به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

معرفی انواع زانویی سینی کابل

معرفی انواع زانویی سینی کابل

معرفی انواع زانویی سینی کابل
زانویی سینی کابل چیست؟
روند تولید زانویی سینی کابل چگونه است؟
از چه متریالهایی برای تولید زانویی سینی کابل استفاده می کنند؟
آیا با انواع مختلف زانویی سینی کابل آشنایی دارید؟
اگر تمام این سوالات برای شما هم به وجود آمده باید بدانید که زانویی سینی کابل از متعلقات بسیار مهم و کاربردی در سیستم های کابل کشی است که به جهت تغییر مسیر کابل ها به صورت ایمن مورد استفاده قرار می گیرد.
برای نصب سینی های کابل در فضاهای مختلف با برخی از زوایا و تغییر مسیرها روبرو می گردند که بهترین وسیله برای اجرای این سیستم ها بدون نقص، زانویی سینی کابل است. معمولاً زانویی سینی کابل در سایزهای مختلف از لحاظ عرض، طول و ارتفاع طراحی و تولید می شود، تا در فضای گوشه ها و محل های تغییر مسیر بتوانند از سایز مناسب استفاده نمود، تا بدون فشار وارد آوردن به کابل ها بتوان مسیر آنها را تغییر داد.
در هنگام خرید زانویی سینی کابل نکات بسیار مهمی وجود دارد که با توجه به این نکات شرایط خرید زانویی استاندارد فراهم می گردد، تا با تهیه بهترین نوع زانویی بتوان یک سیستم کابل کشی کاملا ایمن ایجاد کرد.

بررسی مراحل تولید زانویی سینی کابل

زانویی سینی کابل از مهم‌ترین متعلقات سینی کابل بوده که در هنگام انتخاب ورق های مورد استفاده برای تولید باید دقت بیشتری شود. چرا که در بخش زانویی معمولاً فشار بیشتری وارد آمده و داشتن استحکام بالا موجب شده تا امنیت کل سازه حفظ گردد؟
از متریال های مختلفی برای تولید زانویی سینی کابل استفاده می کنند، در واقع تمامی متریال هایی که برای تولید سینی کابل مورد استفاده بوده، برای زانویی نیز به کار می روند تا با استفاده هماهنگ از متریال ها بتوان ایمنی سازه را بیشتر کرد.
تمامی ورق های فلزی که در روند تولید زانویی سینی کابل مورد استفاده قرار می‌ گیرند، باید از بالاترین سطح کیفیت انتخاب شوند. چرا که در طی استفاده طولانی مدت دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشده و در برابر مواد شیمیایی یا گازهای اسیدی هیچ آسیبی به آن وارد نگردد.
مراحل تولید زانویی سینی کابل با توجه به نوع متریال هایی که برای تولید مورد استفاده قرار می گیرد، احتمالا تغییراتی دارند. اما به طور کلی مراحل تولید آن به شرح ذیل است:

تهیه ورق های مورد نیاز

در هنگام تهیه ورق های فلزی برای زانویی سینی کافی باید از برنامه‌ های با کیفیت بالا انتخاب شوند و پس از ورود به کارخانه تمامی ورق ها از لحاظ یکسان بودن ضخامت مورد بررسی قرار گیرند.

مرحله برش قطعات

زانویی سینی کابل در طرح ها و مدل های مختلف تولید شده که برای هر نوع خود لازم است که برش ‌های خاصی صورت بگیرد. تمامی برش ها با استفاده از دستگاه های برش لیزری انجام می ‌شود تا قطعات کاملاً صاف و یکدست و بدون پلیسه برش بخورند.

خمکاری زانویی

سینی کابل را با توجه به زاویه های در نظر گرفته شده با استفاده از دستگاه های مخصوص شکل می ‌دهند که لبه ‌های زانویی ها را معمولاً به صورت دو خم یا چهار خم آماده سازی می ‌کنند. در تمامی مراحل با استفاده از دستگاه های سی ان سی با کیفیت نتیجه نهایی کار کاملا ایمن است.

