به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

قیمت آمپر متر | خرید و فروش آمپر متر

قیمت آمپر متر | خرید و فروش آمپر متر

قیمت آمپر متر | خرید و فروش آمپر متر
آمپر متر چیست؟
انواع مختلف آمپرمتر کدامند؟
از آمپر متر بیشتر در چه مواردی استفاده می کنند؟
آمپر متر یکی از تجهیزات اندازه گیری در حوزه برق و الکترونیک بوده که برای اندازه گیری جریان الکتریکی بر حسب آمپر مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزاتی که قرار است جریان های کوچکتر را اندازه گیری کنند با نام میلی آمپر و همچنین میکرو آمپر شناخته می شوند.
در شرایط حال حاضر استفاده از ابزارهای دقیق برای اندازه گیری میزان جریان الکتریکی با دقت بالاتر جزء جدایی ناپذیر صنایع مختلف است. به همین جهت اغلب مهندسین و متخصصین در حوزه برق با کمک آمپرمتر می ‌توانند کارها را تا حد زیادی آسان تر انجام دهند.
آمپرمترها در انواع مختلف طراحی و تولید شده که دو دسته مهم و کلی آنها به صورت آمپرمتر دیجیتال و آمپر متر آنالوگ یا عقربه ای تقسیم بندی می شوند.
برای به دست آوردن مناسب ترین قیمت آمپرمتر لازم است که به سراغ مرکز خرید و فروش آمپرمتر به صورت مستقیم و بدون واسطه بروید تا ضمن تهیه بهترین نوع دستگاه آمپرمتر با دریافت مشاوره بتوانید مناسب ترین نمونه و مدل را برای کاربرد خود انتخاب نمایید.

بررسی انواع آمپرمتر

آمپرممت یک ابزار بسیار کاربردی و مهم در محاسبه جریان عبوری جزء دستگاه های الکتریسیته است که در ابتدا با محاسبه جریان الکتریسیته توسط میدان مغناطیسی جریان را محاسبه می ‌کند اما رفته‌ رفته آمپرمترها همگام با تکنولوژی پیشرفت کرده و در مدل های مختلف تولید شده اند.
انواع مختلف آمپرمتر بر اساس نحوه کارکرد و از لحاظ نوع جریان عبوری تولید شده اند که این تنوع موجب شده تا هر کدام از این محصولات را در شرایط گوناگون برای اندازه گیری جریان دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار داد.
طبقه بندی آمپرمترها از لحاظ نوع جریانی که قرار است از دستگاه ها عبور کنند به دو دسته تقسیم بندی می شود
1. آمپرمتر جریان متناوب AC
2. آمپرمتر جریان مستقیم DC

اما آمپرمترها از لحاظ تکنولوژی نیز به دو دسته دیجیتال و آنالوگ تقسیم‌بندی می ‌شوند که آمپرمترهای آنالوگ از نوع قدیمی بوده و به صورت عقربه جریان را نشان می ‌دهند. اما آمپرمتر های دیجیتال از سیستم پیشرفته ‌تری استفاده کرده و دقت بالاتری در میزان محاسبه جریان دارند.
در واقع آمپرمترهای دیجیتال پس از محاسبات کامل میزان نهایی جریان را مشخص می ‌کنند. اما در نمونه های آنالیز باید بر اساس معیارهای خاصی میزان جریان از روی حرکت عقربه تشخیص داده شود.
اما به طور کلی از لحاظ کاربرد و شکل ظاهری آمپرمترها در چند دسته و گروه طراحی تولید شده که عبارتند از:

آمپرمتر تابلویی دیجیتال

آمپرمتر تابلویی دیجیتال در جهت اندازه گیری شدت جریان تجهیزات برق صنعتی و برق قدرت و برق های سه فاز در بردهای بسیار بالا کاربرد دارد. آمپرسنج تابلوئی مخصوص تابلوهای کنترل برق معمولا طراحی و نصب می گردند.

آمپر متر تابلویی آنالوگ

آمپرمتر تابلویی آنالوگ برای محاسبه شدت جریان تجهیزات برق قدرت و سه فاز مورد استفاده قرار می ‌گیرند و برای کنترل بهتر بر روی تابلوهای برق نصب می گردد.

