به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

لوله پی وی سی برق چیست؟

لوله پی وی سی برق چیست؟

لوله پی وی سی برق چیست؟
لوله برق پی وی سی که با نام لوله کاندوئیت شناخته می شود، جزء محصولات پر استفاده برای پوشش و محافظت از سیم ها و هادی های جریان الکتریکی است. این لوله ها با استفاده از مواد با کیفیت بالا در کارخانجات داخل کشور به صورت گسترده تولید می گردد.

معرفی لوله پی وی سی برق

لوله برق برای پوشش سیم ها و رساناهای برق مورد استفاده قرار می گیرد، تا از فشار، خوردگی، پارگی و تغییرات دمایی که برای کابل های برق به وجود می آید جلوگیری کند. لوله های برق انواع مختلفی دارند که لوله های پی وی سی یکی از پرطرفدارترین آنها محسوب می شود.
لوله پی وی سی برق چیست؟ این سوالی است که برای برای همه افراد به وجود می آید، در اینجا به معرفی لوله پی وی سی برق به طور کامل می پردازیم.
لوله پی وی سی برق از پلیمرهای خاصی تولید می شود که جزء جدیدترین و کارآمدترین متریال های حال حاضر بوده که در زمینه برق کشی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فرایند تولید لوله pvc برق

لوله برق از تجهیزات مهمی که در ساختمان ها و تاسیسات الکترونیکی کاربرد دارد، در واقع از این لوله ها جهت پوشش محافظ برای سیم های برق استفاده کرده تا خطر برق گرفتگی کاهش پیدا کند. هر چقدر که جنس و کیفیت لوله ها بهتر باشد، در نتیجه ماندگاری آنها بیشتر است.
لوله های پی وی سی را از پودر پی وی سی خام که در فرایند حرارت و فشار تشکیل می شود، تولید می نمایند. معمولاً لوله های پی وی سی و اتصالات آنها با دو روش اکستروژن و تزریق تولید می گردد.
از روش اکستروژن برای تولید لوله ها و روش تزریق قالب برای تولید اتصالات مختلف استفاده می می ‌کنند.
فرایند تولید لوله پی وی سی برق به این صورت است که در ابتدا پلیمرها و مواد افزودنی به عنوان پایدار کننده ها و روان کننده های مختلف به طور کامل وزن شده و با یکدیگر مخلوط می شوند و با سرعت بالا مورد پردازش قرار گرفته تا به شکل کاملاً یکنواخت تحت شرایط دمایی ۱۲۰ درجه سانتی گراد فرایند ذوب و اختلال آنها ایجاد گردد.
معمولاً دو عامل فرمولاسیون و نحوه اختلاط تاثیر زیادی در کیفیت نهایی لوله های تولید شده دارد که باید بر طبق استانداردهای مشخص شده صورت بگیرد.
مواد ترکیب شده به دستگاه اکسترودر که به عنوان قلب فرایند تولید این لوله ها محسوب می شود انتقال پیدا کرده و در آنجا طی مراحل خاصی این مواد ذوب شده به صورت لوله از دستگاه خارج می گردد.
پس از خروج لوله ها با اندازه گیری های دقیق سرمایش توسط کشنده و بارگیری آنها با سرعت ثابت و کنترل تمامی مراحل با استفاده از تجهیزات دقیق لوله هایی با کیفیت بالا و مقاوم در برابر شرایط دمایی مختلف تولید می کنند.
در طی فرایند تولید لوله یک چاپگر خطی در فواصل منظم لوله‌ها را علامت گذاری کرده که این علامت ها در مواردی مانند اندازه، کلاس لوله، نوع، تاریخ، شماره استاندارد، شماره اکسترودر و مواردی از این قبیل است.
همچنین از یک دستگاه زنگ زن جهت سوکت در انتهای هر لوله استفاده می شود که دو نوع کلی سوکت در لوله های پلاستیکی ایجاد می گردد.
لوله تولید شده برای بررسی و آزمایش های نهایی روانه آزمایشگاه کنترل کیفیت شده و در آنجا تمامی ویژگی ‌های آن مطابق استانداردهای بین‌المللی مورد بررسی قرار می ‌گیرد و پس از بازرسی و پذیرش لوله ها به محل ذخیره سازی اعزام می گردند.
اما روش قالبگیری تزریقی که بیشتر جهت اتصالات pvc صورت می‌ گیرد، نیز در یک چرخه تکراری با تحویل گرفتن یک شات از مواد در چرخه متناسب با قالب مشخص شده، اتصالات گوناگون را تولید می ‌کند.
نکته مهم این که اکسترودرهای جدید ماشین های بسیار پیچیده ای هستند که با دقت بالا طراحی شده و تمامی فشار و برش بر روی مواد را کاملاً کنترل می نمایند؛ به همین جهت کلیه مراحل تولید لوله ها قابل کنترل است.
از مهمترین مواد اولیه در جهت تولید لوله های pvc، پلیمر پلی وینیل کلراید غیر پلاستیک بوده که با اضافه شدن پایدار کننده اشعه فرابنفش، مقاوم کننده های ضربه، تاخیر انداز شعله، پایدار کننده حرارتی و رنگ ها و روان کننده ها کیفیت آن تا حد بالایی افزایش پیدا می ‌کند که از مواد تشکیل شده به راحتی می توان در صنایع مختلف نیز استفاده کرد.

