به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

فروش کابل زره دار در سریر صنعت

فروش کابل زره دار در سریر صنعت

فروش کابل زره دار در سریر صنعت
کابل زره دار چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
انواع کابل زره دار از نظر مواد تشکیل دهنده کدام اند؟
از کابل‌ های زره دار برای چه کارهایی استفاده می شود؟
مزیت استفاده و کاربرد کابل های زره دار چیست؟
چه عواملی می تواند بر قیمت کابل زره دار تأثیر بگذارد؟
با توجه به پیشرفت هایی که در صنایع مختلف رخ داده در صنعت تولید کابل نیز این پیشرفت ها ورود کرده و تنوع بالایی از کابل ها تولید شده اند، تا بتوانند نیاز همه صنایع را تأمین نمایند. در این میان کابل زره دار یکی از کابل های پراستفاده است که در شرایط خاص و سخت می تواند به عنوان بهترین متریال به کار برود.
کابلی که در ساختار تشکیل دهنده آن یک لایه یا لایه های مختلفی از فلز به جهت افزایش مقاومت و استحکام مکانیکی افزوده می ‌شود را به کابل زره دار می گویند که در برخی از مواقع با نام کابل مسلح و کابل آرموردار هم معرفی می گردد.
کابل زره دار به دلیل نوع طراحی و وجود آرمور از قدرت و توان بسیار بالایی برخوردار است، چرا که ساختار کابل های زره دار به گونه ای طراحی شده که در برابر ضربه، فشار، عوامل محیطی مانند رطوبت، جوندگی حیوانات موذی و موارد مختلف دیگر کاملاً مقاومت می‌ کند.
زره قرار گرفته شده در کابل نقش محافظتی از لایه های درونی کابل را داشته و در چندین شکل مختلف می تواند این وظیفه را محافظتی را انجام دهد.
فروش کابل زره دار به دلیل داشتن ویژگی ‌های منحصر به فرد و خاص و موارد استفاده و کاربردهای متفاوت از استقبال خوبی برخوردارند. اما لازم است که حتماً سراغ مراکز معتبر ارائه دهنده این محصولات بروید تا از کیفیت و قیمت مناسب بهره ببرید.

ساختار کابل آرموردار

معمولاً در روند تولید کابل ها از یک فلز رسانا به عنوان هادی و از یک ماده عایق به عنوان پوشش فلز استفاده می ‌شود. اما در برخی از کابل ها تعداد لایه های عایق و محافظتی افزایش پیدا کرده تا بتوان از این کابل ها در شرایط سخت به آسانی استفاده نمود.
برای استفاده بهینه از انواع کابل بهتر است تا به شکل درست تمامی بخش های تشکیل دهنده کابل ها را شناسایی کرده و با شناخت هر لایه و نقش آن در هنگام انتخاب می توانید، بهترین نوع کابل ها را تهیه کنید.
ساختار کابل های زره دار در چند بخش مختلف به شرح ذیل است:

هادی

هادی به کار رفته شده در این نوع کابل عموما از مس آنیل شده و گاهی اوقات هم از فلز آلومینیوم است.

عایق

از موادی مانند پی وی سی و پلی اتیلن برای پوشش هادی و محافظت از آن در برابر رطوبت استفاده می کنند.

محافظ زیرین

از یک لایه پلی وینیل کلراید به عنوان محافظ لایه درونی و بیرونی کابل استفاده می شود.

زره کابل

زره کابل که به سه شکل نوار فولادین، سیم فولادی و نوارهای های آلومینیومی به عنوان یک لایه محافظتی در کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند، بر اساس نوع زره، کیفیت و ویژگی های کابل ها نیز تغییر پیدا می کند.

غلاف سربی

در برخی از کابل ها از یک لایه غلاف سربی هم بر روی عایق اولیه قرار می دهند که موجب می شود تا امنیت کابل بالاتر رفته و شرایط استفاده از آن سخت تر می گردد.

