به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

کابل کولری چیست؟

کابل کولری چیست؟

کابل کولری چیست؟

کابل کولری از نوع کابل های سبک که هادی آن از مس آنیل شده است؛ به همین جهت جریان الکتریکی را به خوبی انتقال داده و با داشتن روکشی از جنس pvc برای ایجاد ارتباط میان موتور کولر تا کلید کولر به کار می رود.

معرفی کابل کولری و انواع آن

کابل کولری چیست؟ از کابل هایی است که حتما هادی آنها بیان باید از جنس مس آنیل شده باشد و به علت داشتن ویژگی های خاص از این نوع کابل در صنعت برق کشی استفاده های زیادی می شود.
با داشتن هادی از جنس مس خالص به شکل هر چه تمام تر انرژی الکتریکی را منتقل می کند و با داشتن عایقی از جنس پی وی سی به خوبی از نشت جریان الکتریکی به محیط اطراف جلوگیری می نماید.
کابل کولری در انواع مختلفی طراحی و تولید شده که هر کدام از آنها دارای کاربردها و مزایای خاصی هستند.
در حال حاضر برندها و کارخانجات متعدد در حوزه تولید انواع کابل فعال هستند که ویژگی هر محصول با توجه به نحوه ساخت و نوع مواد اولیه، موارد استفاده و همچنین دستگاه ها و تکنولوژی های به کار برده شده، تفاوت دارند.
از دو نوع کابل برای کولر استفاده می کنند که در اینجا به بررسی آن می پردازیم:

کابل کولری مفتولی

کابل های کولری مفتولی دارای ویژگی های منحصر به فرد بوده و از مهمترین ویژگی آنها می توان به مقاومت بسیار بالای این کابل ها اشاره کرد که به آسانی در شرایط سخت نیز عملکرد خوبی دارند.
کابل مفتولی از برخی مشخصات و ویژگی ها برخوردار است که در اینجا به اختصار آنها را نام می بریم:
نوع هادی به کار رفته شده در کابل مفتولی از مس
نوع عایق از جنس pvc و رده c
جنس روکش نیز از pvc
رنگ غلاف به صورت سفید یا مشکی
امکان نصب بر روی دیوار گچی، بتنی و همچنین زیر و روی گچ یا داخل بتن، درون لوله ها و درون داکت
قابلیت استفاده در محیط های خشک و مرطوب
قطر کابل کولر بین ۴ تا ۱۱ میلی متر
وزن کابل کولر از ۱۵۹ گرم بر متر تا ۱۸۵ گرم بر متر

کابل کولری افشان

کابل کولری افشان یکی دیگر از کابل های مورد استفاده در کولر است که در شرایط خاص می توان از آن استفاده نمود. این نوع کابل به نسبت کابل های مفتولی مقاومت کمتری دارد؛ اما به دلیل قیمت آن مناسب می تواند یکی از گزینه‌ های خرید قرار بگیرد.
برخی از مشخصات و ویژگی های کابل افشان عبارتند از:
نوع هادی به کار رفته شده از مس آنیل شده
نوع عایق از جنس pvc و رده d
جنس روکش از پی وی سی
رنگ غلاف به صورت سفید یا مشکی
امکان نصب در زیر گچ، روی دیوار، داخل لوله و درون داکت
ارائه در بسته بندی هایی با کلاف ‌های ۱۰۰ متری یا قرقره‌ ای

هر دو نوع کابل مفتولی و همچنین کابل افشان در سایزهای متنوع قابلیت تولید دارند و چنانچه نیاز به استفاده از کابل هایی با آمپر مصرفی یک متر جهت کولرهای کوچک باشد نیز می توان از سایز مناسب استفاده کرد.

ساختار کابل کولر

کابل کولر را با هادی از جنس مس تولید می کنند، تا جریان الکتریکی به آسانی در آن جابجا شود، معمولاً از کابل های با هادی مسی بیشتر برای لوازمی استفاده می‌ کنند که باید دو شاخه آنها همواره به کابل نصب باشد.
معمولا هادی به کار برده شده در کابل کولر، از استاندارد خاصی پیروی می کند که موجب شده تا این کابل ها در شرایط مختلف آب و هوایی و ولتاژهای گوناگون مورد استفاده قرار بگیرند.
بخش بعدی مورد توجه در کابل، غلاف کابل می باشد. غلاف قسمتی است که تمامی سیم های داخلی درون کابل را در بر گرفته و کاملاً پوشش می دهد، این غلاف در حقیقت وظیفه محافظت از کابل های کولر را به عهده دارد؛ به همین جهت استفاده از غلاف با کیفیت و درجه یک از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد.
لایه غلاف، از کابل در برابر عوامل خارجی مانند نفوذ رطوبت یا نیروهای مکانیکی در داخل کابل محافظت می نماید.
یکی از متداول ترین موادی که به عنوان غلاف کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد pvc است. pvc به دلیل داشتن مقاومت بالا و ضد رطوبت بودن می تواند یک انتخاب مطلوب باشد.
معمولاً بر روی کابل های کولر اندازه ولتاژ و آمپر قابل تحمل درج می گردد، باید بدانید که کابل ها در شرایط ایده‌ آل مانند دمای مناسب هوا، طول مناسب کابل و تکه تکه نبودن آن، قادر هستند که این ولتاژ و آمپر را از خود بدون مشکل عبور دهند.

