به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

مرکز فروش ولت متر

مرکز فروش ولت متر

مرکز فروش ولت متر

با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزات الکترونیکی جدیدی تولید شده اند که کار اندازه گیری جریان های الکتریکی و ولتاژ را با دقت بسیار بالا انجام می دهند، ولت متر یکی از این دستگاه های بسبار مهم و کاربردی است که برای اندازه گیری ولتاژ در مدارهای بسته شده استفاده می شود.

اگرچه ولت متر کاربردهای بسیار زیادی دارد و استفاده از آن بسیار رایج است اما هنوز خیلی از افراد اطلاعات چندانی درباره آن ندارند و همچنان نحوه عملکرد و جزئیات این ابزار برای آنها ناشناخته است. در این مقاله به معرفی نحوه عملکرد ولت متر، انواع و کاربردهای آنها می پردازیم، پس اگر اطلاعات چندانی در مورد دستگاه ولت متر ندارید تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی ولت متر و انواع آن در صنعت

ولت متر یا ولت سنج یک ابزار اندازه گیری در صنعت برق و الکترونیک است که ولتاژ یا اختلاف پتانسیل بین دو نقطه از یک مدار الکتریکی را اندازه گیری می کند. ولت مترها در نوع های مختلفی تولید می شود که هر کدام کاربردهای خاصی دارند. بعضی از این ولت مترها با حرکت نشانگر در یک مقیاس مشخص و یا به صورت عددی ولتاژ را نمایش می دهند.
اساس کار ولت متر مبتی بر قانون اهم است. قانون اهم بیان می کند که ولتاژ دو سر یک مقاومت نسبت مستقیمی با جریان عبوری از آن دارد. ولت متر همیشه باید موازی با عنصری از مدار که قصد اندازه گیری ولتاژ آن را داریم قرار بگیرد.
به دلیل این که جریان های مختلفی در صنعت وجود دارد انواع دستگاه های ولت متر جهت اندازه گیری ولتاژ در هر کدامل از این جریان ها تولید و طراحی شده است. پرکاربردترین دستگاه های ولت متر در صنعت عبارتند از :
ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ در مدارهای با جریان DC
ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ در مدارهای با جریان AC
ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ در مدارهای با جریان RF
ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ در مدارهای با جریان DC ، AC
منظور از جریان DC جریان مستقبم برق است. جریان AC به جریان غیر مستقیم برق گفته می شود و جریان RF هم منظور امواج رادیویی است. برای هر کدام از جریان ها ولت متر مخصوص آن در مراکز فروش ولت متر موجود می باشد که با استفاده از آن ولتاژ دو سر مدار را اندازه می گیرند.

کاربرد ولت متر

خوشبختانه کار کردن با دستگاه ولت متر آسان است و با داشتن کمی مهارت اولیه می توانید شروع به کار با آن کنید و ولتاژ مدار را اندازه بگیرید. به دلیل این که انواع ولت متر ها برای اندازه گیری تمام جریان ها وجود دارد این دستگاه کاربردهای بسیار زیادی دارد که مهم ترین آنها شامل لیست زیر است:
اندازه گیری ولتاژ دستگاه های ذخیره بار مثل باتری
برای تشخیص برق دار بودن یا نبودن لوازم خانگی گزینه مناسبی است.
بررسی این که آیا یک مدار برق دارد یا خیر.
می توان از آن به عنوان اهم متر با استفاده از یک مقسم ولتاژ با مقاومت نامعلوم استفاده کرد.
می توان از آن برای محاسبه ولتاژ ریزپردازنده های موجود در کامپیوترها استفاده کرد.
استفاده از آن تعمیر لوازم برقی و باتری اتومبیل را آسان می کند.
با کمک آن می توان میزان باتری خودرو را اندازه گیری کرد و از مشکلات احتمالی در آینده پیش گیری نمود.
از این دستگاه ها می توان در خطوط انتقال نیروی برق برای اندازه گیری شدت ولتاژ استفاده کرد.
با اندازه گیری دو سر یک مقاومت شنت می توان از آن به عنوان آمپرمتر استفاده کرد.
در آزمایشگاه ها و کارگاه های صنعتی برای بررسی عملکرد صحیح دستگاه های برقی استفاده می شود.
به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که دستگاه ولت متر در صنایع مختلف دارد تولید کنندگان این دستگاه را در مدل ها و نوع های مختلف تولید می کنند تا در تمام شرایط و محیط کاری مختلف قابل استفاده باشد و ولتاژ را با دقت بالا اندازه گیری کند. انواع دستگاه های ولت سنج شامل موارد زیر است :
ولت متر آنالوگ
ولت متر با پیچه متحرک
ولت متر با آهن متحرک
ولت متر الکترواستاتیک
ولت متر لامپ خلاء
ولت متر ترانزیستوری
ولت متر دیجیتال
در ادامه به معرفی هر کدام از انواع ولت متر می پردازیم.

