به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

قیمت انواع کابل افشان برق

قیمت انواع کابل افشان برق

قیمت انواع کابل افشان برق
با پیشرفت هایی که در صنایع و تکنولوژی به وجود آمده در حال حاضر انواع مختلفی از کابل طراحی و تولید می شود. تا همه پروژه های عمرانی، صنعتی، تجاری و پروژه های مختلف دیگر بتوانند متناسب با نوع کارکرد خود بهترین کابل را بخرید.
یکی از کابل های پرطرفداری که کاربردهای بسیار زیادی داشته کابل افشان است. با شنیدن نام کابل افشان سوالات مختلفی مانند کابل افشان چیست؟ کابل افشان چه کاربردهایی دارد؟ چه عواملی بر قیمت انواع کابل افشان تأثیر می گذارند؟ شاخص های مهم در هنگام خرید کابل افشان چیست؟ و بسیاری از سوالات دیگر به وجود می آید.
در این مطلب قصد داریم اطلاعات مهمی در مورد کابل افشان ارائه دهیم که پاسخ‌ های مناسبی به این سوالات نیز داده شود.
کابل افشان یکی از اقسام سیم و کابل برق است که از چند نوع سیم تک رشته نازک در کنار یکدیگر تشکیل می گردد. معمولاً هادی قرار گرفته در این کابل ها از جنس مس بوده و انعطاف پذیری بالای این کابل به گونه ای بوده که به راحتی می ‌توان آنها را بدون شکستن خم نمود.
در موارد خاصی که باید سیم و کابل ها دچار پیچش و خمیدگی شوند، این کابل با استحکام بالا کاملا شکل پذیر است. به همین جهت کاربردهای کابل افشان بسیار زیاد بوده و به دلیل مقاومت بالای هادی، در شرایط گوناگون می توان از آن استفاده نمود.

معرفی انواع کابل افشان

کابل افشان با داشتن ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت استفاده در صنعت ساختمان سازی و کلیه صنایع عمرانی را دارد. به همین جهت کارخانجات تولید کننده سعی کرده ‌اند برای هر محیط و شرایطی کابل مناسب آن را تولید کنند.
وجود تنوع بالای انواع کابل افشان که می ‌توانند درجه حرارت بالاتری را تحمل نمایند، موجب تا در شرایط خاص مناسب ترین نوع کابل انتخاب گردد. همچنین برخی از کابل ها در محیط بسیار گرم و شرایط آتش سوزی نیز تا ساعت های طولانی می توانند دوام بیاورند.
در این بخش به معرفی برخی از انواع کابل افشان می پردازیم:

کابل افشان سبک

کابل افشان سبک که با کنار هم قرار گرفتن چند رشته هادی با سطح مقطع بسیار کم تولید می ‌شود، بیشتر کاربرد های خانگی دارد.

کابل افشان گرد

با کنار هم قرار گرفتن چندین رشته به هم تابیده تشکیل شده که با مواد pvc عایق می شود. از این نوع کابل در بسترهای خشک و نمناک می توان استفاده نمود.

کابل افشان قدرت

کابل افشان قدرت را به طور حتم باید با هادی از جنس مس آنیل شده و با رشته های به هم پیچیده تولید کنند، تا در نیروگاه های برق بدون خطر مورد استفاده قرار بگیرد.

کابل افشان دریایی

کابل افشان دریایی از مس آنیل شده به همراه عایق pvc تولید می شود که رنگ بندی ظاهری آن در حالت استاندارد به رنگ مشکی و سفید است.

کابل افشان تخت

کابل افشان تخت را با تعداد رشته‌ هایی بین سه رشته تا ۲۴ رشته تولید می کنند که این رشته ها در کنار یکدیگر به صورت موازی قرار می گیرند. بیشترین موارد استفاده از کابل افشان تخت به عنوان کابل آسانسور، کابل فرمان و همچنین کابل جرثقیل است.

کابل افشان نسوز

این نوع کابل با داشتن عایق بسیار مقاوم در برابر خوردگی، آتش و حرارت بیشترین موارد استفاده را در صنعت جوشکاری دارد.

کابل افشان آلومینیومی

کابل افشان آلومینیومی موارد استفاده و کاربردهای زیادی در سیستم های انتقال و توزیع نیروی برق داشته و جایگزین مناسبی برای فلز گران قیمت مس است.

کاربرد کابل افشان

استفاده درست و مناسب از انواع کابل ها موجب می شود تا هزینه های اقتصادی کاهش پیدا کرده و همچنین ایمنی بیشتری در سازه ها به وجود بیاید. به همین سبب کارخانجات تولید کننده، کابل های افشان را در تنوع بالایی تولید کرده ‌اند.
در هنگام انتخاب کابلهای افشان، توجه کردن به دو عامل مهم جریان عبوری مصرف کننده و همچنین طول کابل موجب شده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
مهمترین موارد کاربرد کابل افشان عبارت اند از:
به جهت اندازه گیری سیگنال های دیجیتال و اندازه گیری توان و انرژی به صورت دقیق
مورد استفاده در شرایط ویژه مانند: نیروگاه های آبی، پالایشگاه ها و فرودگاه ها
پرکاربرد در شرایط سخت مانند سدها و محیط های نفتی
برای کابل آسانسور، کابل فرمان و کابل جرثقیل و بالابرها
به جهت تغذیه تمامی ماشین‌ آلات صنعتی، موتورها و الکتروپمپ ها
برای تجهیزات روشنایی و لوازم الکتریکی خانگی

