به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

فروش لوله گالوانیزه فولادی سرد | سریر صنعت سام

فروش لوله گالوانیزه فولادی سرد | سریر صنعت سام

 فروش لوله گالوانیزه فولادی سرد | سریر صنعت سام
لوله گالوانیزه فولادی سرد یکی از پرکاربردترین لوله ها برای سیستم برق کشی ساختمان ها محسوب می گردد. برای سفارش خرید و اطلاع از قیمت روز لوله فولادی برق مشکی، با مشاورین بخش فروش شرکت سریر صنعت سام تماس بگیرید.

همه چیز درباره لوله گالوانیزه فولادی سرد

لوله گالوانیزه سرد که با نام لوله مبلی نیز معروف است، به لوله های آهنی یا فولادی می گویند که در دمای پایین آبکاری و گالوانیزه شده، سپس با یک روکش روی پوشیده می شوند.
عملیات گالوانیزاسیون یا آبکاری این لوله ها، کاملاً مشابه پاشیدن رنگ بر روی سطح لوله می باشد.
بدین صورت که عنصر فلز زینک یا روی را بر روی لوله فلزی یا آهنی می ریزند، این عملیات در دمای نهایتاً ۷۰ درجه سانتی گراد موجب گالوانیزه شدن لوله می شود.
در لوله هایی با ضخامت ۲ میلی متر، ۷ درصد وزن لوله آبکاری شده و در لوله های ۱٫۵ میلی متری این وزن تقریبا ۴ درصد می باشد.
طول عمر انواع لوله های گالوانیزه که به روش سرد آبکاری شده اند، بین ۳ تا 7 سال می باشد که بستگی به محیطی دارد که لوله در آن قرار گرفته است.
احتمال زنگ زدگی لوله گالوانیزه سرد در محیط های مرطوب وجود دارد، که اگر این اتفاق بیفتد، حتماً لوله دچار خوردگی نیز می شود.
شایان ذکر است که لوله های گالوانیزه چه گرم و چه سرد در هر ابعاد و متراژی، امکان آبکاری دارند و تمامی لوله های فولادی موجود در بازار را می توان آبکاری نمود.
لوله فولادی برق مشکی که به روش گالوانیزه سرد تولید می شود، یکی از لوله های پرمصرف و مقرون به صرفه برای استفاده در ساختمان ها و محیط های داخلی است.
از موارد استفاده این نوع لوله ها می توان به عبور کابل های برق، کابل شبکه، سیستم های امنیتی و نصب در زیر گچ اشاره کرد.
لوله گالوانیزه فولادی سرد

فرآیند تولید لوله گالوانیزه درزدار

روش تولید لوله گالوانیزه فولاد و آهن تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و در واقع در کلیه بخش ‌های تولیدی شبیه یکدیگر هستند.
در کارخانه برای تولید لوله گالوانیزه با توجه به نوع جنس آهن یا فولاد، ورق ها را به ضخامت های مورد نیاز برش می دهند.
تابگیری و صاف کردن سطح ورق ها در جهت تولید لوله ها اهمیت زیادی دارد، چرا که هیچ گونه حفره‌ای برروی لوله و به خصوص کناره های ورقه ها نباید باشد.
پس از برش ورق ها، با غلطک های مخصوص بر روی این ورق ها حرکت می کنند تا ورق شکل اولیه لوله را به خود بگیرد؛ سپس لبه های ورق های خم شده را با جوشکاری به یکدیگر اتصال می دهند، تا یکپارچگی در لوله به وجود بیاید.
فرایند جوشکاری در لوله های گالوانیزه در چندین روش مختلف انجام می‌ شود که با توجه به نوع استفاده و محیط های مصرفی لوله ها، نحوه جوشکاری آنها تفاوت پیدا می ‌کند.
نکات بسیار مهمی در هنگام جوشکاری لوله ها وجود دارد که رعایت آنها منجر به تولید لوله هایی با کیفیت بالا می گردد.
دو لبه ورق باید به اندازه ‌ای در کنار یکدیگر قرار بگیرند که مانع نفوذ جوش به داخل لوله نباشند؛ زیرا در این صورت، اثرات جوش در داخل لوله بسیار پایین بوده که در از بین رفتن کیفیت لوله ها با سرعت بیشتر تاثیر می گذارد.
حتماً از جریان برق بدون نوسان برای جوش خطی یکپارچه استفاده شود؛ زیرا وجود نوسان و کم و زیاد شدن آمپر موجب قطع و وصلی جوش و در نتیجه نشتی می گردد.
پس از پایان جوشکاری، سرد کردن لوله ها توسط آب صابون سبب می‌ شود تا لوله ها در حین استفاده دچار زنگ زدگی نشوند.
پس از پایان فرآیند تولید، لوله ها را به طول های ۶ متری برش می دهند و دو سر آن را با عملیات کونیک، لب کاری می ‌کنند تا بتوانند در مصارف مختلف لوله ها را توسط اتصالات گوناگون به یکدیگر متصل نمایند.
در کارخانجات تولیدی پس از پایان تولید لوله ها، آزمون های بسیار زیادی بر روی آنها انجام می‌ دهند تا از کیفیت و خلوص این محصول برای دریافت استاندارد اطمینان حاصل شود.
بدین ترتیب که یک یا چند شاخه از لوله های آماده شده را آزمون های تخریبی مختلف مانند: آزمون کشش، آزمون فشار، آزمون ضربه، آزمون تخت و همچنین آزمون انبساط قرار می ‌دهند.
پس از گذراندن تمامی آزمون ها با سلامت کامل، این لوله ها نشان استاندارد دریافت کرده و به راحتی می‌ توانند در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند.

