به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

قیمت انواع کابل ابزار دقیق در فروشگاه سریر صنعت

قیمت انواع کابل ابزار دقیق در فروشگاه سریر صنعت

قیمت انواع کابل ابزار دقیق در فروشگاه سریر صنعت
قیمت انواع کابل ابزار دقیق در فروشگاه سریر صنعت با توجه به ویژگی ها و کاربردهای این کابل مشخص می شود. سفارش خرید کابل ابزار دقیق با قیمت ارزان از طریق این فروشگاه به راحتی امکان پذیر است.

کابل ابزار دقیق به چه معناست؟

کابل در انواع مختلفی طراحی و تولید می ‌شود، یکی از نمونه های پرکاربرد این محصول کابل ابزار دقیق است. اگر بخواهیم معنای کابل ابزار دقیق را بفهمیم باید قبل از آن اطلاعاتی در مورد ابزار دقیق بدانیم.
در صنعت، لوازمی وجود دارد که وظیفه دریافت و انتقال سیگنال ها را به عهده می ‌گیرد و به طور دقیق مطابق با نیاز انسان محاسبات را انجام می دهد. ابزار دقیق لوازمی است که راهی هموار برای محاسبه این سیگنال ها به وجود می آورد. با داشتن میزان حساسیت بالا و قابل تنظیم می توان از این ابزارها در شرایط محیطی مختلف، جهت بدست آوردن اطلاعات کلی استفاده نمود.
با تعریف ابزار دقیق بهتر متوجه می ‌شویم که کابل ابزار دقیق وظیفه دریافت و انتقال داده ها را به طور کامل و بدون تغییر به عهده دارد. شباهت زیاد کابل ابزار دقیق به کابل های کنترل موجب شده تا گاهی مواقع افراد این دو کابل را با یکدیگر اشتباه بگیرند.
اما نکته مهم در مورد کابل ابزار دقیق این بوده که از این کابل برای فرکانس های بالا به کار می برند؛ اما کابل های کنترل برای فرکانس های پایین مناسب است.
با توجه به اهمیت کابل ابزار دقیق در صنایع مختلف این کابل را در تنوع بالا از لحاظ نوع روکش، عایق و تعداد رشته ها به صورت چند زوجی و بسیاری از شاخصه های دیگر تولید می کنند. به‌طور کامل می ‌توان گفت که کابل ابزار دقیق را برای بالا رفتن سرعت عملکرد و کنترل بهتر لوازم مورد استفاده قرار می ‌دهند.

استاندارد کابل های ابزار دقیق

کابل های ابزار دقیق در تنوع بسیار بالا تولید می ‌شوند و ساختار این کانال‌ ها به گونه ‌ای بوده که در برابر نویز، اختلالات مغناطیسی، تأثیرات کابل های همجوار و موارد مختلف دیگر کاملا مقاوم است. از آنجایی که وجود چنین اختلالاتی می تواند مشکلات زیادی در فرآیند اندازه گیری و کنترل سیستم ها به وجود بیاورد، پس توجه کردن به این پارامترها در هنگام انتخاب کابل های ابزار دقیق اهمیت ویژه دارد.
برای اینکه کابل های ابزار دقیق متناسب با صنایع و کارکردهای مختلف تولید شود که بتواند به خوبی وظیفه اندازه گیری یا انتقال و جابجایی داده ها را انجام دهد، آنها را بر طبق استانداردهای خاص تولید می کنند.
یکی از استانداردهای پر استفاده کابل های ابزار دقیق استاندارد BS5308 بوده که این استاندارد از دو نوع روکش مختلف برخوردار است که عنواع مختلف این نوع کابل عبارتند از:

کابل ابزار دقیق پارت ۱

کابل های ابزار دقیق پارت ۱ از پوشش پلی اتیلن تشکیل شده و در سه دسته بندی قرار می گیرند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به طور کلی می ‌توانند حداکثر دمای ۹۰ درجه سانتیگراد و حداقل دمای منهای ۲۰ درجه سانتیگراد را تحمل کنند.

