به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

لیست قیمت کابل شبکه | سریر صنعت

لیست قیمت کابل شبکه | سریر صنعت

لیست قیمت کابل شبکه | سریر صنعت
لیست قیمت کابل شبکه با توجه به نحوه تولید کابل و موارد استفاده و کاربرد آن تغییر پیدا می ‌کند. معمولاً کابل شبکه با کنار هم قرار گرفتن مجموعه ‌ای از سیم ها به جهت انتقال اطلاعات مختلف کاربرد دارد. با توجه به نوع کاربرد، جنس این که کابل از مس یا شیشه انتخاب شده که ویژگی های کابل تغییر یافته و در نتیجه قیمت آن نیز متفاوت است. مجموعه سریر صنعت بهترین لیست قیمت را به همراه کیفیت بالا و تنوع این محصول ارائه می دهد.

کابل شبکه چیست؟

برای اینکه بتوان داده ها را از کامپیوتر به کامپیوتر دیگر ارسال کرد، باید ابتدا در کامپیوتر با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف کدگذاری شده و با مشخص شدن مقصد نهایی قابلیت انتقال پیدا کند. اما برای انتقال لازم است که از کابل های مخصوص استفاده نمایند، این کابل ها به عنوان رابط بین دستگاه‌ ها در شبکه ‌های مختلف کاربرد دارند و می ‌توانند اطلاعات صفر و یک را انتقال دهند که به آنها کابل شبکه می گویند.

با کمک گرفتن از کابل شبکه می توان دستگاه‌ ها را در فاصله ‌های مکانی کوتاه به یکدیگر اتصال داد، یا اینکه برای اتصال در فاصله ‌های طولانی مورد استفاده قرار می ‌گیرند.
معمولاً جنس هادی های شبکه از مس یا شیشه بوده که به جهت اتصال و انتقال اطلاعات متناسب با هر دستگاه می‌توان از این جنس ها استفاده نمود. کابل های شبکه را از تنوع بالایی از لحاظ رنگ و جنس تولید می ‌کنند که شناخت هر کدام از آنها کمک کرده، تا گزینه بهتری را متناسب با نوع کارکرد خود انتخاب نمایید.

آشنایی با انواع کابل شبکه

در دنیای کابل های شبکه، انواع مختلفی از کابل وجود دارند که هر کدام برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می ‌گیرند.
در بین این تنوع بالا از لحاظ کارکرد انواع کابل شبکه به سه دسته اصلی تقسیم بندی می گردند:

کابل شبکه کواکسیال

کابل کواکسیال که به آن کابل هم محور هم می گویند، دارای چند لایه که دارای یک محور ثابت و یکسان بوده و همه این لایه ها به دور یکدیگر و به طور هم محور ثابت تابیده می شوند.

کابل شبکه فیبر نوری

کابل فیبر نوری از شیشه ساخته شده که سیگنال ها را با پالس ها و امواج نوری انتقال می دهد. کابل فیبر نوری در اتصالات بین ساختمانی یا ارتباطی که نیاز به سرعت بالا است کاربرد دارد.

کابل شبکه زوج به هم تابیده

کابل زوج به هم تابیده جزء رایج ترین نوع کابل های شبکه بوده که در تمامی شبکه های محلی، دفاتر، مغازه ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی کابل کواکسیال

کابل کواکسیال یک کابل فیزیکی بوده که سیگنال الکتریکی را منتقل می کند، این کابل شامل هادی فلزی، لایه عایق و محافظ رسانا است. به دلیل هسته ‌ای مسی دیتا با سرعت بالاتری در این کابل منتقل می شود و هیچ اختلالی نمی تواند بر روی آن تأثیر بگذارد و همچنین بر اثر عوامل محیطی نیز آسیب به کابل وارد نمی گردد.
کابل کواکسیال دارای یک لایه مرکزی بوده که هادی الکتریکی و عایق ‌بندی به دور هادی مرکزی پیچیده شده اند. به همین جهت تمامی اطلاعات داخل کابل محصور شده و هیچ تداخل و نویز الکتریکی در سیگنال های آن تأثیر نمی گذارد.
انواع مختلفی از کابل کشی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

