به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

انواع کابل کواکسیال

انواع کابل کواکسیال

انواع کابل کواکسیال
کابل کواکسیال نوعی از کابل های مسی بوده که به دلیل وجود محافظ فلزی و اجزای مختلفی که در ساختار آن به کار می برند، از نفوذ نویز به داخل سیگنال ها جلوگیری می کند به همین جهت از این نوع کابل برای انتقال سیگنال استفاده می شود. از مهمترین موارد استفاده این نوع کابل می توان به کابل آنتن تلویزیون اشاره کرد که برای اتصال تلویزیون به آنتن ماهواره و آنتن هوایی جهت دریافت بهترین سیگنال های تصویر و صوت استفاده می شود.
معمولاً فروش کابل کواکسیال علاوه بر این کابل به جهت مصارف خانگی در جهت مصارف صنعتی برای استفاده در هواپیماها، اتومبیل، تجهیزات نظامی و پزشکی و موارد مختلف دیگر نیز صورت می گیرد. زیرا این کابل جزء مهمترین لوازم الکتریکی حال حاضر است که برای انتقال امواج و تبدیل آنها به صدا و تصویر کاربرد دارد.
در صورتی که لیست قیمت کابل کواکسیال برای شما اهمیت زیادی دارد، می ‌توانید با خیال راحت انواع کابل کواکسیال صوتی و کابل کواکسیال تلویزیون را در بالاترین کیفیت و ساختاری کاملا استاندارد از مراکز معتبر ارائه دهنده آن تهیه کنید.

کابل کواکسیال چیست؟

از کابل کواکسیال معمولاً جهت انتقال داده و اطلاعات مابین سیست های کامپیوترها، روترها و موارردی که نیازمند انتقال اطلاعات در یک شبکه باشد استفاده می کنند. کابل ها وظیفه انتقال اطلاعات مختلف از قبیل داده و جریان ها را به عهده دارند.
کابل کواکسیال یکی از کاربردی ترین کابل هایی است که در صنایع مختلف و به خصوص خدمات شبکه کاربرد دارد. این کابل از جنس فلز مس تشکیل شده و به دلیل محافظت فلزی و جزئیات خاص از تداخل در سیگنال های مختلف جلوگیری می کند.
موارد استفاده و کاربردهای این کابل هم در مصارف خانگی و هم در مصارف تجاری و صنعتی است. به همین سبب از این کابل به راحتی می توان در مدل های مختلف در بازار پیدا کرد. زیرا برای بخش های گوناگون مخابرات و به جهت وصل دفاتر مرکزی به دکل های تلفن در نزدیکترین نقطه به مشتری کاربرد دارد.
این کابل شامل یک کانال فیزیکی بوده که وظیفه آن در انتقال و ارسال سیگنال الکتریکی می باشد، این کانال شامل یک رسانای فلزی بوده که یک لایه عایق و محافظ رسانا به طور کامل آن را پوشانده است. هسته مسی موجود در کابل کواکسیال دیتا را با سرعت بالایی منتقل کرده و اجازه نفوذ هیچ نوع نویز داخلی را بر روی اطلاعات آن نمی دهد، به همین دلیل جزء کابل های پرطرفدار است.
در سال های گذشته تنها عملکرد این کابل در اتصال اینترنت و دیتا سنترها جهت فراهم کردن بستر ارتباط اینترنتی بوده؛ اما در حال حاضر کابل های جفت تابیده شده به یکدیگر جایگزین کابل کواکسیال شده اند. کابل های کواکسیال برای انتقال اطلاعات مهمی مانند صدا و تصویر در فواصل طولانی کاربرد دارند.

ساختار کابل کواکسیال چگونه است؟

کابل کواکسیال از مهمترین محورهای انتقال داده در پروژه های مختلف مخابراتی محسوب می ‌شود که از چندین بخش تشکیل شده که هر کدام از بخش ها وظایف خاصی را به عهده می گیرند.
ساختار کابل کواکسیال به گونه‌ ای است که شامل یک سیم رسانای مسی، روکش پلاستیکی، محافظ یا عایق غلاف، محافظ پلاستیکی و یک محافظ فلزی می شود که امنیت داده های عبوری را به طور کامل حفظ می کند.
در بخش لایه مرکزی کابل یک رسانای الکتریکی قرار گرفته که به طور کاملا عایق بندی شده است. این ساختار سبب شده تا تمامی سیگنال ها و نویزهای الکتریکی که از این کابل عبور می کنند در یک محیط کاملا ایمن جابجا شوند.
مهمترین بخش ‌های ساختار کابل:

هادی

جنس هادی به کار رفته شده در این کابلل از رسانای تک مفتولی یا تابیده شده منظم انتخاب می شود که به صورت ساده یا قلع اندود مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق

عایق کابل را از آمیزه پلی اتیلن به صورت جامد یا فوم استفاده می کنند.

اسکرین

سیم های مسی ساده یا قلع اندود که به صورت بافت به همراه نوار آلومینیوم به طور عایق به دور کابل قرار می گیرد.

