به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

سه راهی سینی کابل و کاربرد آن

سه راهی سینی کابل و کاربرد آن

سه راهی سینی کابل و کاربرد آن
از سینی کابل در جهت کابل کشی بر روی دیوار، سقف، زمین و حتی زیر زمین استفاده می کنند. موجب می شوند که سیم های کابل و اتصالات مختلف به آسانی در شرایط گوناگون تغییر مسیر داده یا انشعاباتی از کابل ها جدا کرد.
سه راهی سینی کابل چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که سه راهی سینی کابل از اتصالات مهم و کاربردی سینی کابل محسوب شده که جهت فواصل ۹۰ درجه در طول مسیر کابل کشی ها برای انشعاب گیری یا تغییر مسیر مورد استفاده قرار می گیرد.
سه راهی سینی کابل را به طور معمول از جنس فولاد گالوانیزه شده تولید می کند که به دو صورت ۹۰ درجه و ۴۵ درجه بیشترین موارد استفاده و کاربرد را دارد.

مراحل ساخت سه راهی سینی کابل

بدون شک مهمترین نکات در هنگام انتخاب و تهیه سه راهی سینی کابل، داشتن اطلاع از کیفیت مواد اولیه و روند تولید این محصول در کارخانجات است.
ماده اولیه برای تولید سه راهی معمولاً ورق هایی از جنس آهن، آلومینیوم و استیل که در شرایط مختلف این ورق ها را به سه راهی سینی کابل تبدیل می نمایند.
کارخانجات توجه زیادی بر روی کیفیت ورق های انتخابی دارند و سعی می‌ کنند تا ورق هایی از لحاظ ضخامت و نوع پوشش در حد استاندارد تهیه کرده تا محصول تولیدی نهایی کیفیت خوبی در بازار داشته باشد.
نکته مهم دیگر نوع طراحی این محصول است که باید به صورت کاملاً استاندارد و قابل تحمل بارهای وارد بر آن طراحی گردد. همچنین از لحاظ شکل ظاهری و داشتن زیبایی باید به آن توجه شده و امکان نصب و اجرای ساده و مقاومت مکانیکی نیز جزء موارد مهمی که در طراحی باید به آن توجه کرد.
اغلب تولید کنندگان سعی دارند تا در قسمت‌ های مختلف سه راهی پانچ های گرد و لوبیایی ایجاد کرده تا تهویه هوا در بستر کابل ها به خوبی صورت بگیرد.
طراحی دقیق و استاندارد سه راهی برای اتصالات مختلف و نحوه کارکرد به عنوان رابط اهمیت بیشتری پیدا می کند.
پس از آماده کردن مراحل قبلی و همچنین تهیه تجهیزات پیشرفته عملیات کلی ساخت سه راهی سینی کابل در چند مرحله صورت می پذیرد:

برش کاری

ورق های آهن در بدو ورود به کارخانه پس از پشت سر گذاشتن مراحل آزمایش کنترل کیفیت به بخش ‌های برش انتقال پیدا کرده و در ابعاد مناسب مطابق استانداردهای از قبل مشخص شده برش می خورد.

پانچ کردن

ورق های برش خورده شده به سمت واحدهای پانچی انتقال پیدا کرده و با استفاده از پرس های ضربه ای با قدرت های مناسب و با کمک پیشرفته ترین قالب های حال حاضر پانچ می شود. تمامی پانچ ها باید بدون پلیسه باشند تا هیچ آسیبی به کابل ها وارد نکنند.

خمکاری

در این مرحله سه راهی سینی کابل با توجه به ابعاد برش در عرض و ارتفاع خم می گردد.

عملیات جوشکاری

تمامی مراحل جوشکاری برای تولید سه راهی سینی کابل با ستفاده از دستگاه جوش co۲ انجام می ‌شود تا بدون زائده‌ های جوشی، به یکدیگر اتصال پیدا کنند.

بازرسی سه راهی سینی کابل

برای اینکه کیفیت سه راهی سینی کابل مشخص گردد، در چندین مرحله باید این محصول مورد تست و بازرسی قرار بگیرد.
در اینجا به چند مرحله بازرسی سه راهی سینی کابل اشاره می کنیم:
بازرسی اولیه
اولین مرحله شامل کنترل کیفیت مواد اولیه جهت تولید و پیش از تولید است که دقت شود درون ورق های گالوانیزه هیچ موجی وجود نداشته باشد.
بازرسی در حین تولید
در حین مراحل تولید سه راهی سینی کابل باید تمامی قطعاتی که در فرایند تولید دچار مشکل شده‌ اند، از پروسه تولید حذف شده و پس از برطرف شدن نقص دوباره به چرخه تولید برگردانده می شود.
بازرسی عملیات گالوانیزاسیون
برای محصولاتی که به روش گالوانیزه گرم تولید شده در حین فرآیند باید تست خلوص گالوانیزه صورت بگیرد، علت این بازرسی انطباق عملیات با استانداردهای مشخص شده بین المللی است که باید حداقل پوشش بر روی ورق های گالوانیزه ۵۵ میکرون روی باشد.
بازرسی نهایی
در کارخانه کلیه قطعات قبل از عملیات بسته ‌بندی مورد تست و بازبینی نهایی قرار گرفته و در صورت وجود هر گونه عیوب قطعات معیوب از چرخه بسته ‌بندی خارج می شود.

