به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

مشخصات انواع کابل افشان برق

مشخصات انواع کابل افشان برق

مشخصات انواع کابل افشان برق
انواع مختلفی از کابل های برق بسته به نوع پروژه هایی که قرار است در آنها استفاده شود، تولید می گردد. یکی از کابل های پراستفاده و مهم کابل افشان برق بوده که انعطاف پذیری بالایی دارد. کابل افشان از چند رشته سیم نازک در کنار یکدیگر تشکیل شده که این نوع کابل هنگام پیچش و خمیدگی استحکام بالایی داشته و به راحتی نمی شکند.
از کابل برق افشان در امور ساختمانی و به خصوص در بخش سیم کشی داخلی و اجزای تأسیسات برقی استفاده می کنند. همچنین کابل افشان یک انتخاب مناسب برای توزیع و انتقال انرژی برق در ساختمان های مختلف است.
در روند تولید کابل افشان از فلز هادی آلومینیوم یا مس استفاده می نمایند که کاربرد کابل های تولید شده با آلومینیوم محدودیت بیشتری دارد. همچنین کابل افشان با توجه به نوع محل کاربرد و نوع استفاده در چند دسته و گروه تولید می گردد.

معرفی انواع کابل افشان برق

انواع سیم و کابل های برق به ‌عنوان تجهیزات پرکاربرد تولید می‌ شوند که در تمامی شبکه ها و مدارات برق به عنوان عضو جدایی ناپذیر نقش دارند. به طور کلی سیم و کابل تأثیر زیادی در زندگی روزمره ما داشته و در تمامی بخش ‌های زندگی از خانه‌ های مسکونی گرفته، تا ادارات و کارخانجات از سیم و کابل ها استفاده می کنند.
کابل افشان جزء کابل هایی بوده که بیشتر در نقاط خشک و نیمه خشک و مرطوب قابلیت استفاده دارد. این کابل در شکل ها و سطح مقطع های مختلف از شکل دایره ای، استوانه ای و تخت طراحی و تولید می گردد.
نکته مهم در مورد کابل افشان این بوده که این کابل ها به آسانی شکسته نشده و در مقایسه با سایر کابل های دیگر استحکام و مقاومت بالاتری دارد. به همین جهت این کابل جزء محصولات پر کاربرد در کارگاه های تولیدی صنعت ساختمان سازی و انواع کارخانجات است.
انواع مختلفی از کابل افشان برق طراحی و تولید شده که هر کدام از آنها برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین آنها می پردازیم:

کابل افشان دریایی

برخی از کابل های افشان را به گونه ای تولید می ‌کنند که جهت انتقال جریان الکتریسیته در زیر آب مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها انواع مختلفی داشته، اما کاربرد آنها عمومی نبوده و تنها در زمینه برق رسانی به یک جزیره، سیستم برق سکوها و دکل های نفتی، اتصال سیستم برق دو جزیره مجاور به هم و نورپردازی و نصب تجهیزات برقی در زیر آب مورد استفاده قرار می گیرند.

کابل افشان نسوز

از کابل های نسوز به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر آتش، خوردگی و فرسایش و آنتی استاتیک بودن در محیط هایی با حرارت زیاد مانند صنعت جوشکاری استفاده می نمایند.

کابل افشان قدرت

هادی مورد استفاده در این کابل از جنس مس آنیل شده بوده و رشته های کابل به هم ‏تابیده قدرت آن برای تأمین انرژی افزایش پیدا می کند، به طور معمول از عایق pvc در این کابل به کار می برند.

کابل افشان سبک

هادی به کار برده شده در این کابل از مس آنیل شده و همچنین عایق آن نیز از جنس پی وی سی است. تمامی کابل هایی که از چند رشته با سطح مقطع پایین تشکیل شده و برای استفاده در مصارف خانگی و ماشین آلات برقی کوچک کاربرد دارند، کابل سبک می گویند.

کابل افشان گرد

کابل افشان گرد از هادی با مقاومت ۷۰ درجه سانتیگراد تشکیل شده که انتقال جریان الکتریکی را به درستی انجام می ‌دهد. معمولاً از این کابل در بسترهای خشک و نمناک جهت تغذیه منابع تأسیساتی استفاده می کنند.
این نوع کابل افشان با داشتن یک روکش ضخیم و مقاوم طول عمر بیشتری داشته و جنس هادی بکار رفته شده در آن از مس آنیل شده است. روکش قرار گرفته بر روی این کابل در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و قابلیت استفاده در فضاهای خشک و نمناک را دارد. تعداد رشته های این کابل با توجه به سفارش مشتری قابل تغییر است.

کابل افشان تخت

کابل افشان تخت را از هادی با مس آنیل شده به صورت خالص تولید می کنند و معمولاً تعداد رشته های این کابل از ۳ تا ۲۴ رشته تغییر می ‌یابد. شیوه قرارگیری رشته ها در این کابل به شکل موازی در کنار یکدیگر است، از این کابل بیشتر به عنوان کابل فرمان و کابل آسانسور به کار می برند.