ولت متر آنالوگ

این دستگاه در واقع یک آمپرمتر با سیم پیچ متحرک می باشد که با یک مقاومت زیاد سری شده است. سیم پیچ متحرک در این دستگاه در میدان مغناطیسی یک آهنربای دائمی قرار دارد و یک عقربه به آن متصل شده که با گذر جریان از سیم پیچ و وارد شدن گشتاور حاصل از میدان مغناطیسی، عقربه می چرخد و به ین ترتیب ولتاژ بین دو گره از مدار را اندازه می گیرد.
ولت مترهای آنالوگ را می توان در سه دسته تقسیم بندی کرد :

• ولت متر با پیچه متحرک 

ولت مترهای با پیچه متحرک در واقع ولت سنج های آنالوگی هستند که در یکی از این دو دسته قرار می گیرند:
o ولت مترهای پیچه متحرک مغناطیس دائم : این نوع ولت مترها فقط به جریان مستقیم (DC) پاسخ می دهند. این ولت متر مجهز به آهنربای دائم برای ایجاد میدان مغناطیس است. نحوه کار این دستگاه به این صورت است که پیچه به دور یک آهن پیچانده می شوند و روی محور عمودی آن می چرخد و بعد با عبور جریان از پیچه گشتاور تغییر می کند و متناسب با آن ولتاژ مشخص می شود.
o ولت مترهای پیچه متحرک دینامومتر : این نوع از ولت مترها از دو پیچه تشکیل شده اند، یکی از پیچه ها ثابت است و دیگری به دور آن می چرخد و بر اثر برهمکنش دو میدان مغناطیسی ایجاد شده گشتاور تولید می شود و عقربه حرکت می کند و ولتاژ را نمایش می دهد.

• ولت متر با آهن متحرک 

ولت مترهای با آهن متحرک در مدارهای با جریان غیر مستقیم (AC) کاربرد دارند و در سه دسته بندی ساده، دینامومتر و القایی قرار می گیرند.
اجزای تشکیل دهنده این دستگاه از 2 پیچک متحرک و ثابت تشکیل شده که جنس آن آهن نرم می باشد، که بر اثر برهمکنش شارهای تولیدی آنها، گشتاور تولید و عقربه حرکت می کند.

• ولت متر الکترواستاتیک

این نوع ولت مترهای جزو دسته ولت متر آنالوگ است. اصول فعالیت آن براساس قوانین الکترواستاتیک می باشد، یعنی نیروی دافعه ای که بین دو صفحه باردار بوجود می آید، باعث می شود شاخص انحراف موجبات چسبیده شدن نشانگر به فنر را مهیا نموده و طی این مراحل ولتاژ مشخص می شود.
ولت مترهای الکترواستاتیک برای اندازه گیری ولتاژ در مدارهای با جریان DC و AC استفاده می شوند و از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند و قابلیت اندازه گیری ولتاژها بسیار کم تا حداکثر 200 کیلو وات را دارند.

ولت متر لامپ خلاء (VTVM)

این نوع از دستگاه های ولت سنج از لامپ خلاء در تقویت کننده استفاده می کنند و برای اندازه گیری توان بالای جریان AC کاربرد دارد.

ولت متر ترانزیستوری

ولت مترهای ترانزیستوری از ویژگی ترانزیستور اثر میدان (FET) برای اندازه گیری ولتاژ استفاده می کنند. ترانزیستور اثر میدان که با نام ترانزیستور تک قطبی هم شناخته می شود از میدان الکتریکی برای کنترل رفتار الکتریکی قطعه استفاده می کند.

