به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

خرید و فروش اینترنتی کابل افشان

خرید و فروش اینترنتی کابل افشان

خرید و فروش اینترنتی کابل افشان
اگر به فکر خرید کابل هستید ابتدا لازم است با انواع کابل آشنا شوید و در مورد مزایا، معایب و کاربردهای هر کدام از آنها اطلاعات کسب نمایید و سپس بررسی کنید که چه نوع کابلی برای کاری که مد نظر شماست مناسب می باشد.
در این مقاله قصد داریم به معرفی کابل های افشان، انواع آن و مزایا و معایب هر کدام بپردازیم. پس اگر قصد خرید کابل افشان دارید تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی درمورد این کابل کسب کنید.

کابل افشان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه انواع مختلفی از کابل های برق در بازار موجود است که هر کدام از آنها برای مصارف مختلفی طراحی شده اند و کاربردهای خاص خود را دارند. کابل های افشان یکی از انواع کابل های برق است که اهمیت بسیار زیادی دارد و در زمینه های مختلف مثل ساختمان سازی، صنعتی و مصارف داخلی پرکاربرد است.
کابل افشان نوعی کابل انعطاف پذیر است که از دو یا چند سیم رشته ای به هم تابیده شده تشکیل شده است. کابل های افشان هم مثل دیگر کابل ها یک هادی و یک نوع عایق دارد. هادی به کار رفته در این کابل از جنس فلز مس است و عایق آن هم از نوع پی و ی سی می باشد.
ناگفته نماند که کابل های افشان تک رشته یا تک سیمی هم در بازار موجود است که بیشتر در ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده می شود. انعطاف پذبر و نرم بودن مهم ترین ویژگی کابل های افشان است و به همین دلیل این کابل ها کاربرد بسیار زیادی دارند و برای مصارف گوناگونی می توان از آن استفاده کرد.
کاربردهای کابل افشان شامل موارد زیر است :
طول این کابل ها کوتاه است و برای کابل کشی در فاصله های کوتاه استفاده می شود.
به دلیل داشتن عایق می توان در فضاهای باز و بیرونی از آن استفاده کرد.
می توان از آن در زیر خاک استفاده کرد.
در قسمت هایی که بسیار خشک هستند و یا رطوبت وجود دارد می توان از آن استفاده کرد.
در سیم کشی داخلی ساختمان های تجاری و مسکونی می تواند کاربرد داشته باشد.
به دلیل نرم بودن و کوتاه بودن می توان از آن در پمپ آب استفاده کرد.
در خیلی از لوازم برقی منزل مثل یخچال و لباسشویی از این نوع کابل استفاده می شود.
داخل آب قابل استفاده است.
در کانال های کابل کشی می توان از کابل های افشان استفاده کرد.
در صنایع و نیروگاه ها که نیاز به انتقال برق با جریان فشار زیاد است از کابل های افشان استفاده می شود

انواع کابل افشان و دسته بندی های آن

مراکز بسیار زیادی در سراسر کشور وجود دارند که در زمینه فروش اینترنتی کابل افشان فعالیت می کنند و شما می توانید کابل های مورد نیاز خود را از آنها خریداری کنید، اما قبل از خرید باید انواع کابل های افشان را بشناسید و بدانید که شما به چه نوع و چه سایزی از کابل افشان نیاز دارید و بعد خرید کنید.
کابل های افشان در مدل ها و نوع های مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند. کابل های افشان را بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل جنس عایق به کار رفته در آن می توان دسته بندی کرد که شامل سه نوع زیر است:
مس
آلومینیوم
آلیاژهای مس
کابل های افشان را همچنین می توان بر اساس سایز و قطر آنها دسته بندی کرد و براساس آنها خرید انجام داد. به طور کلی اگر بخواهیم انواع کابل های چند رشته را دسته بندی کنیم به صورت زیر می توان بیان کرد:

کابل افشان سبک

هادی به کار رفته در این نوع کابل ها از جنس مس آنیل شده، عایق آن از PVC/D و روکش آن از نوع PVC/ST5 در دو رنگ مشکی و سفید است.
نحوه قرار گیری رشته سیم ها در این کابل به دو صورت می تواند باشد:
o رشته ها به هم تابیده می شوند (کابل گرد).
o رشته ها به صورت موازی کنار هم قرار می گیرند (کابل تخت).
از این نوع کابل ها می توان به عنوان کابل های ورودی و اتصال در لوازم برقی منزل و دستگاه هایی که دو شاخه آن به طور ثابت به کابل نصب است استفاده کرد.

