به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

فروش انواع کابل ابزار دقیق | سریر صنعت

فروش انواع کابل ابزار دقیق | سریر صنعت

فروش انواع کابل ابزار دقیق | سریر صنعت
با توجه به اهمیت استفاده از انرژی الکتریکی و امواج، کارخانجات فعال در این حوزه انواع گوناگونی از سیم و کابل را تولید کرده ‌اند که برای هر محیطی می توان بهترین نوع کابل را استفاده نمود.
کابل ابزار دقیق چیست؟ برای توضیح بهتر در مورد کابل ابزار دقیق ابتدا خوب است بدانید که ابزار دقیق تجهیزاتی هستند که بر اساس کمیت مورد نظر برای اندازه گیری کاربرد دارند. این ابزارها برای سیستم کنترل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند.
کابل ابزار دقیق به جهت عبور سیگنال ها از سیم های با مقاومت پایین تشکیل شده که به دلیل شکل ظاهری و میزان ولتاژ ورودی می توان از آن جهت انتقال صوت نیز استفاده کرد.
در واقع کابل ابزار دقیق از مهمترین کابل ها در زمینه کنترل و مانیتورینگ بوده که با داشتن ساختار خاص از هرگونه تداخلات و تضعیف هم شنوایی جلوگیری می کند و همچنین در برابر تداخلات خارجی نیز کاملا مقاوم است.
به دلیل اینکه کابل های ابزار دقیق از ابزارهای مهم و ضروری هستند، باید به صورت دوره ‌ای مورد بررسی قرار گرفته و از هرگونه مشکل جلوگیری شود.
اهمیت استفاده از کابل ابزار دقیق سبب شده تا این کابل در تنوع بالایی تولید گردد که به راحتی برای صنایع گوناگون می توان از نمونه های مختلف استفاده کرد.

بررسی انواع کابل ابزار دقیق

کابل های ابزار دقیق در تنوع بالایی تولید می شوند که از لحاظ نوع شیلد و با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.
معمولا در انتخاب کابل ابزار دقیق با توجه به نوع تجهیزات و شرایط محیطی و همچنین حساسیت اثرگذاری بر روی کابل ها اقدام به انتخاب انواع کابل ابزار دقیق می کنند.
کابل های ابزار دقیق بر اساس استانداردهای در نظر گرفته شده نیز در چند دسته و گروه تولید می شوند که با توجه به ساختار نیز در چندین دسته بندی قرار می گیرند.
بررسی انواع کابل ابزار دقیق از لحاظ نحوه تولید و تعداد لایه های موجود در آن:

کابل ابزار دقیق آرموردار

این نوع کابل از حفاظ مکانیکی برخوردار است که می تواند سیگنال های آنالوگ و دیجیتال را در محیط امن انتقال دهد. در واقع از این کابل در شرایط سخت فیزیکی با خیال راحت می‌ توان استفاده کرد؛ زیرا رسانای سیگنال های الکتریکی کم انرژی و سیستم‌ های قدرت الکترونیکی بوده و فرآیندهای آنها را تحت کنترل قرار می گیرد.
آرمور یا محافظ قرار گرفته شده در این کابل به طور معمول از نوارهای بافته فلزی یا فویل های فلزی تشکیل شده که هر کدام می تواند از کابل در برابر تاثیر نویز الکتریکی و تابش الکترومغناطیسی محافظت کند.

کابل ابزار دقیق شیلددار زوجی

این کابل ها برای پردازش داده ها و سیستم کنترلی کاربرد دارند و در محل هایی که تغییر در فرکانس ها و ولتاژها اتفاق می‌افتد به عنوان بهترین گزینه مطرح می شوند، این کابل ها می توانند از تضعیف صدا در ارتباطات جلوگیری نمایند.

کابل ابزار دقیق عایق ‏پی وی سی زره دار

ساختار این کابل از هادی مس بوده و با داشتن عایق پلی وینیل کلراید در برابر امواج الکترومغناطیس کاملا مقاوم می گردد و آلومینیوم قلع اندود که به عنوان زره در این کابل ها قرار می گیرد، مقاومت آن را دو چندان می کند.
در واقع این کابل ها به عنوان کابل های مسلح نیز شناخته می شوند که جهت استفاده در فضای باز و سیستم های کابل کشی دفنی و همچنین کانال ها و مناطق مرطوب پرکاربرد می باشد.

کابل ابزار دقیق افشان

کابل ابزار دقیق افشان به دو صورت شیلد دار و بدون شیلد تولید شده که با توجه به شناخت محیط پیرامون می ‌توان هر کدام از این کابل ها را استفاده کرد؛ اما این کابل ها بیشتر برای مراکزی کاربرد دارند که رطوبت در محیط وجود ندارد و احتمال آسیب رسیدن به کابل کمترین میزان ممکن است.