لوله پی وی سی خم سرد یا خم گرم چیست؟

لوله های پی وی سی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند در برابر مواد شیمیایی، روغن، اسید و باز و بسیاری از شرایط سخت به کار می روند.
به همین جهت کارخانجات این محصول را در تنوع بالایی از لحاظ مشخصات فنی و همچنین نحوه استفاده تولید می ‌کنند.
در بین مصرف کنندگان لوله های pvc به دو نام لوله های خم سرد و لوله خم گرم مشهور می باشد.
منظور از لوله خم سرد این است که تکنولوژی به کار رفته در تولید این لوله موجب شده، تا برای خم کردن لوله از یک فنر مخصوص استفاده کنند، به راحتی لوله‌ها شکل و فرم می گیرند.
لوله خم گرم هم به لوله هایی می گویند که ابتدا باید برای خم کردن و تغییر شکل دادن لوله ها را گرم کرده؛ سپس عمل خم شدن انجام شده و خم کردن لوله ها با فشار موجب شکست لوله می گردد.

بررسی مشخصات فنی انواع لوله pvc

لوله های pvc در کارخانجات تولیدی با توجه به نوع مواد روان کننده و ترکیبات مختلف دیگری که به آنها اضافه شده در چندین دسته و گروه تولید می شود.
در واقع لوله pvc از انواع لوله های ترموپلاستیک است که جزء پرمصرف ترین لوله ها در صنعت ساختمان سازی محسوب می گردد.
در اینجا به بررسی مشخصات فنی انواع لوله pvc می پردازیم:
لوله M- PVC
لوله مقاومت بالایی داشته و در برابر ضربه به دلیل اصلاح کننده ای که در ساختار خود دارد، کاملا مقاوم است
لوله U- PVC
این لوله ها در ساختار خود نرم کننده نداشته و در گروه لوله های سخت قرار می گیرند.
لوله O- PVC
این لوله ها نسبت به سایر لوله های pvc سبک تر بوده و ساختاری آرایش یافته داشته، تا خواص مکانیکی و فیزیکی لوله در برابر ترک خوردگی افزایش پیدا کند.
لوله C- PVC
به دلیل داشتن کلر در ساختار خود از مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی مختلف برخوردار است. همچنین در برابر حرارت نیز نسبت به سایر لوله ها مقاوم تر بوده و قابلیت انتقال سیالات داغ را دارد.
لوله P- PVC
در روند تولید این لوله از حجم بیشتری نرم کننده استفاده می کنند؛ به همین جهت انعطاف پذیر تر و نرم تر هستند.
لوله پی وی سی فشار ضعیف
این نوع لوله ها را بیشتر در کارهای ساختمانی به عنوان ناودانی مورد استفاده قرار می دهند که در دو رنگ آبی و طوسی تولید می شود.
لوله پی وی سی فشار متوسط
جزء پرکاربردترین لوله های پی وی سی است که برای مصارف مختلفی مانند هواکش و سیستم های فاضلاب ساختمانی بیشترین کاربرد را دارد.
لوله پی وی سی فشار قوی
به دلیل قابلیت تحمل فشار بالایی که این لوله ها هست، از آنها در سیستم های انتقال فاضلاب های اسیدی و بازی استفاده کرده و اغلب در رنگ های مایل به طوسی روشن تولید می گردند. البته به عنوان محافظ کابل های برق فشار قوی نیز به کار می روند.

