به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

سینی کابل چیست؟

سینی کابل چیست؟

سینی کابل چیست؟
سینی کابل یک وسیله پر کاربرد در سیستم کابل کشی صنعتی است که از جنس های مختلفی تولید می گردد. برای اطمینان از کیفیت بالا باید از تولید کنندگان مطرح این محصول خریداری شود.

سینی کابل و انواع آن

سینی کابل یک وسیله ای است که جهت انتقال و هدایت کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرد که سبب می شود تا کابل ها با یکدیگر تماس نداشته و از ایجاد حرارت و اتفاقات خطرناک جلوگیری می کند.
انواع سینی کابل با متریال های گوناگون تولید می شود، تا بتوان در هر محیط آب و هوایی از این سینی ها استفاده نمود.
سینی های کابل از لحاظ نوع متریال و اندازه و ابعاد در چندین دسته و گروه قرار می گیرد که در این جا سیم های کابل را از لحاظ جنس مورد بررسی قرار می دهیم:

سینی کابل فولادی

سینی های فولادی با کیفیت بالا با فرایند شکل گیری و نورد مستمر توید می ‌شوند که طی این فرایند با کمک دستگاه اکسترودر استقامت مکانیکی آنها افزایش پیدا می ‌کند.
سینی کابل فولادی استقامت مکانیکی بالا و هزینه کمتری داشته؛ اما این سینی ها هدایت الکتریکی پایین و مقاومت در برابر خوردگی دارند.
معمولاً میزان خوردگی به عوامل مختلفی مانند محیط، پوشش و یا حفاظت در نظر گرفته شده برای این سینی ها ارتباط پیدا می کند و به نحوه آبکاری با استفاده از گالوانیزه گرم، سرد و یا پیش گالوانیزه می ‌توان میزان خوردگی را تا حد زیادی کاهش داد.

سینی کابل استیل

برای تولید سینی کابل استیل از فولاد ضد زنگ از شماره ۳۱۶ به صورت نورد شده استفاده می ‌کنند.
این نوع فولاد در برابر رطوبت مقاوم بوده و همچنین در برابر انواع رنگ دانه ها، مواد شیمیایی آلی و دمای بالا از مقاومت خوبی برخوردار است.

سینی آلومینیوم

سینی کابل ساخته شده از آلومینیوم نسبت به وزن سبک، مقاومت بالایی دارد. این نوع سینی در محیط هایی با درصد خوردگی بالا به سهولت مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
به دلیل اینکه آلومینیوم مغناطیسی نیست، تلفات انرژی الکتریکی نیز در این سینی به حداقل مقدار می رسد.
با استفاده از آلیاژ سیلیکون و منیزیم این نوع سینی ها برای کاربردهای دریایی نیز مناسب هستند، زیرا این ساختار در برابر خوردگی مقاومت بالایی به وجود می ‌آورند.

سینی کابل pvc

سینی کابل pvcنوع جدیدی از سینی های کابل که در سال ‌های اخیر تولید شده ‌اند، این سینی ها به دلیل داشتن برخی از ویژگی ‌های خاص مانند نارسانا بودن در جریان الکتریکی بیشتر در تاسیسات برق مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
تنوع بالا در قطعات و اتصالات سینی کابل pvc و غیرقابل اشتعال بودن قطعات موجب شده تا در شرایط مختلف بتوان از این محصول استفاده کرد.
سینی کابل فولادی

