به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

معرفی لوله فولادی گالوانیزه گرم

معرفی لوله فولادی گالوانیزه گرم

معرفی لوله فولادی گالوانیزه گرم
لوله فولادی گالوانیزه گرم در واقع پروفیلی با سطح مقطع گرد است که با پوشش گالوانیزه گرم قابل استفاده در صنایع مختلف می گردد. از آنجا که این لوله ها وزن سبکی دارند و در برابر عوامل جوی مقاوم هستند، به راحتی در سازه های گوناگون و تاسیسات می توان از مزایای آن بهره برد.

لوله فولادی گالوانیزه چیست؟

لوله ها انواع متفاوتی دارند و در حال حاضر بر روی هر محیط و شرایطی به راحتی می توان لوله مناسب را انتخاب کرد که در نتیجه کار تاثیر زیادی می گذارد.
در صورت انتخاب درست و اصولی لوله ها دوام و کیفیت نهایی آنها بیشتر بوده و نتیجه کار نیز به شکل استاندارد صورت می گیرد.
لوله فولادی گالوانیزه یکی از لوله های محبوب و پرکاربرد است که در صنایع گوناگون مورد کاربرد دارد.
اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده که لوله فولادی گالوانیزه چیست؟ چگونه تولید می شود؟ مزیت و ویژگی خاص آن نسبت به سایر لوله ها کدام است؟ در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این لوله ها به دست آورید.
برای پاسخ به سوال لوله فولادی گالوانیزه چیست؟ باید بگوییم که لوله هایی از جنس ورق های فولادی که توسط یک پوشش محافظتی سطح این لوله را در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و زنگ زدگی مقاوم می کنند.
هرچقدر که ضخامت لایه گالوانیزه قرار گرفته بر روی لوله فولادی بیشتر باشد در نتیجه مقاومت لوله در برابر رطوبت و زنگ زدگی بالاتر می شود. همچنین این لوله ها به دو صورت گالوانیزه از درون و بیرون و یا گالوانیزه از بیرون تولید می گردند گلوله های دوطرفه گالوانیزه دوام بیشتری نسبت به لوله های یک طرفه دارند.
تولید لوله گالوانیزه

فرایند تولید لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه جزء محصولاتی است که به دلیل داشتن ویژگی های خاص مانند مقاومت در برابر رطوبت و سایش در بخش ‌های مختلف صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.
به طور عمده لوله های گالوانیزه در سایزها و اندازه های گوناگون تولید می شوند که روند تولید همه لوله ها از لحاظ سایز و اندازه مشابه یکدیگر است.
در انتهای همه لوله ها معمولا رزوه زده می‌ شود، تا جهت اتصال به یکدیگر از طریق برخی لوازم جانبی راحت تر باشد.
لوله های گالوانیزه را از ورق های فولادی و آهنی که در اندازه های مناسب برش خورده اند، تولید می ‌کنند. از ابتدا لازم است تا ورق های با کیفیت بالا تهیه کرده و سپس اقدام به تولید نمایند.
روند تولید لوله گالوانیزه گرم پس از انتخاب ورق های مناسب و برش آنها در قطعات مشخص شده به شرح ذیل می باشد:

جوشکاری ورق ها

ورق های فولادی پس از اینکه در ابعاد مناسب توسط دستگاه های برش مخصوص آماده سازی شد، با کمک دستگاه های جوشکاری ورق های گالوانیزه به یکدیگر اتصال پیدا کرده و سبب پدید آمدن لوله با سطح مقطع گرد می شود.

تمیزکاری سطح لوله

پس از آماده سازی لوله ها به منظور مقاوم تر کردن سطح لوله و قرار گرفتن فلز روی در آن سطح لوله ها را به وسیله محلول های مخصوصی به طور کامل چربی زدایی کرده و رنگ آهن موجود در سطح لوله کاملاً پاک می گردد.