جوشکاری زانویی

برای اتصال برخی از بخش ها باید از دستگاه های جوش استفاده کنند، افزایش کیفیت قطعات جوش خورده از دستگاه جوش co2 و دستگاه جوش آرگون به کار می برند تا جوش ها به شکل کاملاً پیوسته و بدون هیچ فاصله انجام شود.

کنترل کیفیت

معمولاً کنترل کیفیت در روند تولید زانویی سینی کابل در چند مرحله انجام شده که هر مرحله از کار به دقت مورد بازبینی قرار می گیرد. مهمترین مرحله یعنی آخرین مرحله قبل از بسته بندی و ارسال به مراکز فروش است که تمامی قطعات مورد بازبینی قرار گرفته و در صورت نداشتن هیچ گونه ایراد به مرحله ارسال منتقل می گردد.
تولید زانویی سینی کابل

متریال به کار برده شده در روند تولید زانویی سینی کابل

از تمامی متریال هایی که برای تولید سینی کابل استفاده می‌ کنند، برای تولید زانویی هم استفاده می شود، تا بتوان در هر شرایط از متریال های هماهنگ به کار برد.
چند متریال در کارخانجات بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و البته در کارخانجات و مراکز صنعتی نیز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که با شناخت آن ها می توانید متناسب با شرایط و نیاز خود بهترین را انتخاب کنید.
در ادامه به برخی از این متریال ها و ویژگی های آنها می پردازیم:

زانویی سینی کابل گالوانیزه

گالوانیزه جزء رایج ترین متریال هایی است که با داشتن طول عمر و ماندگاری بالا و البته قیمت مناسب برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. زانویی سینی کابل گالوانیزه به دو صورت گالوانیزه سرد و گرم آماده سازی می گردد. زانویی های گالوانیزه گرم از کیفیت بالاتر و مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و مواد شیمیایی برخوردار بوده و می ‌توان از آن در فضای باز نیز استفاده نمود.

زانویی سینی کابل آلومینیوم

آلومینیوم جزء فلزات سبک و با استحکام بالا و در روند تولید زانویی سینی کابل توجه ویژه ای به آن می شود؛ چرا که از این متریال می ‌توان در سازهای مختلف استفاده کرد.

زانویی سینی کابل استیل

زانویی سینی کابل استیل جزء مرغوب ترین نوع زانویی ها محسوب می ‌شود؛ چرا که در صورت انتخاب ورق های استیل با کیفیت امکان استفاده از این زانویی ها در شرایط مختلف آب و هوایی بدون هیچگونه آسیب دیدگی و تغییر شکل فراهم می گردد و امکان تولید این زانویی ها در زاویه های مختلف به آسانی فراهم می آید.

زانویی سینی کابل فایبر گلاس

زانویی سینی کابل فایبر گلاس در برابر کاهش دما تغییر شکل می دهد و با افزایش جزئی قدرت استحکام به آسانی می توان از آن در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد و به همین جهت در برخی از پروژه ها لازم است که از این نوع متریال به کار ببرند.

انواع زانویی سینی کابل از لحاظ شکل ظاهری

زانویی سینی کابل همان طور که از نام آن مشخص است و وظیفه قرارگیری در محیط های غیر همسطح را به عهده دارند، تا بتوان کابل کشی را در شرایط مناسب انجام داد. به همین جهت کارخانجات با توجه به نیاز مصرف کننده انواع مختلف زانویی سینی کابل را از لحاظ شکل ظاهری طراحی و تولید کرده اند.
زانویی سینی کابل از لحاظ زاویه قرار گیری در دو زاویه طراحی و تولید می ‌شود و همچنین از لحاظ نحوه قرار گیری کابل ها بر روی آن به دو صورت داخلی و خارجی تولید می گردد. به همین جهت برای هر فضا و هر شرایطی می ‌توان نوع از مناسب زانویی ها در ابعاد و اندازه های مختلف استفاده کرد.
در این بخش به بررسی انواع زانویی سینی کابل از لحاظ شکل ظاهری آنها و نحوه استفاده و کاربرد می پردازیم:

زانویی ۹۰ درجه سینی کابل

زانویی ۹۰ درجه جزء وسایل بسیار کاربردی در سیم کشی های برق بوده که برای تغییر مسیر ۹۰ درجه در بخش ‌های مختلف سازه مورد استفاده قرار می گیرند. زانویی ۹۰ درجه هم به مانند سایر قطعات سینی به صورت مشبک یا ساده تولید می گردند.

