به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

تفاوت لوله فولادی برق گالوانیزه سرد و گرم

تفاوت لوله فولادی برق گالوانیزه سرد و گرم

تفاوت لوله فولادی برق گالوانیزه سرد و گرم
لوله فولادی برق گالوانیزه جزء لوله های با کیفیت بالا و مقاوم در برابر هرگونه ضربه و اشعه ماورای بنفش بوده که در دو نوع لوله برق گالوانیزه سرد و لوله برق گالوانیزه گرم تولید می شود. برای درک بهتر تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم و شرایط خرید با قیمت مناسب در ادامه اطلاعات بیشتری را ارائه می دهیم.

لوله فولادی برق گالوانیزه چیست؟

انتخاب یک سیستم مناسب برای برق کشی در تأسیسات صنعتی تجاری و خانگی به عوامل زیادی ارتباط پیدا می‌ کند، از مهم‌ترین عوامل می توان به ساختار سیم کشی، تعداد کابل ها و همچنین هزینه های در نظر گرفته شده اشاره کرد که در انتخاب متریال ها تأثیر می گذارد.
لوله فولادی برق از بهترین نوع سیستم های سیم کشی محسوب می شود که در برابر خوردگی مقاومت خوبی داشته و با امکان محصور کردن کابل ها در طول مسیر محافظت مکانیکی مناسبی را برای کابل ایجاد می ‌کند.
در واقع می توان گفت لوله فولادی برق جزئی از لوله های فلزی و سخت بوده که برای محافظت از سیم های برق کاربرد دارد. از آنجایی که باید در مکان های در معرض دید از این لوله ها استفاده شود، لازم است که لوله ها در برابر رطوبت و عوامل جوی مقاوم گردد. بدین جهت از روش ‌های مختلف برای مقاوم کردن لوله ها در برابر رطوبت استفاده می ‌کنند که می ‌توان به روش گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم اشاره نمود.
لوله های فولادی گالوانیزه در بازار با توجه به رنگ سفید آنها شناخته شده اند، این لوله ها به نسبت لوله های گالوانیزه آهنی وزن سبک تری داشته و در برابر پوسیدگی مقاومت آن ها بالاتر است.

نحوه تولید لوله فولادی گالوانیزه

لوله فولادی برق گالوانیزه جزء محصولاتی است که به دلیل داشتن ویژگی ‌های خاص و مقاومت بالا در برابر رطوبت در صنایع مختلف کاربرد دارد. لوله فولادی را در چندین سایز مختلف از لحاظ قطر لوله تولید می کنند، تا در شرایط گوناگون بتوان از سایزهای مناسب استفاده نمود.
برای تولید لوله فولادی از فولاد نرم استفاده کرده تا ورق های فولاد را تولید نمایند، سپس ورق های فولاد را با فشار از داخل قالب عبور می ‌دهند که بعد از شکل گیری درز به وجود آمده را به وسیله جوش co2 به یکدیگر متصل می کنند.
در کارخانجات تولید لوله گالوانیزه باید مراحل مختلفی طی شود تا در نهایت لوله های فولادی مناسب تولید گردد که در این بخش به بررسی برخی از این مراحل می پردازیم:

تهیه ورق های فولادی

ورق های فولادی را از فولادهای نرم و باکیفیت توسط دستگاه‌های خاص تولید می ‌کنند که کارخانجات تولید لوله باید ورق هایی با کیفیت بالا و کاملاً یک دست از لحاظ ضخامت را تهیه نمایند.

برش ورق های فولادی

ورق های فولادی در ابعاد بزرگ تولید می شوند که برای تولید لوله باید با توجه به قطر لوله ها آنها را با استفاده از دستگاه های سی ان سی برش داد.

رول کردن ورق ها

ورق های فولادی برش داده شده را درون قالب های مخصوص قرار می دهند تا به صورت رول های لوله درآیند و برای مرحله بعدی یعنی جوشکاری آماده می گردند.

