به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

طراحی و ساخت نردبان کابل

طراحی و ساخت نردبان کابل

طراحی و ساخت نردبان کابل
ساخت نردبان کابل با استفاده از متریال های مختلف متناسب با نوع نیاز مصرف ‌کنندگان در کارخانجات مطرح صورت می گیرد. نحوه طراحی نردبان کابل جزء موارد بسیار مهمی است که توسط مهندسین متخصص و حرفه ای در کارخانجات برنامه ریزی شده و مطابق نیاز و سفارش مشتری هم امکان ساخت این سازه وجود دارد. چرا که نردبان کابل وظیفه مهم انتقال، جابجایی و نگهداری از کابل ها را به صورت ایمن در پروژه های ساختمانی مختلف به عهده می گیرد.
نردبان کابل

نردبان کابل چیست؟

در حال حاضر در حوزه کابل کشی و سیستم های الکتریکی پیشرفت های زیادی رخ داده است. به همین جهت در کارخانجات و مراکز صنعتی به شکل آسان تری می توان کابل کشی در بخش ‌های مختلف برای رساندن انرژی الکتریکی به دستگاه ‌ها را انجام داد.
در سال های اخیر با تولید انواع نردبان کابل و سینی های کابل پیشرفت های چشمگیری در زمینه کابل کشی به وجود آمده و امکان جابجایی کابل ها در حجم های زیاد در محیطی کاملا امن فراهم می گردد.
با توجه به ساختار خاص، نردبان کابل جزء قوی ترین متریال هایی است که به جهت جابجایی و مراقبت از سیم و کابل ها در مراکز صنعتی و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. به همین جهت نردبان های کابل را از جنس هایی مانند فولاد، گالوانیزه، استیل و آلومینیوم تولید می کنند، تا با توجه به شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار بگیرد.
شیوه طراحی و ساخت نردبان کابل به گونه ای صورت می گیرد که این سازه با داشتن کمترین وزن ممکن بتواند وزن کابل ها را تحمل کرده و سازه کاملا مقاوم تولید می گردد.

مراحل تولید و ساخت نردبان کابل


نردبان کابل از متریال های مختلفی تولید می گردد که تقریباً تمامی متریال ها شیوه ساخت مشابهی دارند. نردبان کابل گالوانیزه جزء پر استفاده ترین محصولاتی است که در شرایط مختلف آب و هوایی و فضاهای گوناگون با داشتن هزینه‌ های مقرون به صرفه مورد استفاده قرار می گیرد.
در کارخانجات تولید کننده نردبان کابل پس از گذراندن طی چند مرحله مختلف و محاسبات دقیق محصولاتی استاندارد تولید می شود که به راحتی می توان در فضاهای گوناگون از آنها استفاده نمود.
در این بخش به بررسی مراحل تولید و ساخت نردبان کابل می پردازیم:

تهیه ورق های لازم

برای ساخت نردبان کابل لازم است که ورق های فلزی متناسب با نوع استفاده از جنس استیل، آلومینیوم یا فولاد در ابعاد استاندارد تهیه شود.

برش ورق فلز

در کارخانجات معتبر برای برش ورق های فلزی در ابعاد مورد نیاز برای ساخت نردبان کابل باید که از دستگاه سی ان سی استفاده کرده و ورق ها را در طول های دو یا سه متری برش می دهند.

پانچ نمودن ورق

پانچ نمودن ورق جزء مراحل تولید نردبان کابل بوده که داشتن حفره هایی در قسمت های مختلف تأثیر زیادی در مراقبت از کابل ها و کاهش حرارت آنها دارد. به همین سبب لازم است که از دستگاه های سی ان سی با کیفیت بالا برای ایجاد پانچ های ضربه ‌ای استفاده شود.

خمکاری نردبان کابل

از سیستم های استاندارد به جهت خم کاری قطعات مختلف نردبان، تحت درجه ها و زاویه های متنوع و متناسب با نتیجه نهایی استفاده می کنند. نردبان های کابل را به صورت چهار خم یا ۶ خم آماده می نمایند.

جوشکاری قطعات

از مراحل بسیار مهم در روند تولید، جوشکاری قطعات مختلف به یکدیگر است که باید جوشکاری با ملاحظات کافی انجام شود، تا نتیجه نهایی سازه کاملاً مستحکم و بدون پلیسه تولید گردد. به همین جهت برای ایجاد جوش های به هم پیوسته از دستگاه جوش co۲ استفاده می کنند.

بازرسی قطعات

در تمامی مراحل تولید نردبان کابل، بازرسی قطعات مختلف صورت می گیرد، مهمترین مرحله بازرسی آخرین مرحله تولید است که به طور کامل قطعات مختلف نردبان مورد بازبینی قرار گرفته و در صورت بروز هر نوع مشکل این محصول به چرخه تولید بر می گردد.