فلاکس لوله ها

پس از پایان تمیزکاری به طور کامل در محلول فلاکس آماده شده غوطه ور می گردند. این مرحله جزء مهمترین مراحل تولید لوله گالوانیزه محسوب می ‌شود؛ زیرا فلز روی به خوبی در سطح لوله های فولادی نفوذ کرده و موجب به وجود آمدن لوله‌ ای با کیفیت بالا در برابر عواملی مانند رطوبت و خراش تولید می گردد.

غوطه ور کردن لوله در مواد مذاب فلز روی

تمامی سطح داخلی و خارجی لوله را کاملا خشک کرده که این کار با کمک کوره هایی با دمای معین صورت می گیرد. سپس لوله های کامل خشک شده را به منظور گالوانیزاسیون در حوضچه ‌های مخصوصی که فلز روی مذاب در آنها قرار دارد می گذارند و این حوضچه در دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد است. به دلیل ایجاد پیوند میان اتم های فولاد و روی به راحتی فلز روی بر سطح لوله قرار گرفته و موجب بالاتر بردن کیفیت آن می گردد.

پاکسازی سطح لوله

پس از پایان عملیات گالوانیزاسیون لوله های فولادی، معمولا مقداری از فلز روی اضافه بر سطح لوله باقی می ماند که این پوشش اضافی هیچ پیوندی با اتم‌ های لوله نداشته و باید پاک شود. به همین دلیل با استفاده از بخار آب و دمیدن هوا با فشار زیاد این پوشش اضافی به طور کامل از سطح لوله پاک شده و در پایان در آب سرد فرو برده می برند، تا از واکنش اتم های فولاد جلوگیری گردد.

رزرو کاری لوله گالوانیزه

آخرین مرحله فرایند تولید لوله گالوانیزه را به رزوه کاری آن اختصاص می ‌دهند. در این مرحله دو سطح لوله با کمک دستگاه های مخصوص رزوه کاری می ‌شود، تا جهت اتصال به لوازم جانبی دیگر آماده باشد. در کارخانجات برای محافظت از این دنده ها و رزوه هایی که در انتهای لوله ایجاد شده از درپوش های پلاستیکی استفاده می ‌کنند که عموماً به رنگ آبی است.

سایز لوله های گالوانیزه گرم

لوله های گالوانیزه گرم در کارخانجات تولیدی در سایزبندی های متنوع تولید می‌ شود، تا در صنایع گوناگون با خیال راحت بتوان از این لوله ها استفاده کرد.
سایز لوله ها ارتباط مستقیم با ضخامت ورق های مورد استفاده، قطر دهانه لوله و همچنین طول لوله پیدا می کند.
طول لوله های گالوانیزه معمولاً استاندارد بوده و تمامی لوله ها با هر قطری به صورت ۶ متری تولید می گردد.
اما به دلیل شرایط استفاده مختلف لوله ها با دما و فشارهای گوناگون لازم است تا لوله ها را با ضخامت های متنوع تولید کنند که بتوانند در هر دما و فشاری به خوبی دوام داشته باشند.
معمولا لوله ها در بازار بر اساس نمره یا قطر اسمی معرفی می شوند که لوله ها را بر اساس قطر آن و ضخامت ورق به کار برده شده در چندین دسته و گروه تقسیم بندی می گردند.
به طور معمول در روند تولید لوله های گالوانیزه گرم پر استفاده از ورق هایی با ضخامت ۲ میلی متر و دو و نیم میلی متر استفاده می ‌شود و قطر این لوله ها نیز از دو سانتی متر شروع شده تا لوله هایی با قطر ۱۶ سانتیمتر ادامه پیدا می‌ کند که تغییر این سایز بندی ها حدود نیم سانت با یکدیگر تفاوت دارند.
ممکن است که لوله هایی با سایز بسیار بزرگ تر نیز در بازار پیدا کنید که این نوع لوله ها به دلیل این که به صورت کاملاً اختصاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند، توسط کارخانجات به شکل سفارشی تولید می شوند.
انواع لوله فولادی