اسکرین

اسکرین یا شیلد یک محافظ لایه عایق است که برروی هادی یا بر روی عایق قرار می گیرند، تا بتوانند هر گونه میدان الکتریکی را حذف کرده و در برابر نویز از کابل ها محافظت می کند، این نوع کابل ها را بیشتر برای انتقال اطلاعات و داده به کار می برند.

بررسی انواع کابل زره دار

کابل زره دار جزء کابل های خاصی است که موارد استفاده و کاربردهای متفاوتی دارند و در برخی از شرایط باید از کابل زره دار استفاده گردد.
کابل های زره دار را از لحاظ شکل ظاهری، تعداد لایه های محافظتی و قدرت کامل در چندین دسته و گروه طراحی و تولید می کنند.
در این بخش به بررسی انواع کابل زره دار از لحاظ قدرت می پردازیم:

کابل فشار قوی

از این نوع کابل ها بیشتر برای انتقال انرژی الکتریکی در سیستم هایی با ولتاژ نامی بالای ۳۰ کیلو وات که مخصوص در نیروگاه ها و شبکه‌ های توزیع اولیه برق استفاده می کنند، به طور معمول این نوع کابل ها را به شکل دفنی در داخل زمین و داخل کانال ها به کار می برند. چرا که زره قوی به کار برده شده در این کابل ها تا حد زیادی در برابر نیروهای مکانیکی خارجی مقاوم است.

کابل فشار متوسط

از کابل های فشار متوسط برای انتقال جریان الکتریسیته در خطوط توزیع و ایستگاه های قدرت استفاده می ‌کنند. معمولاً این کابل ها در شبکه‌ های عمومی و صنعتی کاربرد داشته و می توان آنها را به صورت دفنی در داخل زمین و کانال ها به کاربرد. زره ای که در این کابل مورد استفاده قرار گرفته در برابر نیروهای مکانیکی خارجی مقاومت خوبی برخوردار است.

کابل فشار ضعیف

از کابل های فشار ضعیف در سیستم توزیع انرژی الکتریکی سیستم های روشنایی خطوط انتقال نیرو و مواردی از این قبیل استفاده می کنند. اغلب از این کابل در شبکه های عمومی و شبکه های صنعتی به کار می برند.

کابل کنترل

از کابل های کنترل بیشتر در ماشین آلات و خطوط تولید برای اندازه‌ گیری علائم و پارامترهای کنترل استفاده می شود. این نوع کابل ها برای استفاده در فضای باز و به صورت دفنی در زمین هم کاربرد دارند. چرا که زره به کار برده شده در آنها مقاومت بالایی داشته و در برابر هرگونه ضربه و فشار مستحکم است.

انواع زره در کابل آرموردار

هدف اصلی از زره دار کردن کابل ها افزودن یک لایه محافظتی بیشتر به کابل های معمولی است، تا بتوان از کابل ها در شرایط سخت بدون نگرانی از آسیب دیدگی و قطعی استفاده نمود.
زره ها از جنس های مختلفی انتخاب می شوند و با توجه به شرایط و محیط استفاده و همچنین طول عمر کابل ها می توان از انواع مختلف آن استفاده نمود. در اغلب مواقع کابل های زره دار را برای کاربردهای دفنی در زمین مورد استفاده قرار می دهند. پس باید این کابل ها در برابر رطوبت و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار گردند.
در واقع مهمترین هدف از زره دار کردن کابل ها افزایش عمر مفید، بهبود عملکرد کابل ها در شرایط سرد و ایجاد کابل های مقاوم در برابر تداخلات الکتریکی و مغناطیسی است.
در این بخش به بررسی برخی از متریال هایی که برای محافظت از کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند، تا کابل های آرموردار تولید گردند اشاره می‌ کنیم:

کابل زره دار نوار فولادی

کابل زره دار نوار فولادی از استحکام و نفوذ پذیری بالایی برخوردار بوده و همچنین در برابر نیروی مغناطیسی نیز مقاومت کرده و اجازه تداخل در فرکانس های پایین را نمی دهند، این کار را می توان بدون نیاز به عبور از لوله به شکل مستقیم در زمین دفع کرد.