انواع سه راهی سینی کابل

در سیستم های برق کشی عظیم هرگاه بخواهیم چندین رشته کابل را از مسیر اصلی انشعاب بگیریم، باید برای تغییر مسیر کابل ها از سه راهی سینی کابل به کار برود.به همین جهت انواع مختلفی از سه راهی سینی کابل از لحاظ جنس و نحوه کارکرد طراحی و تولید شده اند.
از لحاظ نوع جنس می توان گفت که انواع سه راهی سینی کابل در چندین دسته و گروه قرار دارند، مانند:
سه راهی گالوانیزه گرم
سه راهی گالوانیزه فابریک
سه راهی گالوانیزه آلومینیوم
سه راهی گالوانیزه استیل
سه راهی گالوانیزه pvc
از هر کدام از سه راهی های سینی کابل با جنس های مختلف در شرایط گوناگون استفاده می کنند، به عنوان مثال از سه راهی سینی کابل با جنس استیل ضدزنگ در شرایطی که قرار است مواد اسیدی و خورنده داشته باشد به کار می برند.
از سه راهی گالوانیزه آلومینیوم بیشتر در فضای باز استفاده می ‌شود؛ زیرا در برابر نور خورشید و عوامل جوی مقاوم است.
همچنین از سه راهی های تولید شده با گالوانیزه فابریک از آنجایی که در محل های برش و پانچ و جوش فاقد پوشش روی هستند، بیشتر در محیط های خشک و سرپوشیده استفاده می کنند. زیرا در چنین شرایطی ممکن است که قرار گیری در محیط ‌های مرطوب، این سه راهی ها دچار زنگ زدگی گردند.
همچنین از لحاظ نحوه قرار گیری و استفاده در چند مدل مختلف طراحی می شود که به راحتی می تواند انشعابات گوناگون را انتقال دهد. برخی از پراستفاده ترین مدل های طراحی سه راهی سینی کابل عبارتند از:
سه راهی سینی کابل عمودی
سه راهی سینی کابل افقی
سه راهی سینی کابل داخلی
سه راهی سینی کابل خارجی
سه راهی سینی کابل ۹۰ درجه
سه راهی سینی کابل ۴۵ درجه

بررسی ابعاد سه راهی سینی کابل

معمولاً سه راهی سینی کابل یکی از اتصالات مهم و ضروری است که برای اتصال سیم های کابل به یکدیگر و تغییر انشعاب و مسیر آنها مورد استفاده قرار می گیرد. پس باید بین ابعاد تولید سه راهی سینی کابل و ابعاد سینی کابل تناسب برقرار باشد.
این دسته از انشعابات در ضخامت ها، ارتفاع ها و زوایای مختلفی طراحی و تولید می شوند، به همین دلیل به آسانی در شرایط گوناگون می توان از این اتصالات به صورت ایمن استفاده کرد.
از لحاظ ارتفاع سه راهی سینی کابل در مدل های ۲ سانتی متری، ۴ سانتی متری، ۵ سانتی متری و ۶ سانتی متری و عموماً تا ۱۵ سانتی متر تولید می گردد.
از لحاظ ضخامت نوع ورق به کار برده شده در روند تولید سه راهی سینی کابل می توان به ۵ ضخامت پر استفاده مانند: یک میلی متر، 1.25 میلی متر 1.5میلی متر، ۲ میلی متر و 2.5 میلی متری اشاره کرد.
از لحاظ زوایای مختلف و پر استفاده از زوایای ۴۵ درجه و ۹۰ درجه جزء زاویه های رایجی است که در روند تولید سه راهی سینی کابل مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
از لحاظ عرض سه راهی سینی کابل در چند ارز پر استفاده مانند عرض ۱۰ سانتی متر، ۱۵ سانتی متر، ۲۰ سانتی متر، ۲۵ سانتی متر و تا ۶۰ سانتی متر تولید می ‌شود تا در شرایط و محیط های مختلف به آسانی بتوان از آنها استفاده کرد.
با بررسی دقیق ابعاد سه راهی سینی کابل در نیویورک که این محصول را از ورق های ضخیم تر از خود سینی تولید می نمایند تا بتوانند با افزایش مقاومت نصب به راحتی از سینی نیز محافظت کند.