کابل کواکسیال هاردلاین

هادی آن به صورت یک کانال گرد طراحی شده و با استفاده از محافظی با ترکیب فلزاتی مانند مس و آلومینیوم پوشیده می شود و کاربرد این نوع کابل آنتن برای اتصال ترانسمیتور به آنتن است.
کابل کواکسیال تریاکسیال

 

این نوع از کابل یک لایه محافظ سوم داشته که از سیگنال های انتقالی به درستی محافظت می کند.

کابل کواکسیال ریجید لاین

این نوع از کابل از کانال مسی تشکیل شده که به عنوان لوله غیر قابل تاشو عمل می ‌کند و برای انتقال فرکانس رادیویی قوی کاربرد دارد.

کابل کواکسیال صوتی

کابل های کواکسیال صوتی از hdmi پشتیبانی کرده و به راحتی صدا و تصویر را انتقال می دهد.

کابل کواکسیال ترکیبی

کابل کواکسیال ترکیبی جزء محبوب ترین نوع کابل ها در بازار بوده که به طور موازی و در کنار هم دیتا و برق را منتقل می ‌کند، بدون اینکه هر کدام بر دیگری تأثیر منفی بگذارد. به همین جهت از این نوع کابل برای دوربین های مداربسته استفاده می نمایند.

معرفی انواع کابل فیبر نوری

کابل های فیبر نوری جزء محصولاتی بوده که برای مقاصد متعددی کاربرد دارد و نور را با سرعت مشخص انتقال می دهند. در واقع در داخل این کابل ها رشته یا تارهایی به نام فیبر نوری موجود است که در هر فضایی می توانند به بهترین نحو وظیفه خود را انجام بدهند.
کابل های نوری بر اساس ساختار و مواد هادی ها به چند دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

کابل فیبر نوری شیشه ای

همان طور که از نام این کابل مشخص است جنس این کابل از شیشه بوده و ظرافت بالایی دارد. این نوع از کابل شیشه ‌ای تنوع بسیار زیادی داشته و در برابر حرارت، استرس مکانیکی و مواد شیمیایی عملکرد طبیعی نشان می دهد.

کابل فیبر نوری پلاستیکی

نوعی فیبر نوری بوده که از مواد پلیمری تولید شده و با داشتن قطر هسته یک میلیمتر به آسانی نور را منتقل می کند. معمولاً فیبرهای نوری پلاستیکی نور سبز یا قرمز را بدون هیچگونه ضرری به گونه ‌ای که با چشم قابل مشاهده است انتقال می دهند. از این کابل بیشتر برای مصارف خانگی، در ایجاد روشنایی و تزئینات دکوراسیون استفاده می کنند.

کابل فیبر نوری سیلیکا

این نوع فیبر نوری از جنس سیلیکا بوده و دارای یک روکش پلاستیکی از جنس پلیمر است، این نوع فیبر مزیت های زیادی داشته و در برابر محیط زیست سازگاری بالایی دارد.

معرفی انواع کابل شبکه زوج به هم تابیده

کابل زوج به هم تابیده شامل جفت سیم های رنگی تابیده شده است که بسته به نوع کابل از تعداد سیم های مختلف تشکیل می شود. هر دو جفت سیم در اطراف یکدیگر تنیده شده و همه جفت ها در یک غلاف پلاستیکی قرار می گیرند.
زوج سیم های درون کابل شبکه مداری را تشکیل می ‌دهد که توانایی انتقال داده را داشته و با هدف حفاظت در برابر تداخلات بیرونی مانند نویز در یکدیگر تنیده می شوند. هر زمان که جریان الکتریکی از سیم عبور می کند در نتیجه یک میدان مغناطیسی هم در اطراف آن ایجاد می گردد.
دو نوع پرطرفدار از انواع کابل شبکه عبارتند از:

کابل زوج به هم تابیده بدون روکش STU

این کابل از زوج سیم ها تشکیل شده و در شبکه ‌های گوناگون کاربرد دارد، در این کابل هر هشت سیم مسی جداگانه توسط مواد عایق پوشیده می شود. این کابل از خاصیت خنثی سازی برای جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی و تداخل فرکانس رادیویی استفاده می کند.

