به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

چهار راهی سینی کابل چیست؟

چهار راهی سینی کابل چیست؟

چهار راهی سینی کابل چیست؟
سینی کابل جزء تجهیزات مهم و ضروری در کابل کشی ساختمان ها و کارخانه ها است که برای ساپورت کردن مسیر، نیاز به قطعات و اتصالات مختلفی دارد که یکی از مهمترین اتصالات مورد استفاد،ه چهارراهی سینی کابل است.
چهار راهی سینی کابل چیست؟ چهار راهی سینی کابل همانطور که از نام آن مشخص است، یک سینی چهار مسیره بوده که برای انشعابات مختلف در مسیر کابل کشی مورد استفاده قرار می گیرد.
از چهار راهی سینی کابل به صورت دیواری و همچنین سقفی جهت اتصال سیم های کابل به یکدیگر و در موارد انشعاب گیری استفاده می شود.

روند تولید چهار راهی سینی کابل در کارخانه

چهار راهی سینی کابل را در کارخانجات با کمک ورق های آماده فلزی تولید می ‌کنند که این ورق ها در ضخامت های مختلف، متناسب با سفارش کارخانجات و نیاز بازار ارائه می گردد.
در کارخانجات تولید سینی کابل و متعلقات آن با تهیه دستگاه ها و تکنولوژی های به روز و کاملاً استاندارد سعی شده تا این محصولات با کیفیت بالایی تولید شوند.
معمولاً در کارخانجات روند تولید چهار راهی سینی کابل بدین صورت است که پس از تهیه مواد اولیه و فراهم آوردن دستگاه ‌های مختلف و متناسب برای مراحل گوناگون، اقدام به تولید می کنند که طی چند مرحله این تولید صورت می گیرد:
مواد اولیه پس از گذراندن واحدهای کنترل کیفی به بخش برشکاری انتقال می یابد که در این بخش با توجه به اندازه های از قبل مشخص شده مراحل برش این ورق ها در ابعاد مختلف صورت می پذیرد.
مرحله بعدی که مرحله پانچ کاری محسوب می شود، ورق های برش خورده شده به واحدهای پانچ انتقال پیدا کرده و با کمک دستگاه های پرس سی ان سی قوی، این ورق ها بدون هیچ پلیسه ای پانچ می گردد، تا در حین استفاده به خوبی هوا را جا به جا کند.
سپس ورقه های آماده شده برای خمکاری به واحد مربوطه انتقال پیدا کرده و در این بخش لبه های کار را متناسب سفارشات مشتری آماده سازی می نمایند.
در مرحله بعدی که قسمت جوش بخش‌ های مختلف این قطعات به یکدیگر است. با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز جوش co۲ جوشکاری صورت می گیرد.

چگونگی بررسی کیفیت چهار راهی سینی کابل تولید شده در کارخانجات

در حال حاضر انواع مختلفی از چهار راهی سینی کابل تولید می شود که در هنگام انتخاب باید کیفیت آن باید بررسی گردد.
راه های مختلفی جهت سنجش کیفیت چهار راهی سینی کابل وجود دارد که برخی از این روش ها قبل از تولید این محصول و برخی دیگر ارتباط به مراحل تولید و مراحل پایانی پیدا می کند.
در ابتدا باید ورق‌ های گالوانیزه به دقت مورد بررسی قرار بگیرند تا فاقد هر گونه شوره و مواد زائد باشند.
بررسی نوع پوشش گالوانیزه موجود بر روی این ورق ها که با دستگاه های مخصوص می توان آن را محاسبه کرد و یک دست بودن این پوشش گالوانیزه بدون هیچ خراشی نشان از کیفیت بالای ورق ها دارد.
ابعاد و اندازه های ورق های برش خورده شده و بررسی این ابعاد و اندازه پس از آماده شدن نهایی نیز با ابزارهای دقیق مانند کولیس کمک می کند تا ابعاد چهار راهی سینی کابل با ابعاد سینی های کابل کاملا متناسب تولید شود.
بررسی دقیق بودن زوایای موجود بر روی چهار راهی سینی کابل و متناسب با خود سینی، نقش تاثیرگذاری در کیفیت نهایی کار و نصب آسان تر دارد.
بررسی دقیق محل های جوشکاری شده که باید به صورت پیوسته و یکنواخت جوش داشته باشد.