محاسبه بارهای وارده در طراحی نردبان کابل

طراحی و ساخت نردبان کابل باید به گونه ای صورت بگیرد که بتواند وزن کابل های برق را تحمل کند. به همین جهت برای هر فضا با توجه به حجم کار نردبان های کابل در ابعاد متفاوت تولید می گردد.
برای طراحی و ساخت نردبان کابل لازم است که بارهای وارده به این محصول به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. تا پس از محاسبات و تجزیه و تحلیل داده ها، نردبان کابل بتواند به درستی نیروهای وارد شده بر آن را تحمل کند.
برای اینکه بتوان حداکثر محاسبه بارهای وارده در طراحی نردبان کابل را به طور دقیق انجام داد، باید طراح با کدهای ساختمانی محلی و مراجعه به ساخت و سازهای قدیمی بتوانند بهترین برنامه ‌ریزی‌ ها را انجام دهد.
در هنگام محاسبه بارهای وارده باید بار وارد شده به دهانه نردبان، بار وارد شده به میانه نردبان و بارهای وارده به قسمت انتهایی آن هر کدام به صورت مجزا بررسی گردد. چرا که ممکن است در هر بخش تعداد کابل ها افزایش یا کاهش پیدا کند.
کل باری که ممکن است بر روی نردبان کابل قرار بگیرد و در طراحی باید به آن توجه شود عبارتند از:

بارهای ساکن بر روی نردبان

بارهای ساکن وزن خود نردبان که از اتصال قطعات مختلف به یکدیگر به وجود می آید و همچنین بار کابل هایی که نردبان آنها را برای جابجایی و انتقال انرژی به دستگاه‌ ها و بخش ‌های مختلف نگه می دارد.

بارهای زنده در حین ساخت

بارهای زنده در حین ساخت ممکن است که با اضافه شدن برخی از کابل ها یا دستگاه ها و مدارات به وجود بیاید که طراح باید این مسائل هم در نظر بگیرد.

پیش بینی بارهای گسترش آینده

باید برای گسترش در آینده نیز پیش بینی شده و سازه ها را به قدری مقاوم تهیه کرد که در صورت اضافه شدن بار بدون مشکل بتوان همان سازه قبلی را استفاده نمود.

بارهای اضافی جانبی

گاهی اوقات نردبان کابل در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد، در چنین شرایطی باید به بارهای اضافه شده از عوامل طبیعی مانند برف و باران و یخ زدگی و همچنین جریان باد نیز توجه نمود که هر کدام می ‌تواند میزان بار خاصی را به سازه منتقل کند.

معمولاً سازندگان نردبان کابل سعی دارند تا با مهار میله های نردبان هرگونه بار وارده جانبی را ساپورت کرده و با تقویت پله های نردبان و همچنین با قرار دادن پله های نردبان به طور معکوس و یکی در میان سعی می ‌کنند از انعطاف ‌پذیری نردبان کم کرده تا مهار کابل ها و نگه داشتن کابل به صورت معلق به شکل ایمن تری فراهم گردد.
تولید کنندگان نردبان کابل با پانچ کردن دیواره های جانبی نردبان امکان نصب سریع تر و کاهش وزن را فراهم می آورند. چرا که پانچ های دیوار کناری نردبان نزدیک به خط مرکزی پروفیل صورت گرفته و می ‌تواند به طور متوازن بارهای وارده را تقسیم نماید. وجود این سوراخ کاری ها از قبل تأثیر زیادی در افزایش سرعت نصب دارد.
فروش نردبان کابل

شیوه انتخاب مناسب نردبان کابل

به علت اینکه صنعت های مختلفی در سرتاسر جهان به نردبان کابل نیاز دارند، مسئله انتخاب مطلوب این سازه برای تجهیز فضاهای مختلف بسیار اهمیت پیدا می ‌کند. چرا که با انتخاب استاندارد نردبان کابل می توان از آسیب های جدی و هزینه ‌های وارد آمده در طولانی مدت جلوگیری نمود.
دستورالعمل های جامعی در مورد نردبان کابل وجود دارد که توجه و دقت به این دستورالعمل ها موجب می شود تا بهترین نوع نردبان کابل از لحاظ عملکرد و قابلیت استفاده در محیط های مختلف را بخرید.
در ادامه به برخی از موارد مهمی که باید موقع انتخاب مناسب نردبان کابل مورد توجه قرار بگیرند، اشاره می ‌کنیم:
در برخی از فضاها برای ایجاد یک محیط یک دست لازم است که از نردبان کابل با رنگ‌های خاص استفاده شود. در چنین شرایطی باید تمامی نردبان کابل و قطعات آن را با روکش رنگ الکترواستاتیک در کوره آماده نمایند.
تهیه تمامی اتصالات و اجزا و پیوستگی های نردبان کابل برای امکان استفاده بهتر از شاخه های مستقیم نردبان لازم و ضروری است. از مهم‌ترین اتصالات می‌ توان به سه راهی نردبان کابل، چهار راهی، زانویی عمودی و افقی، پیوستگی های رابط زانو و قطعات مختلف دیگر را می توان نام برد.
گاهی اوقات باید سیم ها در عرض نردبان کاملاً ثابت بمانند و در چنین شرایطی برای جلوگیری از تحرک سیم از چفت چنگکی استفاده می کنند.
معمولاً پله های نردبان را به صورت استاندارد با عرض ۲۵ سانتی متر تولید می نمایند، ولی امکان تولید این پله ها متناسب با تقاضای مشتری با مسافت کمتر یا بیشتر هم وجود دارد که در شرایط افزایش عرض پله باید پروفیل های ریل هم تقویت گردند.