کابل کنترل افشان

این کابل برای انتقال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال کاربرد داشته و در تجهیزات مختلف اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرد، این کابل ها به صورت شیلددار و با روکش pvc تولید می گردد.

کابل افشان شیلد دار برق

کابل افشان شیلدار از یک لایه محافظ نازک آلومینیومی برخوردار بوده که این لایه تأثیر زیادی بر جلوگیری از اختلال های الکتریکی یا پارازیت ها دارد. به همین جهت از این نوع کابل می توان در صنایع نظامی برای انتقال اطلاعات استفاده نمود.

کابل افشان آلومینیومی

به جای هادی مس از هادی آلومینیوم برای تولید این کابل استفاده شده که این کابل کاربردهای خاصی دارد و بیشتر در سیستم های انتقال و توزیع نیروی برق در سیم‌کشی های داخلی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

مشخصات کابل افشان برق

کابل هایی که از چند رشته قابل انعطاف تشکیل شده اند، را کابل افشان می گویند. به همین سبب این کابل از ویژگی های خاصی برخوردار است، نرم بودن و قابلیت انعطاف پذیری جزء ویژگی های منحصر به فردی بوده که در برخی از کابل ها وجود ندارد.
به طور معمول کابل های افشان را از آلیاژ مس آنیل شده تولید می کنند تا بتواند به شکل بهتر جریان را بدون هیچ گونه نویز و مشکل هدایت نماید. البته نوع پلیمری که به عنوان عایق در این کابل قرار می گیرد از کیفیت بالایی برخوردار است.
مشخصات کابل افشان برق با توجه به پارامترهای گوناگون مانند مقاومت هادی، اندازه قطر سیم ها، نوع رساناهای ساخته شده از مس آنیل شده و حتی تعداد سیم ها تغییر پیدا می کند. اما نکته مهم این است که ساخت تمامی کابل ها تحت استانداردهای از پیش تعیین شده صورت می گیرد.
به‌طور کلی کابل افشانه برق از برخیی مشخصات و ویژگی ها برخوردار است که در سایر نمونه کابل های دیگر این ویژگی ها وجود ندارد. در این بخش به بررسی برخی از مشخصات کابل افشانه برق می ‌پردازیم:

قدرت کابل

به دلیل استفاده از مس آنیل شده قدرت انتقال جریان در این کابل ها به صورت کابل های معمولی بیشتر است. به همین سبب در مصارف صنعتی مختلف می توان از این کابل استفاده نمود.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیر بودن این کابل ها موجب شده تا در شرایط خاص به راحتی بتوان بدون نگرانی از شکستن این کابل را به کار برد.

وزن سبک

این کابل از مس آنیل شده تولید می گردد که مس آنیل شده به نسبت سایر فلزات هادی وزن سبک تری دارند.

تعداد رشته

تعداد رشته های موجود در کابل ارتباط مستقیم به توانمندی و ویژگی ‌های آن پیدا می‌ کند. هر چقدر که ضخامت رشته‌ های کابل بیشتر باشد، در نتیجه توان آن نیز افزایش می ‌یابد.

مقاومت در برابر حرارت

این کابل ها خاصیت خود خاموش شوندگی داشته و در صورت بروز حرارت و آتش سوزی، قابلیت خاموش شدن دارند چرا که نوع پلیمر به کار رفته شده در آن از جنس پی وی سی است.

نکات مهم در خرید کابل افشان

کابل افشان در صنایع گوناگون کاربرد دارد، به همین سبب نیاز است تا در هنگام انتخاب انواع کابل افشان بهترین نوع این محصول انتخاب گردد.
با شناخت برخی از مشخصات انواع کابل افشان ویژگی های آن به شکل بهتری می ‌توانید این کابل‌ها را تهیه کنید.
در این بخش به برخی از نکات مهم در هنگام خرید کابل افشان می پردازیم:
توجه به برند و کارخانه تولید کننده کابل از عوامل بسیار مهم بوده که باید در هنگام خرید مدنظر قرار بگیرد. چرا که کارخانجات برند و مطرح به هیچ عنوان محصولاتی بی کیفیت از لحاظ هادی یا عایق بندی ارائه نمی ‌کنند.
توجه به سطح مقطع کابل ها و یکسان بودن قطر مفتول های به کار رفته شده در آن جزو عوامل بسیار مهم بوده که در انتقال انرژی و جریان الکتریکی می ‌توانند به طور هماهنگ و موزون عمل نمایند.
نوع روکش مورد استفاده در کابل و میزان مقاومت این روکش ها در شرایط مختلف اهمیت زیادی دارد. چرا که برخی از آنها برای استفاده در شرایط مرطوب و برخی برای استفاده در حرارت و دمای بالا تولید شده ‌اند.
تیپ هادی یا کنداکتور کابل جزء موارد پراهمیت است؛ چرا که نوع هادی و تعداد رشته‌ های سیم در کابل ها تفاوت زیادی داشته و هر کدام برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.
به میزان جریان مصرفی کابل توجه کرده که به هیچ عنوان نباید از میزان مجاز و استاندارد بیشتر استفاده شود؛ چرا که موجب آسیب دیدگی به کابل یا لوازم الکتریکی می گردد.

