به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

معرفی پایه ساپورت سینی کابل

معرفی پایه ساپورت سینی کابل

معرفی پایه ساپورت سینی کابل
انجام سیستم برق کشی و تاسیسات الکتریکی ساختمان های بزرگ به صورت ایمن درحال حاضر مورد توجه بیشتری قرار گرفته که با پیدایش سینی های کابل به سبک جدیدی از سیم کشی و کابل کشی در بخش‌ های گوناگون ساختمان ها رسیده اند.
با انتخاب سینی کابل امکان انتقال حرارت بین سیم ها و کابل ها با فضای محیط بیشتر شده و تاسیسات برقی بهبود پیدا کرده اند.
اما سینی های کابل برای اینکه بتوانند در مسیر های کابل کشی قرار بگیرند نیاز به برخی از پایه های نگهدارنده دارند.
در اینجا ممکن است برای برخی از افراد سوال به وجود بیاید که پایه ساپورت سینی کابل چیست؟
پایه ساپورت سینی کابل یکی از تجهیزات ساختمانی مهمی که جهت محافظت از سینی های کابل و نگه داشتن آنها در مسیر انتقال کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد.
به دلیل این که پایه های نگهدارنده معمولاً در ظاهر فضا و سیستم برق کشی تاثیر دارند، در نتیجه باید متناسب با شرایط محیطی دارای کیفیت بالا و شکل ظاهری زیبا باشند.
انواع ساپورت سینی کابل

متریال به کار برده شده انواع ساپورت

معمولاً تجهیزاتی که به همراه سینی کابل ارائه می‌ شود از همان متریالی تولید می گردد که سینی ‌کابل تولید شده است.
ازآنجایی که استحکام سینی کابل مورد استفاده در تاسیسات برقی و ساختمان ها اهمیت زیادی دارد، در نتیجه تجهیزات و اتصالات آنها نیز باید کاملاً مقاوم باشند.
در حال حاضر برای تولید انواع ساپورت سینی کابل از ورق های فولادی با کیفیت بالا استفاده می ‌کنند که این ورق ها به طور ذاتی در برابر فشارها و بارهای خارجی، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.
یکی از روش های اساسی برای بالاتر بردن مقاومت انواع ساپورت سینی، استفاده از روش گالوانیزاسیون این ورق ها است که گالوانیزاسیون نیز به دو صورت گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد انجام می شود.

انواع ساپورت سینی کابل از لحاظ نصب

سینی کابل و همچنین نردبان کامل برای اینکه در سیستم تاسیسات مورد استفاده قرار بگیرند، باید به وسیله ابزارهای مناسب بر روی سقف یا دیوار نصب شوند.
نگهدارنده های مختلفی جهت انجام این وظیفه توسط کارخانجات تولید شده، تا در شرایط گوناگون به راحتی بتوان از آنها استفاده کرد.
ساپورت سینی کابل با توجه به ارتفاع آویز سقفی که قرار است به آن اتصال پیدا کند، جنس سینی، وزن کابل ها و محل پروژه و بسیاری از موارد دیگر تولید می شود.
به همین جهت انواع ساپورت سینی کابل در چندین دسته و گروه طبقه بندی شده و شرایط استفاده راحت تر از سینی کابل را به وجود آورده ‌اند.
بدون شک شناخت انواع ساپورت سینی کابل در کنار دیگر تجهیزات نگهدارنده سینی کابل می‌تواند کمک کند تا در صورت نیاز مناسب ترین نوع محصول را انتخاب نمایید؛ زیرا انتخاب درست موجب شده تا از بروز خطرات و آسیب های جدی در محیط های مختلف جلوگیری گردد.
از جمله مهمترین انواع ساپورت سینی کابل از لحاظ نحوه نصب عبارت اند از:

ساپورت سینی کابل دیواری

ساپورت سینی کابل دیواری یک ابزار کاربردی بوده که در واقع با پیچ شدن بر روی دیوار در نگهداری سینی کابل بر روی دیوار کمک می کند. از لحاظ شکل ظاهری، ساپورت دیواری کابل به صورت ذوزنقه ای تولید شده و معمولاً از جنس فولاد گالوانیزه است، تا برابر رطوبت و زنگ زدگی کاملا مقاومت کرده و در محیط‌ های شرجی و صنایع نفت و گاز به راحتی از آن استفاده شود.
جهت پانچ ساپورت دیواری از دستگاه های سی ان سی تمام اتوماتیک استفاده می ‌کنند و همچنین عملیات خمکاری این ساپورت نیز با کمک دستگاه‌ های اتوماتیک صورت می پذیرد، به همین جهت کیفیت بالایی دارند.
ساپورت دیواری در انواع سایزهای مختلف با ضخامت های متنوع تولید شده تا به راحتی بتواند تمامی ابعاد سینی های کابل را پوشش دهد.
در هنگام انتخاب ساپورت دیواری سینی کابل، باید به حجم کلی کابل ها، وزن آنها، ابعاد سینی و همچنین نحوه اتصال ساپورت ها به دیوار توجه کرد.