معرفی انواع لوله فولادی

لوله فولادی گالوانیزه جزء موارد پر استفاده که به دلیل کاربردهای زیاد، باید در تنوع بالا تولید گردد.
با توجه به ضخامت ورق های به کار برده شده در روند تولید لوله فولادی گالوانیزه این لوله ها در دو نوع سبک و متوسط طبقه بندی می شوند که ارتباط مستقیم به ضخامت ورق به کار برده شده و وزن نهایی لوله پیدا می‌ کند.
اما به غیر از لوله های سبک و سنگین، انواع لوله فولادی گالوانیزه نیز با توجه به نحوه تولید و فراوری به چند دسته تقسیم بندی می گردد؛ معمولاً لوله های گالوانیزه با توجه به ضخامت لایه فلز روی که بر سطح آن قرار می ‌گیرد در چندین دسته و گروه هستند؛ اما مهمترین تقسیم بندی را می توان به نوع گالوانیزاسیون آن نسبت داد.
انواع لوله فولادی از لحاظ نوع گالوانیزاسیون:

لوله فولادی گالوانیزه گرم

این لوله ها پس از تولید شدن، در وان حاوی فلز روی قرار گرفته و سپس به آن حرارت می دهند تا فلز روی به خوبی بر سطح لوله قرار گرفته و با ترکیب شیمیایی بین اتم ها بتواند از سطح آن محافظت کند.
به همین سبب میزان محافظت و طول عمر لوله های گالوانیزه گرم به نسبت نوع سرد آن بیشتر است. ضخامت گالوانیزه در این روش حدود ۴۰ تا ۱۲۰ میکرون می باشد.
رنگ ظاهر گالوانیزه های گرم به صورت مات و کدر و با رنگ طوسی می باشند؛ اما سطح آنها یکنواخت و صاف نیست. بیشتر از این لوله ها در محیط و فضای باز مانند دکل های مخابراتی، گاردریل جاده ها و لوله های آب با ضخامت بالا استفاده می کنند.

لوله فولادی گالوانیزه سرد

گالوانیزه سرد را با حل کردن نمک روی در داخل محلول آب تهیه می‌ کنند که این لوله ها از جنس فولاد نرم بوده و عموما برای تهویه و تخلیه فاضلاب ها به کار می رود. به دلیل اینکه گالوانیزاسیون سرد در دمای پایین صورت می گیرد، یک روکش سطحی بر روی لوله قرار گرفته که به نسبت گالوانیزه گرم مقاومت کمتری دارد. اما سطح آن کاملاً براق و یکنواخت بوده و به دلیل سطحی بودن پوشش در صورت ایجاد خراش عمیق با سرعت اکسیداسیون می شود.

مهمترین کاربردهای لوله فولادی گالوانیزه گرم

لوله فولادی گالوانیزه گرم جز پر استفاده ترین محصولات در صنایع مختلف است که با داشتن وزن سبک تر نسبت به لوله های دیگر و تنوع بالا در ضخامت و وزن های متفاوت، موجب شده تا به راحتی در هر نوع سازه فلزی به عنوان اولین گزینه انتخابی قرار بگیرند.
در صورت انتخاب ضخامت در سطح لوله ها و طی شدن مراحل جوشکاری و آماده سازی به صورت کاملاً استاندارد می ‌توان تا سال های طولانی از یک لوله گالوانیزه استفاده کرد.
از این لوله ها در صنایع گوناگون و مصارف خاصی استفاده می‌ شود که نبود آنها ممکن است که کارکرد بسیاری از صنایع را دچار اختلال کند.
در این بخش به برخی از مهمترین موارد کاربرد لوله فولادی گالوانیزه گرم می پردازیم:

لوله گالوانیزه برق

به دلیل داشتن متراژها و ضخامت های متفاوت از لوله فولادی گالوانیزه مرغوب و باکیفیت برای انتقال سیم و کابل های برق در زیر زمین و یا درون دیوارها و همچنین در سازه های فلزی و تشکل های مخابراتی استفاده می نمایند.