معرفی انواع چهار راهی سینی از لحاظ نصب

همان طور که گفتیم از چهار راهی نردبان در جهت تغییر پیدا کردن مسیر کابل ها استفاده می شود. همچنین در برخی از مواقع به عنوان ورودی در قسمت هایی که قرار است کابل ها به یکدیگر اتصال پیدا کنند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
به دلیل داشتن حجم زیادی از کابل و ارتباط آنها با یکدیگر، در درون چهارراهی سینی کابل، باید چهارراهی ها از استحکام بالایی برخوردار باشند، تا بتواند این وزن زیاد را تحمل نماید.
چهار راهی سینی کابل از لحاظ نصب و نحوه قرارگیری در سیستم کابل کشی در چند طرح مختلف تولید می شود، تا بتواند به درستی عمل هدایت کابل ‌ها را انجام دهد از جمله:
چهار راهی افقی داخلی سینی کابل
چهار راهی افقی خارجی سینی کابل
چهار راهی عمودی داخلی سینی کابل
چهارراهی عمودی خارجی سینی کابل

وجود این تنوع در نحوه نصب چهار راهی سینی کابل موجب شده تا برای هر شرایطی از
گزینه مناسب استفاده کرده و کارکرد بهتری را به دنبال داشته باشد.

انواع جنس های به کار رفته شده در چهار راهی سینی کابل

چهار راهی سینی کابل به دلیل محبوبیتی که دارد، در تمامی مسیرهای کابل کشی مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرد. به همین جهت باید این چهار راهی ها با جنس ها و متریال های گوناگون تولید شود، تا به راحتی برای هر فضایی از مناسب ترین قطعات استفاده گردد.
نکته مهمی که در مورد چهار راهی های سینی کابل و جنس به کار رفته شده در آنها باید توجه کرد، مقاومت آنها در برابر خوردگی است.
در اینجا به چند گروه از چهار راهی های سینی کابل که بیشتر در بازار مورد استفاده قرار می گیرند اشاره می کنیم:

چهارراهی فولادی

تولید چهار راهی سینی کابل از فولاد که به صورت گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم هستند، جزء پر کاربرد ترین آلیاژها در این زمینه محسوب می ‌شود.
چهار راهی با ورق استنلس استیل
چهارراهی با ورق استنلس استیل ۳۰۴ جزء مقاوم ‌ترین اتصالات است که در شرایط خاص با رطوبت بالا کاربرد دارد.

چهار راهی آلومینیوم

چهار راهی سینی کابل آلومینیومی که در حال حاضر یکی از بهترین ها محسوب شده و به آسانی در فضای باز و زیر نور خورشید نیز می توان از آن استفاده کرد.

بررسی گالوانیزاسیون چهار راهی سینی کابل

معمولاً چهار راهی سینی کابل را از ورق های فولادی و آهن تولید می کنند. برای اینکه در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم شود، تحت گالوانیزاسیون قرار می ‌دهند.
گالوانیزاسیون چهار راهی سینی کابل به دو شکل گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد صورت می پذیرد.
در اینجا به بررسی نحوه گالوانیزاسیون چهار راهی سینی کابل به صورت گرم و سرد به شکل مجزا می پردازیم:

چهار راهی سینی کابل گالوانیزه گرم

برای اینکه بتوان از چهار راهی سینی کابل و تمامی اتصالات و متعلقات مربوط به سینی های کابل در شرایط محیطی با دمای بالا و رطوبت زیاد و همچنین دمای پایین استفاده کرد، لازم است تا تحت گالوانیزاسیون گرم قرار بگیرد.
قرار گرفتن یک لایه پوششی از فلز روی بر سطح آهن موجب شده تا این اتصالات در برابر زنگ زدگی کاملا مقاوم گردد. در صورتی که فرایند گالوانیزاسیون مبتنی بر استانداردهای مشخص شده انجام بپذیرد.
بر اساس استاندارد باید پوشش فلز روی با ضخامت های بین ۶۰ تا ۷۰ میکرون بر سطح فلز فولاد قرار بگیرد. در صورتی که با استفاده از ابزارهای مخصوص مانند گالوانومتر این پوشش را اندازه گیری کنند، باید ضخامت ۶۵ میکرون را نشان دهد.
تمامی قطعات آماده شده و چهار راهی سینی کابل را قبل از قرار دادن درون وان مخصوص گالوانیزه، باید طی دو مرحله به صورت کامل اسید شویی شود، تا هیچ گونه زنگ ‌زدگی و آلودگی در سطح فلز باقی نماند.
پس از خشک شدن فلز از اسید آنها را درون وان گالوانیزه مذاب با حرارت بالا قرار می دهند، تا فلز روی بر سطح فولاد قرار بگیرد.