پوشش سینی کابل فولادی


به دلیل موارد استفاده زیاد از سینی کابل، معمولا آن را از فلز آهن تولید می‌ کنند، تا از لحاظ اقتصادی برای پروژه ‌های عظیم به صرفه باشد.
برای اینکه ویژگی و خصوصیت این فلز را بالا ببرند، آن را توسط شیوه‌ های مختلف با فلز روی مذاب پوشش می دهند که به این عملیات گالوانیزه کردن می گویند.
شیوه های مختلف برای ایجاد پوشش بر روی سینی کابل، به شرح ذیل هست:
پوشش گالوانیزه سرد
این روش پوشش جزء پرکاربردترین ها قرار دارد؛ زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه است و در مقابل طیف گسترده ای از مواد شیمیایی و محیطی مقاوم می باشد. در صورتی که دچار خراش یا برش بر روی بدنه نشود، آسیبی به آن وارد نمی گردد.
این نوع سینی را با غوطه ور کردن در فلز مذاب روی که به اصطلاح به آن حمام نمک روی می گویند، در برابر خوردگی مقاوم می کنند.
پوشش پیش گالوانیزه
ورقه های فولاد را قبل از برش از طریق فلز مذاب روی پوشش می دهند، این پوشش‌ دهی کیفیت بالایی دارد و پس از برش و جوشکاری بر روی سینی کابل، عملیات خود ترمیمی رخ می دهد. معمولاً فولاد پیش گالوانیزه برای فضای باز یا محیط های صنعتی مناسب نیست.
پوشش گالوانیزه گرم
پس از ساخته شدن سینی کابل فولادی آن را به صورت کامل در حمام فلز مذاب روی قرار می دهند، در نتیجه تمامی بخش های مختلف آن با فلز مذاب پوشیده می گردد، میزان ضخامت این پوشش با توجه به مدت زمانی که هر قطعه در حمام فولادی غوطه ‌ور است مشخص می می ‌شود.
سینی کابل تولید شده با پوشش گالوانیزه گرم مناسب برای استفاده در محیط های باز و کاربردهای صنعتی سخت می باشد.
تولید سینی کابل

مراحل تولید سینی کابل در کارخانه

سینی کابل جزء تجهیزات مهم ساختمان های صنعتی که جهت مرتب کردن کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد.
در حال حاضر کارخانجات زیادی در حوزه تولید سینی کابل و متعلقات همراه آن در حال فعالیت هستند.
بهترین کارخانه تولید سینی کابل با داشتن واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه های مجهز به تمامی روند تولید، این محصول را تحت کنترل قرار داده و مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می کنند.
در این آزمایشگاه ها تمامی روند تولید مانند: ضخامت، نوع پوشش و کیفیت ظاهری مورد بررسی قرار می گیرد.
به طور کلی سیم های کابل را از ورق های گالوانیزه و ورق های فولادی تولید می کنند که برای تبدیل این ورق ‌ها به سینی کابل چندین مرحله باید طی شود.
بررسی مراحل تولید سینی کابل در کارخانه به شرح ذیل می باشد:
اولین مرحله انتخاب و خرید ورق های مناسب جهت ساخت سینی کابل که این ورق ها پس از ورود به کارخانه، مراحل تست و کنترل کیفی را می گذراند.
پس از بررسی کیفیت، ورق های مناسب را جهت پانچ کاری با دستگاه سی ان سی آماده می کنند؛ زیرا تمامی قسمت های سینی کابل باید پانچ گردد. هر چه چقدر دستگاه پانچ، کیفیت بهتری داشته باشد، این سینی ها نیز بدون پلیسه تولید می گردند.
در مرحله بعدی ورق های پانچ شده را در اندازه های استاندارد مورد برش قرار می دهند.
پس از برش این ورق ها به قطعات استاندارد در واحد خمکاری تمامی لبه های سینی کابل، با توجه به عرض و ارتفاع آنها مورد همکاری قرار می ‌گیرد.
مرحله جوشکاری به عنوان مرحله تکمیلی محسوب می ‌شود که گاهی اوقات لازم است سینی کابل و متعلقات آن به یکدیگر از طریق جوش اتصال پیدا کنند، تمامی مراحل جوشکاری در کارخانجات معتبر با استفاده از دستگاه های جوش co۲ صورت می گیرد.