کابل ابزار دقیق ضد آتش

کابل ابزار دقیق ضد آتش را به دلیل اهمیت استفاده از آن به گونه ای تولید می کنند که تا سه ساعت در آتش سوزی مقاومت کرده و هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود؛ به همین جهت برای استفاده در فضاهای باز و پرخطر کاربرد دارد.
معمولاً هادی این نوع کابل ها از مس آنیل شده به صورت قلع اندود است که با کمک لایه ‌ای از نوار عایق میکا و سپس استفاده از لایه پلی اتیلن کراسلینک شده تولید می گردد. این کابل در برابر آتش و اشعه ماورای بنفش کاملا مقاوم می باشد.

کابل ابزار دقیق سیلیکونی

این کابل که به آن کابل فرمان هم گفته می ‌شود، جهت بهبود کنترل و عملکرد سیستم و تجهیزات حساس کاربرد دارد، از این کابل در ولتاژهای بسیار پایین از تعداد سیم های بین ۲ تا ۶۱ و تعداد زوج هایی بین 2 تا ۵۰ عدد تولید می گردد.
جنس سیلیکون مورد استفاده در این نوع کابل htc است که کاربردهای فراوان آن در داخل آب، خاک، اتاق فرمان، پل های هوایی صنعتی و کلیه ماشین آلات صنعتی می باشد. این کابل در برابر حرارت و آتش سوزی کاملاً مقاوم بوده و با انعطاف پذیری بالا در شرایط گوناگون می توان از آن استفاده کرد.
به دلیل مقاومتی که در برابر انواع قارچ، باکتری و آلودگی های مختلف دارد، در صنایع پزشکی و غذایی نیز می‌توان از این کابل بهره برد.

کابل ابزار دقیق سرب دار

کابل ابزار دقیق سرب دار به ‌گونه ‌ای مقاوم تولید می‌ شود که به راحتی می ‌توان از آن به عنوان یک کابل مقاوم در برابر محیط های شیمیایی و مکانیکی استفاده کرد. استفاده شدن از غلاف سربی موجب شده تا این کابل در برابر هیدروکربن ها نیز مقاومت بیشتری پیدا کند؛ به همین جهت به آسانی می توان در تاسیسات نفتی و پالایشگاه ها از این کابل ها استفاده کرد.

کاربرد کابل ابزار دقیق چیست؟


کابل ابزار دقیق یک وسیله بسیار مهم و ضروری جهت انتقال اطلاعات است که با استفاده از این نوع کابل می توان سرعت، دقت و کنترل جریان اطلاعات را تحت نظر قرار داد.
در واقع این نوع کابل ها محیطی بسیار اما جهت مسیر انتقال اطلاعات مهم موثری را ایجاد می‌کنند که هیچگونه نویز و اختلالی نمی‌تواند در عملکرد آن تأثیر بگذارد.
از مهمترین موارد استفاده و کاربرد کابل ابزار دقیق می توان به موارد زیر اشاره کرد:
از این نوع کابل ها در شبکه های محلی برای سرعت دادن به انتقال اطلاعات و امواج بین رایانه های صنعتی استفاده می شود.
از کابل های ابزار دقیق در کارخانجات صنایع خودروسازی و محیط های برقی خشن به جهت داشتن مقاومت بالا استفاده می کنند.
در محرک های باینری و دستگاه های حسگر از کابل های ابزار دقیق به دلیل حساسیت بالا به کار می ‌برند.
از این نوع کابل برای پروتکل های شبکه و سوئیچ کننده‌ های محدود و همچنین استارت موتور و یا انتقال اطلاعات از رایانه‌های شخصی به اپراتور و نمایشگرها کاربرد دارند.
در تجهیزات صنعتی جهت اتصال محرک ها، سنسورها مبدل ها و کنترل کننده ها از این نوع کابل ها استفاده می کنند.
به طور کلی در پالایشگاه ها، پست های برق، پتروشیمی، نیروگاه های برق به صورت استفاده در فضای آزاد و روباز یا در زیر زمین می توان از کابل های ابزار دقیق با خیال راحت استفاده کرد.

مزایای کابل ابزار دقیق

در حال حاضر که کابل های ابزار دقیق ساختارهای متفاوتی به صورت سیم های مسی تکی، افشان یا زوج های به هم تابیده تولید می ‌شوند، امکان استفاده از این کابل ها در شرایط مختلف فراهم آمده است.
در واقع به کار بردن کابل ابزار دقیق مزیت هایی را برای صنایع به دنبال داشته که با بهره ‌وری از این مزیت ها سرعت انجام کارها و انتقال اطلاعات در محیطی امن صورت می گیرد.
برخی از مزایای کابل ابزار دقیق به شرح ذیل است:
برخورداری از عایق و روکش های پی وی سی کاملا مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا و دقت زیاد در یک محیط امن
راحت تر کردن کار مهندسان به دلیل وجود تنوع بالا و مقاومت مناسب
صرفه جویی در مصرف انرژی با داشتن عایق های محافظتی مقاوم و جلوگیری از نشت انرژی