آمپرمتر دیجیتال رومیزی

آمپرمترهای رومیزی از نظر کاری مانند مولتی مترها و ولت مترهای ساده به صورت رومیزی طراحی شده و گاهی اوقات ممکن است که در حین اندازه گیری، جریان در مدار به طور کامل قطع شود.

آمپرمتر انبری یا کلمپی

آمپرمتر انبری یا کلمپی اندازه گیری جریان الکتریکی در مقیاس بالا مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این آمپرمتر با توجه به سایز حلقه، بازه سنجش و نوع آمپر و همچنین دقت سنجش در تنوع بالا و قیمت های متفاوت تولید می ‌شود. از آن برای اندازه گیری هر دو نوع جریان AC و DC استفاده می کنند.
قیمت آمپرمتر

معرفی انواع آمپرمتر از نظر مکانیزم عملکرد

آمپرمترها در تنوع بالایی طراحی و تولید می ‌شوند تا در شرایط مختلف بتوان میزان شدت جریان را بر حسب آمپر محاسبه کرد.
در بین تنوع بالای انواع آمپرمتر این محصولات از لحاظ مکانیسم عملکرد نیز با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند، به همین جهت آنها را در چندین دسته و گروه قرار می دهند.
در این بخش به معرفی انواع آمپرمتر از نظر مکانیسم عملکرد می پردازیم:

آمپر متر سیم پیچ متحرک

گالوانومتر نوعی از آمپرمترهای سیم پیچ متحرک بوده که با استفاده از انحراف مغناطیسی جایی که جریان عبوری از سیم پیچ باعث حرکت سیم پیچ در جهت میدان مغناطیسی می گردد. در مدل های پیشرفته این آمپرمتر با استفاده از فنر مارپیچی نیروی بازگرداننده به وجود می آید.
انحراف عقربه امپرمتر متناسب با شدت جریان در آمپرمتر ایجاد می گردد و به صورت خطی نمایش داده می شود، این امر ناشی از فاصله بین هسته آهنی و قطب های آهنربایی دائمی می باشد. این مدل از آمپرمتر به صورت عقربه خطی کار می کند و در حالت انحراف کامل عقربه، قادر به اندازه گیری جریان های مختلف است.

آمپرمتر آهنربای متحرک

آمپرمتر آهنربای متحرک همچون یک سیم پیچ متحرک عمی می کند، مکانیسم آمپرمتر به این صورت است که حرکت عقربه توسط یک آهنربای دائمی انجام میگیرد و یک سیم پیچ در داخل آن قرار دارد. در این نوع آمپرمتر میزان اندازه گیری جریان های بزرگتر تا ۱۰ آمپر فراهم می ‌آید. چون سیم پیچ را می توان با سیم ضخیم تر تولید کرد دیگر نیازی به عبور جریان از فنر نمی ‌باشد.

آمپرمتر الکترودینامیکی

در آمپرمتر الکترودینامیکی حزکت و جا به جایی عقربه جهت نشان دادن میزان جریان توسط آهنربای الکتریکی انجام می گیرد و درست برعکس آمپرمتر آهنربای متحرک که از آهنربای دائمی برای حرکت عقربه استفاده می شود، این نوع آمپرمتر می ‌تواند جریان های AC و DCرا اندازه گیری کند.

آمپرمترهای آهن متحرک

در این نوع از آمپرمتر یک قطعه از آهن متحرک قرار گرفته که نیروی الکترومغناطیسی حاصل از سیم پیچ موجب به حرکت در آمدن این قطعه آهن می شود و برای محاسبه جریان AC و DC مورد استفاده قرار می گیرند.

آمپرمتر سیم داغ

در آمپرمترهای سیم داغ همانطور که از نامش پیداست با عبور جریان برق از سیم ایجاد حرارت و داغی می نماید. با اینکه این نوع از آمپرمترها عملکرد کندی در اعلام و پاسخ جریان دارند، ولی برای سنجش جریان های فرکانس رادیویی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای جریان های AC مقدار مؤثر را اندازه گیری می نمایند.