کابل زره دار سیم آلومینیومی

از زره سیم آلومینیومی بیشتر در کابل های چند هسته ای استفاده می کنند. هرگاه که کابل دارای یک هسته باشد لازم است که به جای سیم مفتول آلومینیوم از سیم فولادی برای زره آن به کار ببرند این نوع کابل ها به دلیل خاصیت غیر مغناطیسی آلومینیوم در برابر میدان مغناطیسی کاملاً مقاوم می گردند.

کابل زره دار ‏سیم استیل

استفاده از سیم استیل برای محافظت مکانیکی از کابل ها موجب شده تا مقاومت آنها در برابر فشارهای بالاتر افزایش یابد و این کابل ها را می توان به شکل مستقیم در پروژه های خارجی یا زیر زمینی مورد استفاده قرار داد. چرا که استیل به طور معمول از مقاومت بیشتری نسبت به سایر فلزات برخوردار است. از آنجا که این کابل ها به شکل مستقیم به زمین متصل می شوند، می توان از آنها به عنوان سیم ارت نیز در تجهیزات مختلف استفاده کرد.

کابل زره دار با سیم گرد

برای تولید کابل زره دار با سیم گرد از یک کابل مارپیچ استفاده می کنند که به دور سیم پیچ چیده می شوند.

کابل زره دار با سیم تخت

برای زره دار کردن کابل ها با سیم صاف و تخت از یک طناب مارپیچی یا سیم فولاد ضد زنگ استفاده می ‌کنند و طی چند لایه مسطح کابل را مونتاژ می نمایند.
کابل زره دار

کاربرد کابل زره دار

تا اینجا دریافتیم که کابل زره دار با توجه به نوع متریال به کار برده شده و تعداد لایه ها و نحوه پوشش دهی در چندین دسته و گروه طراحی و تولید می گردد و برای هر شرایطی می ‌توان از نمونه مناسب استفاده کرد.
در صورت شناخت کاربرد کابل زره دار به شکل بهتری می توانید، برای هر فضایی از نوع مناسب آن کمک گرفته تا بهترین نتایج را به دست آورید.
در تمامی محیط ها و مکان هایی که شرایط سخت و آسیب زننده به سلامت فیزیکی کابل ها وجود دارد، به دلیل وجود زره مقاوم می توان از کابل های زره دار استفاده کرد، تا در برابر خطر فشار، ضربه، رطوبت و حیوانات جونده بتوان از سازه ها محافظت نمود.
بیشترین موارد استفاده و کاربرد کابل زره دار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کابل کشی زیرزمینی

برای تمامی صنایعی که نیاز به کابل کشی زیرزمینی دارند، با خیال راحت می ‌توان از انواع کابل زره دار با توجه به محیط رطوبتی یا قرار گرفته در معرض عبور و مرور وسایل سنگین استفاده نمود.

ریل های قطار

در بخش ‌های مختلف ریل های قطار که نیاز به استفاده از کابل است، به دلیل وجود فشار زیادی که حرکت قطار بر روی ریل ایجاد می کند، بهترین انتخاب می تواند کابل های زره دار باشند.

فضای باز ساختمان ها

در فضای باز ساختمان ها علاوه بر آب و رطوبت و فشارهای زیاد امکان عبور و مرور و حمل و نقل ماشین های سنگین هم وجود دارد که به کار بردن کابل های زره دار خیال مصرف ‌کننده را راحت می کند.

نیروگاه های برق داخلی و خارجی

کابل های زره دار علاوه بر مقاوم بودن در برابر ضربه و فشار از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در برابر انرژی زیاد می توانند، مقاومت نمایند؛ به همین سبب جزء متریال های اصلی در نیروگاه های برق قرار می گیرد.

کارگاه های پرخطر

در تمامی کارگاه های پرخطر احتمال نوسان زیاد است به همین سبب از کابل های زره دار استفاده می کنند، تا ضمن محافظت از لوازم برقی و دستگاه‌ های مختلف در برابر شرایط جوی و همچنین آسیب های فیزیکی نیز از کابل ها محافظت نمود.