لوله گالوانیزه گلخانه ای

یکی دیگر از موارد استفاده این لوله ها برای ساخت و برپایی سازه های گلخانه است که بیشتر در گلخانه های صنعتی جهت کشاورزی کاربرد دارد. ضخامت لوله های گالوانیزه به کار رفته برای کمان گلخانه ها بسته به ابعاد و بزرگی گلخانه از ورق هایی با ضخامت 1 میلیمتر تا ۳ میلیمتر و لوله هایی با قطر ۲۲ میلیمتر استفاده می ‌کنند.

لوله گالوانیزه قالیشویی

در قالیشویی ها برای آویزان کردن فرش ها در گرمخانه ها با کمک لوله ها فضاهای خاصی را ایجاد کرده که مناسب ترین لوله می تواند به لوله های گالوانیزه نورد شده اشاره کرد.

لوله گالوانیزه حصار

برای محافظت از برخی فضاها به جای دیوارکشی با کمک لوله های فولادی گالوانیزه و با کمک فنس حصار کشی کرده که این حصارها با توجه به انتخاب لوله های مقاوم از استحکام خوبی برخوردار هستند. نکته مهم اینکه لوله های گالوانیزه مناسب برای حصارکشی را از ابتدا به صورت تک شاخ یا جفت شاخ تولید می ‌کنند، تا فنس ها به آسانی بر روی آنها قرار بگیرند.

لوله گالوانیزه تصفیه خانه ها

لوله های گالوانیزه گرم که از پوشش مناسب روی برخوردار هستند، در تصفیه خانه ها جهت انتقال آب و فاضلاب و پساب ها مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

لوله گالوانیزه ساختمانی

از لوله های گالوانیزه جهت انتقال آب آشامیدنی در ساختمان های مسکونی استفاده می شود که این لوله ها در سایزهای مختلف متناسب با طبقات ساختمان و فضای زیر بنا به کار می روند.
همچنین از لوله های ساختمانی برای بخش هواکش و تهویه ساختمان ها و در برخی از مواقع برای کابل کشی برق نیز از این لوله استفاده می کنند.
ویژگی لوله فولادی گالوانیزه گرم

ویژگی لوله فولادی گالوانیزه گرم

داشتن تنوع بالا لوله های گالوانیزه سبب شده تا کاربرد این لوله ‌ها در همه صنایع فراوان تر باشد و به آسانی در شرایط مختلف می ‌توان از لوله مناسب استفاده کرد.
البته به علت این که این لوله ها قابلیت بازیافت و استفاده مجدد داشته، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.
با بررسی دقیق لوله های فولادی گالوانیزه در می یابیم که این لوله از ویژگی‌ های خاصی برخوردار است که استفاده از آن در بخش ‌های مختلف صنایع مزایای زیادی را به دنبال دارد.
در اینجا به چند ویژگی خاص لوله فولادی گالوانیزه اشاره می ‌کنیم:

دوام پوشش

پوششی که بر روی این لوله ها قرار گرفته، به دلیل داشتن ساختار متالوژیکی خاص از مقاومت بالایی در برابر صدمات مکانیکی و خوردگی و سایش برخوردار است.

مقاومت در برابر خوردگی

این لوله ‌ها در برابر صدمات محیطی به صورت اتوماتیک می ‌توانند از خود محافظت کنند و در معرض قرار گیری مواد خورنده به عنوان یک کاتد عمل کرده و هیچگونه آسیبی به سطح آن وارد نمی شود.

استاندارد بودن لوله

از اعتبارات مهم لوله های گالوانیزه می توان به روند تولید آنها به صورت استاندارد اشاره کرد که نحوه عملکرد و طول عمر لوله با توجه به سطح لایه رویی قرار گرفته بر آن به صورت استاندارد طولانی تر است.