ویژگی های کابل افشان

کابل های افشان جزء کابل های پر کاربرد بوده که در تمامی صنایع قابلیت استفاده دارند و به آسانی می ‌توان از این کابل ها در هر محیطی استفاده کرد. به طور معمول قابلیت انعطاف پذیری کابل افشان یکی از دلایل پر کاربرد بودن این کابل است.
در این بخش قصد داریم تا به بررسی برخی از ویژگی های کابل افشان بپردازیم:
قابلیت خم شدگی کابل بدون شکستگی
قابلیت عبور ولتاژ در محدوده ۳۰۰ ولت تا 700 ولت
قابلیت عبور شدت جریان مشخص
قابل استفاده در فاصله های کوتاه به دلیل انعطاف پذیری زیاد
مواردی که در اینجا ذکر شد، تنها بخشی از ویژگی های منحصر به فرد این کابل بوده که موجب استقبال بیشتر از آن در تمامی صنایع شده است. در صورتی که به کابل افشان نیاز دارید، باید به طور کامل در مورد انواع کابل افشان و ویژگی ها و مشخصات آنها اطلاعات به دست بیاورید.

شاخص های مهم در هنگام خرید کابل افشان

کابل های افشان در بازار در تنوع بالایی وجود دارد، از آنجا که برندهای مختلفی در این حوزه فعالیت می کنند خریداران در هنگام تهیه دچار سردرگمی می شوند که کدام کابل مناسب و با کیفیت بالاتر است.
معمولاً کابل های با کیفیت تولید داخل، قابلیت رقابت با برندهای مطرح خارجی را دارند. به همین جهت با شناخت برندهای مطرح و تشخیص آنها می توانید محصول با کیفیت بالا و طول عمر طولانی تهیه نمایید.
در صورت انتخاب کابل با کیفیت و استاندارد در حین پروژه دچار خرابی نشده و تا مدت طولانی به خوبی کار می کنند. کابل های افشان در تنوع بالایی تولید شده که باید برای هر پروژه نوع مناسب انتخاب گردد. چرا که این کابل ها از ابعاد و سایزهای متنوع برخوردار بوده و شناخت هر کدام از این ویژگی ها، در انتخاب های مناسب کمک می نماید.
نکته مهمی که قبل از اقدام به خرید و رفتن به بازار سیم و کابل باید در نظر بگیرید، مشخص کردن میزان خرید بر حسب متراژ، جریان و ولتاژ کابل ها است. با مشخص شدن هدف خرید می توانید به شکل حرفه ای به دنبال شاخص های مورد نظر خود باشید.
مهمترین شاخص ها در هنگام خرید کابل افشان عبارتند از:

دارای ساختاری با کیفیت

قبل از اقدام به ثبت نهایی خرید، باید ساختار کابل مورد بررسی قرار بگیرد، تا کیفیت آن مشخص گردد. با کمی خمش به راحتی می توان میزان انعطاف پذیری کابل را تشخیص داده و مواد مورد استفاده در تهیه کابل نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

داشتن استانداردهای ملی

برای ساخت و تولید سیم و کابل های افشان و تمامی سیم و کابل های دیگر استانداردهای ملی وجود دارد. کارخانجات برند و مطرح با رعایت آنها سعی می کنند، محصولاتی ایمن به بازار ارائه دهند.

تنوع و گستردگی بالا

از مهمترین دلایل محبوبیت کابل افشان، تنوع و گستردگی این محصول است که موجب شده تا در شرایط مختلف به راحتی از این نوع کابل استفاده شود.

مواد مرغوب و باکیفیت

استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت بالا از شکل ظاهری کابل ها نیز کاملاً مشخص می گردد.

درج مشخصات به صورت واضح

بر روی غلاف بیرونی کابل ها تمامی مشخصات و ویژگی های کابل با نوشته های پر رنگ و با کیفیت مشخص می شود. این نوشته ها بر اثر خراش و آب خوردگی از بین نمی روند و این جزء مهمترین ویژگی های تولیدات مطرح و درجه یک است.

قیمت کابل ها

کیفیت جز عوامل بسیار مهمی بوده که در درجه اول انتخاب قرار می گیرد؛ اما قیمت هم در خریدهای عمده مسئله بسیار مهمی است. به همین جهت با انتخاب مراکز مناسب می توانید به قیمت های خوبی نیز دست پیدا کنید.

