به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

کاربرد ولت متر

کاربرد ولت متر

کاربرد ولت متر
برای استفاده بهتر از نیروی برق و جریان الکتریکی ابزارهای مختلفی طراحی و تولید شده اند که نحوه کار با این انرژی مفید و پرخطر را آسان ‌تر کرده است.
دستگاه‌ ها ولت متر به عنوان یک دستگاه مهم برای افرادی که در زمینه برق کار می کنند محسوب می گردد، ولت متر از جمله ابزاری است که برای استفاده بهتر از نیروی برق و جریان الکتریکی طراحی و تولید شده که نحوه کار با این انرژی مفید و پرخطر را آسان ‌تر کرده است.
اگر برای شما هم این سوالات به وجود آمده که ولت متر چیست؟ نحوه کارکرد دستگاه ولت متر چگونه است؟ انواع دستگاه ولت متر کدامند؟
در ادامه این مطلب قصد داریم تا پاسخ ‌های مناسبی برای این سوالات و برخی از سوالاتی که ممکن است در ذهن افراد به وجود بیاید ارائه دهیم.
ولت متر به عنوان یک ابزار حیاتی در حیطه کاری افرادی که با نیروی برق و انرژی الکتریکی سر و کار دارند می باشد؛ زیرا با کمک ولت متر می توان ولتاژ دقیق بین دو نقطه در مدار را به دست آورد.
دستگاه ولت متر با داشتن مقاومت داخلی بالا می ‌تواند جریان بیشتری را از خود عبور داده و به راحتی میزان جریان را محاسبه کند.
به دلیل اهمیت دستگاه ولت متر، آن را به صورت آنالوگ و دیجیتالی طراحی و تولید می کنند که تفاوت این دو دستگاه در نحوه نمایش ولتاژ است. در دستگاه آنالوگ، ولتاژ به صورت عقربه ای مشخص شده؛ اما دستگاه دیجیتال، ولتاژ را با عدد نمایش می دهد.

بررسی ولت متر های مورد استفاده در صنعت

از دستگاه ولت متر در صنایع استفاده زیادی می شود و به عنوان یک ابزار مهم و ضروری برای مشخص کردن ولتاژ دو سر مدار پرکاربرد است.
اما با توجه به جریان های مختلفی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، دستگاه های ولت متر نیز مناسب برای هر جریان طراحی و تولید شده ‌اند.
قبل از معرفی انواع ولت متر پرکاربرد در صنعت خوب است بدانید که جریان های DC به جریان برق مستقیم گفته می شود که به وسیله ولت متر مخصوص ، می توان ولتاژ دو سر مدار آن را مشخص کرد.
جریان AC به جریان برق غیر مستقیم می گویند که توسط ولت متر مخصوص می توان نسبت به اندازه گیری ولتاژ دو سر آن اقدام نمود.
جریان RF جزء جریان های رادیویی است که برای اندازه گیری و تبدیل این امواج به ولتاژ باید از دستگاه های مخصوص که امکان محاسبه این جریان‌ ها را دارند استفاده شود.
انواع دستگاه ولت متر پر کاربرد در صنعت:
ولت متر اندازه گیری ولتاژ در مدارهای با جریان DC
ولت متر اندازه گیری ولتاژ در مدارهایی با جریان AC
ولت متر اندازه گیری ولتاژ در مدارهایی با جریان RF
ولت متر اندازه گیری ولتاژ در مدارهایی با جریان AC، DC
از دستگاه های ولت متری که قادرند جریان AC و DC را به طور همزمان محاسبه کنند، بیشتر در محیط‌ های آزمایشگاه و کارگاه های دانشگاهی به کار گرفته می شود که ضریب خطا در آنها اهمیت چندانی ندارد و فقط مسئله آموزشی آن مد نظر است.
فروش ولت متر