کابل افشان قدرت

هادی به کار رفته در آنها از جنس مس آنیل شده، عایق آن از PVC/A و روکش آن از نوع PVC/ST1 و رنگ مشکی است. نحوه قرار گیری رشته ها در این نوع کابل به صورت کابل گرد است (به هم تابیده).
یکی از ویژگی های خوب کابل افشان قدرت، وجود روکش میانی است، در این کابل ها رشته های به هم تابیده با ترکیبی از پی وی سی اکسترود شده یا نواری به صورت عرضی پوشیده می شوند.
این دسته از کابل ها برای تامین انرژی الکتریکی در فضاهای مختلف مثل زیر خاک، درون آب، محیط های باز، برق کشی ساختمان، نیروگاه ها و صنایع مختلف قابل استفاده است.

کابل افشان آلومینیومی

به دلیل این که قیمت مس روز به روز در حال افزایش است خیلی از تولید کنندگان انواع کابل استفاده از آلومینیوم را جایگزین مس کرده اند. کابل های افشان آلومینیومی نسبت به سایر نوع های کابل افشان کاربرد محدودی دارند زیرا جنس عایق کابل افشان بر اساس استانداردها باید از مس باشد و استفاده از آلومینیوم در کابل های افشان بعضی مواقع با مشکلات فنی ریز همراه است.
کابل های انعطاف پذیر از نظر ولتاژ اسمی هم در دو دسته قرار می گیرند :
کابل های با ولتاژ اسمی 300/300 ولت
کابل های با ولتاژ اسمی 300/500 ولت

ویژگی ها و مزایا و معایب کابل افشان

ویژگی ها و خصوصیات برجسته کابل های افشان شامل موارد زیر است:
از استحکام بالا برخوردار است و نسبت به سایر کابل ها مقاومت بیشتری دارند.
به آسانی نمی شکنند.
بسیار نرم و انعطاف پذیر است.
از مقاومت بالایی در برابر پیچش و خمیدگی برخوردارند.
در فضای خشک قابل استفاده است.
در فضای مرطوب و نمناک قابل استفاده است.
قابلیت مکانیکی مناسبی دارند.
در سایز، قطر، تعداد رشته های متفاوت در بازار موجود است.
از سطح رسانایی بالایی برخوردار است.
قدرت تحمل ولتاژ 300 تا 500 ولت را دارد.
از حداکثر سرعت انتقال 240 متر در دقیقه برخوردار است.
در دو شکل بسته بندی کلافی و حلقه ای در بازار عضه می شود.
می توان از آن برای انتقال داده های مختلف مثل سیگنال های صوتی، ویدئویی و رادیویی استفاده کرد.
قابلیت ارائه سیگنال های آنالوگی و دیجیتال را دارد.
از مهم ترین مزایای کابل چند رشته که موجب کاربرد فراوان آن شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:
صرفه جویی در فضا
هیچ تداخل الکتریکی ایجاد نمی کنند.
ماندگاری و مقاومت بالایی دارند.
عملکرد کابل را افزایش می دهند.
فوق العاده نرم و انعطاف پذیر هستند و به همین دلیل تنظیم آن در هر مکانی آسان است.
نصب و جداسازی آن بسیار آسان است.
از قابلیت چند کاره بودن برخوردارند و می توان در زمینه های مختلفی از آنها استفاده کرد.
کایل های افشان در کنار خصوصیات و مزایای زیادی که برای آن ذکر کردیم از یکسری نقطعه ضف و معایب هم برخوردار است که عبارتند از :
مقاومت اهمی پایینی دارند.
گران قیمت هستند زیرا هزینه های تولید آن در مقایسه با سایر کابل ها بسیار بیشتر است.
این کابل ها به دلیل خوردگی ناشی از مویرگی ممکن است متلاشی شوند.
کابل های افشان برای جلوگیری از تداخل الکترونیکی گزینه ایده آل نیستند چون کانال های هوایی بین هر رشته در کابل باعث تقویت اثر پوسته ای ایجاد شده از طریق میدان های مغناطیسی سطح کابل می شود.