جوشکاری ورق ها

پس از آماده شدن ورق های فولادی با استفاده از دستگاه جوش co۲ عملیات جوشکاری بدون هیچگونه فاصله ای بر روی این ورق ها صورت می گیرد، تا لوله هایی با سطح مقطع گرد پدید آید.

فرایند گالوانیزاسیون لوله فولادی برق

لوله فولادی را برای اینکه بتوان در شرایط و فضاهای مختلف مورد استفاده قرار داد، به وسیله روکش گالوانیزه در برابر رطوبت کاملا مقاوم می کنند، تا با قرار گرفتن یک پوشش از فلز روی بر سطح لوله بتوان از این لوله در برابر واکنش پذیری با اکسیژن محافظت نمود.
در حال حاضر دو روش گالوانیزه وجود دارد که می توان لوله های فولادی برق را به وسیله آن ها با فلز روی کاملاً پوشش داد. هر کدام از این روش ها طی فرآیند خاصی صورت می‌ گیرد، در ادامه به بررسی هر کدام از این فرایندها می پردازیم:

فرایند گالوانیزه گرم

فرایند گالوانیزاسیون گرم یکی از روش های پراستفاده در تولید لوله های گالوانیزه است که در آن فلزات را در مواد مذاب از جنس روی غوطه ور می کنند، تا با قرار گرفتن یک پوشش محافظتی بر سطح فلز این فلزها در برابر خوردگی کاملا مقاوم گردد. مراحل گالوانیزاسیون فلز عبارتند از:

آماده سازی

پس از ساخت و تولید لوله فولادی برق لازم است که تمامی سطح لوله از هرگونه مواد چربی کاملا پاکسازی شده تا پوشش فلز روی بر سطح آن به شکل بهتری انجام شود.

فلاکس

مرحله فلاکس کمک کرده تا فلز روی به شکل بهتری بر سطح فولاد نفوذ کند.

گالوانیزه گرم

پس از طی کردن مرحله فلاکس لوله ها را به دستگاه گالوانیزه انتقال داده تا در کوره های مخصوص و در دمای بالای ۱۲۰ درجه سانتیگراد قرار بگیرند. در این فضا سطح لوله به طور کامل با حرارت خشک شده و لازم است که لوله ها را به حوضچه های حاوی فلز روی مذاب انتقال داده و لوله ها به سرعت از این فضا خارج گردند.

سرمایش

پس از خارج شدن از حمام روی مذاب روی لازم است تا فلز اضافی از سطح لوله پاک شده و با کمک بخار و دمش هوا به طور سریع تری خشک شود؛ به همین جهت لوله ها را در استخر‌های آب سرد غوطه ور می کنند.

کنترل کیفیت

کنترل کیفیت لوله ها و بررسی ضخامت فلز روی در سطح لوله جزء آخرین مراحل تولید این محصول به صورت گالوانیزه گرم است. همچنین دو سر لوله رزرو شده، تا امکان اتصال این لوله ‌ها به یکدیگر و اتصالات دیگر آسان تر گردد.

فرایند گالوانیزه سرد

به فرآیند گالوانیزه سرد تحت عنوان رسوب الکتریکی یا الکتریکال گالوانیزه گفته می‌ شود که در طی انجام این گالوانیزه پوششی به مقدار ۱۰ تا ۵۰ گرم در هر متر مربع از لوله به وجود می آید. برای طی کردن این فرآیند نمک فلز روی که در محلول آب یا اسیدی ترکیب شده، از طریق پاشش بر روی ورق های فولادی یا لوله یک پوشش مقاوم ایجاد می کند. چرا که این محلول با اتم های فولاد پیوند تشکیل داده و اتم های فلز روی جایگزین می ‌شوند. اما عمق نفوذ فلز روی بر سطح ورق فولاد حدود ۲۵ میکرون بوده که سطح کاملاً یکنواخت و براق را به وجود می ‌آورد.