کابل زوج به هم تابیده روکش دار STP

کابل زوج به هم تابیده روکش دار از تکنیک های ترکیبی محافظت و خنثی سازی با استفاده از سیم های به هم تابیده می تواند از انتقال اطلاعات و داده محافظت نماید. در این کابل هر چهار زوج سیم با فویل یا فلز به هم تابیده پوشانده می شوند. به همین جهت با قدرت بالاتری در برابر تداخلات محافظت کرده و هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی این کابل ها نیز گران تر است.

بررسی رنگ بندی کابل های شبکه

کابل های شبکه برای استفاده آسان تر در سوکت قرار می گیرند که به شکل استاندارد بتوان از آن ها استفاده نمود. ترتیب رنگ بندی در سوکت شبکه اهمیت زیادی دارد؛ چرا که عدم رعایت رنگ بندی صحیح در سوکت ها موجب ارتباط غیر پایدار و غیر ممکن می شود.
به تصور برخی از افراد این است که هر دو سر سوکت شبکه رنگبندی یکسانی داشته و می توان به آسانی از آن استفاده کرد. اما نحوه رنگ بندی کابل های شبکه باید توسط تکنسین ها و متخصصان شبکه در هنگام پرس سوکت ها صورت بگیرد. چرا که برقرار شدن ارتباط توسط کابل شبکه فقط با ترکیب رنگ بندی خاص مهیا می گردد.
کابل های شبکه را از چهار رنگ اصلی سبز، آبی، نارنجی و قهوه ای تولید می کنند که این سیم ها با رنگ های اصلی انتقال سیگنال صدا و داده را به عهده می گیرند، برای تکمیل بیشتر کابل از ترکیب این رنگ بندی ها با رنگ سفید نیز به کار می برند.
برای اینکه رنگ بندی کابل ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند دو استاندارد کلی وجود دارد:

رنگ بندی استاندارد T-568A

در این استاندارد از چپ به ترتیب رنگ سفید سبز، سبز، سفید نارنجی، آبی، سفید آبی، نارنجی، سفید قهوه ای و قهوه ای قرار می گیرند.

رنگبندی استاندارد T-568B

در این استاندارد رنگ ها به ترتیب از چپ با رنگ سفید نارنجی، نارنجی، سفید سبز، آبی، سفید آبی، سبز، سفید قهوه ای و قهوه ای قرار می گیرند.

هر دو استاندارد در دنیای شبکه مورد استفاده قرار می گیرند و کابل شبکه با توجه به محل استفاده از هر کدام از این استانداردها پیروی می نماید.
کابل های شبکه بسته به اینکه قرار است یک کامپیوتر و یک سوئیچ را به هم اتصال دهد یا دو کامپیوتر را به هم متصل کند، به دو صورت مستقیم و ضربدری تولید می گردد.

کابل شبکه مستقیم

در کابل های شبکه مستقیم، ابتدا و انتهای کابل با ترکیب رنگی مشابه ضرب می شود و تمامی کابل های سوکت شده در بازار نیز به همین ترتیب آماده شده‌اند. هر گاه هدف اتصال یک دستگاه کامپیوتر به یکی از تجهیزات شبکه ‌ای مانند سوئیچ روتر باشد، باید از کابل مستقیم استفاده نمایند.

کابل شبکه ضربدری

در مواقعی که هدف اتصال دو کامپیوتر به هم یا اتصال دو سوئیچ به یکدیگر بوده، باید از کابل ضربدری استفاده شود، این کابل ها در هنگام پچ کردن ابتدا و انتهای آن ها رنگ بندی ها با یکدیگر تفاوت دارند.

