به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

فروش انواع ترمومتر

فروش انواع ترمومتر

فروش انواع ترمومتر
برای معرفی بهتر این وسیله باید بدانید که ترمومتر از دو کلمه ترمومتر تشکیل شده که به معنای سنجش دما است. از این وسیله برای سنجش دقیق دما به کار می برند که در انواع مختلف تولید می ‌شود.
ابزارهای زیادی برای اندازه گیری در صنایع مختلف وجود داشته که ترمومتر یکی از مهمترین آنها محسوب می گردد. می ‌توان با کمک آن دمای سیستم های مختلف را اندازه گیری کرده و به طور کلی ترمومتر را به عنوان دماسنج و حرارت سنج می شناسند؛ زیرا این وسیله بیشتر برای اندازه گیری دما به دو صورت تماسی و غیر تماسی کاربرد دارد.
برای شناخت بیشتر ترمومتر و نحوه کارکرد آن باید با کمیت دما نیز آشنا شوید و دما در واقع نشان دهنده میزان انرژی داخلی یک ماده است. تعریف دما با گرما تفاوت زیادی داشته و گرما یک خاصیت مقداری بوده که با تغییر میزان ماده تغییر می یابد؛ اما دما یک کمیت شدتی بوده که به حجم ماده ارتباط ندارد.

معرفی انواع ترمومتر

یکی از مولفه های مهم که در صنعت و تولید اهمیت زیادی دارد، اندازه گیری دمای سیستم است. برای اندازه گیری ها ابزارهای مختلفی طراحی و تولید شده، علاوه بر اندازه گیری دما می توانند سیگنال های کنترلی نیز تولید کرده و به شکل بهتری درجه حرارت را مشخص نمایند.بتوان از آنها استفاده نمود. ‏در بین انواع ترمومتر در این بخش به معرفی چند نمونه پرکاربردتر آن می پردازیم:

ترمومتر تماسی

ترمومتر تماسی جزء متداولترین نوع ترمومتر بوده که برای اندازه گیری دمای فوری مواد غذایی و مایعات کاربرد دارد. زیرا پراب این ترمومتر به صورت نوک تیز طراحی شده که برای نفوذ و غوطه ور بودن در ماده مورد نظر ایده‌آل است. این ترمومترها بیشتر در صنعت غذا و آزمایش بهداشت کاربرد داشته و در دو نوع مختلف طراحی می شود:

1. ترمومتر قلمی

ترمومتر قلمی ساختاری شبیه به قلم داشته و اغلب استفاده از آنها ارزان تر و ساده تر است، به همین جهت در مراکز مختلفی می توان از این نوع ترمومتر به کار برد.

2. ترمومتر پراب دار

ترمومتر پراب دار دارای کابل یک متری بوده و ویژگی های ظاهری پیچیده تری دارد، چرا که می ‌توان آن را در طرح های تاشو نیز تهیه نمود. به همین جهت از آن در محیط های حرفه‌ ای بیشتر استفاده می کنند.
فواید ترمومترهای تماسی بسیار زیاد است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
نمایش دما با نمایشگرهای ساده و آسان
قابلیت حمل و جابجایی
با کمترین میزان خطا و بالاترین حد دقت به دلیل پراب های سیمی
وضوح و دقت متغیر اندازه گیری

ترمومتر مادون قرمز

ترمومتر مادون قرمز یکی از نمونه‌های غیرتماسی است که برای اندازه گیری دمای سطح بسیار بالا یا بسیار پایین کاربرد دارد. ترمومترهای مادون قرمز شامل سیستم‌های هدف گیری لیزری بوده و برای نشان دادن مرکز منطقه اندازه گیری طراحی می ‌شوند. از این نوع ترمومتر برای پیچیده ترین اندازه گیری ها می توان استفاده نمود.
ترمومتر مادون قرمز به دلیل داشتن درک صحیح از اندازه و میزان انتشار لکه ها و فواید زیادی را به دنبال دارد:
قابلیت اندازه گیری دقیق دمای شدید بدون نیاز به تماس
اندازه گیری فقط با کشیدن ماشه
قرارگیری اشعه به طور دقیق بر قسمت مورد نظر با وجود سیستم های هدف گیری لیزری
برخورداری از دامنه وضوح و دقت اندازه گیری بالا

