به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

کابل آلومینیومی چیست؟

کابل آلومینیومی چیست؟

کابل آلومینیومی چیست؟
کابل آلومینیومی یکی از انواع کابل برق است که هادی آن از فلز آلومینیوم با قدرت بالا می باشد. در صورتی که این کابل ها طبق استاندارد مشخص شده تولید شوند، به راحتی می توان در مصارف گوناگون با سطح مقطع مناسب استفاده کرد.

معرفی کابل آلومینیوم

کابل آلومینیوم همان طور که از نام آن پیداست، دارای یک هادی از فلز آلومینیوم می ‌باشد که در جریان الکتریسیته را درون کابل انتقال می دهد.
در واقع کابل های آلومینیوم به عنوان جایگزین کابل های مسی در صنایع مختلف پرکاربرد هستند که با افزایش قیمت مس در جهان استقبال از فلز آلومینیوم گسترش می یابد.
آلومینیوم با استفاده از فناوری های پیشرفته و با تراکم ویژه و همچنین عملیات آنیلینگ به عنوان یک رسانای مناسب در روند تولید کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند، در واقع برای تولید کابل ها، از آلومینیوم خالص ارتقا یافته استفاده می شود.
کابل های آلومینیومی به دلیل داشتن مقاومت الکتریکی و قیمت مناسب مورد توجه بسیاری از صنایع هستند و از آنجایی که آلومینیوم چگالی کمتری دارد، وزن این کابل ها نیز سبک تر است.
کابل آلومینیوم نیز به مانند سایر کابل های مسی شامل عایق و هادی می باشد که امکان تولید این کابل در سطح مقطع های مختلف از نمره ۱ تا نمره 30 وجود دارد.
کابل آلومینیوم

معتبرترین کارخانجات تولید کابل

با ورود برق به منازل انواع مختلف سیم و کابل مورد استفاده قرار می گیرد که با افزایش استفاده از این محصول، کارخانجات زیادی در این حوزه ورود پیدا کرده ‌اند.
برای اینکه بتوان از سیم و کابل ها خدمات خوبی را دریافت کرد، در هنگام تهیه باید اقدام به شناسایی برندهای معتبر و با کیفیت بالا نمایید.
در هنگام استفاده از وسایل برقی بزرگ و کوچک، کابل‌ها و سیم‌ ها به عنوان رگ حیاتی این محصولات محسوب می شوند که کیفیت بالای آنها موجب ارائه خدمات بهتر می گردد.
در حال حاضر در داخل کشور ما کارخانجات معتبر در حوزه تولید انواع کابل فعالیت می ‌کنند که هر کدام از آنها سعی دارند، با افزایش سطح تولیدات خود، رقابت بی نظیر را نه تنها در بازار داخل، بلکه با رعایت برخی از استانداردهای ملی و بین المللی، در بازارهای خارجی نیز ایجاد نمایند.
تهیه سیم و کابل جزء تخصصی ترین کارهایی است که انتخاب درست و اصولی این محصولات با سطح مقطع مناسب و توجه به آمپر مصرفی موجب می شود، تا به آسانی در سال های طولانی این محصول مورد استفاده قرار بگیرد.
اما نکته مهم این که در بین تنوع بالای محصولات موجود در بازار و کارخانجات متعدد فعال حال حاضر، کارخانجات معتبر تولید کننده سیم و کابل از برخی ویژگی های خاص برخوردار هستند.
رعایت برخی از مشخصات و ویژگی ها در محیط کارخانه در روند تولید، سبب می شود تا کابل آلومینیومی با کیفیت بالایی تولید گردد که خریدار فقط با شنیدن نام برند با خیال راحت اقدام به خرید آن نمایند.
از مهمترین ویژگی های یک کارخانه معتبر در حوزه تولید کابل عبارت اند از:

کنترل کیفیت محصولات

تمامی انواع سیم و کابل که در کارخانه ها تولید شده، توسط آزمایشگاه های مدرن در داخل کارخانه تحت آنالیز قرار گرفته و از ابتدایی ‌ترین مرحله تولید، کابل ها مورد آزمایش قرار می ‌گیرد و در نهایت نیز جهت مشخص شدن استانداردهای مختلف آن را آزمایش می‌ کنند.