لیست قیمت کابل شبکه چگونه مشخص می شود؟

از کابل های شبکه بین کامپیوترها و محیط های مختلف برای انتقال داده هنوز هم استفاده می شود. کابل های شبکه انواع مختلفی داشته و قطعاً در زمان انتخاب برای راه ‌اندازی یک شبکه موفق باید ساختار هرکابلی را به درستی تشخیص بدهید.
بدست آوردن لیست قیمت کابل شبکه جزء عوامل مهمی است که برای خریداران اهمیت پیدا می‌ کند. چرا که با بررسی لیست ‌قیمت می توانند به شکل بهتری بر اساس بودجه و نیازهای خود این محصول را انتخاب نمایند.
عوامل زیادی وجود دارند که بر مشخص شدن لیست قیمت کابل شبکه تأثیر می گذارند که عبارتند از:

نوع روکش

روکش نهایی که بر روی کابل ها قرار می گیرد می تواند بر هزینه تأثیر بگذارد؛ زیرا از مواد پلی اتیلن و پی وی سی و پلیمرهای دیگر استفاده می کنند.

نوع هادی

نوع هادی که از جنس مس، شیشه یا پلاستیک انتخاب شود نیز بر هزینه ‌های تولید تأثیر مستقیم دارد.

دسته بندی کابل

دسته بندی کابل از لحاظ تعداد لایه های محافظتی و نوع کاربری هر کدام از این کابل ها نیز می تواند بر قیمت نهایی آن مؤثر باشد.

سرعت انتقال داده

کامپیوتر و بر اساس سرعت انتقال داده به دسته های مختلف تقسیم بندی می کنند که به طور مختصر می‌توان از cat1 تا cat8 را معرفی نمود. هرچه شماره cat بالاتر باشد، در نتیجه تکنولوژی ساخت آن بالاتر بوده و سرعت انتقال اطلاعات بیشتر می گردد.

رنگ بندی کابل شبکه

کابل شبکه را در رنگ بندی های متفاوت تولید می کنند که در شبکه ‌های بزرگ مدیریت کابل ها و دسترسی به آنها آسان تر است. هر چقدر تنوع رنگی بالاتر باشد، در نتیجه هزینه های مربوط به آن نیز بیشتر می ‌شود.

برند تولید کننده

برند تولید کننده هر چقدر که شهرت بیشتری داشته، در نتیجه از قیمت بالاتری هم برخوردار می گردد، چرا که برندهای معتبر محصولات با کیفیت بالا ارائه می دهند.

بزرگترین مجموعه فروش کابل شبکه

کابل شبکه از کابل های لازم و ضروری است که در انتقال داده و اطلاعات در بخش‌ های مختلف سازمان ها کاربرد دارد. به همین جهت باید این کابل ها به صورت استاندارد و قیمت مناسب تهیه شود.
کابل های شبکه را می توان با سوکت زدن به راحتی در هر فضایی استفاده کرد، زیرا در کلیه فضاها به دلیل نحوه کاربری ساده مورد توجه قرار می ‌گیرند.
این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز فروش کابل شبکه معرفی می گردد؛ زیرا این کار ها را در تنوع بالا از لحاظ نوع هادی نحوه کاربری تعداد لایه های عایق و موارد مختلف دیگر ارائه می دهد.
داشتن ارتباط مستقیم با کارخانجات برند و تولید کننده مطرح موجب شده تا محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد. به همین جهت انتخاب این مجموعه برای خریداران از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است.
برای ثبت سفارش و تهیه انواع کابل شبکه و دریافت لیست قیمت کابل شبکه در کمترین زمان با بخش فروش مجموعه سریر صنعت ارتباط برقرار نمایید، تا ضمن دریافت لیست قیمت، بتوانید از اطلاعات مفید کارشناسان فروش این مجموعه بهره ببرید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١