کابل P1T1

این نوع از کابل هیچگونه محافظ مکانیکی یا آرمور ندارد و مناسب برای استفاده در فضاهای داخلی بوده و از برخی مشخصات فنی برخوردار است:
جنس هادی از مس گرما دیده بر مبنای استاندارد
لایه محافظ اسکرین برای جلوگیری از تاثیرات امواج الکترومغناطیس پیرامون
وجود نوار آلومینیوم پلی استر
داشتن یک نوار آلومینیومی پیچیده شده برای استحکام بیشتر
دارای نوار چسب پلی استر
جنس روکش بیرونی از پلی وینیل کلراید

کابلP1T2

این نوع از کابل از یک محافظ مکانیکی و آرمور تشکیل شده که بیشترین کاربرد آن برای فضاهای بیرون و محیط فنی است. از مهمترین مشخصات فنی این کابل عبارتند از:
جنس هادی از مس گرما دیده
برخورداری از یک لایه محافظ اسکرین برای جلوگیری از تأثیر امواج الکترومغناطیس
داشتن نوار آلومینیوم پلی استر
برخورداری از نوارهای آلومینیوم پیچیده شده برای استحکام بیشتر
برخورداری از نوار چسب پلی استر
داشتن یک لایه روکش داخلی از جنس پلی اتیلن
داشتن آرمور یا ذره از جنس فولاد گالوانیزه مفتولی
جنس روکش بیرونی از پلی وینیل کلراید

کابلP1T3

این نوع از کابل از یک محافظ مکانیکی و آرمور تشکیل شده و در برابر مواد هیدروکربنی مانند نفت و مشتقات آن به خوبی عایق شده است. بیشتر از این نوع کابل در محیط های نفتی مانند تأسیسات و پالایشگاه ها به کار می برند. برخی از مشخصات فنی آن عبارتند از:
هادی از جنس مس گرمادیده
برخورداری از یک عایق پلی اتیلن
داشتن یک لایه محافظ اسکرین و همچنین نوار آلومینیوم پلی استر برای ایجاد استحکام بیشتر
داشتن نوار چسب پلی استر
داشتن یک لایه روکش داخلی از جنس پلی اتیلن
برخورداری از غلاف سربی برای کنترل نفوذ و جلوگیری از مواد هیدروکربنی به ساختمان کابل
روکش داخلی از جنس پلی وینیل کلراید
داشتن آرمور و ذره از جنس فولاد گالوانیزه مفتولی
روکش بیرونی کابل از جنس پلی وینیل کلرد

کابل ابزار دقیق پارت ۲

کابل ابزار دقیق پارت دو در دو کلاس کاری تولید می شود و نوع عایق به کار برده شده در این کابل ها از PVC است. این کابل ها در حداکثر دمای ۱۷۰ درجه و حداقل دمای منهای ۲۰ درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار می گیرند.
در ادامه به بررسی مشخصات فنی این دو می پردازیم:

کابل P2T1

این نوع کابل ابزار دقیق با داشتن عایق پلی وینیل کلراید و بدون محافظ مکانیکی یا آرمور تولید می شود که برای استفاده در محیط های داخلی، کاربرد دارد. مهمترین مشخصات فنی آن عبارتند از:
هادی از جنس مس گرما دیده
عایق پلی وینیل کلراید
لایه محافظ اسکرین جهت جلوگیری از امواج الکترومغناطیس
لایه محافظ اسکرین و نوار آلومینیوم پلی استر، همچنین نوارهای پیچیده شده پلی استری
نوار چسب پلی استر
روکش بیرونی از جنس پلی وینیل کلراید

کابل P2T2

این نوع از کابل ابزار دقیق با داشتن عایق پلی وینیل کلراید و محافظ مکانیکی یا آرمو تولید می گردد. این کابل به راحتی برای محیط‌ های آزاد و دفنی به کار می رود. مشخصات کابل:
هادی از جنس مس گرمادیده
عایق پلی وینیل کلراید
برخورداری از لایه محافظ، اسکرین نوار آلومینیوم پلی استر و نوار های پیچیده شده پلی استری
نوار چسب پلی استر
لایه روکش داخلی مشکی از جنس پلی اتیلن
آرمور یا ذره از جنس فولاد گالوانیزه مفتولی تک رشته
روکش بیرونی از جنس پلی وینیل کلراید