کیفیت بالا

استفاده از انواع مختلف مواد اولیه مرغوب به شکل مستقیم از تولید کنندگان سبب می ‌شود، تا تمامی بخش‌ های خطوط تولید مواد درجه یک تغذیه گردد.

توان تولید بالا

در این کارخانجات امکان افزایش خطوط تولیدی و ساعت های کاری وجود دارد و بر اساس نیاز مشتری می توان حجم تولیدات را افزایش داد.

استانداردهای توانیر

دریافت استانداردهای مورد نیاز از شرکت های توزیع برق در استان های مختلف کمک بیشتری به ارائه این محصول با خیال راحت به بازار می کند.

ضمانت برگشت کالا

کارخانه های معتبر در حدی به کیفیت محصولات خود اطمینان دارند که با خیال راحت، ضمانت برگشت در صورت خرابی و هرگونه مشکل را قرار می دهند.

دستگاه های به روز

این مرکز با استفاده از تکنولوژی ‌های جدید و فناوری ‌های به روز سعی می‌ کند تا با کمترین دخالت نیروی انسانی مراحل تولید انواع کابل را بگذراند.
در هنگام تهیه کابل ها با بررسی ویژگی های کارخانه تولید کابل آلومینیوم می توانید با خیال راحت تر اقدام به تهیه این محصول نمایید زیرا از کیفیت آن اطمینان کافی به دست می آورید.
کارخانه تولید کابل

معرفی انواع کابل آلومینیوم

به دلیل استقبال خوبی که از کابل آلومینیومی شده، کارخانجات محصول را در تنوع بالا از لحاظ سایز بندی و همچنین تعداد لایه های تشکیل دهنده تولید می کنند.
هر کدام از کابل ها به دلیل داشتن ویژگی های متفاوت، موارد استفاده گوناگون نیز دارند.
در اینجا به بررسی و معرفی انواع کابل آلومینیوم پرکاربرد می پردازیم:

کابل آلومینیومی زمینی

کابل های آلومینیوم زمینی در پروژه های مختلفی جهت توزیع نیرو و برق رسانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که در چندین دسته و گروه قرار دارد:
کابل آلومینیومی دو رشته: که دارای ولتاژ بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ ولت است عایق به کار برده شده در این کابل از جنس pvc بوده و هادی آن دو رشته مفتولی آلومینیومی و رنگ پوشش آن مشکی می باشد.
کابل آلومینیومی سه رشته: که به شکل کابل های فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف تولید می گردد.
کابل آلومینیومی ۴ رشته: که هر چهار رشته آن از فلز آلومینیوم بوده و بیشتر برای کابل های فشار قوی کاربرد دارد.

کابل آلومینیومی زره دار

این کابل از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار بوده و کاربری مسکونی و صنعتی دارد؛ زیرا در برابر تغییرات ناگهانی جهت انتقال برق مقاوم هست، به کار رفته شده در این کابل ها از نویز و جریانات مختلف جلوگیری می کنند. جنس زره به کار رفته از مفتول یا نوارهایی از جنس فولاد کامل می باشد.
عایق به کار رفته شده در این کابل ها از جنس pvc و مقاوم در برابر آب و رطوبت است، ساختار این کابل به صورت لایه ای، لایه اول آن را رشته های آلومینیوم به عنوان هادی و دارای یک لایه زرهی و پوشش پی وی سی می باشد.

کابل آلومینیوم فشار قوی

این نوع کابل در سیستم هایی که ولتاژ اسمی بالاتر از ۳۰ کیلو ولت دارند مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که از کابل های فشار قوی آلومینیومی به صورت دفنی و داخل زمین استفاده می کنند. این نوع کابل در برابر اشعه ماورای بنفش و جانوران موذی و همچنین هیدروکربن ها مقاومت بالایی دارد.