ویژگی های لوله گالوانیزه سرد

همانطور که گفته شد با توجه به شرایط محیطی که لوله گالوانیزه فولادی سرد در آن استفاده می شود، می توان گفت که عمر مفید آن حداکثر 7 سال است.
در صورتی که این لوله ها در محیط های خشک مورد استفاده قرار گیرند که رطوبت زیادی در آنجا وجود نداشته باشد، می توانند تا ۸ سال نیز عمر مفید داشته باشند.
عملیات آبکاری و گالوانیزاسیون لوله های فولادی به روش سرد، باعث شده که روکش لوله که از جنس روی است، تقریباً بین 2 تا ۷ درصد از وزن کل لوله را تشکیل دهد.
این میزان از وزن کاملاً بستگی به ضخامت روکش دارد و روکش ها با ضخامت بین 1 الی 2 میلی متر تقسیم بندی می شوند.
آبکاری گالوانیزه سرد نسبت به آبکاری گالوانیزاسیون گرم در دمای بسیار زیادی انجام نمی گیرد و در طی این عملیات تنها فلز روی به صورت یکدست روی سطح لوله های فولادی را می پوشاند.
این روش گالوانیزه کردن لوله، مقاومت و استحکام چندان زیادی ندارد و حتی با کشیدن یک شیء فلزی بر روی سطح لوله، روکش روی آن آسیب می بیند و خراش بر می دارد.
لوله گالوانیزه سرد

مهمترین موارد کاربرد لوله گالوانیزه سرد

لوله های گالوانیزه به دلیل داشتن مشخصات منحصر به فرد دارای کاربردهای بسیار گسترده و چشمگیری در صنایع گوناگون می باشد.
اگر به محیط پیرامون خود دقت نمایید، به طور حتم این لوله ها را حداقل بر ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، پزشکی و بسیاری از اماکن دیگر مشاهده کرده اید.
معمولاً برای محافظت از سیم های برق به صورت کاملاً استاندارد و رعایت نکات ایمنی از انواع مختلف لوله گالوانیزه استفاده می کنند.
در صورتی که تمامی نکات استاندارد در روند تولید این لوله ‌ها رعایت شده باشد، با خیال راحت می‌ توان از این نمونه ‌ها در موارد گوناگون استفاده کرد.
مهمترین موارد کاربرد لوله گالوانیزه سرد عبارتند از:
در صنعت برق و مخابرات برای دکل های برق و مخابرات از این لوله ها استفاده می کنند.
در صنعت خودروسازی در بخش های مختلف خودروها از لوله های گالوانیزه سرد استفاده می شود.
در صنعت تولید انواع ابزارهای تهویه هوا از این لوله ها به کار می برند.
در صنعت آب و فاضلاب از لوله های گالوانیزه برای انتقال آب و همچنین فاضلاب در ساختمان های مختلف استفاده می ‌کنند.
از این لوله ها در برخی از مواقع برای انتقال و جابجایی گاز نیز استفاده می شود.
در صنعت تولید پیچ و مهره سازی از لوله های گالوانیزه سرد استفاده های بسیار زیادی می برند.
در هنگام لوله کشی ساختمان های صنعتی، تجاری و اداری برای محافظت از انواع کابل ها و سیم های برق، لوله های گالوانیزه کاربرد دارند.