ساپورت سینی کابل چند طبقه ای

ساپورت سینی کابل چند طبقه ای یک از اتصالات مهمی که بسیاری از مشکلات را به آسانی حل می کند. معمولاً در مسیرهایی که حجم کابل ها زیاد بوده و امکان استفاده از سینی ‌های با عرض زیاد وجود ندارد، به راحتی می ‌توان از ساپورت های نگهدارنده کابل چند طبقه ای استفاده کرده و کابل ها را در چند سینی در یک مسیر نگهداری کرد.
معمولاً قدرت این پایه‌ های ساپورت به قدری زیاد است که به راحتی می تواند وزن سنگین کابل‌ها و سیم ‌های آنها را تحمل کند.
به طور کلی باید گفت که پایه نگهدارنده سینی کابل چند طبقه‌ای با داشتن ارتفاع مناسب و قدرت تحمل وزن بالا یکی از پایه های متفاوت و کاربردی است.

ساپورت سینی کابل لدور

از بهترین روش های هدایت کابل ها در حجم های زیاد، قرار دادن آنها در مسیرهای عمودی بوده که با کمک گرفتن از لدور این کار به آسانی انجام می شود.
برای کابل هایی که در مسیر عمودی قرار دارند از لدور در داخل رایزرها برای تقسیم کابل ها استفاده می کنند. معمولاً ساپورت سینی کابل لدور به صورت دیواری قابل نصب است. این ساپورت ها با توجه به وزن کابل ها و سایز آنها در ابعاد مختلف طراحی و تولید می گردد.

ساپورت سینی کابل U شکل

از ساپورت سینی کابل U شکل بیشتر برای کابل های ضعیف و متوسط استفاده می ‌شود و در واقع این نوع نگهدارنده یکی از روش های نگهداری سریع و با صرفه اقتصادی بوده که در طول مسیر نصب با توجه به ارتفاع سینی کابل و متناسب با عرض آنها از پیچ های متری گالوانیزه برای اتصال به سقف استفاده می کنند.
معمولا اتصال این ساپورت به سقف با استفاده از رول بولت های کاملاً استاندارد انجام شده و جنس بدنه ساپورت U شکل متناسب با بدنه سینی های کابل و همچنین عرض آنها نیز متناسب با عرض سینی تولید می گردد.
برای انتخاب و استفاده ساپورت سینی کابل یو شکل سقفی که قرار است رادها درون آن قرار بگیرند، اهمیت پیدا می ‌کند و در سقف های گچی به راحتی امکان استفاده از ساپورت سینی کابل یو شکل وجود ندارد و باید از روش های مقاوم سازی سقف قبل از نصب اتصالات به کار برد.
نحوه اتصال و نصب ساپورت سینی کابل یو شکل به سقف به سه صورت انجام می شود:
اتصال ساپورت U شکل با استفاده از آویز راد که اندازه مهره راد متناسب با سایز و وزن سینی کابل مشخص می گردد.
اتصال ساپورت U شکل با استفاده از آویز پروفیل که پروفیل ها را از نبشی های مقاوم و کاملاً رگلاژ شده انتخاب می کنند و فاصله نصب پروفیل ها و ابعاد و اندازه آنها ارتباط مستقیم به سایز و وزن سینی کابل دارد.
اتصال ساپورت U شکل به همراه مهار جانبی بریس، یکی از بهترین روش های نصب و اتصال این ساپورت ها محسوب می ‌شود و در خسارت های ناشی از زلزله کمترین مشکلات را به وجود می آورد.

ساپورت سینی کابل F شکل

این نوع ساپورت به صورت F دو طبقه طراحی شده و بر اساس نیاز پروژه برای مهار جانبی مسیرهای طولی و عرضی به سازه ساپورت اضافه می گردد. در این نوع از ساپورت ها سایز براکت را بر اساس فواصل ساپورت، نوع پروفیل آویز و همچنین سایز و وزن کابل ها انتخاب می کنند.

ساپورت سینی کابل L شکل

ساپورت سینی کابل L شکل که توسط سه پروفیل به یکدیگر اتصال داده شده و به صورت تک براکت می باشد. بر اساس نیاز پروژه و در مسیرهای طولی و عرضی به سازه ها اضافه می گردد. این نوع ساپورت و سایز براکت آن بر اساس نوع پروفیل های آویز، کلاس طراحی و همچنین سایز و وزن کابل ها محاسبه می گردد.

