به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

بهترین برند سینی کابل

بهترین برند سینی کابل

در محیط های بزرگی مثل کارخانجات، مراکز داده ها و ساختمان های بلند، تعداد بسیار زیادی کابل و سیم های برق وجود دارد که مدیریت و نگه داری درست آنها بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که به آن توجه نشود ممکن است خسارت های جبران ناپذیری مثل آتش سوزی را به همراه داشته باشد.
برای جلوگیری از وقوع چنین خطراتی در محیط های شلوغ و پر از سیم و کابل چه باید کرد؟ چه راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی یک ابزار صنعتی بسیار کاربردی که استفاده از آن این مشکل را حل می کند بپردازیم، پس چنانچه تمایل دارید با این سازه کاربردی آشنا شوید تا انتها ما را همراهی کنید.

سینی کابل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سینی کابل از تجهیزات صنعتی و برقی به شمار می رود که برای نگهداری و هدایت کابل و سیم های برق در نیروگاه ها، کارخانجات و اماکنی که دارای تعداد زیادی کابل و سیم برق است، استفاده می شود. در واقع سینی های کابل جایگزین روش سیم کشی های باز و لوله کشی های برق در گذشته شده و به یکی از بخش هلی اصلی پروژه های ساخت و ساز صنعتی، تجاری و شهری تبدیل شده است.
سیم و کابل های برق در ساختمان ها به مرور زمان بر اثر عوامل مختلفی مثل رطوبت و نوسانات دما آسیب می بینند و این موجب خسارت مالی و حتی جانی بسیار زیادی می شود در نتیجه استفاده از سینی های کابل که از فلزات مقاوم ساخته می شوند یک راه حل بسیار مناسب برای نگهداری کابل های الکتریکی است.
از مهم ترین مزایا و کاربردهای سینی های کابل برق می توان به موارد زیر اشاره کرد:
از کابل ها محافظت می کند.
از جنس فولاد ضد زنگ است.
در برابر مواد شیمیایی، گرد و غبار و حرارت مقاومت بالایی دارد.
هزینه آن مناسب و بصرفه است.
سبک وزن است.
طول عمر بالایی دارد.
در مدل ها و نوع های مختلف تولید می شود.
قطعات و اتصالات متنوعی دارد.
در تمام پروژه های ساختمانی، کارخانجات، نیروگاه ها و مراکز داده و ... قابل استفاده است.

مشخصات فنی سینی کابل چیست؟

برای بررسی عملکرد سینی برق باید به مشخصات فنی آن توجه نمایید و بر اساس این مشخصات و نیاز خود گزینه مناسب را پیدا کنید. مهم ترین مشخصات فنی سینی های کابل برق شامل موارد زیر است :

پهنای سینی 

سینی ها معمولا با پهنای 50، 100، 150، 200، 300، 400، 500، 600، 700 و 800 میلی متر تولید می شوند.

ارتفاع سینی

ارتفاع لبه های دیواره سینی معمولا 30، 40 و 50 میلی متر و طول سینی هم بین 2 تا 3 متر است.

ضخامت سینی

سینی ها در ضخامت های 1، 1.25، 1.5، 1.75، 2، 2.5 میلی متر تولید می شوند، البته اندازه استاندارد آن 2 میلی متر است.

میزان پانچ سینی

منظور از پانچ همان سوراخ سینی است که وظیفه خنک کردن کابل ها را بر عهده دارد. میزان کل پانچ های موجود در سینی باید از 50 درصد کل سطح سینی کمتر باشد.

تعداد خم ها 

سینی ها می توانند دارای 2، 4 و یا 6 خم باشند. هرچه تعداد خم های سینی بیشتر باشد، بار بیشتری را می تواند تحمل کند.

جنس سینی

سینی های کابلی در جنس های مختلفی مثل فولاد و آلومینیوم در بازار موجود هستند که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند.

قطعات و اتصالات سینی

هر نوع سینی نگه دارنده کابل دارای یک سری قطعات و تجهیزات مثل انواع ساپورت و سیستم های نگه دارنده است.