دسته بندی کابل کولر

کابل برق در چندین دسته و گروه تولید می ‌شود که کابل کولری یکی از نمونه های پر استفاده که معمولاً برای سیم کشی کولر طراحی شده است.
انتخاب درست و اصولی انواع کابل های برق به صورت کاملاً استاندارد از لحاظ سایز و همچنین نوع کولر، اهمیت زیادی پیدا می‌ کند؛ زیرا باید این کابل ها بر حسب میزان مصرف برق، قدرت دستگاه و موارد مختلف دیگری انتخاب شود، تا به درستی بتوان از آن بدون ایجاد آسیب دیدگی و سوختن دستگاه کولر، استفاده کرد.
کابل کولر برحسب نوع کارکرد کولرها به دو دسته کولر گازی و کولر آبی طبقه ‌بندی می ‌شود که ویژگی‌ های هر کدام با دیگری متفاوت است.
در اینجا به بررسی برخی از مشخصات و ویژگی های کابل مناسب کولر آبی و همچنین کابل های مناسب کولر گازی می پردازیم:

کابل کولر آبی

کابل کولر آبی معمولاً میان جعبه کلید کنترل کولر تا ورودی برق به داخل کولر آبی مورد استفاده قرار می گیرد و وظیفه تامین برق موتور کولر را به عهده دارد.
معمولاً کابل کولر با توجه به وجود سیم ارت در ساختمان ها در دو سایز پرکاربرد تولید می شود:
1. کابل کولر با سایز :4*1/5 این نوع کابل بدون سیم ارت بوده و از چهار رشته آن برای فاز دور کند، فاز دور تند و همچنین فاز واترپمپ و نول استفاده می گردد.
2. کابل کولر با سایز 5*1/5: این نوع کابل به همراه سیم ارت تولید شده و از هر رشته آن به ترتیب برای فاز دور کند، فاز دور تند و همچنین فاز واترپمپ و سیم نول استفاده می کنند.
گاهی اوقات برای کولر از کابل های 4*1 استفاده می ‌شود که به هیچ عنوان این نوع کابل ها برای کولر استاندارد نیستند. زیرا کابل های 4*1 فاقد فیلر بوده و در تعریف استانداردهای کابل کولری قرار نمی گیرد.
معمولاً کابل کولر آبی در دو گروه کابل مفتولی و کابل افشان تولید می‌ شود که هر دو محصول ولتاژی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت دارند.

کابل کولر گازی

کابل کولر گازی به گونه ای طراحی و تولید می‌ شود که تمامی اطلاعات آن بر روی روکش کابل درج شده و به راحتی می توان متناسب با ولتاژ کولر از کابل های مناسب استفاده نمود.
کولرهای گازی دارای دو موتور مختلف هستند که یکی از آنها برای کنترل هوای سرد و دیگری برای کنترل دمنده هوای گرم مورد استفاده قرار می ‌گیرد؛ به همین جهت لازم است تا در این کولرها از دو کابل مختلف استفاده شود.
از کابل برق کولری برای تامین جریان انرژی الکتریسیته و از کابل فرمان کولری برای ارتباط بین یونیت های داخلی و خارجی به کار می برند.
در هنگام انتخاب کابل کولری نوع یک تکه یا دو تکه بودن کولرهای گازی نیز بر نوع کابل تاثیر می گذارد.

کابل برق کولر گازی

با توجه به توان و آمپر مصرفی و همچنین طول کابل باید سایز کابل کولری انتخاب شود که در اینجا به برخی از پرتقاضاترین کابل های کولر گازی اشاره می کنیم:
کابل برق نمره4 که به صورت دو یا سه رشته تا محل نصب کولر گازی قرار می گیرد.
کابل برق مفتولی یا افشان بدون ارت که در سایزهای 2 * 4 و ۲ * 6 خریداری می گردد.
کابل برق افشان یا مفتولی ارت دار در سایز 3 * 4 و 3 * 6 تولید می شود.
تمامی استانداردهایی که برای کابل کولر گازی به کار می برند، دقیقاً مشابه استانداردهای کابل کولر آبی است.

