ابزار دقیق سرب دار به ‌گونه ‌ای مقاوم تولید می‌ شود که به راحتی می ‌توان از آن به عنوان یک کابل مقاوم در برابر محیط های شیمیایی و مکانیکی استفاده کرد. استفاده شدن از غلاف سربی موجب شده تا این کابل در برابر هیدروکربن ها نیز مقاومت بیشتری پیدا کند؛ به همین جهت به آسانی می توان در تاسیسات نفتی و پالایشگاه ها از این کابل ها استفاده کرد.

مزایای استفاده از کابل ابزار دقیق

کارخانه تولید کننده کابل ابزار دقیق این محصول را در شکل ها و ابعاد مختلف تولید می کند، تا با توجه به نوع ساختار استاندارد بتوان از این کابل ها در صنایع گوناگون استفاده نمود.
در واقع کابل ابزار دقیق با دریافت سیگنال های ویژه تغییر وضعیت می دهد و به گونه ‌ای سیگنال را انتقال داده که در طی مسیر به هیچ عنوان تغییری در محتوای آن ایجاد نشود.
با این توضیح می ‌توانیم بگوییم که کابل ابزار دقیق یک مسیر مطمئن به جهت تبادل اطلاعات مختلف مانند صوت و امواج می ‌باشد.
اما در اینجا به مهمترین مزایای کابل ابزار دقیق می پردازیم:
انتقال اطلاعات در یک محیط امن
انتقال اطلاعات با سرعت بالا و دقت زیاد
امکان نصب آسان و سریع کابل به دلیل تنوع بالا و داشتن مقاومت خوب
امکان صرفه جویی در انرژی با داشتن عایق های محافظتی مناسب
داشتن تنوع بالا و امکان انتخاب نمونه مناسب با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع کاربری
تمامی این مزایا منجر به بالاتر بردن بهره وری صنایع مختلف از انتقال اطلاعات و انجام کارهای گوناگون می گردد.

استاندارد تولید کابل های ابزار دقیق

همان طور که گفته شد کابل های ابزار دقیق جزء کابل های بسیار مهم و ضروری است؛ زیرا در محل هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، تأثیر زیادی در حفظ ایمنی و انتقال داده های محرمانه دارد.
پس رعایت برخی از استانداردها در روند تولید این محصول جزء موارد مهم و ضروری محسوب می شود که با خیال راحت مصرف کننده از این نوع کابل استفاده نماید.
تولید کابل های ابزار دقیق بر اساس دو استاندارد که در تمامی مراکز بین‌المللی مورد تأیید است صورت می ‌گیرد این دو استاندارد عبارتند از:
1. استاندارد EN 50288 BS
2. استاندارد IEC 60092
این استانداردها مشخص کننده خصوصیات ابعادی، الکتریکی، مکانیکی و حرارتی کابل ها و گذراندن آزمون های مختلف در کارخانجات و روند تولید است.
از هر دو استاندارد در روند تولید کابل های ابزار دقیق و همچنین کابل های کنترل استفاده می‌ کنند که عمدتاً با توجه به نوع کاربری کابل ها رعایت این استانداردها نیز با یکدیگر متفاوت است.
در این بخش با یک دیدگاه کلی این دو استاندارد از لحاظ وجود شباهت و تفاوت بررسی می کنیم:
حداکثر ولتاژ مورد توجه در استاندارد ICE برابر است با ولتاژ ۲۵۰ و ۱۵۰ ولت AC برای نصب ثابت کابل ها و حداکثر ولتاژ در استاندارد BS برابر با 90، 300 و 500 ولت AC و نصب ثابت می باشد.
کلاس هادی به کار برده شده در استاندارد IEC شامل کابل های افشان و نیمه افشان در دو کلاس 2 و 5 بوده و کلاس هادی در استاندارد BS شامل کابل های مفتولی و نیمه افشان و افشان در ۳ کلاس 1، 2 و 5 می باشد که جنس هادی در هر دو کلاس می تواند از مس یا مس قلع اندود انتخاب شود.
سطح مقطع مجاز کابل ها در هر دو استاندارد از سایز 0.5 تا 2.5 میلی متر مربع بوده و سایزهایی که در استاندارد IEC بیشتر تولید شده، سایز 0.75 و 1.5 میلی متر مربع است.
جنس عایق در استاندارد IEC می ‌تواند موادی مانند ‏XLPE، EPR، PVC انتخاب شود؛ همچنین در استاندارد BS جنس عایق از مواد مختلفی مانند XLPE، HFFR، PE، PVC، P.P می باشد.
ضخامت عایق به کار برده شده در این کابل ها در استاندارد ICE با توجه به نوع مواد مورد استفاده به طور دقیق مشخص می گردد؛ اما در کابل هایی که با استاندارد BS تولید می‌شوند عدد دقیق مشخص نیست و فقط ضخامت نقطه ای مد نظر قرار می ‌گیرد.
در هر دو نوع استاندارد رشته های کابل می توانند دارای اسکرین مجزا یا اسکرین یکپارچه باشند و بسته به قطر رشته ها و نوع بافت آنها تغییراتی به وجود می آید.
سیم ارت به کار گرفته شده در کابل ها در استاندارد ICE باید برابر با سطح مقطع هادی اصلی مس یا مس قلع اندود و به صورت افشان باشد؛ زیرا در این استاندارد یک لایه پلی استر با حداقل ۲۰ درصد اسکرین بر روی هر دسته قرار می گیرد؛ اما در استاندارد BS سطح مقطع سیم ارت به کار رفته حدود نیم میلی متر مربع از مس قلع اندود و به صورت افشان انتخاب می شود.
ضخامت روکش سرب و روکش نهایی کابل ها نیز با توجه به ساختار داخلی هر کابل از فرمول های مشخص شده در هر استاندارد به دست می آید.
در برخی از مراحل تولید کابل ها بسته به مقادیری که هر کابل از لحاظ ضخامت سطح مقطع و تعداد رشته سیم ها دارند، بر اساس جداول مربوطه می‌ توان این استانداردها را مشخص کرد و نیازی به محاسبات مرحله ‌به ‌مرحله نبوده و در ابتدا تمامی محاسبات اولیه و فرمول ها انجام شده و می توان از آنها کمک گرفت.