در کارخانه باید ورق های موردنظر از لحاظ کیفیت به شکل کامل مورد بررسی قرار بگیرد، این ورق ها فاقد هر نوع شوره و با پوشش کاملاً یکدست انتخاب گردد.
معمولاً کارخانجات معتبر پوشش سطح ورق های گالوانیزه گرم را با دستگاه های تست اندازه گیری می کنند.
در این کارخانجات تمامی اندازه های سینی کابل از لحاظ عرض، ارتفاع و همچنین طول با دستگاه های دقیق کولیس بررسی گردد تا از یکسان بودن اندازه سینی ها مطمئن باشند؛ زیرا در صورت تهیه سینی هایی با اندازه های مختلف، عملیات نصب آنها بسیار دشوار می شود.
وجود زاویه نود درجه در کلیه خم ها موجب شده تا عملیات نصب و جوشکاری به شکل بهتری صورت بگیرد، اگر این زاویه رعایت نگردد، کیفیت نهایی کار مناسب نیست.
نکته مهم اینکه جوش های بر روی سینی کابل و متعلقات آن باید به شکل پیوسته باشد تا در اثر مرور زمان این جوش از بین نرود.
استفاده از دستگاه های سی ان سی با کیفیت بالا جهت ایجاد پانچ کاری بدون پلیسه برای جلوگیری از ایجاد خسارت و صدمه به کابل ها لازم هست؛ زیرا در صورت وجود پلیسه کابل ‌های برق آسیب می بیند.

انواع لوازم جانبی و متعلقات سینی کابل

برای اینکه سینی کابل بتواند به درستی وظایف خود را انجام دهد به برخی از لوازم جانبی و متعلقات نیاز دارد.
در کارخانجات تولید کننده با بررسی این نیازها سعی می‌ کنند تا تمامی ابزارهای لازم جهت کارکرد بهتر سینی کابل را نیز با کیفیت مناسب تولید و به بازار ارائه دهند.
با کمک گرفتن از انواع لوازم جانبی به شکل بهتری می توان مسیر حرکت سینی را تغییر داده و از حالت افقی به عمودی تبدیل کرد، همچنین امکان اتصال دو سینی برق به یکدیگر نیز با انشعابات گوناگون به وجود می آید.
در این بخش به معرفی مهمترین لوازم جانبی و متعلقات سینی کابل می ‌پردازیم:

درب سینی کابل

از درب سینی به منظور پوشش روی سینی جهت زیبایی و محافظت از کابل های داخل آن استفاده می شود که معمولاً حدود ۵ میلی متر از خود سینی بزرگتر در نظر می گیرند.

رابط سینی کابل

از رابط برای ابتدا و انتهای سینی کابل جهت اتصال استفاده می کنند.

ساپورت سینی کابل

ساپورت سینی یا همان نگهدارنده، وظیفه نگهداری از سینی کابل بر روی دیوار و سقف را دارد که در انواع مختلف به صورت ثابت و متحرک برای دیوار و ساپورت سقفی ثابت و همچنین ساپورت سقفی متحرک قابل تنظیم تولید می ‌شود.

زانو سینی کابل

زانو را در کنج دیوارها جهت کج شدن مسیر سینی کابل گالوانیزه به کار می ‌برند.

سه راه سیمین کابل

معمولاً از سه راهی جهت انشعاب بیشتر استفاده می ‌شود.

چهار راهی سینی کابل

از چهار راهی برای ارتباط ۴ مسیر با یکدیگر یا انشعاب کابل ها استفاده می کنند.

تبدیل سینی کابل

از این لوازم جهت ارتباط دو سینی کابل با اندازه های مختلف به یکدیگر کمک می ‌گیرند.