 

سینی های کابل بر اساس جنس، شکل، پوشش و تعداد خم ها در مدل ها و نوع های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که در اینجا به معرفی مختصر پرکاربردترین انواع آن می پردازیم:

سینی کابل آلومینیومی

این نوع سینی ها از آلومینیوم ساخته می شوند و مقاومت بالایی دارند در نتیجه در هر محیطی قابل استفاده هستند. از دیگر خصوصیات خوب این نوع سینی ها می توان به وزن کم و نصب بسیار آسان آن اشاره کرد.

سینی فولادی

مهم ترین ویژگی این نوع سینی مقاومت مکانیکی بالا و قیمت کم آن است. وزن زیاد و مقاومت نسبتا کم در برابر خوردگی هم نقطه ضعف آن است.

سینی استیل

از جنس فولاد ضد زنگ هستند و در برابر انواع مواد شیمیایی، خوردگی و حرارت بالا مقاومت بالایی دارد.

سینی کابل دو خم

این نوع سینی های کابل دارای یک کف و دو دیواره عمودی هستند و در واقع دو خم را تشکیل می دهند. هر چه تعداد خم های سینی بیشتر باشد مقاومت آن بیشتر است. سینی کابلی دو خم در پروژه های سبک مثل ساختمان سازی می تواند کاربرد داشته باشد.

سینی کابل چهار خم

این نوع سینی علاوه بر دو خم قبلی دارای دو لبه با عرض کم و عمود بر دیواره سینی است و به این ترتیب چهار خم را تشکیل می دهند.

سینی کابل 6 خم

این مدل از سینی ها علاوه بر چهار خم که در بالا گفته شد دارای دو خم 90 درجه بر روی خم های بالایی است و به این ترتیب با وجود 6 خم مقاومت و تحمل بار زیادی دارد و برای پروژه های سنگین و بزرگ مناسب است.

سینی کابل نردبانی

نام دیگر این نوع سینی ها نردبان کابل بوده و شکل آن هم کاملا شبیه نردبان است. این مدل پرکاربردترین نوع سینی کابل در تمام پروژه های عمرانی می باشد زیرا رطوبت در آن جمع نمی شود.

سینی کانالی

شکل این نوع سینی شبیه کانال است و در مکان هایی که تعداد محدودی از سیم و کابل های برق وجود دارد استفاده می شود و طول آن معمولا در بازه 150 تا 300 سانتی متر است.

سینی مشبک (سوراخ دار)

در کف این نوع سینی های برق سوراخ هایی وجود دارد که موجب انتقال بهتر هوا و تخلیه آب (در صورت وجود) می شود و از جمع شدن گرد و خاک در آن جلوگیری می کند.

سینی سبدی

ساختار آن شامل مجموعه ای از نوارهای فلزی یا پلاستیکی است که مانند سبد کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این نوع سینی برای سیم کشی با کابل های کوتاه به طول یک تا دو متر مناسب است.
وزن کم، نصب آسان بر روی سطوح مختلف و جریان مناسب هوا به داخل آن از مزیت های خوب این نوع سینی است.

سینی گالوانیزه گرم

نحوه ساخت سینی کابل گالوانیزه گرم به این صورت است که پس از ساخت و مونتاژ شدن قطعات، کل سینی درون یک استخر حاوی مواد مذاب روی قرار داده می شود. ضخامت آبکاری در این نوع سینی ها بین 55 تا 80 میکرون است و در نتیجه مقاومت بالایی دارند و در فضاهای باز و بیرون هم می توان از آنها استفاده کرد.

سینی کابل گالوانیزه سرد

این نوع سینی ها در مقایسه با نوع گالوانیزه گرم ضخامت آبکاری کمتری دارند (15 تا 20 میکرون) زیرا مواد آبکاری در حین ساخت آن شامل آب سرد و نمک و روی است به همین دلیل مقاومت کمتری دارند.