معرفی انواع ولت متر

دستگاه ولت متر جزء دستگاه های مهم در اندازه گیری اختلاف ولتاژ بین دو نقطه در مدار بوده که جهت حفظ ایمنی در مدارها و مشخص نمودن این اندازه کاربردی است.
از آنجایی که نگهداری از فناوری ‌های پیشرفته اهمیت زیادی پیدا می ‌کند، صنعتگران انواع ولت متر را متناسب با شرایط و محیط های کاری طراحی و تولید کرده‌ اند، تا شرایط استفاده از آن برای همه افراد آسان تر باشد.
قبل از اینکه محصولات دیجیتال فراگیر شوند، تمامی لوازم اندازه گیری به صورت آنالوگ و عقربه ای کار می کردند. اما کم کم با پیشرفت های تکنولوژی و ورود دیجیتال در صنایع گوناگون، ساخت این دستگاه ها نیز به سمت دیجیتال حرکت کرده است.
در حال حاضر انواع مختلفی از دستگاه های ولت متر به صورت آنالوگ و دیجیتال و مدل های دیگر طراحی و تولید شده‌ اند که نحوه استفاده و کارکرد با این دستگاه ها با توجه به محل نصب و اندازه گیری تفاوت دارد.
در ادامه به شکل بهتری به بررسی انواع ولت متر می پردازیم:

ولت متر آنالوگ
ولت متر های آنالوگ، دستگاه هایی با قاب گردان چرخان هستند که با اضافه کردن یک مقاومت به طور سری به سیم پیچ به عنوان ولت متر کاربرد دارند. در حقیقت ولت متر با استفاده از یک قاب کوچک در یک میدان مغناطیسی قوی قرار می ‌گیرد که می ‌تواند ولتاژ را اندازه گیری نماید.
اندازه گیری ولتاژ با چرخیدن یک فنر کوچک که فشرده می شود و زاویه چرخش عقربه مشخص می گردد دقتی که ولت متر می‌ تواند در هنگام انجام محاسبات داشته باشد، ارتباط مستقیم به حساسیت دستگاه دارد.
در هنگام استفاده از ولت متر آنالوگ باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید سری های مثبت و منفی در ولت متر جابجا شوند؛ زیرا موجب حرکت عکس عقربه‌ ها شده و میزان ولتاژ مشخص نمی گردد.
اما خوب است بدانید که ولت متر آنالوگ که با انحراف عقربه می ‌تواند ولتاژ را نشان دهد، در سه دسته بندی قرار می ‌گیرد که با توجه به شرایط و محیط هر کدام از این سه دسته مورد استفاده هستند که عبارتند از:

ولت متر با پیچ متحرک

ولت متر با پیچه متحرک که به صورت آنالوگ طراحی می شود، در دو دسته بندی قرار می گیرد:

ولت متر پیچ متحرک مغناطیس دائم

ولت متر پیچ متحرک مغناطیس دائم به جریان مستقیم پاسخ می ‌دهد و این ابزار برای تولید میدان مغناطیسی آهنربا یا مغناطیسی دائم کاربرد دارد. پیچ به دور یک قطعه آهن نرم پیچانده شده و روی محور عمودی می چرخد. زمانی که از پیچ جریان عبور کند گشتاور منحرف شده و مطابق با انحراف این گشتاور ولتاژ مشخص می ‌شود.

ولت متر های پیچ متحرک دینامومتر

ابزارهای پیچ متحرک دینامومتر از دو پیچ تشکیل شده که یک پیچ آن ثابت بوده و یک پیچ متحرک که به دور پیچ ساده می چرخد. تأثیر مغناطیسی ایجاد شده از برهم کنش دو میدان مغناطیسی ایجاد شده موجب به وجود آمدن گشتاور و انحراف عقربه می گردد.

ولت متر با آهن متحرک

ولت مترهای با آهن متحرک قابل استفاده در مدار AC می باشند، این نوع از ولت متر در سه گروه آهن متحرک ساده، دینامومتر و القایی تولید می‌شود که ابزارهای با آهن متحرک از آهن نرم و پیچ های متحرک و ثابت تشکیل شده است .