بررسی تفاوت و نحوه تشخیص لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و سرد

لوله گالوانیزه سرد و لوله گالوانیزه گرم هر دو از طریق آبکاری گالوانیزه تولید می شوند؛ اما هر کدام از این روش ‌های گالوانیزاسیون منجر به ارائه محصول، باکیفیت متفاوت می گردد. معمولاً در هنگام تهیه لوله گالوانیزه از روی ظاهر این لوله ها به راحتی می توان نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد را تشخیص داد.
نحوه تشخیص لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و سرد با توجه به شناخت برخی از مشخصات و ویژگی ‌های این لوله ها به آسانی صورت می گیرد. در ادامه به بررسی و معرفی چند مورد از این ویژگی ها می پردازیم:

لایه روی

ضخامت لایه روی گالوانیزه گرم از ۵۰ میکرون شروع شده و تا حداقل ۱۰۰ میکرون ادامه دارد اما به حالت لایه روی بر گالوانیزه سرد بین ۳ تا ۵ میکرون بوده و در صورت لزوم تا ۸ مترو نیز تولید می گردد

شکل ظاهری

لوله های گالوانیزه گرم شکل ظاهری زمخت و ناخوشایند داشته و سطح براقی دارد؛ اما لوله گالوانیزه سرد سطح مات تر داشته و لایه پوشش سطح آن کاملاً یکدست و یکنواخت است.

طول عمر لوله ها

لوله گالوانیزه گرم با توجه به ضخامت فلز روی بر سطح آن به طور متوسط بین ۲۰ تا ۵۰ سال طول عمر مفید دارد؛ اما در لوله های گالوانیزه سرد طول عمری کمتر و بین 3 تا 5 سال است.

دمای گالوانیزه

دمای گالوانیزاسیون گرم حدود ۴۰۰ درجه سانتیگراد بوده؛ اما گالوانیزاسیون سرد در دمای محیط صورت می گیرد.

میزان چسبندگی

میزان چسبندگی پوشش روی در گالوانیزاسیون گرم بسیار بالا بوده؛ چرا که فرایندهای شیمیایی قوی تری رخ می دهد، اما میزان چسبندگی گالوانیزه سرد بسیار پایین‌تر است.

هزینه ها

هزینه لوله گالوانیزه گرم متناسب با افزایش ضخامت پوشش لوله افزایش پیدا می کند، به طور کلی هزینه گالوانیزاسیون گرم به نسبت هزینه گالوانیزاسیون سرد ۴۰% بیشتر می شود.

نوع پیوند

در گالوانیزاسیون گرم پیوند شیمیایی رخ می ‌دهد؛ به همین جهت ترکیب اتم های روی با فولاد قوی تر بوده؛ اما در گالوانیزاسیون سرد پیوند مکانیکی در سطح لوله ایجاد می گردد.

ویژگی ها و مزایای لوله گالوانیزه سرد و گرم

تولید لوله های گالوانیزه موجب شده تا مراحل استفاده از این لوله ها در صنایع مختلف به آسانی صورت بگیرد. چرا که با ایجاد یک پوشش محافظتی لوله ها در برابر ترکیب رطوبت و اکسیژن کاملا مقاوم شده و از زنگ زدگی و خوردگی در سطح فلز جلوگیری می شود.
هر کدام از لوله های گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم از ویژگی‌ها و مشخصات خاصی برخوردار بوده؛ به همین سبب مزایای استفاده از هر کدام این لوله ها نیز متفاوت است.
هر کدام از لوله های گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم دارای ویژگی های خاصی بوده که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها می پردازیم:
ویژگی های لوله فولادی گالوانیزه سرد
سرعت آماده سازی لوله گالوانیزه سرد بسیار بالا است.
در صورت امکان و نیاز می توان لوله های گالوانیزه سرد را رنگ کرد.
لوله ها در دمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد و حرارت خشک مقاومت دارند.
در برابر آب و نمک بسیار مقاوم است.
ویژگی ها و مزایای لوله گالوانیزه گرم
قابلیت استفاده در طولانی مدت بدون هیچ مشکل و خوردگی
طولانی تر بودن مدت زمان آماده سازی لوله گالوانیزه گرم
برخوردار بودن از ساختار یکپارچه و مقاومت بالا در برابر ضربات
داشتن دوام و مقاومت بالا در برابر رطوبت
قابلیت استفاده مجدد و ذوب در کوره های حرارتی