انواع اتصالات لوله برق

از لوله های برق در مسیرهای مختلف استفادهشده که در همه زمان‌ ها امکان خم کردن لوله ها وجود ندارد؛ زیرا ممکن است گاهی دستگاه های لازم نباشند.
به همین جهت اغلب کارخانجات برای آسان تر کردن نصب این لوله ها اقدام به تولید اتصالات مختلف کرده ‌اند تا سرعت کار افزایش پیدا کند و به آسانی از لوله‌ ها در شرایط خاص استفاده شود.
اتصالات لوله برق pvc در انواع مختلفی تولید شده که در این جا به معرفی برخی از مهم ترین آنها می پردازیم:
زانوها
زانوها را برای شرایطی که باید لوله ها خم شوند، استفاده می کنند. معمولاً با استفاده از زانو دو لوله ۹۰ درجه به یکدیگر اتصال پیدا می نماید.
بوشن
یک قطعه استوانه ای شکل که به منظور اتصال لوله کاربرد دارد، در دو نوع فلزی و پلاستیکی تولید شده که به شکل پیچشی و دنده و همچنین جوشی در بازار ارائه می گردد. بیشترین کاربرد اتصالات لوله های برق بوشن در جهت اتصال لوله ها به تابلوهای فیوز، جعبه های تقسیم چهارگوش و قوطی‌های کلید است.
تبدیل
زمانی که بخواهید از یک جعبه تقسیم سه یا چهار راه استفاده کنید، جعبه های تقسیم دارای سوراخ های یک اندازه هستند که باید از طریق لوله های کم قطر انشعاب بگیرند که در چنین شرایطی تبدیل به کار می آید.
جعبه های تقسیم
این جعبه ها از یک تا چهار راه تولید می‌ شوند و برای ارتباط لوله ها با یکدیگر و انشعاب گرفتن از سیم های داخل جعبه به کار می رود.

مزایای استفاده از لوله های برق pvc

لوله های برق پی وی سی نوع خاصی از لوله هستند که موارد استفاده و کاربرد بسیار زیادی دارند.
محبوبیت زیاد لوله های برق pvc موجب روند صعودی تولید این محصول شده و اغلب مصرف کنندگان به دلیل مزایای زیاد، تمایل به استفاده از این لوله ها پیدا کرده‌ اند.
در این بخش به معرفی مهمترین مزایای استفاده از لوله برق پی وی سی می پردازیم:
مقاومت بالا در برابر خوردگی
لوله های پی وی سی به دلیل نوع جنسی که دارند در برابر مایعات و خوردگی های خارجی و داخلی مقاوم بوده و همچنین نرخ شکست آنها پایین است و به راحتی می توان این لوله ها را در عمق زمین نیز بدون نگرانی از نفوذ ریشه درختان به داخل آنها قرار داد.
مقاومت در برابر مواد شیمیایی
لوله های پی وی سی در برابر تعداد زیادی از مواد شیمیایی کاملا مقاوم بوده و به راحتی می توان در شرایط اسیدهای قوی، قلیاها، محلول های آبی، هیدروکربن ها و همچنین روغن های معدنی و چربی ها از این لوله استفاده کرد. به همین جهت جزء لوازم زیر بنایی در پروژه‌ های مختلف محسوب می گردد.
ماندگاری و طول عمر بالا
با توجه به ویژگی‌ های منحصر به فرد، این لوله ها از طول عمر بالایی برخوردار بوده و در بدترین شرایط محیطی می توانند تا چندین سال ماندگار باشند. در صورتی که شرایط مساعدی برای این لوله ها وجود داشته باشد، می توانند تا حداقل ۱۰۰ سال بدون هیچ گونه مشکلی مورد استفاده قرار بگیرند.
انعطاف پذیری
به دلیل نوع مواد و ترکیبات این لوله ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و در محیط های پر فشار و عمق های زیاد بدون نگرانی از آسیب دیدن، می ‌توان از آنها استفاده کرد.
دوستدار محیط زیست
لوله های پی وی سی کمترین تاثیرات کربنی را به محیط زیست وارد می ‌کنند و پس از پایان چرخه عمر، قابلیت بازیافت دارند. به همین جهت آنها را جزء لوله های دوستدار محیط زیست قرار می دهند.
نصب سریع و راحت
لوله های pvc به نسبت لوله های بتنی و آهنی با سرعت بالاتری نصب شده و اتصالات آنها به یکدیگر محکم تر است.
داشتن اتصالات مختلف
اتصالات این لوله ها بسیار ساده و راحت بوده و به آسانی می توان با کمک این اتصالات زاویه های گوناگون را به وجود آورد که نصب آنها با کمک ابزارهای صنعتی حرارتی به آسانی صورت می گیرد.
هزینه های مناسب
لوله های pvc با داشتن طول عمر بالا و نیاز نبودن به تعویض سریع و همچنین مقاومت در برابر شکستگی و هزینه‌ های حمل و نقل پایین جزء محصولات اقتصادی محسوب می شوند که می توان با یک بار سرمایه گذاری بر روی آن تا طولانی مدت از آنها استفاده کرد.
مقاومت بالا در برابر هدایت جریان الکتریکی
این لوله ها در برابر جریان الکتریکی کاملا مقاوم بوده و به هیچ عنوان جریان را به محیط اطراف انتقال نمی ‌دهد. به همین جهت مناسب ترین گزینه برای انتقال عبور انواع سیم و کابل ها بر روی زمین، درون دیوار و در قسمت های عمیق زمین می باشد.