به غیر از مواردی که در این جا ذکر شد، از لوله های گالوانیزه در جهت ساخت انواع ستون و نرده و همچنین برای راه‌اندازی داربست و محافظ گلخانه استفاده می شود.
در حال حاضر لوله های گالوانیزه به عنوان مهمترین لوله ها برای ساخت پروژه های بزرگ ساختمانی برای انتقال آب و فاضلاب و همچنین در آبیاری مزارع به کار می ‌رود؛ زیرا امکان دسترسی به این لوله ها در تنوع بالا از لحاظ سایز و کیفیت به آسانی فراهم آمده است.
لوله گالوانیزه سرد

نحوه تشخیص لوله گالوانیزه سرد از گالوانیزه گرم

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد را می توان بر اساس شکل ظاهری یا در واقع رنگ آن دو تشخیص داد.
لوله گالوانیزه گرم به دلیل عملیات شیمیایی متحمل شده در زمان ساخت و طی عمل گالوانیزاسیون در دمای بالا، بسیار براق تر و درخشنده تر از لوله گالوانیزه سرد هست.
در لوله های گالوانیزه سرد، میزان براقی و درخشندگی لوله به ضخامت و جنس ورقی که لوله از آن ساخته شده است، بستگی دارد.
به عنوان مثال لوله هایی با ضخامت ۱ و ۱٫۵ میلی متر که اصطلاحاً با نام لوله مبلی نیز شناخته می شوند، براق تر از لوله هایی با ضخامت بالاتر هستند، چرا که این لوله ها از ورق های براق تری ساخته شده اند.
از تفاوت های دیگر لوله گالوانیزه گرم وگالوانیزه سرد می توان به این موضوع اشاره کرد که معمولاً لوله های گالوانیزه گرم به صورت دو سر رزوه دنده تولید شده، در حالی که لوله مبلی بدون رزوه است.
البته ناگفته نماند که می توان لوله گالوانیزه فولادی سرد را نیز رزوه دار کرد.
جدای از این ها، مهم ترین تفاوت این دو نوع لوله که کارایی آن ها را نسبت به یکدیگر متمایز ساخته، میزان استحکام و مقاوت آن ها می باشد.
همچنین به دلیل متفاوت بودن روش آبکاری این دو نوع لوله، قیمت لوله گالوانیزه سرد و گرم نیز با یکدیگر متفاوت است.
از طرفی قیمت روز لوله فولادی برق گالوانیزه شده با سایر محصولات اعم از لوله داربست نیز تفاوت دارد.

عوامل موثر بر قیمت لوله گالوانیزه و اتصالات آن

لوله های گالوانیزه سرد از انواع لوله های درزدار که معمولاً از جنس فولاد نرم تولید شده، این لوله ‌ها را پس از آبکاری برای مصارف مختلف آماده سازی می کنند.
به دلیل موارد استفاده و کاربردهای بسیار زیادی که انواع لوله گالوانیزه از آن برخوردارند، برای مصرف کنندگان این محصول قیمت جزء موارد بسیار مهم است که به آن توجه می شود.
لوله های فولادی تنوع بسیار بالایی از لحاظ ضخامت و همچنین ابعاد دارند؛ به همین جهت قیمت لوله گالوانیزه بر اساس برخی از ویژگی ‌های خاص مشخص می گردد.
قیمت لوله گالوانیزه در حال حاضر در بازارهای داخل کشور ما یک مسئله ثابت نیست و عوامل بسیار زیادی در تغییرات قیمت این محصول تاثیر می گذارند.
در اینجا قصد داریم به عوامل مهم و موثر بر قیمت لوله گالوانیزه و اتصالات آن بپردازیم که عبارتند از:

تغییر قیمت مواد اولیه

معمولاً برای تولید لوله های گالوانیزه از مواد اولیه فولاد و آهن به کار می برند که تغییرات قیمتی در این مواد اولیه مهم و اساسی نقش تعیین ‌کننده ‌ای در قیمت گذاری این محصول دارد.

تغییر قیمت فلز روی

از فلز روی برای پوشش دهی لوله ها و مقاوم کردن آنها در برابر رطوبت استفاده می‌ کنند که میزان استفاده از این فلز بر روی لوله ها و همچنین تغییر قیمت آن در بازار جهانی، موجب افزایش قیمت لوله گالوانیزه سرد می شود.

طول و قطر لوله

هرچقدر که طول لوله ها و قطر آنها بیشتر باشد، در نتیجه میزان بیشتری از فلز و مواد پوششی برای آماده سازی آن استفاده می‌ گردد؛ به همین دلیل قیمت آنها نیز افزایش پیدا می کند.

تغییرات ارز و دلار

تغییرات قیمت در ارز و دلار بر همه محصولات و صنایع تاثیر می گذارد؛ به خصوص بر صنایع آهن و فولاد این نوسانات تاثیرات مستقیم دارد.

میزان عرضه و تقاضا

در صورتی که میزان عرضه و تقاضا از اعتدال برخوردار باشد، امکان دسترسی به قیمت های مناسب به وجود می آید؛ اما هر گاه که میزان تقاضا برای خرید این نمونه ‌ها افزایش پیدا کند، در نتیجه تولید کنندگان این محصول را، با قیمت های بالاتر ارائه می دهند.

