به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

بهترین برند تولید کننده انواع کابل افشان در تهران

بهترین برند تولید کننده انواع کابل افشان در تهران

بهترین برند تولید کننده انواع کابل افشان در تهران
انواع کابل افشان با توجه به مشخصات فنی آنها و کاربردی که در پروژه های مختلف دارند، قابل دسته بندی هستند. این کابل ها به واسطه ویژگی هایی مانند انعطاف بالا و مقاومتی که در برابر شکنندگی دارند، شناخته می شوند. ضمن آنکه جنس هادی آنها نیز عمدتأ از مس است. به همین دلیل می توان از آنها برای زمینه های مختلف صنعتی و غیره بهره برد.
البته دلایل بیشتری برای استفاده از این نوع کابل ها وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
در این نوشتار، قصد داریم ضمن معرفی انواع کابل افشان موارد زیر را نیز بررسی کنیم:

کابل افشان چگونه کابلی است؟
ویژگی های مهم کابل افشان کدامند؟
از کابل افشان در چه زمینه هایی استفاده می شود؟
تفاوت های کابل افشان و معمولی
معرفی و بررسی انواع کابل افشان
کابل افشان قدرت
کابل افشان سبک
کابل افشان آلومینیومی
کابل افشان لاستیکی
کابل افشان دریایی
کابل افشان تخت
کابل افشان جوشکاری
کابل افشان شیلددار
نکات مهم هنگام خرید کابل افشان
چه عواملی بر قیمت کابل افشان تاثیر دارد؟

کابل افشان چگونه کابلی است؟

کابل برق افشان که با اسامی دیگری همچون سیم نرم یا کابل قابل انعطاف نیز شناخته می شود؛ یکی از انواع پرکاربرد سیم و کابل برق است که از چندین رشته سیم نازک تشکیل شده و هادی آن، از جنس مس به همراه پوششی عایق از پی وی سی است.
شاخص ترین ویژگی و قابلیتی که کابل افشان به واسطه آن معرفی می شود، انعطاف بالا و قابلیت خمش آسان است. از همین رو به راحتی شکسته نمی شود و نسبت به سایر کابل های سخت که از یک رشته سیم ساخته شده اند، مقاومت بیشتری دارد. این ویژگی موجب کاربرد کابل افشان در اکثر حوزه ها و صنایع شده به ویژه در مواردی که فشار و استرس زیادی به کابل برق وارد می شود.

ویژگی های مهم کابل افشان کدامند؟

آنطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، اصلی ترین مشخصه انواع کابل افشان را می توان انعطاف پذیری مطلوب آنها دانست که موجب استحکام بالای این کابل ها در پیچ و خم ها شده است. وزن مناسب و استاندارد و کارایی حداکثری آنها نیز گونه ای است که در اغلب زمینه ها مورد توجه و استفاده می باشند.

سایر مشخصات فنی و مهم کابل های افشان از قرار زیر هستند:

قابلیت تامین سرعت لازم برای تغذیه مسیر تا 240 متر در دقیقه
تحمل ولتاژ در محدوده 300 تا 500 ولت
قابلیت استفاده در محیط های خشک، نیمه خشک و نمناک
دارای مقاومت بالاتر در مقایسه با سایر کابل‌ ها
ضد حریق و دارای قابلیت خود خاموش کنندگی
تنوع اندازه، سایز و تعداد رشته برای موارد مختلف استفاده
قابلیت رسانایی بهتر و بالاتر در مقایسه با سایر سیم و کابل های موجود
دارای قابلیت‌ مکانیکی مطلوب
دارای کارایی مناسب برای انتقال انواع سیگنال های صوتی، تصویری و رادیویی
قابلیت استفاده برای ارائه سیگنال‌ های دیجیتال و آنالوگ
مناسب فرایندهای چرخشی و شرایط پر از فشار و استرس
قابل عرضه به دو صورت حلقه ای و بسته بندی کلافی

از کابل افشان در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

معمولا کابل های افشان را با هدف انتقال جریان برق در فواصل کوتاه به کار می برند. به همین دلیل در طیف وسیعی از زمینه ها، قابل استفاده می باشند. بنابراین به صورت کلی می توان کاربرد‌های انواع کابل افشان را در زمینه های مختلف اینگونه شرح داد:

برای ایجاد اتصالات انواع لوازم برقی
وسایل و تجهیزاتی با اتصال ثابت کابل به دوشاخه
در چاه‌ های عمیق و برای استفاده از پمپ های آب شناور
پرکاربرد در سیم کشی ساختمان‌ ها
نیروگاه‌ برق و مراکز توزیع و مصرف نیرو
تامین انرژی الکتریکی کلیه فضاهای باز
بهترین گزینه برای تأسیسات صنعتی و ساختمان‌ سازی

تفاوت های کابل افشان و معمولی

معمولا از کابل‌ های افشان و مفتولی به عنوان اتصالات در پروسه راه ‌اندازی اکثر سیستم‌ ها، بهره برده می شود. اما اینکه کدامیک از این دو نوع کابل مناسب تر است و قابلیت استفاده بیشتری دارد، بسته به ویژگی های هرکدام و انتظاراتی است که شما از اتصالات مورد نظر خود دارید!
به همین منظور و برای کمک به تصمیم‌ گیری بهتر شما، در این بخش تفاوت ‌های میان هر دو نوع کابل را بررسی خواهیم کرد:

انعطاف بیشتر انواع کابل‌ افشان نسبت به کابل‌ های مفتولی، مهمترین تفاوت آنهاست.