کابل آلومینیوم خودنگهدار

کابل آلومینیوم خودنگهدار که به آن ABC هم گفته می‌شود در سال های اخیر برای سیستم های برق رسانی تکفاز و سه فاز به کار می رود. از کابل های خودنگهدار برای برق سه فاز با ۶ رشته هادی آلومینیوم و برای برق تک باز از چهار رشته رشته هادی استفاده می گردد.
از مهمترین مزایای کابل خودنگهدار می‌توان به مرتب بودن فضا ایمینی بیشتر کاهش هزینه، شاخه زنی و کم کردن زمان نصب و راه اندازی اشاره کرد:

کابل هوایی آلومینیومی

یکی از نمونه های با کیفیت کابل آلومینیومی است که در فضاهای بیرونی مانند دکل و تیر برق کاربرد بیشتری دارد کابل هوایی در سه دسته قرار می گیرد که هر کدام آنها از کاربردهای متفاوتی برخوردار هستند.

کابل آلومینیومی هوایی AAC

از هادی آلومینیوم برای ولتاژهای کم و متوسط استفاده شده، هادی بکار رفته در این کابل ها آنیل نشده و با رعایت استاندارد با طول مشخص به یکدیگر تابیده می شوند، تا کابل دارای ساختار محکمی باشد.

کابل آلومینیومی هوایی AAAC

از آلیاژ هادی آلومینیومی برای ولتاژ متوسط و تقریباً بالا به کار می برند.

کابل آلومینیومی هوایی ACSR

هادی به کار برده شده در روند تولید این کابل آنیل نشده و با طول تاب مشخص به دور مفتول گالوانیزه پیچیده می ‌شود و از آن در جهت ولتاژهای بسیار قوی استفاده می ‌کنند.
کابل آلومینیوم

مهمترین کاربردهای کابل آلومینیومی

کابل آلومینیوم به دلیل مزایا و ویژگی‌ های خاصی که دارد در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
در واقع استفاده از کابل آلومینیوم به دلیل وزن سبک و هزینه مناسب، برای صنایع گوناگون از لحاظ اقتصادی به صرفه است و در صورت امکان در اغلب صنایع از این نوع کابل استفاده می کنند.
در اینجا به معرفی چند کاربرد کابل آلومینیومی می پردازیم:

سیم کشی شبکه های برق

کابل آلومینیوم برای سیم کشی شبکه های برق به دلیل وزن کمتر، نسبت به مس مورد استفاده قرار می گیرد و البته تا حد امکان در تمامی مصارف الکتریکی کاربرد دارد.

هواپیماها

از کابل های آلومینیوم در بخش ‌های مختلف هواپیما به جهت افزایش مقاومت و استحکام کابل ها استفاده می شود. این کابل به دلیل داشتن وزن سبک و قابلیت شکل پذیری و همچنین مقاومت در برابر خوردگی مورد استفاده در هواپیما است.
سیم کشی برق خانگی
کابل های آلومینیوم جزء محصولاتی هستند که در شبکه های برق خانگی مورد استفاده قرار می ‌گیرند و از انواع فشار ضعیف و فشار متوسط آن به صورت روکار و توکار می ‌توان مصرف کرد.

انواع لوازم خانگی

تولید انواع لوازم خانگی مانند ماشین های لباسشویی، خشک کن ها، ماشین ظرفشویی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی و خنک کننده، از کابل آلومینیوم استفاده می شود.