کاربرد کابل های ابزار دقیق چیست؟

کابل های ابزار دقیق در شکل ها و اندازه های مختلف از لحاظ نوع ساختار و تعداد لایه های محافظ تشکیل دهنده تولید می گردد. تنوع بالا این کابل سبب شده تا به راحتی در همه صنایع بتوانند یک نمونه از این کابل را استفاده نمود.
کابل ابزار دقیق با سیگنال هایی که از دستگاه ها دریافت کرده، تغییر وضعیت داده و می ‌تواند از داده ها در برابر نویزها و انرژی الکترومغناطیس محافظت کند.
بیشترین کاربرد کابل های ابزار دقیق شامل موارد ذیل می شود:
مورد استفاده در کارخانه ها
پرکاربرد در پالایشگاه ها و مرکز پتروشیمی
مورد استفاده در نیروگاه های برق و پست برق
مورد استفاده در تصفیه خانه ها
مورد استفاده در معادن
پرکاربرد در اتاق های کنترل واحدهای صنعتی مختلف
به ‌طور کلی می‌توان گفت که همه ابزارها و سیستم های اندازه گیری مانند سنسورها، ترانسمیترها، کنترلرها و سایر ابزارهای مختلف به وسیله کابل ابزار دقیق کنترل تجهیزات را به عهده می ‌گیرند.

انواع کابل ابزار دقیق از لحاظ کاربرد

کابل های ابزار دقیق در تنوع بالا تولید می ‌شوند و هر کدام از آنها از لحاظ نوع ساختار با یکدیگر تفاوت دارند.
انواع کابل های ابزار دقیق از لحاظ نحوه تولید و تعداد لایه های موجود در آن به چند دسته طبقه بندی می گردند:
کابل ابزار دقیق آرموردار
کابل ابزار دقیق شیلددار زوجی
کابل ابزار دقیق pvc زره دار
کابل ابزاردقیق افشان
کابل ابزار دقیق سلیکونی
کابل ابزار دقیق ضد آتش

تولید این تنوع از کابل ابزار دقیق موجب شده تا به راحتی سیگنال های مختلف از دستگاه ها انتقال پیدا کنند و در حین انتقال داده ها به هیچ عنوان امواج و نویزها بر روی آن اثر نگذارند.

قیمت انواع کابل ابزار دقیق چگونه مشخص می شود؟

کابل ابزار دقیق یکی از کابل های کاربردی و مهم است که باید در صنایع مختلف برای اندازه گیری های خاص مورد استفاده قرار بگیرد. استاندارد بودن کابل ابزار دقیق تأثیر زیادی در نتیجه نهایی اندازه‌گیری های گوناگون می گذارد.
به دلیل تنوع بالای کابل ابزار دقیق، از لحاظ شکل و فرم ظاهری تعداد لایه ها و موارد دیگر این کابل در بازار با قیمت های مختلفی ارائه می گردد. این تفاوت در قیمت ها، سردرگمی هایی برای خریداران عمده به وجود می آورد چرا که در خرید عمده قیمت محصول جزء موارد مهم و ضروری بوده که در هزینه های نهایی تأثیر می گذارند.
معمولاً برای خریداران این سوال به وجود می ‌آید که قیمت انواع کابل ابزار دقیق چگونه مشخص می شود؟
برای این که پاسخ مناسبی به این سوال بدهیم در اینجا قصد داریم تا به برخی از عواملی که می توانند بر روی قیمت کابل ها تأثیر بگذارند بپردازیم. البته خوب است بدانید که عوامل مختلفی مانند عوامل فنی مؤثر در کارخانه و برخی از عوامل اقتصادی بر قیمت نهایی این محصول تأثیر دارند.
برخی از مهم ‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت انواع کابل ابزار دقیق عبارتند از:

هادی کابل

هادی به کار برده شده در روند تولید کابل ها جزء عوامل مهم در کیفیت و ویژگی این کابل است که در اغلب مواقع از مس آنیل شده استفاده می ‌شود. اما گاهی اوقات نیز از فلز آلومینیوم به عنوان هادی و رسانا استفاده می ‌کنند.