پیچ کله قارچی

از انواع پیچ کله قارچی و مهره و واشر، جهت نصب و اتصال اجزای سینی کابل با یکدیگر استفاده می گردد.
متعلقات سینی کابل

بررسی مدل های مختلف سینی کابل

سینی کابل از جنس های گوناگون طراحی و تولید می‌ شود که می توان در شرایط مختلف آب و هوایی از جنس ها و متریال های مناسب آن استفاده نمود.
اما به غیر از این دسته بندی سیم های کابل از لحاظ نوع استفاده و شکل ظاهری نیز در چند دسته و گروه طبقه بندی می گردد، تا در صنایع گوناگون برای مصارف خاص بتوان از این مدل سینی ها استفاده کرد.
در اینجا به معرفی چند نوع از پایه های سینی کابل که در دسترس اغلب مصرف ‌کنندگان قرار دارد می پردازیم:

سینی کابل نوع نردبانی یا لدور کابل

سینی کابل جزء پر استفاده ترین ها در سیستم سیم کشی قرار می گیرد که اجازه می دهد حداکثر جریان هوای آزاد در سراسر کابل هدایت شود. بدین ترتیب گرمای هادی کابل از بین می رود، کابل ها به هیچ عنوان امکان خروج یا ورود از بالا و پایین سینی را ندارند و فقط می توانند در مسیر مشخص شده قرار بگیرند. در صورت بروز رطوبت، در این نوع سینی انباشته نشده و پشتیبانی از تمامی سایزهای کابل امکان پذیر است.

سینی کابل ساده یا ترانکینگ غیر مشبک

از سینی کابل غیر مشبک بیشتر برای کاربردهای الکتریکی و مخابراتی به کار می برند که تولید حرارت و گرما در آنها بسیار کم، از این نوع سیمی ها به دلیل جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی و رادیوفرکانسی در مدارهای بسیار حساس استفاده می گردد.
در این نوع سینی ها در صورت ورود رطوبت، در آنجا انباشته شده و خطرات مختلفی را به وجود می آورد.

سینی کابل پانچ شده

سینی کابل مشبک پانچ شده به مانند سینی کابل نردبانی است؛ اما از لحاظ جنبه زیبایی این سینی ها مناسب تر هستند.

سینی کابل کانالی

در فضاهایی که امکان استفاده از لوله برای تاسیسات الکتریکی وجود ندارد، می ‌توان از سینی کابل کانالی جهت قرار دادن تعداد محدودی کابل استفاده کرد.

سینی کابل توری

از سینی کابل توری جهت کاربردهای مخابراتی و فیبر نوری استفاده می‌ شود، این سیستم با یک شبکه از سیم فولادی پوشش داده شده تا به راحتی بتواند از کابل های ولتاژ پایین محافظت کند.
سینی کابل

مزایای استفاده از سینی کابل

استفاده از لوله در تاسیسات ساختمان ها دسترسی به سیم و کابل ها را از بین می ‌برد؛ اما سیم ‌های کابل، این مشکل را حل کرده و در صورت بروز مشکل دسترسی به سیم و کابل ها به راحتی امکان پذیر است.
در واقع باید گفت که استفاده از سینی کابل مزایای بسیار زیادی به دنبال دارد و به همین جهت اغلب مراکز صنعتی ترجیح می دهند، با صرف مقداری هزینه از سینی های کابل استفاده کنند.
بیشترین مزیت سینی کابل در محیط های صنعتی عبارتند از:
داشتن وزن سبک و امکان جابجایی آن به آسانی
غیر قابل اشتعال بودن و مناسب برای شرایط سخت
داشتن تنوع در شکل های مختلف و لوازم جانبی متعدد برای کاربرد بیشتر
داشتن لبه های کاملاً صاف و جلوگیری از آسیب کابل ها
داشتن مقاومت در برابر هرگونه ضربه، فشار و کشش
راحت تر کردن فرایند کابل کشی
ایجاد ایمنی بیشتر در شرایط مختلف