آیا لوله برق پی وی سی نسوز است؟

یکی از چالش‌ های بسیار مهمی که برای خریداران مطرح می ‌گردد، بررسی ویژگی و کیفیت لوله برق پی وی سی بوده که آیا در برابر حرارت آتش مقاوم است؟
بدانید که لوله برق پی وی سی در برابر آتش سوزی و حرارت از مقاومت خوبی برخوردار می باشد.
از آن جایی که پی وی سی به عنوان یک پلیمر نسوز محسوب شده و زمانی که در برابر حرارت قرار می گیرد، با ساطع کردن گاز HCL موجب می شود، تا هوای موجود در اطراف سنگین تر شده و از ترکیب هوا با شعله جلوگیری کرده و شرایط اشتعال پذیری را خنثی می کند.
با بررسی این ویژگی در می یابیم که لوله پی وی سی به عنوان یک متریال نسوز و ضد اشتعال در لوله کشی برق ساختمان محسوب شده و به دلیل ضریب اطمینان بالایی که دارد، پیمانکاران با خیال راحت در پروژه های ساختمانی خود از آن به کار می برند.

عوامل موثر بر قیمت لوله برق pvc


لوله برق pvc جزء محصولاتی که در صنعت ساختمان موارد استفاده و کاربرد زیادی دارد.
از مهم ترین کاربردهای این لوله برای ایجاد پوشش مناسب برای سیم کشی برق داخل ساختمان و همچنین یک وسیله جهت نظم دادن به انواع سیم و کابل ها در اماکن مختلف است.
با توجه به نوسانات بسیار زیادی که در بازار حال حاضر کشور وجود دارد و همچنین وجود فشارها و تحریم‌های اقتصادی، قیمت‌ها در بازار فاقد ثبات هستند؛ به همین جهت به آسانی نمی توان به قیمت ‌های یکسان در بازار دست پیدا کرد.
لوله برق pvc نیز از پلیمرهای بسیار کاربردی در صنایع عمرانی محسوب شده که در شرکت های متنوع تولید می گردد. به همین جهت با قیمت های گوناگونی در بازار روبرو می شوید.
اما به طور کلی برخی از عوامل موثر بر قیمت لوله برق pvc وجود دارد که با بررسی آنها می ‌توان با خیال راحت تر این محصولات را تهیه کرد.
در اینجا به چند مورد از عوامل موثر بر قیمت گذاری لوله برق pvc اشاره می ‌کنیم:
مواد اولیه
از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در قیمت گذاری محسوب شده زیرا پلیمرهای خاصی به علاوه ترکیبات گوناگون برای تولید این لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند، کیفیت این مواد می‌ تواند بر قیمت آنها تاثیر داشته باشد.
قطر و اندازه لوله ها
اندازه و سایز لوله ها مشخص کننده حجم مواد مورد استفاده در روند تولید این محصول بوده که قیمت گذاری آن ها بر اساس اندازه مشخص می گردد.
نوع لوله
از لحاظ نحوه تولید و ترکیبات آنها که لوله ها به صورت خم سرد یا خم گرم تولید می شوند.
مشخصات فنی لوله ها
لوله های پی وی سی برق در چندین دسته و گروه تولید شده که هر کدام از مشخصات خاصی برخوردار هستند و به طور حتم قیمت های آنها با یکدیگر متفاوت است.
متراژ لوله
متراژ خرید لوله نقش تاثیر گذاری در قیمت نهایی آن دارد، هر چه متراژ بیشتر در نتیجه قیمت مناسب تری پرداخت می کنید.
نوع برند
از مهم ترین عوامل موثر در قیمت گذاری برند و کارخانجات تولید کننده و استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز است.

سفارش خرید لوله برق پی وی سی عمده

با توجه به کاربردهای بالای لوله های pvc افراد فعال در حوزه‌ های مختلف عمرانی این محصول را به صورت عمده ثبت سفارش می کنند.
سفارش لوله برق pvc از طریق مراکز معتبر موجب شده تا هزینه های کمتری پرداخت شود.
این مجموعه یکی از بهترین ها جهت خرید لوله برق pvc و عمده محسوب می گردد؛ زیرا تمامی محصولات خود را از کارخانجات برند و مطرح تولید کننده لوله به صورت مستقیم ارائه می دهد.
این مرکز با داشتن سایت آنلاین، امکان ارائه محصولات خود در اقصی نقاط کشور را فراهم کرده و و با ارائه مشاوره به صورت رایگان اطلاعات مناسبی را به خریداران عرضه می کند.
در صورت نیاز به خرید هرگونه لوله برق pvc با قیمت مناسب و بدون صرف وقت و هزینه های اضافه، با بخش فروش این مجموعه در ارتباط باشید، تا بدون تحمل مشکل و خسارت خریدهای مقرون به صرفه و آگاهانه انجام دهید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١