بیشترین موارد کاربرد آمپرمتر

خراب شدن وسایل برقی و احتیاج به تعمیر این وسایل به دلیل نوسانات برق اتفاق می ‌افتد و البته استفاده کردن از قطعات الکتریکی نامرغوب نیز تأثیر زیادی در سوختن وسایل الکترونیکی خانگی و حتی کارگاهی دارد.
در تمام فضاهایی که با جریان های بالا و برق قدرت سر و کار داریم و خرابی وسایل برقی و نیاز به تعمیر آنها وجود داشته که صنعتگران به دنبال پیدا کردن یک راه حل برای جلوگیری از سوختن این لوازم بوده ‌اند.
طراحی و تولید انواع آمپرمتر در شکل ها و مدل های مختلف تا حد زیادی توانسته است نوسان برق را مشخص کرده و با تست وسایل الکترونیکی به موقع جلوی سوختن لوازم برقی را بگیرند. در واقع می ‌توان گفت که آمپرمترها یک محافظت کننده بسیار کاربردی برای جلوگیری از آسیب دیدن وسایل الکترونیکی خانگی و صنعتی محسوب می شوند.
برای دریافت نتیجه بهتر از آمپرمتر، باید آمپرمتر را طوری در مدار قرار بدهند که بتواند میزان و شدت جریان الکتریسیته را به طور کامل اندازه گیری نماید. به همین جهت بگونه ای آن را در مدار قرار می ‌دهند که تمامی جریان الکتریسیته از آن عبور کند.
در اینجا به بررسی برخی از موارد استفاده و کاربردهای انواع مختلف آمپرمتر می پردازیم:
• در دانشگاه ها، دانشجویان مهندسی برق برای اندازه گیری مدارهای کوچک از انواع آمپرمتر مناسب استفاده می کنند.
• در نیروگاه ها صنعتگران و برقکاران حرفه ای برای محاسبه میزان شدت جریان الکتریکی از نمونه های مناسب آمپرمتر به صورت کلمپی، دیجیتال و با عملکردهای متفاوت به کار می برند.
• در تمامی صنایع و کارخانجات جهت محافظت از بردهای الکتریکی و تجهیزات الکترومکانیکی از آمپرمترهای پیشرفته و باکیفیت به کار می برند.
• در مصارف خانگی هم برای جلوگیری از نوسانات جریان و سوختن لوازم الکترونیکی از آمپرمتر در ابتدای ورود جریان به فضای داخل استفاده می شود که باید آمپرمتر به صورت سری در مدار قرار بگیرد.
آمپرمتر

ویژگی های بهترین آمپرمتر

در حال حاضر که تکنولوژی های روز دنیا پیشرفت زیادی کرده، انواع آمپرمتر دیجیتال با کیفیت بالا برای سنجش جریان الکتریکی مدار تولید شده‌ اند. به همین جهت خطرات احتمالی مدار تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.
برای انتخاب بهترین آمپرمتر و دریافت نتیجه بهتر باید ویژگی های خاصی را در نظر گرفت که هر کدام از این ویژگی ها اهمیت زیادی در کنترل جریان و محافظت از لوازم الکترونیکی دارد.
گاهی اوقات سیم های برق نیاز به آمپرمترهای پیشرفته تر دارند، تا بتوانند میزان جریان در مدار یا عیب های مدارات را پیدا کنند. در چنین شرایطی باید آمپرمترهای با امکانات قابلیت سنجش جریان DC اندازه گیری فاکتورهای مختلف و دقت بالا و برخورداری از استانداردهای ایمنی تهیه نمایند.
برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ های بهترین آمپرمتر که برای شرایط خاص می ‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد عبارتند از:
ا
• یک آمپر متر باید توانایی اندازه گیری جریان متناوب و همچنین توانایی اندازه ‌گیری جریان مستقیم را داشته باشد، تا بتوان در هر شرایطی از آن استفاده نمود.
• آمپرمتر می ‌توانند در حضور میدان مغناطیسی یا نبودن میدان مغناطیسی هم میزان جریان را اندازه گیری کند.
• داشتن دقت بالا در هنگام اندازه گیری هارمونیک و اندازه گیری مستقیم موجب می شود تا در شرایط نوسان جریان دقیق ترین اندازه را محاسبه نمایند.
• آمپرمتر چه به صورت دستی و چه به صورت الکترونیکی باید بتواند با دقت بالا میزان جریان را محاسبه نمایند.
• قابلیت استفاده از آمپرمتر در مدارهای الکترونیکی به صورت سری موجب می‌ شود تا به آسانی آمپرمتر در مسیر جریان قرار بگیرد.