پایداری کابل‌ های مفتولی در مقابل سایش و خوردگی نسبت به نوع افشان بالاتر می باشد.

قیمت کابل افشان و هزینه های استفاده از آن به نسبت بیشتر از کابل مفتولی است.

اتصالات احتمالی کابل های مفتولی به دلیل داشتن رشته ‌های کمتر، پایین تر است.

احتمال شکستگی کابل های مفتولی بیشتر از افشان است و همین ویژگی، کارایی کابل افشان را برای لوله های خرطومی بیشتر می کند.

به دلیل تک رشته ای بودن هادی و تعداد کمتر رشته ها در کابل مفتولی، استفاده از آنها برای مسیرهای طولانی راحت تر است و احتمال اتصالی مدار را کاهش می دهد.

در شرایطی که لزوم به کارگیری کابل های متحرک بیشتر است و یا اینکه سیم ها به صورت مداوم پیچانده می شوند، کابل‌ افشان گزینه بهتری است.

کابل مفتولی برای نصب به صورت ثابت و بر روی زمین، انتخاب ایده آلی است.

مقاومت اهمی کابل افشان کمتر از کابل مفتولی است که این می تواند به نوع تابیده شدن رشته ‌ها و طول کابل‌ ها مربوط باشد.

معرفی و بررسی انواع کابل افشان

به طور کلی سیم و کابل های افشان در دسته بندی های مختلفی طراحی و تولید می گردند که هریک برای کاربردهای به خصوصی، به کار گرفته می شوند که در دنباله این بخش برخی از آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

کابل افشان قدرت

کابل قدرت یکی از انواع کابل های افشان است که از آن برای تامین انرژی مورد نیاز در انواع مصارف صنعتی و خانگی استفاده می شود. ضمن اینکه امکان تعبیه این نوع کابل ها در داخل آب، خاک، ساختمان ها، محیط های باز، کانال های کابل کشی و... وجود دارد.
هادی به کار رفته در کابل افشان قدرت، مس آنیل شده است که رشته‌ های آن از نوع بهم تابیده می باشند.

کابل افشان سبک

یکی دیگر از انواع کابل افشان با نام کابل انعطاف پذیر سبک شناخته می شود که برای ایجاد اتصال در انواع لوازم برقی خانگی و دستگاه هایی که کابل آنها به طور ثابت با دوشاخه در اتصال است، کاربرد دارد.
هادی این کابل نیز تولید شده از مس آنیل و عایق آن PVC/D می‌باشد.

کابل افشان آلومینیومی

از نام این نوع کابل افشان مشخص است که رشته های به کار رفته در تولید آن، آلومینیومی هستند. درواقع این تصمیم تولیدکنندگان بود که با توجه به افزایش قیمت مس، از آلومینیوم به عنوان جایگزین مس استفاده کنند.
کاربرد این نوع کابل، نسیتأ محدود است و از آن بیشتر در نیروگاه ها و با هدف توزیع و انتقال برق استفاده می شود. (این کابل ها برای سیم کشی داخل ساختمان ها کاربردی ندارد).

کابل افشان لاستیکی

کابل ‌افشان لاستیکی را شاید بتوان بهترین کابل افشان دانست. چراکه علاوه بر دوام بالا، دارای کاربرد فراوانی در صنعت می باشد. این مزایا به واسطه پوشش مقاوم و ضخیم سطح آن است و آن را از میان تمام انواع کابل افشان متمایز می کند.
صرف نظر از قابلیت های ارزشمند کابل لاستیکی، دو ویژگی انعطاف و مقاومت حرارتی بالا، موجب گردیده که این سیم برق در صنایع مهمی نظیر پالایشگاه ها، آب و فاضلاب، صنعت کوره، کشاورزی و ساخت سد و... کاربردهای مهمی داشته باشد.

کابل افشان دریایی

نوع دیگر کابل های انعطاف پذیر افشان، دارای کاربردهای به خصوصی در زمینه انتقال جریان زیر آب می باشند که بر همین اساس، کابل افشان دریایی نامیده می شوند. این کابل ها ضد آب هستند و مقاومت خوبی در برابر ضربات، فشار آب و یا برخورد با موانع و سنگ ها از خود نشان می دهند.