ولت متر الکترواستاتیک

این مدل از ولت متر بر اساس قاعده الکترواستاتیک کار می‌ کند و به دلیل وجود دافعه بین دو صفحه باردار عقربه منحرف شده و می ‌تواند پس ازچسبیدن نشانگر به فنر، ولتاژ بالای AC و DC را مشخص کند. این مدل از ولت متر با حساسیت بالایی وجود دارد و قابلیت اندازه گیری کوچکترین ولتاژها تا ولتاژهای بالای ۲۰۰ کیلو  ولت را به وجود می آورد.

ولت متر دیجیتال

ولت متر دیجیتال با استفاده از مدارهای الکترونیکی و پردازنده های ساده، تمامی پارامترهای مختلف الکتریکی را اندازه گیری کرده و بر روی صفحه نمایشگر ال سی دی نمایش می دهد.
ولت متر دیجیتالی با استفاده از مدارهای الکترونیکی و پردازنده های ساده که بر روی آن قرار گرفته، می تواند ولتاژ را بر اساس کمیت های مختلف بر روی صفحه نمایش ال سی دی مشخص نمایید.
انواع دستگاه ولت متر دیجیتال را می توان بر روی رنج اتوماتیک تنظیم کرد؛ تا بتوانند بعد از اعمال ولتاژ DC و مشخص کردن رنج اولیه در صورت نیاز رنج های بعدی را نیز مشخص کنند.
بر روی دستگاه دیجیتال یک میکروکنترلر قرار گرفته که این میکروکنترلر به عنوان مبدل آنالوگ به دیجیتال است و به راحتی می تواند مقادیر اندازه گیری شده را از صفر تا ۱۵ ولت بر حسب DC اندازه گیری کند.

ولت متر لامپ خلاء

در صورتی که در دستگاه ولت متر از لامپ خلاء در تقویت کننده استفاده شود؛ آن را به نام ولت متر لامپ خلاء می شناسند که در اندازه گیری های بالای جریان AC کاربرد دارد.

ولت متر ترانزیستوری

بر روی این دستگاه از میدان الکتریکی برای کنترل رفتار الکتریکی قطعات استفاده می ‌شود که ولت مترها به عنوان ترانزیستورهای تک قطبی شناخته می شوند که از اثر میدان ترانزیستوری برای اندازه گیری ولتاژ استفاده می کنند.

مزیت استفاده از دستگاه ولت متر دیجیتال

در دستگاه دیجیتال تمامی محاسبات بر اساس مدارهای الکتریکی ساده و پردازنده های خاص صورت می گیرد؛ اما در دستگاه ولت متر عقربه ای تمامی ولتاژ با استفاده از عقربه و حرکت های آن مشخص می گردد.
از مهمترین مزیت های استفاده از دستگاه های دیجیتالی داشتن طول عمر بالای این دستگاه ها است؛ زیرا در آنها هیچ قطعه متحرکی وجود ندارد؛ زیرا این قطعات متحرک در صورت ضربه و فشار ممکن است آسیب ببینند.
همچنین عوامل فیزیکی مانند لرزش، درصد رطوبت، میزان تمیزی هوا و موارد دیگر نمی تواند بر اساس اندازه گیری های دستگاه ولت متر دیجیتال تأثیری بگذارد که با پیشرفت های تکنولوژی در حال حاضر اندازه گیری این دستگاه ها بسیار دقیق است.
قابلیت اتصال دستگاه های دیجیتال به کامپیوتر موجب شده تا کامپیوتر مقدار کمیت های مشخص شده را در خود ذخیره کند و محاسبه میزان ولتاژ در فواصل زمانی معین از طریق دستگاه دیجیتال و با کمک کامپیوتر آسان‌ تر می‌شود.
در نتیجه محاسبه میانگین ولتاژ با استفاده از دستگاه های دیجیتال آسان تر و نتیجه دقیق تری دارد.