ساپورت سینی کابل T شکل

ساپورت سینی کابل T شکل از دو پروفیل U شکل تشکیل شده که با بر روی هم قرار گرفتن آن دو به صورت عمود شکل T را می سازند و با جوشکاری این پروفیل ها به یکدیگر تولید می گردد. این مدل از ساپورت جهت تحمل بار سبک و متوسط مناسب بوده و اندازه و ابعاد آن متناسب با ابعاد سینی و همچنین وزن کابل ها مشخص می شود.

ساپورت نگهدارنده سینی کابل زمینی

معمولاً برای انتقال کابل ها در برخی از ساختمان ها یا سوله ها لازم است تا از مسیرهای زیرزمینی استفاده کنند؛ زیرا امکان انتقال از طریق سقف و دیوار وجود ندارد.
در چنین شرایطی با استفاده از ساپورت نگهدارنده سینی کابل زمینی می ‌توان سینی های کابل را در جای خود محکم نگه داشته، تا به شکل ایمن از کابل ها محافظت نمایند.
این دسته از ساپورت ها به گونه ای عمل می کنند که هیچ نوع رطوبتی به درون سینی ها وارد نشده و معمولاً در زیر سینی کابل قرار گرفته و بسته به فاصله سینی ها، از این ساپورت ها استفاده می شود.
فروش ساپورت سینی کابل

مهمترین ویژگی ساپورت سینی کابل

سینی کابل وظیفه محافظت از سیم ها و کابل ها را در سیستم‌ های الکتریکی بزرگ به عهده دارد. معمولا برای اینکه سینی کابل بر روی سقف و یا دیوار قرار بگیرد، نیاز به استفاده از ساپورت ها و نگهدارنده های مختلف می باشد.
در بین تنوع بالای پایه های نگهدارنده سینی کابل می توان گفت که ساپورت سینی کابل جزء بهترین ها محسوب می شود.
سینی های کابل به همراه کابل هایی که از آنها محافظت می ‌کند وزن بالایی دارند و برای نگهداری آنها در مسیرهای طولانی و خاص باید سینی های کابل از سقف آویزان گردد. برای آویزان کردن سینی های کابل نیاز به پایه سینی کابل متناسب با ابعاد سینی است.
سینی های کابل از اتصالات گوناگون برخوردار هستند که ساپورت سینی کابل را می توان جزء مهمترین این اتصالات برشمرد.
هر کدام از نگهدارنده ها و تجهیزاتی که جهت محافظت از سیم ها و کابل ها استفاده می ‌شود، مزایا و معایبی را به وجود می آورد که در این بخش قصد داریم تا به مهمترین ویژگی استفاده از ساپورت سینی کابل در این پروسه ها اشاره کنیم.
مهمترین ویژگی استفاده از ساپورت سینی کابل این است که متناسب با ابعاد سینی می توان این ساپورت ها را انتخاب کرد و به دلیل امکان نصب آسان و سریع، هزینه های زیادی را در پروسه نصب و نگهداری کاهش می دهد.

مزایای استفاده از پایه ساپورت سینی کابل

انواع ساپورت سینی کابل را با استفاده از پیچ و مهره های متناسب با شرایط برای سقف یا دیوار نصب می کنند.
کیفیت ساپورت سینی کابل را متناسب با جنس سینی، وزن کابل ها و شرایط محیطی انتخاب کرده تا بتوانند بهترین نتایج را از آن به دست آورند. از آنجایی که اغلب سیستم های برق کشی صنعتی در محیط های مرطوب قرار دارند؛ این ساپورت ها را نیز مقاوم در برابر رطوبت تولید می نمایند.
اما با توجه به اینکه انواع مختلفی از پایه ساپورت سینی کابل تولید شده، هر کدام از آن ها مزایای خاصی را به دنبال داشته که در اینجا به طور کلی به برخی از مهم ترین مزایای پایه ساپورت سینی کابل نسبت به روش‌ های قدیمی اشاره می کنیم:
امکان نصب پایه های ساپورت با سرعت بالا
افزایش طول عمر تاسیسات مکانیکی و الکتریکی به دلیل داشتن کیفیت بالای پایه ها
کمک به طراحی زیباتر سیستم های الکتریکی با توجه به شرایط نصب
کاهش چشمگیر عملیات جوشکاری و در نتیجه کاهش هزینه های مختلف و افزایش انعطاف پذیری سازه ها در برابر زلزله به دلیل به کار بردن پیچ و مهره
جلوگیری از خوردگی فولاد و پروفیل های مختلف به دلیل داشتن روکش فلز روی و گذراندن عملیات ضد زنگ
امکان نگهداری بهتر و مناسب تر از سازه ها و افزایش اعتماد بیشتر به سازه
قابلیت تنظیم کردن ساپورت ها در هنگام نصب متناسب با شرایط پروژه