مزایای استفاده از سه راهی سینی کابل

تنوع بالا در شکل و فرم سه راهی سینی کابل موجب شده تا در پروژه‌های مختلف به آسانی از این محصول استفاده شود.
به جهت تغییر مسیرهای افقی و عمودی و همچنین انشعاب دادن در زوایای مختلف با خیال راحت از سه راهی سینی کابل به کار می برند.
اما مزایای استفاده از سه راهی سینی کابل بسیار زیاد است که در اینجا به برخی از مهمترین آنها می پردازیم:
در طی انجام پروژه ها نیازهای آنها تغییر پیدا می کند؛ به همین سبب با کمک گرفتن از سه راهی سینی کابل به آسانی می توان انواع کابل را به سینی ها اضافه یا کم کرد؛ زیرا ایجاد تغییر در سه ‌راهی سینی کابل به نسبت استفاده از لوله های توکار بسیار آسان تر و سریع تر است.
از سه راهی سینی کابل به سهولت و آسانی می توان در شرایط مختلف استفاده کرد و به همین جهت هزینه های نصب آن کاهش پیدا می نماید.
جهت نصب سه راهی سینی کامل ابزارهای مختلفی متناسب با شرایط وجود دارد.
از سیم و کابل ها در برابر عوامل خوردگی و رطوبت محافظت می کند.
اغلب سه راهی ها مجهز به درپوش هستند که این درپوش امنیت کابل های درون سینی کابل را افزایش می دهد.
سه راهی های سینی کابل در نزدیکی و ساماندهی سیستم های کابل کشی برق بسیار مفید هستند.

کاربرد سه راهی سینی کابل

سیم کشی برق ساختمان ها به دلیل اینکه بسیار حساس است، باید با دقت بالاتری انجام شود.
در حال حاضر انواع ابزارها و اتصالات جهت سیم کشی ها تولید شده اند و به راحتی می توان هرگونه زاویه را در ایمن ترین حالت ممکن به وجود آورد.
سه راهی سینی کابل یکی از اتصالات بسیار مهم و ضروری هستند که در شرایط حال حاضر موارد استفاده و کاربردهای گسترده ای دارد.
در واقع سه راهی سینی کابل جزء ابزارهای مهمی که در سایزهای متنوع و متریال های گوناگون تولید و به بازار ارائه می گردد، تا برای هر شرایطی بتوان از این محصول استفاده کرد.
از سه راهی سینی کابل برای تمامی مسیرهایی که باید به دو مسیر دیگر تبدیل شود استفاده می کنند.
در ساختمان ها و کارخانه های بزرگ که از سیم کشی های پیچیده ای برخوردار هستند به طور حتم به سه راهی سینی کابل نیاز بوده که با کمک آنها می توان سیم کشی های منظم و مرتب و کاملاً ایمن انجام داد.
به طور کلی بسته به ویژگی‌های سه راهی سینی کابل از آن در اماکن مختلفی مانند سالن ها، پارکینگ ها، ادارات، مدارس، دانشگاه ها، کارخانجات و تقریباً همه مراکزی که نیاز به سیم کشی و برق کاری در ابعاد گسترده دارد، مورد استفاده قرار می گیرند.

آیتم های مهم در هنگام خرید سه راهی سینی کابل

سه راهی سینی کابل یکی از اتصالات بسیار مهم و کاربردی در بخش ‌های مختلف سیم کشی محسوب می شود که جهت ارتباط سینی های کابل با یکدیگر و همچنین انشعاب گرفتن از آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به اهمیت بالای این محصول باید در حین تهیه آن به آیتم های زیادی توجه کرده، تا در امنیت کامل بتوان از این محصول استفاده کرد.
برخی از آیتم ها و نکات مهم در هنگام خرید سه راهی سینی کابل عبارتند از:

کیفیت ورق

در بررسی کیفیت ورق گالوانیزه باید توجه کرد که به هیچ عنوان بر روی آن شوره نداشته و گالوانیزه فابریک به صورت یکدست باشند؛ اما در صورت انتخاب سه راهی سینی کابل از نوع گالوانیزه گرم نیز باید پوشش گالوانیزه مطابق استاندارد بین ۶۰ تا ۹۰ میکرون بوده و حتماً از تولیدکننده درخواست ارائه استاندارد تست ضخامت گالوانیزه را بخواهید.