از این کابل ها تنها در موارد خاصی استفاده می شود که عبارتند از:

با هدف برق رسانی به جزایر
در سیستم های برقی دکل ها و سکوهای نفتی
برای اتصال برق میان دو جزیره مجاور
راه اندازی تجهیزات برقی زیر آب

کابل افشان تخت

کابل تخت نیز از دیگر انواع کابل افشان است که از آن در تاسیسات و تجهیزاتی نظیر آسانسور، جرثقیل، نقاله ها و یا برای راه اندازی سینی کابل، بهره برده می شود. درواقع می توان گفت که این کابل در شرایطی کاربرد دارد که استفاده از کابل های گرد، ممکن نباشد.
این نوع کابل، علاوه بر انعطاف بالاتر، دارای شعاع خمش کمتری است و به صرفه جویی بیشتر در فضای مورد نظر کمک می کند. همچنین نویز کمتر، ایمنی بالاتر، قدرت بیشتر و عملکرد بهتر کابل های تخت، موجب گردیده که جایگزین مناسبی برای کابل‌ های گرد باشند.
هادی این کابل از مس نرم شده و عایق آن PVC است.

کابل افشان جوشکاری

کابل افشان در صنعت جوشکاری و استفاده در مدارهای جوشکاری الکتریکی نیز کاربردهای موثری دارد. چراکه از قابلیت بالایی برای تحمل پاشیدگی جوش برخوردار است. همچنین علاوه بر کاهش مصرف برق، کیفیت جوش نیز به واسطه آن افزایش می یابد.
درواقع کابل های جوشکاری توسط یک روکش عایق و بسیار منعطف، پوشانده می شوتد که این پوشش از نظر فیزیکی و مکانیکی نیز بسیار مقاوم است و به همین دلیل در برابر انواع تنش ها مانند سایش، موادشیمیایی و رطوبت مقاومت بالایی دارند.

کابل افشان شیلد دار

یکی دیگر از دسته بندی ها برای معرفی انواع کابل‌ افشان به شیلددار یا بدون شیلد بودن آنها مربوط می شود. درواقع هنکام تهیه و استفاده از این محصولات، بایستی تعیین کنید که به کدامیک از این دو نوع کابل افشان نیاز دارید.
کابل‌ افشان شیلددار دارای پوششی از جنس فلز است که نقش آن پوشاندن رسانا در هسته کابل است. این کار سبب خواهد شد که خطرات احتمالی ناشی از اتصال برق، ایجاد نویز در شبکه های رایانه ای، تداخل و پارازیت و اثرات منفی حاصل از آن کاهش پیدا کند.

نکات مهم هنگام خرید کابل افشان

پیش از اقدام جهت خرید انواع سیم و کابل افشان، بایستی موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. رعایت این نکات به شما برای خریدی موفق و کاربردی کمک می کند. به عنوان مثال، بایستی سطح مقطع کابل مورد نظر شما متناسب با حداکثر جریان عبوری مشخص شود.
به این صورت از داغ شدن کابل جلوگیری خواهد شد زیرا احتمال ذوب روکش و خطراتی در صورت بی توجهی به این مسئله وجود دارد. همچنین نوع و کیفیت روکش کابل و غلاف بیرونی آن نیز برای جلوگیری از فرسودگی و آسیب های ناشی از آن با اهمیت است.
سایر مواردی که در بهتر است هنگام خرید کابل افشان مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:
خرید از بهترین برند تولید کننده انواع کابل افشان در تهران
نوع هادی به کار رفته در کابل و آنیل بودن مس
برخورداری از قطر نامی یکسان در مفتول های موجود در کابل
تیپ رسانای کابل
و …

چه عواملی بر قیمت کابل افشان تاثیر دارد؟

در قیمت انواع کابل ‌افشان پارامترهای مختلفی نقش دارند و مهمترین آنها، قیمت مس به کار رفته در آن است که در شرایط کنونی بازار، بسیار پر افت و خیز می باشد.
همچنین نوع کابل و مقاومت روکش نیز از عواملی است که بر هزینه تمام شده این کابل ها، نقش مهم و به سزایی دارد.
سایر فاکتورهایی که در این رابطه تاثیرگذار هستند را می توان از قرار زیر دانست:
متراژ کابل افشان
اندازه و سایز کابل
برند تولیدی
مقاومت کابل در برابر جریان عبوری

نکته پایانی

در این مطلب، تلاش بر این بود تا ضمن معرفی انواع کابل افشان و مشخصات و کاربردهای آن، راهنمای شما برای خرید کابل با کیفیت نیز باشیم. در این راستا توصیه می شود که از بهترین برند تولید کننده انواع کابل افشان در تهران و مجموعه های معتبر و وبسایت آنها، خرید خود را انجام دهید.
چراکه تنها در این صورت، دسترسی شما به انواع کابل های افشان با سطح مقطع مورد نظر و کیفیت بالا، امکانپذیر می شود. همچنین شما می توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان آنها برای خرید کابل مورد نظرتان، بهره ببرید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١