عوامل موثر بر قیمت آمپرمتر

در هنگام خرید ابزارهای الکتریکی مانند آمپرمتر برای افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، سردرگمی هایی به وجود می‌ آید که در بین برندها و کیفیت های متفاوت و قیمت های گوناگون شناسایی بهترین گزینه کاری بسیار سخت است.
معمولاً قیمت آمپرمتر بر اساس برخی از فاکتورها در کارخانجات و برخی از عوامل اقتصادی در مسیر توزیع تغییر پیدا می ‌یابد که با شناخت این فاکتورها به شکل بهتری می توانید دستگاه های کاربردی را تهیه کنید.
تأثیر قیمت آمپرمتر در انتخاب خریداران غیر قابل انکار بوده و به طور حتم با توجه به میزان بودجه‌ ای که برای آمپرمتر در نظر گرفته شده، می توان برخی از امکانات و کاربردها را در دستگاه مدنظر قرار داد.
گاهی اوقات نیاز است که علاوه بر جریان AC امکانات دیگری مانند سنجش آمپر DC را هم داشته باشند که در چنین شرایطی قیمت آمپرمتر افزایش پیدا می کند.
به طور کلی عوامل موثر بر قیمت آمپرمتر در بازار عبارتند از:
توانایی اندازه گیری جریان ac و dc
آمپرمترهایی که توانایی اندازه‌گیری هر دو جریان را دارند، قیمت بالاتری نسبت به نمونه های دیگر پیدا می کنند.
نحوه کارکرد آمپرمتر
نحوه کارکرد آمپرمتر و آسان بودن محاسبه میزان جریان و قابل استفاده بودن آن برای همه افراد تخصصی و غیر تخصصی یکی دیگر از ویژگی ‌های خاص این دستگاه ها است.
آنالوگ یا دیجیتال
بر اساس نحوه کارکرد دستگاه های آنالوگ و دستگاه های دیجیتال معمولا دستگاه های دیجیتال از دقت و حساسیت بالاتری برخوردار است. همچنین نحوه محاسبه آسان تری دارند، به همین سبب به نسبت نمونه های آنالوگ از قیمت بالاتری برخوردار می گردد.
برند تولید کننده
برندهای زیادی در داخل کشور و حتی برندهای وارداتی وجود دارند که بر اساس شهرت برند و کیفیت مواد اولیه به کار برده شده در روند تولید، قیمت آنها با یکدیگر تفاوت دارند.
گارانتی و خدمات پس از فروش
گارانتی محصول جزء موارد بسیار مهمی است که در کیفیت محصول و قیمت آن تأثیر دارند. چرا که دستگاه های ارائه شده به همراه گارانتی از کیفیت بالاتری برخوردار می گردند.
خرید و فروش آمپرمتر

بزرگترین مرکز خرید و فروش آمپرمتر با کیفیت بالا

پیدا کردن آمپرمترهایی که از استانداردهای ایمنی برخوردار باشند، جزء اهداف تمام افرادی است که به این دستگاه ها برای کارکردهای مختلف نیاز دارند. چرا که اغلب از آمپرمتر برای محافظت لوازم و تجهیزات الکترونیکی در برابر نوسانات جریان استفاده می‌ کنند.
در این مرکز خرید و فروش انواع آمپرمتر با کیفیت بالا و برخوردار از استانداردهای ایمنی ارائه می گردد. همچنین در کنار این دستگاه ها لوازم و تجهیزات جانبی کامل کننده و قابل کاربرد آمپرمتر نیز ارائه می گردد، تا خریدار با خیال راحت بتواند نمونه ‌های با کیفیت را تهیه نماید.
تمامی دستگاه هایی که در این مجموعه ارائه می ‌شود، به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش بوده تا خریدار با خیال راحت از گواهی سلامت، کالای خریداری شده را مورد استفاده قرار دهد.
به جهت دسترسی به بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار کرده و پس از دریافت مشاوره به صورت رایگان می توانید بهترین نوع محصول را تهیه کنید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١