ابعاد سه راهی سینی کابل

اندازه گیری دقیق عرض و ارتفاع سه راهی سینی کابل را باید با ابزاری به نام کولیسم مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا یکسان بودن اندازه سینی ها اهمیت زیادی پیدا می کند. اگر اندازه های سه راهی سینی با اندازه های سینی کابل برابر نباشد در حین نصب مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

اندازه دقیق زوایای سه راهی

زوایای سه راهی سینی کابل باید به صورت کامل و دقیق به شکل ۹۰ درجه یا ۴۵ درجه کامل باشد؛ زیرا کمتر یا بیشتر بودن این درجات در حین نصب مشکلات زیادی را به وجود آورده و نصب را با دشواری روبرو می نماید.

کیفیت جوش

باید توجه کرد که طراحی سینی کابل و تمامی اتصالات دیگر در محل جوش، پوشش لازم را داشته باشد؛ پیوسته نبودن جوش ها موجب می گردد که به مرور زمان در اثر هر گونه ضربه و فشار، جوش ها از بین بروند. پس اطمینان حاصل کنید که از جوش co۲ برای تولید این محصول استفاده شود.

توجه به بسته بندی ها

مهمترین مرحله خرید ،دقت به بسته بندی این محصول است؛ در صورتی که بسته بندی و پالت بندی آن به درستی انجام نشده باشد، در حین حمل و نقل و جابجایی آسیب ‌های فراوانی به وجود می آید.

برند تولید کننده

معمولاً در هنگام خرید سه راهی سینی کابل باید به برند تولید کننده آن توجه کرد، معمولاً عواملی مانند سایز سینی، نام کارخانه تولید کننده و ویژگی های دیگر آن بر روی سه راهی سینی درج شده و خریدار در صورت انتخاب برندهای مطرح با خیال راحت می تواند این عوامل را بررسی کند.

عوامل موثر بر قیمت سه راهی سینی کابل

در حال حاضر که بازار ما از ثبات خوبی برخوردار نیست و دائماً در حال تغییر و تحول است، دریافت قیمت سه راهی سینی کابل برای خریداران عمده اهمیت بیشتری دارد.
معمولاً خریداران عمده در هنگام انتخاب یک محصول پس از بررسی کیفیت آن به دنبال دریافت کمترین قیمت عرضه این محصولات در بازار هستند.
خوب است قبل از اقدام به خرید نهایی با بررسی عوامل موثر بر قیمت سه راهی سینی کابل به ‌شکل آگاهانه تری اقدام به خرید نمایید.
در اینجا به برخی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت سه راهی سینی کابل می پردازیم:

نوع ورق به کار رفته شده در روند تولید

از آنجایی که سه راهی سینی کابل را از جنس استیل، آلومینیوم، ورق های گالوانیزه گرم و سرد و فابریک تولید می ‌نمایند، هر کدام از این ورق ها قیمت های منحصر به فردی دارد.

نوع پانچ های ورق

سه راهی سینی کابل را معمولاً پانچ کرده تا از حرارت ایجاد شده توسط کابل ها جلوگیری کنند که کیفیت پانچ ها و بدون پلیسه بودن آنها مهم است.

نوسانات بازار

قیمت مواد اولیه مورد استفاده در کارخانجات و همچنین تغییرات قیمتی هزینه دستگاه ها هر کدام می ‌تواند بر قیمت نهایی محصول تولیدی تاثیر داشته باشد.

خرید از تولید کننده

در صورت انتخاب مراکز عرضه و فروش مستقیم و خرید از تولیدکنندگان امکان پرداخت هزینه های کمتر برای دریافت محصولات باکیفیت وجود دارد.

معتبرترین مرکز فروش سه راهی سینی کابل

فروش سه راهی سینی کابل در حال حاضر توسط مراکز مختلفی انجام می شود تا خریدار به آسانی به این محصول دسترسی داشته باشد.
این مجموعه یکی از بهترین ها در حوزه فروش سه راهی سینی کابل است که محصولات خود را به شکل مستقیم از کارخانجات تولید کننده ارائه می دهد.
در واقع این مجموعه به عنوان یک پل ارتباطی معتبر، تمامی واسطه‌ ها را میان خریداران نهایی و مراکز تولیدی حذف کرده، به همین جهت از افزایش قیمت های بی دلیل جلوگیری می ‌کند.
از آنجایی که سه راهی سینی کابل در انواع مختلفی تولید شده خوب است قبل از اقدام به ثبت سفارش و خرید با کارشناسان متبحر در این زمینه جهت دریافت اطلاعات و مشاوره به صورت رایگان تماس بگیرید.
داشتن اطلاعات کامل موجب می‌ شود تا محصول مورد نظر را با خیال راحت خریداری کرده و تجربه یک خرید موفق را برای خود رقم بزنید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١