چهار راهی سینی کابل گالوانیزه سرد

تولید سینی های گالوانیزه سرد نیز، شکل دیگری از سیستم های محافظت کننده سیم و کابل است که از ورق های گالوانیزه سرد تولید می شود.
مقدار فلز روی قرار گرفته بر سطح فولاد که با دستگاه های مخصوص گالوانومتر اندازه ‌گیری و حدود ۱۲ تا ۲۰ میکرون بوده که در مقایسه با گالوانیزه گرم بسیار کمتر است.
در صورتی که چهار راهی سینی کابل گالوانیزه سرد تحت خراش قرار نگیرد، تا مدت های طولانی می توان از آن بدون آسیب دیدگی استفاده کرد.
چهار راهی سینی کابل گالوانیزه سرد برای محیط های با رطوبت بالا، مناسب نیست و معمولاً از این اتصالات در معرض رطوبت استفاده نمی شود.

مهمترین مزایا و کاربرد چهار راهی سینی کابل

سینی های کابل جزء تجهیزات مهم و ضروری ساختمان ‌ها است که برای نصب مناسب نیاز به اتصالات و قطعات جانبی دارد. چهار راهی سینی کابل از مهم‌ ترین قطعاتی که در مکان‌ های خاص کابل کشی مورد استفاده قرار می گیرد.
در واقع از چهار راهی سینی کابل برای مسیرهای ۴ تایی استفاده کرده، تا کابل کشی ها در ایمنی کامل با یکدیگر ادغام یا تفکیک شوند. البته چهار راهی ها حجم معینی از کابل ها را می توانند در مسیرهای چهارگانه هدایت و محافظت کنند.
بیشترین موارد استفاده و کاربرد چهارراهی سینی کابل در اتصالات و تاسیسات برقی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و همچنین کارخانجات بزرگ صنعتی است.
از آنجایی که بیشتر از چهار راهی در فضاهای روباز و محیط های پرخطر استفاده می شود. باید جنس بدنه این چهار راهی ها در برابر خوردگی و هرگونه آسیبی مقاوم باشد.
در واقع استفاده از چهار راهی سینی کابل به مانند سایر اتصالات دیگر در سیستم های کابل کشی مزایایی را به وجود می ‌آورد که عبارتند از:
داشتن قابلیت تحمل وزن بالا و متناسب با ابعاد مشخص شده از قبل
دارای طول عمر بالا به دلیل کیفیت خوب متریال های به کار برده شده در روند تولید
قابلیت استفاده در سیستم تاسیسات برق مختلف و شرایط گوناگون
داشتن تنوع بالا متناسب با اندازه سینی های کابل از لحاظ طول، عرض و ارتفاع
داشتن اتصالات متنوع برای نصب آسان تر و سریع تر
داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت، آتش و در واقع غیر قابل اشتعال بودن
صدمه وارد نکردن به کابل ها به دلیل داشتن لبه های صاف و پانچ های بدون پلیسه
قابل استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف
داشتن مقاومت بالا در برابر هرگونه ضربه و فشار

ابعاد چهار راهی سینی کابل

چهار راهی سینی کابل از تنوع بالایی برخوردار بوده و از لحاظ طول و عرض و عمق به گونه ای تولید می شود که متناسب با دیگر اتصالات و سینی های کابل باشد.
چهارراهی سینی کابل از تنوع بالایی برخوردار بوده و ابعاد و اندازه آن را متناسب با سینی های کابل و دیگر اتصالات تولید می‌ کنند.
در هنگام بررسی ابعاد چهار راهی سینی کابل باید به ضخامت ورق، عرض و همچنین ارتفاع آن توجه بیشتری شود تا دقیقاً متناسب با سینی کابل باشد.

از لحاظ عرض چهار راهی های سینی کابل را در عرض های ۱۰ سانتی متر، ۱۵ سانتی متر، ۲۰ سانتی متر، ۲۵ سانتی متر، ۳۰ سانتی متر و به همین ترتیب تا ۶۰ سانتی متر تولید می کنند.
از لحاظ ارتفاع لبه های چهار راهی سینی متناسب با مقدار کابل هایی که قرار است، درون آن قرار بگیرد در ارتفاع های ۴ سانتی متر، 5 سانتی متر، ۸ سانتی متر، ۱۰ سانتی متر و ۱۵ سانتی متر ساخته می شود.
هر چقدر که ابعاد سینی کابل بزرگتر باشد، در نتیجه باید از ورق هایی با ضخامت بالاتر برای تولید این محصول استفاده کرد. پراستفاده ترین ضخامت ورق های چهار راهی سینی کابل شامل ضخامت ۷ میلی متر، ضخامت ۹ میلی متر، ضخامت 1.25 میلی متر، ضخامت 1.5 میلی متر، ضخامت ۲ میلی متر و ضخامت 2.5 میلی متر می ‌گردد.
از لحاظ زاویه اتصال چهارراه ها را با دو زاویه پراستفاده ۹۰ درجه و ۴۵ درجه تولید می کنند. البته نکته مهم این که در صورت نیاز به ابعاد سفارشی، از لحاظ طول، عرض، ارتفاع و ضخامت ورق ها و هرگونه طرح و فرم دیگری قابلیت ساخت دارند.