حفاظ کابل ها

حفاظ هایی که در کابل ابزار دقیق مورد استفاده قرار می‌ گیرند در دو نوع حفاظ رسانا و حفاظ عایق تولید می ‌شود که با توجه به ویژگی های هر کدام از این حفاظ ها بر قیمت نهایی کابل تأثیر می گذارد.

تعداد لایه های فلزی

در روند تولید کابل ابزار دقیق از چند لایه فلزی مختلف مانند رسانای هم مرکز، غلاف فلزی، حفاظ فلزی و زره فلزی استفاده می ‌کنند که در هر نوع کابل ممکن است یک یا چند عدد از این لایه ها مورد استفاده قرار بگیرد.

نوع پوشش کابل

معمولاً برای عایق کابل های ابزار دقیق از متریال هایی مانند پی وی سی و پلی اتیلن استفاده می شود. همچنین در روند تولید این پوشش ها از مواد تقویت کننده دیگری هم به کار می برند، تا کیفیت و مقاومت کابل را در برابر حرارت و شعله مستقیم افزایش دهند. هرچقدر که کابل ها در برابر فشار مکانیکی و مواد شیمیایی مقاومت تر بوده، در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می ‌یابد.

ساختار کابل

معمولاً کابل ها را به صورت تک رشته یا چند رشته و همچنین به صورت سیم های زوجی تولید می‌ نمایند که بر اساس ساختار کابل و میزان کیفیت هرکدام از این کابل ها قیمت گذاری می گردند.

سطح مقطع کابل

سطح مقطع کابل هر چقدر که افزایش پیدا کند، از هادی بیشتری برای تولید آن استفاده شده، در نتیجه نیاز به مواد پوششی بیشتر جهت کابل نیاز است و در نهایت هزینه بیشتری باید صرف گردد.

برند تولید کننده

با توجه به تنوع بالای برندهای متفرقه در بازار هر چه یک برند اعتبار بیشتری داشته، در نتیجه کیفیت محصولات آن بهتر بوده و با خیال راحت تر می توانید اقدام به تهیه و استفاده از کابل های ابزار دقیق نمایید و افزایش قیمت در برندهای مطرح وجود دارد.

نوع مراکز عرضه و فروش

با توجه به تنوع مراکز عرضه و فروش، انتخاب مراکز مستقیم و بدون واسطه کمک کرده تا این محصول را با قیمت درب کارخانه تولید کننده تهیه کنید.

سفارش خرید کابل ابزار دقیق ارزان

کابل ابزار دقیق از ابزارهای بسیار مهم و ضروری در صنایع بوده که باید با کیفیت بالا تهیه شود. چرا که وظیفه این کابل انتقال اطلاعات و داده‌ها و جریان برای اندازه گیری های دقیق است.
برای سفارش خرید کابل ابزار دقیق ارزان نباید تنها به قیمت پایین کابل ها دقت کرد؛ زیرا کیفیت کابل ها باید در اولویت قرار بگیرد. به همین جهت با انتخاب این مجموعه می توانید از بهترین شرایط خرید کابل ابزار دقیق بهره مند شوید.
در این مجموعه به طور کامل واسطه‌ ها حذف شده ‌اند و انواع کابل ابزار دقیق از برترین تولیدکنندگان داخل کشور تهیه و عرضه می گردد. بدین ترتیب شرایط دسترسی به قیمت های دست اول برای خریدار فراهم آید.
قیمت انواع کابل ابزار دقیق با توجه به ویژگی و مشخصات این کابل ها در این مجموعه در بهترین شرایط ارائه می گردد و خریدار می تواند قیمت های درب کارخانه را برای خریدهای خود بپردازد.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١