تجهیزات و اتصالات سینی کابل

منظور از تجهیزات و اتصالات سینی کابل برق در واقع قطعاتی است که برای کار کردن با سینی کابل و سیم کشی مورد نیاز است و از طریق آن ارتباط بین سایز های مختلف سینی، تعیین زاویه و جهت، چرخش و انشعاب های مسیر را می توان مشخص کرد.
مهم ترین اتصالات و قطعات سینی برق شامل موارد زیر است :
• ساپورت سینی کابل
• پیچ و مهره
• درب سینی
• زانویی سینی جهت اتصال دو سینی به هم در زوایای مختلف
• سه راهی جهت عبور سینی در سطوح و انشعاب های مختلف
• چهار راهی جهت تقاطع چهار راهی در سینی
• رابط سینی جهت ایجاد ارتباط بین شاخه های سینی
• تبدیل سینی جهت اتصال دو سینی به هم

قیمت فروش انواع سینی کابل

امروزه با توجه به کاربرد زیادی که سازه سینی برق در پروژه های مختلف عمرانی دارد میزان تقاضا و نیاز بازار به این محصول افزایش پیدا کرده است و خوشبختانه کارخانه ها و شرکت های زیادی در کشور وجود دارند که در زمینه تولید انواع سینی های کابل برق مشغول به کار هستند و انواع سینی در مدل های مختلف با کیفیت عالی را برای نگهداری از کابل های الکتریکی به بازار عرضه می کنند.
خیلی از برندهای سینی کابل موجود در بازار بسیار معتبر هستند و حتی به خارج از کشور هم صادر می شوند. مشتری بسته به نیاز و توان مالی خود می تواند از این برندهای موجود در بازار خرید کند و در مکان های مختلف از آنها استفاده نماید.
قیمت سینی کابل یکی از سوالات همیشگی مشتریان است و در مورد نحوه محاسبه آن جستجو می کنند. همان گونه که این روزها قیمت تمام محصولات به صورت لحظه ای تغییر می کند، سینی های کابلی هم قیمت متغیری دارند و در شرایط مختلف تغییر می کند.
مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت سینی های کابلی تاثیرگذار هستند شامل این موارد می باشند:
برند و شرکت سازنده
قوانین و سیاست های شرکت سازنده
نوع متریال استفاده شده در ساخت
طراحی و شکل سینی
ابعاد و وزن سینی
مقاومت و ماندگاری سینی در برابر شرایط محیطی و عوامل شیمیایی
قیمت مواد اولیه استفاده شده
نحوه عرضه به بازار
در ادامه راهی مطمئن و آسان برای خریدی ارزان و بصرفه به شما معرفی می کنیم.

چگونگی خرید ارزان و بصرفه انواع سینی کابل

اگر به فکر خرید سینی کابل هستید ابتدا باید تمام مراکز و فروشگاه هایی که به صورت عمده تجهیزات صنعتی را به فروش می رسانند پیدا کنید و سپس مدل های مختلف سینی کابل، کیفیت، ابعاد، پوشش و قیمت آنها را در این مراکز با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه برای خرید را انتخاب نمایید.
خرید از مراکز و فروشگاه های اینترنتی یک روش بسیار خوب برای صرفه جویی در هزینه ها است. خرید اینترنتی مزایای بسیاری دارد که مهم ترین آنها کاهش هزینه های اضافی، صرفه جویی در وقت، خریدی آسان و برداشتن محدودیت ها در انتخاب فروشگاه است زیرا این روش امکان خرید از هر نقطه کشور را به خریدار می دهد.
این مجموعه یکی از معتبرترین مراکز فروش اینترنتی انواع تجهیزات عمرانی است و انواع سینی های کابل را در مدل ها و طراحی های مختلف با بهترین کیفیت و ماندگاری به فروش می رساند. قیمت سینی کابل در این مرکز در مقایسه با سایر عرضه کننده ها بسیار ارزان و مناسب است. شما می توانید انواع سینی های کابل را به صورت عمده از این مجموعه سفارش دهید و خریدی آسان، ارزان و مطمئن را تجربه کنید.

کلام آخر

سینی کابل یکی از سازه های بسیار ضروری در پروژه های عمرانی است که برای نگهداری کابل و سیم های برق استفاده می شود. این ابزار در جنس، مدل و شکل های مختلف در بازار موجود است و شما بسته به نوع محیط پروژه ای که در حال ساخت آن هستید می توانید از آنها استفاده کنید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١