پارامترهای اصولی در خرید چهار راهی سینی کابل

معمولاً چهار راهی سینی کابل جزء ابزارهای مهم است که در اغلب ساختمان های بزرگ با سیستم های برق کشی گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به تنوع بالایی که چهار راهی سینی دارد، خریداران دچار دغدغه و چالش شده و نمی توانند مناسب ترین محصول را مطابق نیاز خود تهیه کنند.
در هنگام خرید چهار راهی سینی کابل باید برخی از پارامترهای اصولی و مهم را مورد توجه قرار دهید، تا از انتخاب این محصول نتیجه خوبی به دست آورید که عبارتند از:

ارتفاع چهار راهی سینی کابل

ارتفاع چهار راهی سینی به سانتی متر محاسبه می گردد که باید دقیقاً متناسب با ارتفاع سینی های کابل و حجم کابل های انتقال یافته از آنها انتخاب گردد.

زاویه چهار راهی سینی کابل

زاویه چهار راهی سینی کابل بر حسب درجه محاسبه می‌ شود که باید به طور کامل و دقیق انتخاب شده تا در امنیت بتواند کابل ها را منتقل کند.

ضخامت چهار راهی سینی کابل

چهارراهی سینی کابل را با استفاده از ورق های مختلف با ضخامت های گوناگون تولید می‌ کنند که در هنگام انتخاب باید با توجه به حجم کابل ها و همچنین متناسب با سینی کابل انتخاب گردد.

جنس چهار راهی سینی کابل

از ورق های مختلفی مانند گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد، آلومینیوم و استیل در جهت تولید چهار راهی سینی کابل استفاده می ‌شود که با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی و همچنین همسان با جنس سینی کابل باید این چهارراهی ها نیز انتخاب کنند.

پانچ بودن چهار راهی سینی کابل

پامچ بودن چهار راهی سینی کابل یک امر لازم و ضروری است زیرا کابلها با انتقال انرژی حرارت زیادی را تولید کرده که این پامچ ها موجب گردش هوا و خنک ماندن سینی و چهار راهی می ‌گردد.

اتصالات چهار راهی سینی کابل

سینی کابل را به شکل های مختلفی در محل مورد نظر نصب می‌ کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ساپورت های دیواری و آویز سقفی اشاره کرد که از اساسی‌ ترین اتصالات چهار راهی سینی کابل محسوب می ‌شود و به وسیله آنها می ‌توان چهار راهی را به سقف یا دیوار نصب نمود.

فروش چهار راهی سینی کابل با مناسب ترین قیمت در بازار

چهار راهی سینی کابل با متریال های گوناگون و طرح‌ های مختلف طراحی و تولید می شود که متناسب با هر فضا و شرایط آب و هوایی بتوان از نمونه ‌های مناسب استفاده کرد.
در هنگام خرید، قیمت چهار راهی سینی کابل جزء موارد مهمی است که تاثیر زیادی در هزینه های خریداران دارد.
عوامل مختلفی مانند جنس متریال به کار برده شده، ابعاد و اندازه و همچنین انتخاب مراکز عرضه و فروش و برند تولید کننده تاثیرات زیادی در قیمت چهار راهی سینی کابل می گذارند.
به همین جهت خریداران به دنبال مراکز فروش معتبری هستند که با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات ارائه شده، قیمت های مناسبی را نیز پرداخت کنند.
فروش چهار راهی سینی کابل با مناسب ترین قیمت در بازار توسط این مجموعه صورت می پذیرد؛ زیرا تمامی محصولات ارائه شده در آن توسط کارخانجات معتبر بدون حضور واسطه ها تامین می گردد.
مهمترین مزیتی که این مجموعه برای خریداران خود در نظر گرفته، امکان ارسال محصول خریداری شده در اقصا نقاط کشور در کمترین روز کاری است.
همچنین وجود کارشناسان متبحر در این مرکز کمک می کند تا با توجه به شرایط محیط و همچنین حجم کاری، بهترین گزینه ها را جهت خرید انتخاب نمایید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١