کشتی

مقاومت فلز آلومینیوم در برابر رطوبت و خوردگی و همچنین داشتن وزن سبک و محکم، موجب شده تا جزء گزینه‌ های مناسب برای استفاده در کشتی ها قرار بگیرد.
کاربرد کابل آلومینیوم

تفاوت های بین کابل آلومینیومی و مسی

انواع کابل مسی و کابل آلومینیومی تقریباً روند تولید یکسان را در کارخانجات تولیدکننده دارند.
در ابتدا فقط از فلز مس برای تولید انواع کابل استفاده می ‌شد؛ اما با بررسی ویژگی فلزهای دیگر، آلومینیوم جزء بهترین فلزات بعد از مس در حوزه رسانای جریان الکتریکی است.
این دو فلز از لحاظ وزن، رسانایی و شکل پذیری با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.
کابل های مسی از مقاومت الکتریکی کمتری نسبت به کابل های آلومینیوم برخوردار می باشد، این تفاوت در کابل های برق مهم هست. اگر به دنبال ایجاد تناسب بین هادی مسی و آلومینیوم هستید باید کابل آلومینیوم را از سطح مقطع بزرگتری نسبت به کابل مسی انتخاب کنید، تا مقاومت الکتریکی باقی مانده را جبران نماید.
در واقع باید گفت که میزان سطح مقطع یک کابل آلومینیومی برای تحمل یک میزان جریان، باید 56 درصد بزرگتر از کابل مسی باشد.
اگر در یک بررسی کوتاه بخواهیم به تفاوت های بین کابل آلومینیوم و مس بپردازیم به شرح ذیل می باشد:
از لحاظ رسانایی، سیم آلومینیومی قدرت کمتر و سیم مسی قدرت بالاتری دارد.
از لحاظ وزن کابل های آلومینیومی، سبک تر بوده و حمل و نقل آن آسان تر و کابل‌های مسی سنگین تر و حمل آنها در حجم های زیاد دشوار می باشد.
از لحاظ دمای انبساط، سیم های آلومینیومی در دمای بالا منبسط و در دمای پایین منقبض شده؛ اما سیم های مسی در برابر تغییرات دمایی مقاوم هستند.
از لحاظ شکل پذیری، سیم های آلومینیوم پذیری کمتری داشته؛ اما سیم‌های مسی قابلیت شکل پذیری بالایی دارند.
از لحاظ کشش، سیم های آلومینیوم قدرت کمتر و سیم‌های مسی از قدرت بیشتری برخوردار هستند
ویژگی خورنده بودن در کابل های آلومینیوم بیشتر و در کابل های مسی وجود ندارد.
سطح مقطع کابل های آلومینیوم به نسبت کابل‌ های مسی بیشتر است به همین جهت کابل های مسی راحت‌تر نصب می گردد.

ویژگی های مهم کابل های آلومینیومی

با بررسی روند تولید کابل آلومینیوم در می یابیم که در سال های اخیر موارد استفاده از این کابل ها افزایش پیدا کرده است؛ زیرا با بررسی این فلز صنایع دریافتند که می توانند از ویژگی ‌های خواص آلومینیوم بهترین استفاده ها را ببرند.
در واقع باید گفت که محبوبیت این فلز و کاربرد بسیار زیاد آن به دلیل ویژگی های فیزیکی خواص آلومینیوم می باشد.
در اینجا به ذکر چند ویژگی کابل آلومینیوم می پردازیم:
قیمت این فلز، با کیفیت بالای آن و در مقایسه با مس ارزان‌تر است.
داشتن مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی سبب موارد استفاده این کابل ها در شرایط مختلف آب و هوایی می گردد.
پس از پایان استفاده این فلز به راحتی قابل بازیافت است و هیچ آسیبی به محیط زیست نمی رساند
داشتن سطح صاف و کاملاً یکدست و انعطاف پذیری بالا سبب شده تا به شکل های گوناگون تبدیل شود.
قابلیت جوشکاری، ماشینکاری و هرگونه عملیات دیگری بر روی این فلز وجود دارد.
به ‌عنوان یک رسانای خوب از لحاظ گرما و جریان الکتریسیته محسوب می ‌گردد.
ویژگی کابل آلومینیوم