کاربرد ولت متر چیست؟

پس از بررسی مشخصات و ویژگی های دستگاه ولت متر در می یابیم که این دستگاه در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و این کاربردهای گسترده دلیل اصلی تنوع بالای این محصول می باشد.
نحوه کار کردن با دستگاه ولت متر سخت نیست و به آسانی با کمی مهارت می توان آن را مدیریت کرد، به همین سبب نه تنها از این دستگاه ها در لوازم خانگی، بلکه در دستگاه های صنعتی استفاده می کنند.
در کارخانجات صنعتی، دستگاه های ولت متر از دستگاه های لازم و ضروری محسوب می‌ شوند که باید بتوانند ولتاژ دو سر مدار را مشخص نمایند.

از مهم ترین موارد استفاده و کاربرد تخصصی ولت متر می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
از ولت متر برای محاسبه ولتاژ در ریزپردازنده های به کار برده شده در رایانه ها استفاده می شود.
همچنین استفاده از ولت متر موجب شده تا نویز در تلفن های همراه و رایانه ها به وجود نیاید.
استفاده کردن از ولت متر در زمینه تعمیرات دستگاه های مختلف در صنایع موجب شده تا به راحتی مشکلات لوازم برقی و باتری های اتومبیل پیدا شود.
با کمک دستگاه ولت متر می توان میزان باتری خودرو را اندازه گیری کرد و از بروز مشکلات در آینده جلوگیری نمود.
از دستگاه ولت متر برای مشخص کردن میزان برق در لوازم الکترونیکی منازل نیز استفاده می ‌شود.
از این دستگاه در خطوط انتقال نیروی برق جهت اندازه گیری ولتاژهای قوی استفاده می کنند. در چنین مواقعی لازم است ولت مترها کاملا عایق باشند، تا از آسیب کاربر جلوگیری نمایند.

خوب است بدانید که از یک ولت متر در صورت نبود آمپرمتر نیز می توان استفاده نمود و با کمک اندازه گیری ولتاژ دو سر یک مقاومت شنت، می توان میزان ولتاژ درون مدار را کاملا محاسبه کرد.

نکات مهم در هنگام خرید ولت متر

ولت متر یک دستگاه مهم است که در هنگام خرید آن باید به برخی از نکات کاربردی توجه شود.
از مهمترین نکات در هنگام خرید ولت متر می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1. دقت و حساسیت در دستگاه ولت متر با توجه به شرایط کاری و نیاز به محاسبات مختلف
2. نحوه نگهداری از دستگاه ولت متر برای حفظ عملکرد بهتر در طول زمان
3. برند و کیفیت دستگاه ولت متر با توجه به نوع نیاز و کاربرد
4. دیجیتال یا آنالوگ بودن دستگاه ولت متر متناسب با نوع نیاز و حجم کاری
قیمت جزء موارد بسیار مهم و ضروری است که در هنگام خرید به آن توجه می شود و با بررسی نکات گفته شده می توان دستگاهی مناسب با محیط کار و هزینه مقرون به صرفه تهیه کرد.
در صورتی که مراکز عرضه و فروش معتبر را برای خرید دستگاه ولت متر انتخاب کنید، به طور حتم ضمن دریافت بهترین قیمت دستگاه ولت متر این محصول را با کیفیت بالا بدست می آورید.
فروش ولت متر

فروش ولت متر ارزان قیمت

قیمت جزء عوامل مهم و ضروری در هنگام تهیه دستگاه ولت متر است که به کمیت های مختلفی مانند حساسیت دستگاه، نوع آنالوگ و دیجیتال، نوع صفحه نمایش و کیفیت ساخت ارتباط دارد.
این مرکز فروش با ارائه بهترین نوع دستگاه ولت متر ارزان قیمت، سعی کرده که با حذف دلالان و واسطه ها شرایط برای خرید آسان تر را فراهم نماید.
در صورتی که به دستگاه ولت متر نیاز دارید جهت دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان فروش این مجموعه، برای انتخاب نمونه مناسب در بین تنوع بالا با بخش فروش ما تماس برقرار کنید.
با ثبت سفارش در این مرکز فروش ولت متر می توانید دستگاه مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١