روکش کابل

روکش کابل را از آمیزه pvc به صورت ویژه و خاص انتخاب می کنند تا در شرایط سخت بدون آسیب دیدگی قابلیت استفاده داشته باشند.

بررسی انواع کابل کواکسیال

کابل های کواکسیال در تنوع بالایی تولید می شوند که هر دسته از کابل ها امپدانس ویژه خود را دارند. به همین دلیل موارد استفاده و کاربرد کابل ها بسیار ساده بوده و به راحتی با شناخت هر کدام از این کابل ها و ویژگی های آنها می توانید بهترین را انتخاب کنید.
دسته بندی انواع کابل کواکسیال بسیار متنوع بوده؛ اما به طور کلی این کابل ها در دو سایز کابل های نازک و باریک و کابل های با ضخامت بالا و پهن قرار می گیرند. معمولاً بر روی بدنه خارجی کابل ها مشخصات و ویژگی های آنها به طور کامل درج می گردد، پس به راحتی می ‌توانید از لحاظ اندازه کابل ها را تشخیص دهید.
معمولاً انتخاب کابل مناسب با شرایط و کاربرد موجب می ‌شود تا بدون راه یافتن هیچ نویزی وظیفه کابل به درستی انجام شود. ممکن است وظیفه کابل انتقال صوت و تصاویر در دوربین های مدار بسته باشد که دخالت نکردن نویز اهمیت زیادی در کیفیت نهایی تصاویر دارد.
در این بخش به بررسی ویژگی های این دو نوع کابل پرکاربرد می پردازیم:

1. کابل thin net یا کابل کواکسیال نازک

این کابل در سایز تقریبی 25/0 اینچ تولید می گردد و کار کردن با آن به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا، بسیار سهل است. این نوع کابل را می توانند در تمامی شبکه ها استفاده کنند؛ زیرا توانایی انتقال سیگنال ها تا میزان فاصله ۱۸۵ متری را به خوبی دارند؛ در این فاصله به هیچ عنوان سیگنال ها ضعیف نمی گردد. این کابل ها با داشتن امپدانس 50 مناسب برای شبکه های کامپیوتر و سیستم های رادیویی و همچنین بیسیم های نظامی است. اما از آن برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته و سیستم های کنترل از راه دور نمی توان در امنیت کامل استفاده کرد.

2. کابل thick net یا کابل کواکسیال ضخیم

کابل تیک نت در حدود 5/0 اینچ بوده و با داشتن انعطاف پذیری مناسب، به این نوع کابل ها کابل اترنت استاندارد هم می گویند. به این دلیل که این نوع از کابل در واقع برای اولین بار در ساختمان شبکه معروف اترنت استفاده شده است.
هسته مرکزی این کابل دارای قطر بیشتری بوده اما هر چقدر که هسته مسی ضخیم تر باشد، سیگنال مسافت طولانی تری را می پیماید. با این توصیف باید بدانید که یک کابل تیک نت در قیاس با کابل تین نت سیگنال ها را در مسافت های طولانی تر کنترل می کند. این نوع کابل می تواند سیگنال ها را تا فاصله ۵۰۰ متری بدون ضعیف شدن جابجا کند.

انواع مختلف دیگر از کابل کواکسیال وجود دارند که شناخت برخی از آنها ممکن است که در انتخاب نمونه مناسب کمک کننده باشد، مانند:

کابل کواکسیال دیجیتال

کابل دیجیتال از جریان برق استفاده کرده و سیگنال ها را ارسال می کند، سیگنال ها از میان سیم های مسی با یک هسته کابل کواکسیال عبور کرد و به سمت مقصد خود حرکت می کند. این کابل ها با داشتن پوشش فیبری از هرگونه نویز و تداخلی در مسیر انتقال اطلاعات جلوگیری می نمایند. کابل های کواکسیال دیجیتال با داشتن کابل ضخیم تر و قوی تر هزینه بالاتری را به دنبال دارد؛ اما انتقال اطلاعات در آن با اطمینان بیشتری صورت می گیرد.

کابل کواکسیال ترکیبی

کابل ترکیبی جزء پرکاربردترین انواع کابل ها بوده که همزمان می توانند هم اطلاعات صوتی و تصویری و هم نیروی برق را منتقل کنند. نکته مهم این است که در این کابل ها به هیچ عنوان سیگنال ها تحت تأثیر قرار نگرفته و با کیفیت بالا بدون نویز منتقل می شوند. از کابل های ترکیبی بیشتر برای سیستم های دوربین مداربسته استفاده می کنند، چرا که ظرفیت انتقال و کیفیت بالایی دارند.

کابل کواکسیال صوتی

کابل صوتی نوعی از کابل با پشتیبانی دقیق بوده که می تواند صدا را به همراه تصویر انتقال دهد، در حال حاضر از کابل های کواکسیال صوتی برای ارسال صدا بین دستگاه های مختلف استفاده می کنند.