کابل فرمان کولر یا کابل اسپیلت

کابل فرمان کولر، وظیفه انتقال دستور خاموش یا روشن شدن را به کمپرسور را داشته که با توجه به تغییرات دما و تنظیمات مشخص شده توسط کاربر اسپیلت روشن و خاموش می گردد.
نوع کولر و طراحی آن مشخص می ‌کند که از کابل فرمان با چند رشته و چه سایزی باید استفاده شود. در اینجا به چند سایز کابل فرمان کولر گازی پراستفاده اشاره می کنیم:

کابل فرمان 4*1/5
کابل فرمان 5*1/5
کابل فرمان 6*1/5
کابل فرمان 7*1/5
برخی از مشخصات و ویژگی های کابل فرمان کولر، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
جنس عایق کابل از پلی وینیل کلراید
جنس روکش از پی وی سی
رنگ روکش مشکی
شناسایی رشته ها تا ۵ رشته از روی رنگ بندی و بیشتر از پنج رشته از طریق شماره گذاری
عامل ولتاژ اسمی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت
نوع رسانا از جنس مس خالص و به صورت افشان
 کابل کولری

بررسی کیفیت و ویژگی کابل کولر

در شرایط حال حاضر کارخانجات زیادی مشغول تولید انواع سیم و کابل هستند، تا بتوانند نیاز بازار را تامین کنند.
هر کارخانه برای تولیدات خود برخی از مقررات و ضوابط را در نظر می‌ گیرد که تاثیر زیادی در کیفیت محصول نهایی دارد.
برخی از کارخانجات برای کمتر کردن هزینه ها و دریافت سود بیشتر در ترکیبات، میزان هادی موجود در کابل های کولر ،تغییراتی ایجاد کرده یا از مواد pvc با کیفیت پایین استفاده نمایند.
در چنین شرایطی استفاده از این کابل ها، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به کولر وارد کند. به همین جهت بررسی کیفیت و ویژگی کابل کولر درجه یک، از مهمترین کارها قبل از خرید عمده می باشد، تا از به وجود آمدن ضررهای جانی و مالی جلوگیری نمود.
در اینجا به چند نکته مهم که در بررسی کیفیت و ویژگی کابل های کولر باید مورد توجه قرار بگیرد، اشاره داریم:
حتماً از برندهای معتبر و مطرح جهت خرید کابل استفاده نمایید؛ زیرا این برندها به دلیل داشتن اعتبار در بازار به هیچ عنوان محصولات بی کیفیت تولید نمی کنند.
سطح بیرونی کابل کولر را از لحاظ صاف و صیقلی بودن کاملاً بررسی کرده و در صورت داشتن فرورفتگی یا بیرون زدگی آن را نخرید.
تهیه کابل های استاندارد در صورت ایجاد افت ولتاژ شدید نیز از کم شدن ناگهانی جریان به دلیل کیفیت بالا جلوگیری کرده و اجازه نمی دهد که ولتاژ بی اندازه کم شود.
توجه به مقاومت پوشش کابل ها در برابر آفتاب نیز جز عوامل مهم و اساسی محسوب می گردد، با انتخاب کابل هایی که در لیست ul درجه بندی شده اند، می توانید با خیال راحت این کابل را در فضای باز استفاده کنید.
با توجه به قدرت کولر کابل را با تعداد رشته های مناسب انتخاب نمایید، هرچقدر تعداد رشته ها کمتر باشد، در نتیجه ظرفیت تحمل ولتاژ جریان در کابل کمتر می گردد.