به طور کلی با استفاده از ساپورت های سینی کابل، حجم جوشکاری در سازه های مختلف کمتر شده، نیاز به افراد فنی در این حوزه نیز کمتر می شود. در نتیجه هزینه‌ ها کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

نحوه انتخاب ساپورت سینی کابل

با توجه به اینکه انواع ساپورت سینی کابل وجود دارد با در نظر گرفتن برخی از شرایط می توان هر کدام از این ساپورت ها را متناسب با محیط انتخاب کرد و بهترین بازخورد را از آن دریافت کنید.
هنگام انتخاب ساپورت سینی کابل باید حتماً به شرایط نصب ساپورت ها توجه کرده و متناسب با بافت و متریال های به کار برده شده در سقف از ساپورت مناسب استفاده شود.
در اینجا به برخی از آیتم های مهمی که در انتخاب ساپورت سینی کابل باید مد نظر قرار بگیرد اشاره می ‌کنیم:
عرض سینی کابل به سانتی متر و یا میلی متر جزء نکات بسیار مهمی است که در هنگام انتخاب ساپورت ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
ارتفاع سینی کابل نیز یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار که باید بر حسب سانتیمتر بررسی گردد.
بررسی ضخامت ورق سینی کابل و همچنین ضخامت ورق درب سینی کابل مشخص کننده وزن نهایی این محصول بوده که در انتخاب ساپورت ها تأثیر می گذارد.
نوع متریال به کار برده شده در روند تولید سینی کابل که به صورت آلومینیوم، استیل، فولاد با گالوانیزه گرم یا سرد هستند، در وزن نهایی سینی ها تاثیر گذاشته و در نتیجه انتخاب ساپورت ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.
طول سینی کابل بر حسب متر ارتباط مستقیم به نوع ساپورت ها و تعداد استفاده از آنها دارد.
قیمت پایه ساپورت سینی کابل

عوامل موثر بر قیمت پایه ساپورت سینی کابل

پایه ساپورت سینی کابل یکی از ابزارهای لازم و ضروری است که در کلیه سیستم های صنعتی باید مورد استفاده قرار بگیرد.
خریداران در بازارهای عرضه و فروش با قیمت های مختلفی برای تهیه پایه ساپورت سینی کابل روبرو می گردند که انتخاب محصول باکیفیت و قیمت مناسب برای آنها سخت می‌ شود.
در اینجا به برخی از عوامل موثر بر قیمت پایه ساپورت سینی کابل اشاره می کنیم، تا با بررسی این عوامل خریداران با خیال راحت تر اقدام به خرید عمده این تجهیزات نمایند:

قیمت گذاری بر اساس جنس پایه های ساپورت
شکل طراحی پایه های ساپورت سینی
پروفیل های به کار برده شده در روند تولید پایه ‌های ساپورت از لحاظ وزن و ابعاد
برند تولید کننده ساپورت های سینی کابل
نحوه سفارش جهت خرید ساپورت به صورت حضوری یا آنلاین
حجم سفارش و تعداد ساپورت ها

فروش پایه ساپورت سینی کابل به شکل مستقیم

حجم خرید و فروش بالایی که پایه ساپورت سینی کابل دارد، موجب شده تا توسط مراکز مختلف این محصول ارائه گردد.
اما برای خریداران انتخاب مراکز عرضه مستقیم و بدون واسطه اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ زیرا می توانند محصول باکیفیت را با اطمینان از قیمت های مناسب بخرند.
این مجموعه با فروش پایه ساپورت سینی کابل به شکل مستقیم و حذف کامل واسطه ها سعی دارد، تا این محصول را با قیمت درب کارخانه تولید کننده به دست مصرف کننده نهایی برساند.
این مرکز به عنوان یک پل ارتباطی قوی بین تولید کنندگان برند و مطرح و مصرف ‌کنندگان عمده عمل کرده و سعی در متعادل نگه داشتن بازار و قیمت گذاری تجهیزات دارد.
با توجه به تنوع بالای پایه ساپورت سینی کابل از لحاظ شکل ظاهری، نحوه نصب سایز و ابعاد و همچنین متریال های تولید شده لازم است تا در هنگام خرید ساپورت سینی کابل اطلاعات کافی در این حوزه داشته باشید.
به همین جهت در این مرکز فروش کارشناسان متبحر حضور دارند که به شکل کاملاً حرفه ای خریداران را برای انتخاب های بهتر به صورت رایگان راهنمایی می کنند.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١