عوامل موثر بر قیمت انواع کابل افشان برق

کابل افشان برق دارای مشخصات فنی خاصی بوده که این مشخصات سبب به وجود آمدن کاربردهای متفاوت برای کابل افشان می شود. به طور کلی از کابل افشان در صنایع بزرگ و کوچک برای انجام بسیاری از پروژه ها می توان استفاده نمود.
اما نکته مهمی که در این میان وجود داشته، قیمت کابل افشان است که برای خریداران عمده این محصول اهمیت پیدا می ‌کند. معمولاً کابل های افشان از جنس هادی مس تولید می شوند؛ اما گاهی اوقات نیز باید از متریال آلومینیوم به عنوان هادی به کار ببرند. جنس فلز به کار برده شده در هادی کابل ها تأثیر مستقیم بر قیمت این محصول در بازار دارد.
همچنین عایق و پوشش کابل های افشان نیز در تنوع بالایی از متریال های مختلف تولید می شوند که به راحتی می توان این کابل ها را در شرایط گوناگون آب و هوایی و محیطی استفاده کرد. از آنجایی که عایق ها تأثیر مستقیم بر روند استفاده از این محصول را دارند، بر قیمت کابل نیز تأثیر می گذارند.
به طور کلی قیمت انواع کابل افشان با توجه به هزینه ‌های تمام شده مواد اولیه در کارخانه و برخی از مشخصات فنی کابل ها مشخص می گردد. در ادامه به بررسی مهمترین عوامل موثر بر قیمت کابل می پردازیم:

مقاومت الکتریکی

کابل های افشان به نسبت سایر کابل های دیگر از مقاومت الکتریکی بالاتری برخوردار بوده و بر اساس نوع کاربرد می توان مقاومت های مناسب را انتخاب کرد.

قدرت انتقال بالا

کابل های افشان قدرت بالایی در انتقال جریان الکتریسیته دارند و در چندین دسته و گروه تولید می شوند که هر کدام از آنها برای مصارف صنعتی خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

روکش کابل

عایق کابل ها تأثیر زیادی در نحوه استفاده از آنها دارد؛ به همین جهت کابل افشان را با انواع مختلف عایق هایی از جنس pvc، پلی اتیلن و متریال های دیگر و همچنین در تعداد لایه های مختلف تولید می کنند.

تعداد رشته سیم

کابل های افشان با چندین رشته سیم مختلف تولید می شوند، در برخی از کابل ها چندین رشته هادی به یکدیگر گره خورده و کابل را تشکیل می ‌دهد. در برخی از کابل های دیگر نیز به صورت تک رشته ای تولید می گردند.

محدوده دمایی

کابل های افشان را در محدوده دمایی منهای ۳۰ درجه سانتیگراد تا ۷۰ درجه سانتی گراد تولید می کنند، هرچقدر که مقاومت کابل در برابر دمای بالا یا دمای پایین بیشتر باشد، در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر است.
همه این موارد که در اینجا ذکر شد، جزء مشخصات فنی کابل افشان بوده که بر قیمت کابل در بازار تأثیر می ‌گذارد؛ اما به غیر از این موارد دلایل دیگری هم وجود دارد که می‌ تواند موجب تغییرات قیمت در کابل شود.

برند تولید کننده

هر چقدر که تولید کننده کابل افشان در بازار اعتبار بیشتری داشته باشد، در نتیجه محصولات ارائه شده توسط آنها، قیمت بالاتری پیدا می کند؛ زیرا کارخانجات معتبر به هیچ عنوان از مواد درجه دو بی کیفیت برای تولیدات خود به کار نمی برند. چرا که به دست آوردن اعتبار در بازارهای شلوغ حال حاضر، مسئله بسیار مهمی بوده که حفظ آن بیشتر اهمیت دارد.

مراکز فروش کابل

انتخاب مراکز عرضه و فروش کابل ار دلایل موثر بر قیمت بوده، چرا که هر چقدر بدون واسطه تر، در نتیجه قیمت های درب کارخانه را به دست می آورید. قبل از اقدام به خرید نهایی، مراکز عرضه و فروش بدون واسطه را شناسایی کرده و سفارشات خود را به آنها بدهید.

فروش کابل افشان با کیفیت بالا

کابل افشان جزء محصولاتی است که موارد استفاده و کاربرد بسیار زیادی در زیرزمین، مکان های شیمیایی، زیر آب و همه فضاهای دیگر دارد. برای کاهش هزینه های نهایی باید خرید عمده این محصول با قیمت مناسبی صورت بگیرد.
فروش انواع کابل افشان با کیفیت بالا در این مجموعه انجام می شود، تا شرایط خرید برای همه افرادی که به حجم عمده از این محصول نیاز داشته، فراهم گردد.
نوسانات موجود در بازار و افزایش قیمت های ناگهانی و بی دلیل، در این مجموعه تأثیر نداشته و سعی می‌ کند که انواع کابل را با قیمت درب کارخانه تولید کننده به دست مصرف کننده نهایی برساند. به همین سبب با خیال راحت می توانید بدون تغییرات قیمتی فزاینده محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.
حضور مشاوران فعال در این مرکز فروش موجب شده تا خریدار با خیال راحت بتواند متناسب با نوع کارکرد و نیاز خود، بهترین کابل را انتخاب کنند. زیرا تمامی اطلاعات لازم و مشاوره های تخصصی را از مشاوران دریافت کرده و به شکل کاملاً آگاهانه دست به انتخاب و خرید می زنند.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١