قیمت کابل کولری چگونه مشخص می گردد؟

کابل یکی از ابزارهای بسیار مهم و ضروری در سیم کشی ساختمان ها و استفاده در لوازم الکترونیکی مختلف است.
انواع مختلفی از کابل در کارخانجات تولید می‌ شود تا به خوبی نیاز همه مصرف‌کنندگان را تامین نماید، در حال حاضر کابل کولری به خصوص در فصول گرم و مناطق گرمسیر از استقبال بیشتری برخوردار گشته و حجم خرید و فروش آن افزایش پیدا می کند.
در هنگام خرید کابل کولری علاوه بر پارامترهای بسیار زیادی که باید مورد توجه قرار بگیرد، قیمت نیز یکی از پارامترهای مهم محسوب می گردد.
گاهی اوقات کابل ها را بر اساس وزن قیمت گذاری می کنند؛ اما وزن کابل کولری نمی تواند به عنوان یک معیار مناسب برای قیمت گذاری این محصول باشد.
معمولاً بر قیمت کابل کولری نه تنها مشخصات فنی کابل که در کارخانه به وجود می ‌آید تاثیر دارد؛ بلکه عوامل اقتصادی زیادی بر قیمت این محصول تاثیر می گذارد.
در اینجا برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابل کولری را مورد بررسی قرار می ‌دهیم:
نوع کابل کولر آبی یا کابل کولر گازی یکی از عوامل مهم در مشخص کردن قیمت این محصول در بازار است.
کابل کولر در چندین سایز مختلف تولید شده که سایز بندی های کابل تاثیر مستقیمی بر قیمت گذاری دارند.
انتخاب کابل کولر به صورت افشان یا به صورت مفتولی نیز یکی از دلایل تغییرات قیمتی محسوب می گردد.
محصولات تولید شده در کارخانجات مختلف از لحاظ ویژگی با یکدیگر متفاوت هستند؛ به همین جهت برند تولید کننده تاثیر مستقیم بر قیمت کابل دارد.
تغییر قیمت در کابل ها به واسطه تغییرات دائمی نرخ ارز و نوسانات مختلف بازار به وجود می آید.
انتخاب مراکز عرضه و فروش جزء عوامل موثر بر قیمت گذاری کابل های کولر است.

برخی از مراکز فروش با واسطه همکاری دارند که برای دریافت سود مناسب و پرداخت هزینه های جانبی خود قیمت سیم و کابل ها را به نسبت سایر مراکز بالاتر ارائه می کنند. پس در هنگام خریدهای عمده دقت کنید که حتما از طریق مراکز معتبر و بدون واسطه خریدهای خود را انجام دهید.
فروش کابل کولری

معتبرترین مرکز فروش کابل کولری

کابل کولری جزء محصولاتی که خرید آنلاین آن لازم و ضروری می باشد و جهت کارکرد بهتر انواع کولرهای آبی و گازی لازم است تا از کابل های مناسب استفاده شود.
با بررسی انواع کابل کولری در می یابیم که این محصول در تنوع بسیار زیادی از لحاظ نوع تولید و سایز و ابعاد وجود دارد و باید در هنگام خرید با توجه به شرایط کابل های مناسب انتخاب گردد.
در این مرکز فروش کابل کولری با حضور مشاوران زبده امکان ارائه اطلاعات لازم قبل از خرید و در حین خرید را به وجود آورده‌ اند. به همین جهت خریدار با خیالی راحت و به شکلی کاملاً آگاهانه می‌ تواند کابل مناسب را بخرد.
در صورتی که تمایل دارید با قیمت های به روز و دقیق انواع کابل کولری آشنا شده و این محصول را قیمت های دقیق تهیه کنید، می توانید از خدمات مختلفی که این مجموعه که به صورت حضوری و آنلاین راه می دهد بهره مند گردید.
در برخی از مواقع این مجموعه محصولات خود را در فروش های ویژه و با تخفیف های فوق ‌العاده ارائه می‌ دهد. در چنین شرایطی امکان خرید عمده با کمترین هزینه به وجود می ‌آید که تاثیر زیادی در صرفه‌ جویی هزینه ‌های نهایی دارد.
یک نکته مهم در مورد پایین بودن قیمت انواع کابل ارائه شده در این مجموعه به منزله پایین بودن کیفیت این محصول نیست؛ بلکه به دلیل حذف کامل واسطه ها و عرضه مستقیم این کابل ها می باشد.
اغلب خریداران ترجیح می دهند تا محصولاتی که به صورت آنلاین خریداری می‌ کنند را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرند. اگر شما هم در این گروه قرار دارید، با خیال راحت می توانید سفارشات خود را به صورت تلفنی یا آنلاین ثبت کرده و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.
از مهم‌ترین مزایایی که با انتخاب این مجموعه به دست می آورید، ضمانت کیفیت محصولات خریداری شده است که با خیال راحت می توانید اقدام به ثبت سفارش نمایید.
ساده بودن شرایط خرید و ثبت سفارش به صورت آنلاین باعث شده تا اغلب افراد به جای مراجعات حضوری از این شیوه جهت ثبت سفارشات خود استفاده کنند. پس در صورت نیاز به خرید کابل کولری سفارشات خود را ثبت کرد تا از تمامی مزایای ارائه شده توسط این مرکز بهره مند گردید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١