زانویی ۹۰ درجه سینی کابل

از این نوع زانویی برای بخش هایی که زاویه کمتری دارند استفاده می کنند و در واقع یک وسیله بسیار کاربردی برای تغییر مسیر در سیم کشی ها است. به کار بردن متریال های ضد زنگ و مقاوم در برابر رطوبت و خوردگی موجب شده، تا طول عمر زانویی بیشتر شود.

زانویی خارجی سینی کابل

زانویی خارجی سینی کابل را معمولاً در زوایای ۱۵ درجه، ۴۵ درجه، ۷۵ درجه، ۹۰ درجه و ۱۱۰ درجه تولید می کنند. زمانی که کابل ها باید توسط زانویی خارجی منتقل شوند، ممکن است که گرمای زیادی ایجاد کنند. به همین جهت اغلب زانویی ها باید به صورت پانچ دار تولید گردند تا گردش هوا در آنها به خوبی صورت بگیرد. در هنگام انتخاب زانویی خارجی سینی کابل پارامترهایی مانند ارتفاع زانویی، زاویه، ضخامت ورق و نوع ورق اهمیت زیادی پیدا می ‌کند تا با شکل سازه هماهنگ باشد.

زانویی داخلی سینی کابل

زانویی داخلی سینی کابل به شکلی طراحی می شود که زوایای آن به سمت داخل بوده و می ‌تواند به خوبی در مراکزی با اختلاف سطح قرار بگیرد.

زانویی افقی و عمودی

زانویی سینی کابل در مدل افقی و عمودی با توجه به محل قرارگیری کابل ‌ها و سیم ‌های کابل مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این زانویی ها در عرض های متفاوت تولید می شوند تا برای هر پروژه بتوان این زانویی ها استفاده نمود. معمولا از آنها در مکان هایی با تقاطع های غیرهمسطح بیشتر استفاده می کنند و در فضای کارخانه ها و ساختمان های صنعتی این نوع زانویی ها به کار می روند.

زانویی آبشاری سینی کابل

زانویی آبشاری سینی کابل با داشتن ویژگی تغییر زاویه برای فضاهای خاصی که نمی توان از زانویی های ۴۵ تا ۹۰ درجه استفاده کرد به کار می رود.

بررسی مشخصات و ویژگی‌های زانویی سینی کابل

زانویی سینی کابل یکی از اتصالات بسیار مهم در کابل کشی کارخانجات و مراکز صنعتی بزرگ است. بدین جهت شناخت برخی از مشخصات و ویژگی‌ های زانویی ‌های کابل کمک می کند تا متریال مناسب تری برای ادامه کار تهیه نمایید.
مهمترین مواردی که در مورد زانویی سینی کابل باید بررسی شود، در ابتدا به شکل ظاهری زانویی سینی کابل است که به طور کامل با آن آشنا بوده و بتوان برای هر فضایی زانویی مناسب را انتخاب کرد.
اما هر مدل از زانویی سینی کابل از ضخامت و ابعاد متفاوتی برخوردار می گردد که شناخت مهمترین ضخامت ها و موارد استفاده و کاربرد هر کدام از آنها کمک می ‌کند تا سازه ‌های کاملا ایمن با کیفیت و با سرعت بالا اجرا شود.
در اینجا به بررسی ابعاد و ضخامت زانویی سینی کابل که جزء مهمترین مشخصات و ویژگی ‌های این محصول است می پردازیم:

ضخامت زانویی سینی کابل

ضخامت زانویی ارتباط مستقیم به ورق هایی پیدا می ‌کند که برای تولید زانویی و سینی کابل مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً باید ضخامت ورق زانویی را با ضخامت سینی کابل یکسان انتخاب نمایند، تا در طی پروژه با مشکل روبرو نگردند. از مهمترین ضخامت هایی که برای تولید در بخش‌های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرد می توان به ضخامت 1 میل، 1.25 میل، 1.5 میل، 2 میل و 2.5 میلی اشاره نمود.