چه عواملی بر قیمت کابل زره دار تأثیر دارند؟

کابل زره دار در واقع کابل معمولی است که با انواع زره و لایه های محافظتی در برابر شرایط مختلف مقاومت آن افزایش پیدا می کند. به همین جهت از این کابل می توان در صنایع پرخطر با خیال راحت استفاده نمود.
اما به لحاظ نوع ذره و نحوه قرارگیری زره بر روی کابل، کابل ها در چندین دسته و گروه مختلف طراحی و تولید می گردند که با توجه به نوع متریال های به کار برده شده و کیفیت کابل ها قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است.
اگر به شکل کامل انواع کابل های زره دار را از لحاظ ساختار اولیه نوع زره بکار برده شده و ولتاژ بشناسید به شکل بهتری می توانید دست به خرید کابل زره دار بزنید. چرا که در چنین شرایطی مشخص کردن قیمت کابل ها نیز کاری ساده و آسان می گردد.
با شناخت برخی از عوامل مهم که بر روی قیمت کابل زره دار تأثیر می گذارند، می توان این کابل ها را با خیال راحت تر در بازار تهیه کرد:

جنس زره کابل

متریال هایی مانند آلومینیوم، فولاد و استیل به شکل نوار یا رشته ‌های باریک یا رشته‌ های سیم به هم بافته شده به عنوان زره در کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند که قیمت هر کدام با هر شکل و فرم متفاوت است.
تعداد رشته های کابل
کابل ها از تعداد رشته های مختلف تشکیل شده اند که بسته به تعداد رشته های قرار گرفته در هر کابل متریال بیشتری در آن مورد استفاده است؛ به همین سبب قیمت‌ ها نیز تغییر می یابد.

قدرت کابل ها

بسته به توان و قدرت کابل ها به چند دسته کابل های فشار ضعیف و فشار قوی و فشار متوسط تقسیم می شوند.

جنس عایق کابل

جنس عایق کابل به کار برده شده در کابل ها که از پی وی سی، پلی اتیلن یا برخی از سیلیکون ها است در قیمت گذاری تأثیر دارد.

برند تولید کننده

کارخانجات برند و مطرح تولید کننده در زمینه کابل در کشور فعالیت می ‌کنند که هر چقدر برند مطرحی را انتخاب نمایید، در نتیجه از کیفیت آن اطمینان کافی بدست می ‌آورید.

نحوه فروش کابل زره دار

نحوه فروش کابل زره دار تأثیر زیادی در قیمت آن دارد؛ زیرا با انتخاب شیوه های فروش مستقیم و بدون واسطه از قیمت‌ های مناسب ‌تری بهره می برید.
فروش کابل زره دار

بهترین مرکز فروش کابل زره دار از درب کارخانه

پیدا کردن مرکز فروش کابل زره دار از درب کارخانه به شکل مستقیم و بدون واسطه کمک می کند، تا انواع کابل زره دار ارزان را با کیفیت مناسب بخرید.
مجموعه سریر صنعت یکی از مراکز حرفه ای در زمینه فروش انواع کابل زره دار بوده که به صورت کاملاً تخصصی در این حوزه فعالیت می نمایند. کارشناسان مطرح در این مرکز فروش حضور دارند که با بررسی نیاز مشتری به طور دقیق و کامل بهترین نوع کابل را پیشنهاد می ‌دهند.
از آنجا که این مجموعه به عنوان یک پل ارتباطی قوی بین کارخانجات تولید کننده و مصرف کنندگان عمده عمل کرده، تمامی واسطه ها را حذف کرده و محصولات خریداری شده را از درب کارخانه به آدرس مورد نظر ارسال می کند.
این شیوه ارسال تأثیر زیادی در کاهش هزینه ها و حذف کامل واسطه ها دارد. به همین سبب خریداران می توانند با تماس با این مجموعه از یک خرید مقرون به صرفه بهره ببرند.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١