عوامل موثر بر تفاوت قیمت انواع کابل افشان


قیمت انواع سیم و کابل با توجه به برخی از پارامترهای مختلف مشخص می‌ گردد که با بررسی هر کدام از این پارامترها به طور مجزا در هنگام انتخاب می توانید مطابق با هزینه در نظر گرفته شده و نوع کارکرد خود بهترین را انتخاب کنید.
انواع کابل افشان در تنوع بالایی طراحی و تولید شده که هر کدام از این مدل ها برای فضای خاصی پرکاربرد است. افرادی که به حجم زیادی از کابل افشان نیاز دارند، ابتدا باید نوع کارکرد خود را مشخص کرده تا با انتخاب مناسب بتوانند استفاده خوبی از کابل ببرند.
نکته بسیار مهمی که در هنگام خرید انواع کابل افشان به وجود می ‌آید، قیمت ‌های ارائه شده برای این کابل ها است. در ادامه به برخی از عوامل مؤثر بر تفاوت قیمت انواع کابل افشان می پردازیم، تا به شکل بهتری بتوانید در هنگام انتخاب و خرید این کابل ها را تهیه نمایید:

تنوع کابل

قیمت کابل افشان بر اساس نوع طراحی کابل ها تفاوت پیدا می کند، چرا که در روند تولید هر نوع کابل افشان ممکن است که تعداد رشته‌ های سیم تغییر پیدا کرده و همچنین مدت زمان صرف شده برای تولید کابل ها نیز با یکدیگر فرق دارند.

نوع هادی به کار برده شده

در روند تولید کابل افشان از هادی مس آنیل شده و همچنین هادی آلومینیوم استفاده می‌ کنند. به کار بردن هادی آلومینیوم موجب می شود تا قیمت کابل تا حد زیادی کاهش یابد، چرا که قیمت آلومینیوم در بازار به نسبت قیمت مس ارزان‌ تر است.

داخلی یا وارداتی بودن

انواع مختلف کابل افشان در بازار وجود داشته که برخی از آنها به شکل وارداتی و برخی از آنها محصول تولید شده در داخل کشور است. با توجه به هزینه های گمرکی و هزینه های حمل و نقل بیشتر معمولاً کابل های وارداتی جدای از کیفیت، قیمت بالاتری دارند.

برند تولید کننده

کارخانجات متعدد در داخل و خارج از کشور در زمینه تولید انواع سیم و کابل فعالیت می‌ کنند که هر چقدر یک برند و کارخانه از شهرت بیشتری برخوردار بوده، در نتیجه قیمت کابل های ارائه شده توسط آن مجموعه نیز قیمت بیشتری دارد. زیرا این کارخانجات محصولات با کیفیت بالا ارائه می دهند.

تأثیر فروشگاه های عرضه کننده

فروشگاه هایی که اقدام به فروش انواع کابل افشان برق می‌ کنند، از عوامل بسیار مهم بوده که قیمت را دستخوش تغییرات قرار می دهند. هرچقدر که فروشگاه ها محصولات خود را به شکل مستقیم و بدون حضور واسطه تهیه نمایند، امکان ارائه آن با قیمت ارزان تر فراهم می گردد.

فروش کابل افشان با قیمت درب کارخانه

انواع مختلفی از کابل افشان با ویژگی های متفاوت وجود دارند که هر کدام از این کابل ها برای مصارف خاصی مفید است. به همین جهت باید با شناخت دقیق مشخصات انواع کابل افشان در هنگام تهیه، بهترین آن را متناسب با کارکرد خود انتخاب کنید.
از کابل افشان در بخش ‌های مختلف جامعه از ساختمان سازی تا کارخانجات و ساخت قطعات گوناگون مانند دستگاه های پمپ آب استفاده به کار می برند. این کابل ها به گونه ای طراحی شده که تأثیر زیادی در کاهش برق گرفتگی در صنایع مختلف دارد.
استقبال از کابل افشان موجب شده تا حجم خرید و فروش این کابل تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و در نتیجه اغلب خریداران عمده سعی می کنند تا این کابل ها را از مراکز عرضه و فروش مستقیم و بدون واسطه تهیه نمایند.
این مجموعه فروش می تواند به عنوان بهترین مرکز عرضه کننده کابل افشان محسوب گردد، چرا که انواع مختلف کابل افشان را با کیفیت بالا و برندهای مطرح تولید کننده را ارائه می دهد. این مجموعه سعی داشته تا با تولید کنندگان به شکل مستقیم ارتباط گرفته و در صورت امکان محصولات خریداری شده را از درب کارخانه به اقصی نقاط کشور ارسال می نماید.
با داشتن کارشناسان معتبر در بخش فروش به طور کامل و دقیق می ‌تواند خریداران را در حوزه انتخاب کابل های مناسب راهنمایی کند. به همین جهت خریدار به صورت کاملا آگاهانه اقدام به انتخاب و خرید محصول مورد نظر خود می نماید.
در صورت نیاز به انواع کابل افشان در حجم بالا با بخش فروش این مجموعه ارتباط گرفته، تا در کمترین زمان ممکن محصول باکیفیت و قیمت مناسب را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١