هزینه های کمتر برای نگهداری

لوله های فولادی گالوانیزه به نسبت سایر روش ها هزینه‌ های کمتری جهت تعمیرات و نگهداری به وجود می‌ آورند؛ زیرا در برابر اغلب شرایط محیطی مقاوم بوده و نیازی به تعمیر پیدا نمی کند.

مقاومت در برابر فشار و دما

با داشتن ساختار محکم به راحتی از این لوله ها می توان در دما و فشارهای بالا بدون هیچگونه مشکلی استفاده کرد.

مقاومت در برابر آتش سوزی

این لوله ها با داشتن دمای ذوب بالا در برابر آتش سوزی ‌های گسترده مقاومت خوبی داشته و می تواند از کابل ها یا مواد مختلفی که از آن عبور می کند، محافظت نماید.

عوامل موثر بر قیمت لوله فولادی گالوانیزه گرم

با مطالعه مطالب دریافتیم که لوله فولادی گالوانیزه با داشتن مشخصات و ویژگی‌های منحصر به فرد و موارد استفاده و کاربرد گسترده در صنایع گوناگون دارد.
در نتیجه تهیه این لوله ها با قیمت های مناسب تر جزء اهداف همه خریداران می باشد؛ زیرا لازم است تا در حجم ‌های بالا خریداری شود.
قیمت لوله فولادی گالوانیزه گرم به عوامل زیادی ارتباط پیدا می کند که برخی از این عوامل در کارخانه و روند تولید آن اتفاق افتاده و برخی از عوامل به صورت اقتصادی و در پروسه توزیع لوله از کارخانه تا رسیدن به دست مصرف کننده موثر هستند.
در این بخش به طور خلاصه به برخی از مهمترین عامل ها می پردازیم:

ساختار لوله

ساختار لوله ها و نوع مقاومتی که در برابر عوامل مختلف دارند؛ جزء عوامل تاثیر گذار بر قیمت می باشد.

ضخامت لوله

ضخامت ورق فولادی که در روند تولید مورد استفاده قرار می ‌گیرد، تاثیر زیادی در قیمت نهایی می گذارد.

قطر لوله

قطر لوله ها که بر حسب اینچ یا سانتی متر محاسبه می شود، هر چقدر که بیشتر باشد در نتیجه از ورق های بیشتری برای تولید استفاده شده است.

نحوه انتقال لوله ها

لوله ها پس از تولید و آماده سازی به روش های مختلف به دست فروشنده ها و مصرف کننده نهایی می ‌رسد که پروسه توزیع آن تاثیر زیادی در قیمت گذاری دارد.
خرید لوله فولادی گالوانیزه گرم

معتبرترین مرکز خرید لوله فولادی گالوانیزه گرم

در هنگام خرید لوله گالوانیزه توجه به نکات مختلف می ‌تواند موجب خریدهای بهتر و با کیفیت بالاتر گردد یکی از مهمترین این نکات انتخاب مرکز فروش لوله فولادی گالوانیزه گرم است.
در حال حاضر به دلیل استقبال بالایی که از لوله های فولادی شده، مراکز متعددی اقدام به عرضه و فروش این محصول می کنند؛ تا به راحتی خریداران بتوانند این لوله‌ها را تهیه نمایند.
این مجموعه یکی از معتبرترین مراکز خرید لوله فولادی گالوانیزه گرم محسوب می شود؛ زیرا با حذف کامل واسطه ها این محصول را به صورت مستقیم از کارخانجات تولید کننده عرضه می نمایند.
در صورتی که به حجم زیادی از لوله فولادی گالوانیزه نیاز دارید، با خیال راحت می توانید با کارشناسان این مرکز معتبر ارتباط گرفته و پس از دریافت مشاوره جهت انتخاب لوله ها از لحاظ قطر، ضخامت، متراژ، تعداد و مناسب برای شرایط کاری سفارشات خود را ثبت کنید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١