انتخاب نردبان کابل متناسب با درجه حرارت محیط تأثیر زیادی در استفاده این محصول در محیط امن و استاندارد می ‌گذارد. در این بخش به تحمل درجه حرارت هر کدام از متریال ها مورد استفاده در روند تولید نردبان کابل می ‌پردازیم، تا با رعایت آن بتوانید به شکل ایمن از این سازه استفاده کنید:
1. برای دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت می ‌توان از نوع فولاد ضد زنگ استفاده نمود.
2. در دمای منهای ۲۰۰ درجه فارنهایت از فلز آلومینیوم استفاده می کنند.
3. از نردبان کابل با جنس فایبرگلاس در دمای منفی ۱۰۰ درجه فارنهایت استفاده می نمایند.
4. از نردبان کابل با جنس فولاد کم کربن در محیط هایی با درجه حرارت منفی ۲۰ درجه فارنهایت به کار می برند.

با بررسی تمامی این نکات و عوامل در می یابیم که ساخت نردبان کابل در کارخانه باید زیر نظر افراد متخصص و حرفه ای انجام شود، تا نتیجه نهایی متناسب با نیاز مصرف کننده گردد.

نحوه خرید نردبان کابل

در هنگام خرید نردبان کابل ضرورت دارد تا با برخی از ویژگی ها و مشخصات این محصول به طور کامل آشنا شوید. چرا که می توانید خرید مطمئن و موفق را بر حسب احتیاجات خود و محصولات تولید شده در کارخانجات انجام بدهید.
از آنجا که نردبان کابل جزء مهمترین سازه ها در سیستم سیم کشی کارخانجات به شمار می آید، باید به طور کامل با خصوصیات، ویژگی ها و موارد استفاده این محصول آشنا گردید تا در هنگام خرید انتخاب های مناسب تری انجام دهید.
راه های زیادی برای خرید نردبان کابل وجود دارد، اما انتخاب شیوه ‌ای که این محصول با قیمت مناسب تر و کیفیت بالا تهیه شود، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در ادامه به برخی از راه حل هایی که می‌ توان به شکل بهتری خرید نردبان کابل را انجام داد، اشاره می کنیم:
مراجعه مستقیم به کارخانجات تولید کننده نردبان کابل
مراجعه به نمایندگی‌ های معتبر عرضه کننده این محصولات در شهرهای مختلف
استفاده از سایت های آنلاین معتبر زیر نظر کارخانجات تولید کننده

در هنگام انتخاب هر کدام از این مرکز برای خرید بهتر باید با تحقیق و بررسی در مورد نحوه طراحی و ساخت نردبان کابل این محصول را به صورت استاندارد تهیه نمایید چرا که لازم است تا بار های زیادی را در مراکز صنعتی تجاری یا اداری تحمل کند
مرکز فروش نردبان کابل

بزرگترین مرکز فروش نردبان کابل باکیفیت و قیمت مناسب

از آنجایی که نردبان کابل بدون روکش تولید می گردد، بیشترین هوای موجود در بین سیم ها در گردش است. این شرایط اجازه نمی ‌دهد تا حرارتی بین سیم ها تولید شود. گردش هوا و کاهش حرارت تأثیر زیادی در جلوگیری از ایجاد آتش ‌سوزی های ناگهانی دارد.
ماندگارتر بودن سیم ها در کابل کشی با نردبان کابل موجب شده تا این محصول از استقبال بالاتری در بازارهای خرید و فروش برخوردار بوده و افراد متقاضی برای خرید آن گردند.
این مجموعه فروش یکی از بهترین های حال حاضر در بازار ایران است که انواع نردبان کابل و اتصالات آن را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان نهایی می رساند.
در صورت نیاز به تهیه نردبان کابل با جنس های گالوانیزه، استیل، آلومینیوم، فایبرگلاس و متریال های دیگر متناسب با نوع نیاز خود می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط بگیرید. پس از دریافت مشاوره به صورت رایگان و آشنایی کامل با مشخصات و ویژگی های هر کدام از این محصولات انتخاب درستی انجام دهید.
این مجموعه فروش در زمینه طراحی و ساخت نردبان کابل وسواس زیادی به خرج داده و تمامی محصولات خود را از کارخانجات حرفه‌ ای تهیه می ‌کند. به همین سبب برای خرید نردبان کابل باقیمت مناسب شرایط خوبی را فراهم آورده، تا تجربه یک خرید لذت بخش و مقرون به صرفه را برای خریداران به وجود بیاورد.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١