ولت متر دیجیتال

این دسته از ولت مترها ولتاژ مدار را با استفاده از LED ها یا LCD ها نمایش می دهد و خواندن آنها بسیار آسان است. ولت متر دیجیتال همچنین شامل میکروکنترلر، مبدل آنالوگ به دیجیتال و نمایشگر LCD برای نمایش دیجیتال دقیق مقادیر آنالوگ از 0 تا 15 ولت دی سی (DC) است.
این نوع ولت متر به دلیل امکان خوانش سریع و آسان، دقت بالا، وزن کم، بی اثر بودن عوامل محیطی بر اندازه گیری و قیمت ارزان نسبت به سایر ولت مترها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

عوامل موثر بر قیمت فروش ولت متر

در تمام بازارهای دنیا عوامل زیادی در تعیین قیمت محصولات دخیل هستند و این موجب ارائه یک محصول با رنج مشخصی از قیمت می شود و به این ترتیب هر مشتری می تواند بر اساس توان مالی و نیاز خود محصولات را خریداری کند.
با نگاهی اجمالی به مراکز فروش اینترنتی انواع دستگاه ها و ابزارهای الکترونیکی متوجه تنوع قیمت ابزار ولت متر خواهید شد و این ممکن است برای شما جای سوال باشد. علت تفاوت قیمت فروش ولت متر در بازار این است که فاکتورها و عوامل زیادی در قیمت نهایی ولت متر نقش دارند که مهم ترین و موثرترین آنها شامل موارد زیر است :
• برند سازنده
• کشور سازنده
• کیفیت محصول
• نوع دیجیتال و آنالوگ بودن ولت متر
• نوع صفحه نمایش دستگاه
• مقاومت و ماندگاری محصول
• دقت و حساسیت ولت متر
• میزان هزینه تولید
• سیاست های حاکم بر بازار ابزارآلات الکترونیک
• نحوه عرضه به بازار
• وجود دلال و واسطه ها
بر اساس پارامترهای ذکر شده ولت مترهای بسیار متنوع با قیمت های مختلف تولید و به بازار عرضه شده است تا تمام افراد در زمینه های کاری مختلف و با هر توان مالی که دارند بتوانند به این دستگاه دسترسی داشته باشند.

چگونگی خرید ولت متر با کیفیت مناسب و قیمت بصرفه

همواره مشتری به دنبال راهی می گردد تا محصول مورد نظر خود را با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب و ارزان تهیه کند و به همین دلیل همیشه در انتخاب مرکز خرید تردید دارد و از بابت کیفیت محصول و هزینه ای که پرداخت می کند نگران است.
ممکن است خیلی از شما این تجربه را داشته باشید که برای خرید ولت متر ساعت ها وقت گذاشته اید و به جستجو در میان مراکز مختلف پرداخته اید و در نهایت یک ولت متر را با قیمت مناسب خریداری کرده اید اما بعد از مدتی متوجه شده اید که دستگاه کیفیت لازم را ندارد و از بابت خرید آن پشیمان شد هستید. این سبک از خریدها را خیلی از مشتری ها هر روز تجربه می کنند و همیشه به فکر راهی برای حل آن هستند.
برای این که خریدی درست و آگاهانه انجام دهید و بعدها از خرید خود پشیمان نشوید راهکار این است که ابتدا در مورد ابزار ولت متر، انواع آن، مشخصات و نحوه کار کردن با آن اطلاعات جامعی کسب نمایید، بعد مراکز معتبر و خوش سابقه فروش ولت متر را پیدا کنید و مثل یک متخصص و کاربلد انواع مدل های ولت متر موجود در آن را بررسی نمایید و مدلی که برای کار شما مناسب است را خریداری کنید.
یکی از راه های بسیار ارزان و بصرفه برای خرید دستگاه ولت متر خرید از این مجموعه است. این مرکز انواع تجهیزات صنعتی و الکترونیکی از جمله ولت متر را با کیفیت و ماندگاری بسیار عالی در مدل ها و نوع های مختلف به فروش می رساند. قیمت ولت متر در این مجموعه در مقایسه با سایر مراکز و فروشگاه ها بسیار ارزان و بصرفه می باشد زیرا هدف این مجموعه این است که با حذف واسطه ها و افراد سودجو محصول را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برساند.
شما می توانید انواع ولت مترهای دیجیتال و آنالوگ را با کیفیت بسیار مناسب و قیمت ارزان به صورت اینترنتی از این مجموعه خریداری کنید و سال ها از آن استفاده نمایید بدون آن که نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد.
برای اطلاع از قیمت دقیق ابزار ولت متر و مدل های موجود در سایت با کارشناسان بخش فروش تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما عزیزان هستند.

کلام آخر

ولت متر یکی از تجهیزات الکترنیکی مهم و پرکاربرد است که برای اندازه گیری ولتاژ دو گره در مدار استفاده می شود و در نوع های مختلف مثل دیجیتال و آنالوگ وجود دارد. دستگاه ولت متر از دقت بسیار بالایی برخوردار است و کاربردها بسیار زیادی در صنعت و کارهای الکتریکی دارد.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١