هزینه حمل و نقل

معمولاً لوله‌ ها را پس از تولید در کارخانجات به شهرهای مختلف برای استفاده می فرستند که هزینه ‌های مربوط به حمل و نقل این لوله ‌ها در قیمت نهایی آن موثر است.

به طور کلی باید گفت که تمامی ویژگی ها و مشخصاتی که در روند تولید لوله های گالوانیزه به کار برده می شود، نقش تاثیرگذاری در قیمت این محصول دارد؛ به همین سبب در هنگام انتخاب و خرید لوله ها باید به موارد بسیار زیادی توجه کرد.
آهن و فولاد جزء مواد اولیه پر کاربرد در صنایع مختلف مانند خودروسازی، کشتی ‌سازی و همچنین ساخت بسیاری از دستگاه های مختلف می باشد.
به همین سبب افزایش تقاضا برای این مواد اولیه توسط صنایع دیگر، می تواند بر افزایش قیمت نهایی لوله های گالوانیزه سرد نیز تاثیر بگذارد.

مهمترین دلایل خرید لوله فولادی گالوانیزه

در هنگام خرید هر کالایی بهتر است تا در مورد مشخصات و ویژگی های فنی محصول، اطلاعات کافی به دست بیاورید، تا بتوانید بهترین آن را مطابق نیاز خود تهیه کنید.
خرید لوله فولادی گالوانیزه نیز از این قاعده مستثنا نیست و تحقیق و بررسی این لوله ها از لحاظ سطح تولید، روش تولید، تحمل فشار و بررسی ابعاد و ضخامت ها می تواند کمک زیادی به استفاده بهتر از این لوله‌ ها نماید.
در حال حاضر انواع مختلفی از لوله های فولادی گالوانیزه تولید و به بازار عرضه شده اند که برای هر نوع مصرفی در صنایع مختلف به آسانی می توان از این روش ها استفاده نمود.
در بین تنوع بالای لوله های موجود در بازار، دلایل زیادی وجود دارد که خرید لوله فولادی گالوانیزه را توجیه می کند که عبارتند از:

امنیت بیشتر

به نسبت سایر متریال های موجود در بازار، لوله های فولادی و آهنی امنیت بالاتری در برابر سایش و خراش دارند.

لایه محافظ

بر روی لوله های گالوانیزه معمولاً یک لایه از فلز روی مذاب شده قرار می دهند، تا در برابر زنگ زدگی کاملاً مقاوم گردد.

قابل بازیافت

لوله های گالوانیزه که از جنس فولاد و آهن هستند، قابلیت بازیافت و برگشت به چرخه تولید را دارند و به همین جهت برای محیط زیست هیچ گونه ضرری به وجود نمی ‌آورند.

هزینه مناسب

در نگاه اول لوله های گالوانیزه گران به نظر می رسند؛ اما در طولانی مدت این لوله‌ها بسیاری از هزینه ‌های جانبی کاهش می دهد.
لوله گالوانیزه سرد

از کجا لوله فولادی برق مشکی با قیمت روز بخرم؟

لوله فولادی برق که در رده لوله های گالوانیزه سرد به شمار می رود، دارای کاربردهای بسیار گسترده و چشمگیری در حوزه های مختلف است.
می توان نمونه های آن را برق کشی در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، نظامی، پزشکی و … مشاهده کرد.
باید گفت که برای حفاظت هر چه بیشتر از کابل های برق و رعایت اصول استاندارد برای ایمن کاری، بهتر است آن ها را از لوله های گالوانیزه عبور داد تا آسیب دیدگی کابل های برق در محیط های داخلی ساختمان رخ ندهد.
در هنگام خرید لوله گالوانیزه فولادی سرد و در کل انواع لوله های گالوانیزه، باید از وجود استانداردهای معتبر بر روی محصول و همچنین گارانتی و ضمانت نامه مطمئن شد.
نمونه های تقلبی و غیر استاندارد لوله های گالوانیزه برقی، در بازار فراوان هستند که توسط افراد سودجو با قیمت ارزان و بدون گارانتی و ضمانت نامه عرضه می شوند.
این لوله های بی کیفیت و ارزان قیمت در مدت زمان بسیار کوتاهی، دچار خوردگی و زنگ زدگی خواهند شد و خسارات زیادی به بار می آورند.
شرکت سریر صنعت سام با اخذ نمایندگی از تمامی شرکت های معتبر ساخت لوله گالوانیزه در داخل کشور، در حال خدمت رسانی به هم وطنان عزیز می باشد.
کارشناسان فروش شرکت، ضمن مشاوه کامل در جهت انتخاب بهترین نوع لوله متناسب با کار خود، بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت را به مصرف کننده ارائه می نمایند.
لوله گالوانیزه برق مشکی

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١