بررسی مقاومت کابل ابزار دقیق

از مهمترین سنجش هایی که این کابل ابزار دقیق به نسبت سایر کابل ها صورت می‌ گیرد مقاومت این نوع کابل است که بسیار بالا می باشد.
در روند تولید کابل های ابزار دقیق از هادی با مس قلع اندود شده استفاده شده که سطح مقطع آن معادل ۵ میلی متر مربع است.
این نوع کابل به دلیل داشتن تعدد بالا در ساختار از قابلیت های متفاوتی برخوردار بوده و در واقع به دلیل داشتن مقاومت های بالا از این نوع کابل ها در شرایط سخت به راحتی استفاده می شود.
مهم ترین قابلیت های این کابل از لحاظ نوع مقاومتی
مقاوم در برابر ولتاژ ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت در دماهای مختلف از زیر ۳۰ درجه تا بالای ۹۰ درجه
مقاوم در برابر هرگونه تداخلات مکانیکی و الکترومغناطیسی
مقاوم در برابر هرگونه نویز به وجود آمده در درون کابل
مقاوم در برابر تاثیرات مختلف کابل های همجوار و جلوگیری از نویزهای ارسالی
مقاومت بالا با ایجاد یک منطقه الکترومغناطیس در اطراف کابل جهت محافظت از اطلاعات منتقل شده

انواع روکش یا اسکرین کابل ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق از چندین لایه روکش و اسکرین تشکیل شده که هر کدام وظیفه خاصی را به عهده دارند.
اسکرین فلزی سیمی با نوار متعادل کننده که دارای وزن سبکی بوده برای محیط هایی که اتصالات کوتاه با شدت جریان بالا به وجود می ‌آید کاربرد دارند؛ اما این نوع برای استفاده در محیط های مرطوب مناسب نیست.
روکش فویل آلومینیومی که این روکش کاملا سبک و مقرون به صرفه بوده و برای محیط هایی با رطوبت بالا مقاوم است؛ اما از این نوع کابل جهت اتصال جریان های کوتاه نمی توان استفاده نمود.
روکش آلیاژ سرب این نوع روکش کابل را در برابر رطوبت و ورود آب و خوردگی کاملاً مقاوم کرده و به دلیل داشتن وزن بالا در گروه کابل های گرانقیمت قرار می گیرند.

قیمت انواع کابل ابزار دقیق

از آن جایی که کابل ابزار دقیق در تنوع بسیار بالایی تولید می شود و به راحتی در تمامی صنایع کاربرد دارد؛ لازم است تا قیمت آن به درستی مشخص گردد.
گاهی اوقات کابل ها را بر اساس وزن و جرم آن قیمت گذاری می کنند که باید گفت به هیچ عنوان معیار مناسبی جهت تشخیص کیفیت کابل نیست و نمی توان از آن برای اصالت یک کابل استفاده کرد.
در واقع عوامل بسیار زیادی وجود داشته که بر قیمت روز کابل ابزار دقیق تاثیر گذار هستند. در صورت بررسی و تسلط بر این عوامل در هنگام تهیه خریداران می توانند تصمیمات بهتری را بگیرند.
عوامل موثر بر قیمت انواع کابل ابزار دقیق عبارتند از:
هادی به کار رفته شده در روند تولید این کابل ها تاثیر مستقیم بر قیمت گذاری دارد؛ زیرا فلز مس جزء فلزات گران و با ارزش می باشد.
تفاوت در جنس عایق و روکش های به کار برده شده در این کابل ها، تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده آن می گذارد؛ زیرا برخی از عایق ها به صورت نسوز و مقاوم در برابر شعله، در برابر فشارهای مکانیکی مواد شیمیایی و غیره هستند.
قیمت روز مواد پلیمری و pvc که جهت پوشش کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز جزء عوامل مهم محسوب می گردد.
ساختار شیک و زوجی یا کلی بودن شیت ها بر کیفیت کابل و در نهایت قیمت آن تاثیر می گذارد.
سطح مقطع کابل ها هر چقدر که بیشتر باشد، در نتیجه قیمت کابل نیز افزایش پیدا می ‌کند.

نکته مهم این که قیمت کابل ابزار دقیق با توجه به متراژ خرید آن تغییر می‌ یابد و هر چقدر که متراژ بیشتری کابل تهیه شود؛ در نتیجه امکان ارائه آن با قیمت های کمتر فراهم می آید.

فروش انواع کابل ابزار دقیق با کیفیت بالا

در هنگام خرید کابل ابزار دقیق نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، تا کابلی متناسب با نوع نیاز و قیمت ارزان تهیه نمود.
برای افرادی که به طور کامل شناختی از انواع کابل ابزار دقیق ندارند، اما به این محصول نیاز پیدا کرده ‌اند، توصیه می ‌کنیم، تا با انتخاب مراکز عرضه و فروش کابل ابزار دقیق مطمئن، خریدی مناسب انجام دهند.
این مجموعه یکی از بهترین ها در زمینه فروش انواع کابل ابزار دقیق با کیفیت بالا است که با داشتن ارتباطات گسترده خود با کارخانجات تولید کننده برند و مطرح سعی داشته، بهترین خدمات ممکن را ارائه دهد.
حذف کامل واسطه ها از معاملات و حضور کارشناسان متبحر در مجموعه سریر صنعت موجب شده تا هر خریدار پس از دریافت اطلاعات لازم و کاربردی به صورت کاملاً آگاهانه اقدام به ثبت سفارشات خود نمایید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١