بهترین کابل ‏کواکسیال تلویزیون

برای انتقال تصاویر و صدا به تلویزیون از کابل کواکسیال استفاده می شود؛ اما همه کابل ها قابلیت نصب بر روی آنتن تلویزیون را ندارند. پس کابل های کواکسیال تلویزیون باید از عواملی مانند مقاومت و ضخامت خاصی برخوردار باشد، تا بتواند وظیفه انتقال تصاویر را به خوبی انجام دهد.
توجه داشته باشید که هر چقدر ضخامت کابلی که برای تلویزیون و ماهواره انتخاب می کنید، بیشتر باشد، در نتیجه باید هزینه بیشتری هم برای آن بپردازید. در صورتی که فاصله بین آنتن و تلویزیون کمتر از ۵ متر بوده در نتیجه کابل با قطر ۶ میلی متر یا کمتر هم جزء گزینه های کاربردی قرار می گیرند.
به طور کلی ویژگی کابل کواکسیال تلویزیون به شرح ذیل است:
جنس هادی مرکزی کابل باید از فلز مس خالص انتخاب گردد.
شیلد برگرفته شده در کابل برای محافظت در برابر امواج از مس خالص انتخاب می شود.
روکش قرار گرفته در این کابل ها از مواد پلی اتیلن مرغوب است.
بهتر است از کابل آر جی ۶ و در صورت فاصله زیادتر از کابل آر جی ۱۱ استفاده شود.
در واقع جنس روکش کابل کواکسیال تلویزیون جزء موارد بسیار مهم است که در طول عمر کابل تأثیر می گذارد. زیرا این کابل ها در معرض آفتاب و پرتو فرابنفش خورشید قرار می گیرند و باید در برابر این عوامل از مقاومت خوبی برخوردار گردند.

بررسی لیست قیمت کابل کواکسیال

انواع گوناگونی از کابل های کواکسیال تولید شده که از هر کدام از این کابل ها می توان در شرایط مختلف به راحتی استفاده کرد.
در حال حاضر با گشت و گذار در بازارهای عرضه و فروش تنوع بالایی از کابل های تین نت و کابل های تیک نت، کابل های کواکسیال ترکیبی و نمونه های مختلف دیگر روبرو می گردید. هر کدام از این کابل ها با داشتن کاربردهای متفاوت و ابعاد و اندازه های گوناگون در چندین دسته و گروه قرار می گیرند.
قطعاً در هنگام بررسی لیست قیمت کابل کواکسیال عوامل زیادی تأثیر می گذارند که برخی از این عوامل در کارخانجات تولید کننده کابل رخ می دهد و برخی دیگر از عوامل از پروسه تولید تا توزیع کابل ها صورت می گیرد.
قطعاً به دست آوردن نرخ این کابل ها برای افرادی که قصد خرید عمده کابل ها را دارند اهمیت زیادی داشته و در بازارهای شلوغ حال حاضر دغدغه و چالش های بیشتری را به وجود می آورند. در این بخش به بررسی عوامل مهم و تأثیرگذار بر لیست قیمت کابل کواکسیال می پردازیم:

سطح مقطع کابل

سطح مقطع کابل تأثیر زیادی در داشتن قدرت بالاتر کابل دارد، پس هر چقدر که این سطح مقطع افزایش یابد کیفیت کابل هم بیشتر می شود.

روکش کابل

روکشی که در کابل مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند از جنس پلی اتیلن آمیزه یا پی وی سی آمیز انتخاب شود که کیفیت هر کدام از مواد اولیه می توانند بر قیمت نهایی موثر باشند.

امپدانس کابل

امپدانس کابل بر اساس اهم اندازه گیری می شود و هر چقدر این عدد بزرگتر بوده، در نتیجه مقاومت کابل هم افزایش می یابد.

کاربرد کابل

کاربردهای کابل تأثیر زیادی در نوع عایق ها و لایه های محافظتی کابل می گذارند که هر چقدر از کابل در شرایط سخت تر استفاده شود، کیفیت آن بالاتر است.

بزرگترین مرکز فروش کابل کواکسیال در کشور

کابل کواکسیال برای انتقال امواج، صدا و تصویر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به همین جهت پیدا کردن مراکز فروشی که این کابل را با کیفیت بالا ارائه می دهند ،کمک می کند تا محصولی مرغوب و مناسب تهیه شود.
داشتن هادی مسی در کابل اهمیت زیادی پیدا می کند و حتماً از مراکزی این کابل ها را تهیه کنید که خیال خریدار را از لحاظ بخش ‌های مختلف ساختار کابل و استاندارد بودن آن راحت کند.
مرکز فروش کابل کواکسیال در کشور به عنوان بزرگترین مجموعه فعال در این حوزه است که سعی کرده است انواع کابل را در تنوع بالا به دست مصرف کننده نهایی برساند.
در صورتی که به دنبال خرید انواع کابل کواکسیال مرغوب و قیمت مناسب هستید با خیال راحت می توانید با بخش فروش این مجموعه ارتباط برقرار کرده و پس از دریافت اطلاعات کامل یک خرید مناسب انجام دهید که نتیجه آن تجربه یک خرید شگفت انگیز می شود.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١