قیمت لوله فولادی برق گالوانیزه

لوله فولادی برق جزء محصولات پر استفاده بوده که در فضاهای مختلف از کارخانجات صنعتی تا سوله ها و مراکز تجاری و اداری مورد استفاده قرار می ‌گیرند. به همین جهت قیمت، جزء فاکتورهای بسیار مهم بوده که برای خریداران اهمیت پیدا می کند.
از آنجایی که استفاده کردن از لوله فولادی برای مسیر سیم کشی و کابل کشی در فضاهای مختلف موجب ایجاد امنیت بیشتر در محیط و محافظت بهتر از کابل ها می گردد، در نتیجه لازم است که از این لوله ها در تعداد زیاد تهیه شود.
حجم زیاد استفاده از لوله موجب شده تا خریداران به دنبال یافتن قیمت مناسب این محصول بوده تا بتوانند هزینه های خود را به شکل بهترین مدیریت کنند. بطور کلی قیمت لوله فولادی برق گالوانیزه به عوامل مختلفی ارتباط داشته که در این بخش به بررسی مهمترین آنها می پردازیم:

نوع گالوانیزاسیون

با توجه به نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد که بر روی لوله به وجود می آید، قیمت لوله ها نیز تغییر می یابد. در صورت امکان هزینه کردن برای تهیه لوله گالوانیزه گرم موجب می ‌شود، تا سال‌ های طولانی بدون مشکل از این لوله ها استفاده نمود.

قطر لوله

هر چقدر که قطر لوله بیشتر بوده، در نتیجه از فلز روی و فولاد بیشتری برای تولید استفاده می کنند.

تغییرات قیمت مواد اولیه

تغییرات قیمت مواد اولیه مانند فولاد و همچنین مواد پوششی برای گالوانیزاسیون می تواند بر قیمت گذاری این محصول تأثیر مستقیم بگذارند.

ضخامت لوله فولادی

هرچقدر که ضخامت لوله ها بیشتر بوده، در نتیجه مقاومت بالاتری داشته و وزن آن نیز سنگین تر می گردد.

به طور کلی موارد زیاد دیگری مانند حجم خرید لوله ها، مراکز عرضه و فروش و نوسانات بازار ارز می ‌تواند بر قیمت این محصول در بازار تأثیر بگذارد. به همین جهت لازم است تا به تمامی جنبه های تولید و ارائه این محصول در بازار توجه کرده و با انتخاب مراکز معتبر ثبت سفارش کرد.

بزرگترین مرکز فروش لوله فولادی گالوانیزه

پیدا کردن مرکز عرضه و فروش مستقیم و بدون واسطه از اهداف بزرگ خریداران محسوب می شود، چرا که می ‌توانند با پرداخت هزینه مقرون به صرفه محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.
این مجموعه یکی از بزرگترین مراکز فروش لوله فولادی گالوانیزه است که با ارائه مستقیم این لوله ها به دو صورت لوله گالوانیزه گرم و لوله گالوانیزه سرد شرایط ‌خرید و دسترسی به این محصولات را آسان تر می نماید.
جهت تهیه لوله فولادی برق گالوانیزه، متناسب با نوع نیاز و مصرف خود با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط مستقیم برقرار کرده و سفارشات خود را با بهترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید.
مجموعه سریر صنعت یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده لوله فولادی بوده که خریدار با خیال راحت می تواند پس از دریافت مشاوره به صورت رایگان، سفارشات خود را در تنوع بالا از لحاظ قطر لوله ها، ضخامت، متراژ و تعداد لوله ثبت نماید و در کمترین روز کاری در اقصی نقاط کشور سفارشات ثبت شده را تحویل بگیرد.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١