قیمت کابل افشان و فاکتورهای تعیین کننده آن

تا اینجای کار در رابطه با انواع کابل های افشان و کاربرد هر کدام اطلاعات جامعی کسب کردید. بدون شک یکی از سوالاتی که بعد از مطالعه مطالب فوق برای شما مطرح می شود این است که قیمت کابل افشان در بازار چگونه است و به چه شکلی محاسبه می شود؟ در پاسخ به این سوال نمی توان یک مبلغ دقیق و مشخص برای کابل های افشان بیان کرد زیرا فاکتورهایی زیادی در تعیین قیمت کابل موثرند.
همان گونه که خیلی از تجهیزات صنعتی به دلایل زیادی قیمت ثابتی ندارند و دائم در نوسان هستند، کابل افشان هم قیمت ثابتی ندارد و به صورت لحظه ای در حال تغییر است. به طور کلی مهم ترین عوامل و فاکتورهایی که در تعیین قیمت تقریبی کابل های افشان نقش دارند شامل موارد زیر است :
برند و شرکت سازنده کابل
نوع کابل افشان (سبک، قدرت، آلومینیومی)
جنس عایق آن
قطر و انداره کابل
میزان متراژ سیم کشی
میزان مقاومت و ماندگاری کابل
میزان جریان عبوری از کابل
کیفیت موارد اولیه
قیمت مواد اولیه
هزینه هایی که شرکت سازنده در حین تولید کابل متحمل شده است.
نوسانات ارز و دلار
مراکز فروش

فروش اینترنتی کابل افشان با قیمت مناسب

با توجه به این که نیاز بازار به انواع کابل ها روز به روز در حال افزایش است، تولید کننده ها و کارخانجات زیادی در جهت پاسخگویی به نیاز بازار انواع کابل های افشان را با کیفیت مناسب تولید و عرضه می کنند. مراکز و فروشگاه های بسیار زیادی هم در سراسر کشور وجود دارد که انواع تجهیزات صنعتی مثل کابل افشان را با کیفیت های متنوع به فروش می رسانند.
یکی از دغدغه های همیشگی خریداران کابل چند رشته این است که از چه مراکزی خرید کنند که هم کیفیت محصول مورد پسند باشد و هم قیمت آن؟ متاسفانه افزایش تولید کننده ها و مسائل مختلف از جمله هزینه زیاد تولید کابل سبب تولید کابل های کم کیفیت و ورود آنها به بازار شده است و این خرید را برای مشتری دشوار می کند.
با توجه به وضع موجود بهترین و درست ترین راه این است که از مراکز معتبر و باسابقه خرید کنید. مراکز معتبر همواره کیفیت محصولات خود را تضمین می کنند و آنها را با قیمت مناسب و منصفانه ارائه می نمایند.
یکی از راه های خرید که امروزه بسیار رایج شده و خیلی پرسود است، خرید اینترنتی می باشد. خرید اینترنتی شرایطی را فراهم می سازد که شما در هر جای کشور که باشید بتوانید از راه دور محصول مورد نظر خود را خریداری کنید بدون آن که نیازی به مراجعه حضوری باشد.
خوشبختانه زمینه خرید و فروش اینترنتی کابل افشان هم مهیا شده است و مراکز و فروشگاه های زیادی در کشور وجود دارد که انواع کابل های افشان را با کیفیت و قیمت مناسب به صورت اینترنتی عرضه می کنند و مشتری می تواند کابل های مورد نیاز خود را از راه دور سفارش دهد و آنها را در اولین فرصت تحویل بگیرد.
این مجموعه یکی از مراکز معتبر فروش اینترنتی کابل افشان و سایر تجهیزات صنعتی و برقی است و شما می توانید با خیال آسوده از این مجموعه خرید کنید و از بابت کیفیت، مقاومت و ماندگاری محصولات آن مطمئن باشید. قیمت کابل افشان در این مرکز بسیار مناسب است و شما با پرداخت هزینه نسبتا کم می توانید محصولی با کیفیت بالا خریداری کنید.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و سایر خصوصیات کابل های افشان با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از آنها مشاوره دریافت کنید.

کلام آخر

کابل افشان یکی از کابل های رایج برای انتقال سریع جریان برق است و به دلیل مقاومت و انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارد کاربردهای بسیار زیادی در مصارف داخلی و صنعتی می تواند داشته باشد. این کابل در اندازه، سایز و مدل های مختلف تولید می شود و هر کدام کاربردهای جداگانه ای دارند.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١