مهمترین موارد کاربرد سینی کابل

سینی کابل از تجهیزات بسیار مهم و ضروری که وظیفه آن محافظت کابلهای برق می باشد، معمولاً از این سینی ها برای تفکیک کابل ها در طول های مختلف به کار می برند.
در سیستم برق کشی ساختمان ها در سال های گذشته از لوله کاندوئیت استفاده می کردند؛ اما استفاده از سینی کابل برای هدایت و توزیع کابل ها در حال حاضر مناسب تر است.
برای استفاده از سینی کابل در مراکز صنعتی و تجاری باید از ابتدا مسیر سیم ها و سیم کشی ها قابل پیش ‌بینی باشد، تا با جایگذاری سینی های کابل بتوان به راحتی انواع کابل ها را از آن عبور داد.
کاربرد سینی کابل در سال های اخیر به عنوان یک راه حل سریع و ضروری هست که در اینجا به مهمترین کاربردهای آن اشاره می ‌نماییم:
برای سیم کشی در بخش‌ های حساس صنعتی و کارخانجات مختلف مناسب است.
برای هدایت و عبور کابل های فیبر نوری در مراکز صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.
در کارخانجات صنعتی جهت کابل کشی خطوط برق با ولتاژ بالا به کار می رود.
در مراکز صنعتی حساس جهت سیم کشی از این سینی استفاده می ‌کنند.
قیمت سینی کابل

فاکتورهای موثر بر قیمت سینی کابل در فروش عمده

سینی ‌کابل مورد استفاده در مصارف صنعتی مختلف می باشد که از ایجاد هزینه ‌های دیگر مانند آتش سوزی جلوگیری می کند.
سینی علاوه بر اینکه ظاهر کابل‌ کشی را مرتب کرده، ایمنی بسیار بالایی در برابر خوردگی و همچنین مواد منفجره و گازها دارد، به همین دلیل حجم خرید و فروش آن در بازار افزایش پیدا کرده است.
برای اغلب خریداران عمده قیمت سینی کابل اهمیت پیدا می کند؛ زیرا تغییرات قیمتی ناچیز در خریدهای عمده تاثیر می گذارد.
در اینجا به برخی از فاکتورهای موثر بر قیمت سینی کابل در فروش عمده می پردازیم:
جنس به کار برده شده در روند تولید سینی کابل
اندازه سینی کابل از لحاظ طول و عرض و ارتفاع
نوع پوشش به کار برده شده بر روی سینی کابل
برند تولید کننده سینی کابل

مرکز فروش سینی کابل با شرایط شگفت انگیز

سینی کابل به دلیل موارد استفاده متعدد در مراکز فروش زیادی ارائه می گردد؛ به همین جهت بازار رقابتی خوبی در بین فروشندگان ایجاد شده است.
برخی از فروشندگان جهت جلب توجه بازار اقدام به تبلیغات و بازاریابی به شیوه های مختلف می کنند که یکی از این شیوه ها ایجاد شرایط ویژه برای فروش می باشد.
در این مرکز فروش سینی کابل با شرایط شگفت انگیز و خاص صورت می گیرد، تا همه خریداران با رضایت کامل، اقدام به خریدهای بعدی نمایند.
امکان ارسال محصول خریداری شده در کمترین روز کاری و همچنین ارائه سینی کابل در تنوع از لحاظ نوع مدل و جنس می ‌توان یکی از بهترین شرایط انتخاب این مجموعه دانست.
اما مهم ترین شرایط شگفت انگیزی که در این مجموعه وجود دارد، ارتباط مستقیم با کارخانجات تولید کننده و ارسال محصولات خریداری شده از درب کارخانجات، برای کاهش قیمت نهایی محصول و هزینه حمل و نقل می باشد.
جهت خرید هر گونه سینی کابل و متعلقات آن با کیفیت بالا و کاملا استاندارد، با بخش فروش این مجموعه جهت دریافت مشاوره به صورت رایگان و ثبت سفارش ارتباط برقرار نمایید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١