فروش انواع کابل ابزار دقیق باید چگونه باشد؟

کابل ابزار دقیق یک محصول بسیار مهم است که تأثیر زیادی در حفظ ایمنی و انجام دادن بهتر و دقیق تر کارها دارد.
از آنجایی که از این کابل در کارخانجات بزرگ و برای انتقال اطلاعات و داده های مهم استفاده می شود، باید همیشه در هنگام خرید و فروش این محصول به استانداردهای لازم آن توجه کرد.
در هنگام انتخاب مراکز فروش انواع کابل ابزار دقیق باید به برخی از مشخصات و ویژگی‌های این مراکز دقت نمایید؛ زیرا تهیه کابل های ابزار دقیق به صورت استاندارد اهمیت زیادی پیدا می‌ کنند.
در این بخش به مهمترین ویژگی های یک مجموعه فروش انواع کابل ابزار دقیق می پردازیم تا با توجه به آنها بتوانید انتخاب و خریدهای بهتری را انجام دهید:
در مراکز فروش به صورت عمده باید متراژهای دقیق کابل ها بر روی قرقره های آن درج شود.
امکان ارسال کارهای خریداری شده از درب کارخانه به سراسر کشور جزء مهمترین ویژگی های یک مرکز فروش استاندارد است.
تضمین دقیق استاندارد بودن کابل ها و اصالت برند آنها که از تولید کنندگان معتبر تهیه شده باشد، جزء عوامل مهم در هنگام انتخاب این مراکز می باشد.
ارائه لیست قیمت های انواع مختلف کابل ابزار دقیق و پیشنهاد قیمت های مناسب تر جهت کاهش هزینه ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
حضور کارشناسان معتبر جهت ارائه رایگان مشاوره در مورد انتخاب کابل های ابزار دقیق و استاندارد آنها مطابق با نوع نیاز کمک زیادی به انتخاب محصول مناسب تر می کند.
ارسال پیش فاکتور با قیمت‌ های پیشنهادی تولیدکنندگان به همراه مشخصه های فنی هر کابل کمک زیادی در تأمین هزینه های نهایی و انتخاب‌های بهتر دارد.
کنترل دقیق محصولات ارسال شده و محصولات مورد قرارداد و ارسال آنها مطابق با زمان تعیین شده برای کارگاه هایی که به طور مرتب به این محصول نیاز داشته لازم و ضروری است.

خرید کابل ابزار دقیق به شکل مستقیم

انتخاب مراکزی که به شکل مستقیم و بدون واسطه انواع کابل ابزار دقیق را ارائه می دهند کمک می کند تا این کابل ها را با قیمت های بهتر و کیفیت بالا بخرند.
این مجموعه یکی از بهترین ها در حوزه خرید کابل ابزار دقیق محسوب می ‌شود؛ زیرا با کارخانجات تولید کننده برند در ارتباط بوده و سعی کرده، تا بهترین محصولات تولید شده در بازار را ارائه دهد.
وجود مشاوران متبحر و افرادی که اطلاعات کافی در حوزه انواع مختلف کابل و ابزار دقیق ندارند، کمک کرده، تا پس از دریافت مشاوره و آگاهی کامل اقدام به خرید مطمئن نمایید.
قیمت کابل ابزار دقیق در مجموعه سریر صنعت کاملاً مقرون به صرفه ارائه می گردد، تا تمامی مشتریان بتوانند سفارشات مورد نیاز خود را ثبت کنند.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١