قیمت کابل آلومینیومی چگونه مشخص می گردد؟

در حال حاضر بازارها نوسانات زیادی داشته و به راحتی نمی ‌توان یک قیمت مشخص برای محصولات مختلف داد.
چرا که هر لحظه با نوسانات موجود در بازار تغییرات نرخ ارز و اتفاقات سیاسی مختلف قیمت ها تغییر پیدا می کند.
اما قیمت کابل آلومینیومی در مقایسه با قیمت کابل مسی مقرون به صرفه تر است زیرا به طور کلی قیمت این فلز ارزان تر می باشد.
قیمت کابل آلومینیومی چقدر است؟
اگر نحوه قیمت گذاری کابل آلومینیومی برای شما هم سوال به وجود آورده، در این مطلب قصد داریم به عوامل موثر بر قیمت این محصول بپردازیم، تا به چالش های فکری خریداران یک پاسخ مناسب بدهیم.
:برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابل آلومینیومی عبارتند از
سطح مقطع کابل های آلومینیوم که مشخص کننده سایز آن است هر چقدر که بیشتر باشد در نتیجه فلز آلومینیوم بیشتری در آن به کار می رود.
نوع کاربرد کابل های آلومینیومی که به صورت کابل‌های هوایی، کابل های زره دار و یا کابل های زمینی طراحی و تولید می شوند.
برند کارخانجات تولید کننده این محصولات، نشان دهنده کیفیت بالای کابل ها است که در مقایسه با کابل های غیر معروف در بازار قیمت های متفاوتی دارند.
برند کارخانجات تولید کننده که نشان دهنده ی کیفیت محصولات می باشد و در مقایسه با برندهای نامعتبر از ارزش بالاتری برخوردار هستند.

حجم سفارش کابل، هرچه بیشتر باشد امکان ارائه آن با قیمت ارزان‌تر نیز به وجود می ‌آید
انتخاب مراکز عرضه و فروش معتبر تاثیر زیادی در قیمت گذاری این محصول دارد؛ زیرا هر چقدر به خرید محصولات بدون واسطه انجام شود در نتیجه افزایش قیمت های بی دلیل پیدا نمی کند.
یک نکته مهم در مورد به صرفه بودن قیمت کابل آلومینیوم علاوه بر قیمت ارزان ‌تر آن، می‌ توان به سرقت نشدن این کابل‌ها نیز اشاره کرد که به نسبت کابل‌های مسی، سرقت این کابل ها از مکان‌ های عمومی و باز کمتر است.
قیمت کابل آلومینیومی

معتبرترین مرکز فروش کابل آلومینیومی بدون واسطه در کشور

معمولاً تولید کنندگان برای ارائه محصولات خود به بازار می ‌کنند تا مراکز فروش مستقیم ایجاد کرده و با بازاریابی علمی، واسطه ها را از معاملات خود به طور کامل حذف نمایند.
برندهای معتبر تولید کننده کابل آلومینیومی سعی دارند برای ارائه محصولات خود به بازار در داخل و خارج از کشور اقدام به ایجاد مراکز عرضه و پخش مستقیم کنند، تا تمامی محصولات تولیدی را به صورت مجموعه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
وجود رقابت های شدید در بازار از لحاظ عرضه محصولات داخلی و خارجی موجب شده تا به دست آوردن یک جایگاه مناسب برای فروش نیاز به تحقیق و دانش پیدا کند.
این مجموعه یکی از بهترین مراکز فروش کابل آلومینیومی محسوب می شود؛ زیرا بدون حضور هیچ واسطه‌ ای این محصول را در سراسر کشور ارائه می دهد.
کارشناسان حرفه‌ای و متخصص فعال در این مجموعه با راه اندازی سایت آنلاین سعی کرده اند که بهترین بازاریابی را انجام داده و محصولات خود را با کیفیت خوب و قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان در اقصی نقاط کشور برسانند.
اگر شما در گروه خریداران کابل آلومینیومی هستید و در بین تنوع محصولات و برندهای مختلف دچار دغدغه و چالش فکری شده اید با کارشناسان این مجموعه جهت دریافت مشاوره به صورت رایگان تماس بگیرید.
با خیال راحت می توانید بهترین برند تولید کننده سیم و کابل را متناسب با نوع نیاز و حجم خرید تهیه نمایید تا پس از استفاده رضایت کافی داشته باشید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١