ارتفاع لبه زانویی

ارتفاع لبه زانویی ارتباط مستقیم به حجم کابل هایی که قرار است از زانویی عبور کند، پیدا می کنند و البته باید ارتفاع لبه را متناسب با ارتفاع لبه سینی کابل در نظر بگیرند. به طور معمول زانویی را می ‌توان در ارتفاع 3سانت، ۴ سانت، ۵ سانت و ۶ سانت تهیه کرد.

عرض زانویی سینی کابل

با توجه به اینکه عرض سینی کابل در سایزهای متفاوتی ساخته می شود قطعا" باید عرض زانویی سینی کابل هم متناسب با سایزهای متفاوت سینی کابل تولید و تهیه شود تا ارتباط بینشان محقق گرد.

قیمت زانویی سینی کابل چگونه مشخص می شود؟

زانویی سینی کابل یکی از قطعات پراستفاده بوده که برای کابل کشی در فضاهای مختلف لازم و ضروری است. چرا که در تمامی فضاها تغییر سطح و تغییر زاویه وجود داشته و نیاز به زانویی احساس می گردد.
به دلیل اهمیت بالای زانویی سینی کابل در پروژه های گوناگون باید با نحوه مشخص شدن قیمت زانویی سینی کابل آشنا شوید، تا در حین خرید بتوانید با بررسی های زانویی محصول کاربردی و مناسب تهیه نمایید.
در این بخش به بررسی مهمترین عواملی که می ‌توانند بر قیمت ‌گذاری زانویی سینی کابل تأثیر داشته باشند می پردازیم:

جنس متریال

معمولاً از فلزات گالوانیزه، استیل، آلومینیوم و فایبرگلاس استفاده می کنند که هرکدام قیمت خاص خود را دارند.

ضخامت ورق ها

هرچقدر که ضخامت ورق های به کار برده شده بیشتر باشد، در نتیجه با افزایش وزن و افزایش قیمت روبرو می گردند.

عرض زانویی

عرض زانویی جزء موارد مهم و تأثیر گذار بر قیمت است؛ چرا که هر چقدر عرض بیشتر بوده، در نتیجه متریال بیشتری در روند تولید مورد استفاده قرار می گیرد.

تعداد خم لبه ها

زانویی ها را به صورت دو خم و چهار خم تولید می کنند که هر چقدر تعداد خم بیشتر باشد متریالی کاملا ایمن و مستحکم تولید می گردد.
خرید زانویی سینی کابل

مرکز خرید زانویی سینی کابل با ارسال از درب کارخانه

همه افرادی که به زانویی سینی کابل برای انجام پروژه‌ های مختلف نیاز دارند، ترجیح می دهند تا از راه حل های خاص استفاده کرده تا بتوانند قیمت را تا حد زیادی کاهش دهند.
در این مرکز خرید زانویی سینی کابل کیفیت بالای زانویی سینی کابل و قیمت مناسب فراهم می گردد. چرا که تمامی متریال ها از کارخانجات برند و مطرح تولید کننده در ایران تهیه می ‌شوند. با امکان ارسال از درب کارخانه هزینه های مربوط به حمل و نقل و جابجایی تا حد زیادی کاهش می یابد.
نبود واسطه ها و کاهش هزینه‌ های حمل و نقل موجب شده تا مناسب ترین قیمت ممکن برای خریداران عمده در نظر گرفته شود. با انتخاب این مجموعه می توانید یک خرید مقرون به صرفه و کاملاً اقتصادی انجام دهید.
جهت دریافت هرگونه راهنمایی و مشاوره به صورت رایگان برای تکمیل اطلاعات و انتخاب های بهتر می توانید با کارشناسان فروش مجموعه ارتباط برقرار کرده و سفارشات خود را در بهترین حالت ممکن ثبت و در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١