ترمومترهای نوع کا

این نمونه از ترمومتر به صورت تخصصی تولید شده و برای اندازه گیری دماهای شدید کاربرد دارد. به دلیل دقت بالای این نوع ترموکوپل، از آن در صنایع و آزمایشگاه ها بیشتر استفاده می کنند. ویژگی خاص این ترمومتر داشتن پراب های قابل تعویض در پروژه ها است که به دلیل قابلیت تعویض بودن میتوان آن را برای هوا، مایع و نفوذ در سطح استفاده نمود. این نوع ترموکوپل بیشتر برای فضاهایی مناسب بوده که دارای چندین برنامه کاربردی بوده، زیرا امکان قرائت مقایسه‌ ای را با کمک سنسورهای مختلف نیز به وجود می آورد.
مهمترین فواید ترمومتر نوع کا:
گسترده بودن دامنه های اندازه گیری دما
کوتاه بودن زمان اندازه گیری و دقت بالا
داشتن چند پراب قابل تعویض

ترمومتر دیتالاگر دما

این نوع ترمومتر امکان اندازه گیری مداوم دما را داشته و می تواند در فواصل تعیین شده این میزان را ضبط و ذخیره کند طراحی خاص دیتالاگر ها این امکان را به وجود می‌آورند که سطح حرارت را در مناطق بحرانی برای ثابت نگه داشتن دما اندازه گیری نمود مهمترین کاربرد این نوع از ترمومتر برای اتاق های ذخیره سازی حمل و نقل در آزمایشگاه ها و مواردی از این قبیل است
برای داشتن سوابق منظم از دمای محیط برای انجام فعالیت ‌های خاص باید از دیتالاگر دما استفاده گردد، چرا که فواید این ترمومتر زیاد است:
قابلیت پیوست و ایمیل اندازه گیری های ثبت شده توسط این دستگاه
قابلیت تنظیم محدودیت های هشدار
برخورداری از نرم ‌افزارهای مناسب تجزیه و تحلیل و نمایش گرافیک داده ها

ترمومتر لیبل دما

برای اندازه گیری دما در شرایط مختلف صنعتی نیاز به تهیه تجهیزات گران قیمت الکترونیکی نبوده؛ بلکه می توان از نمونه های ساده و با هزینه کمتر نیز دما در محیط های مختلف اندازه گیری نمود. یکی از این ابزارها لیبل دما است که با روشی بسیار ساده می تواند کار را آسان ‌تر کند؛ چراکه لیبل دما از یک یا چند نشانگر حساس به گرما تشکیل شده و در زیر پنجره های مقاوم در برابر حرارت مهر و موم می گردد.
فواید ترمومتر لیبل دما برای استفاده در صنعت عبارتند از:
قابلیت اندازه گیری دما با درجه سانتیگراد و فارنهایت
مقاوم بودن هر بخش و برچسب در برابر روغن و آب
مناسب برای گزارش های ردیابی
ثبت تغییر رنگ حتی پس از سرد شدن جسم اندازه گیری شده

ترمومتر محیطی

مومتر محیطی که به آن دماسنج محیطی می گویند، قابلیت ثبت و نمایش داده ها را دارد. برخلاف سایر ترمومترها حاوی دو پراب بوده که این پراب ها انواع مختلفی داشته و متناسب با شرایط می ‌توان آنها را چیدمان کرد. یک پراب در داخل دستگاه قرار گرفته و یک پراب دیگر را می ‌توان از طریق سیم به دستگاه متصل نمود.
پراب خارجی را می توان در فاصله دورتری از واحد قرار داد، البته برای استفاده در فضاهای بزرگتر از پراب های بی سیم نیز استفاده می کنند. از معمول ترین کاربردهای این نوع ترمومتر برای محاسبه دمای یخچال و فریزر است، همچنین برای برخی از محل های ذخیره سازی مواد غذایی یا کلاس های درس نیز کاربرد دارد.
از مهم‌ترین فوایدی که ترمومتر محیطی به وجود می آورد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
امکان مقایسه همزمان دمای محیط های مختلف
شناسایی بهتر دلایل تغییر دما در محیط
قابلیت نصب واحد اصلی ترمومتر بر روی دیوار یا میز کار

ترمومتر آنالوگ

ترمومتر های آنالوگ جزء در دسترس ترین و ارزان ترین نوع دماسنج بوده که در محیط خانه یا محیط های غیر تخصصی که نیازی به ردیابی دما نیست، کاربرد دارد. ترمومتر های آنالوگ شامل طیف وسیعی از دستگاه های اندازه گیری دما است که با استفاده از اجزای مکانیکی کار می کند و قابلیت نمایش بصری را از طریق یک صفحه یا نشانگر به وجود می ‌آورد.
مهمترین فواید ترمومتر آنالوگ:
راحت بودن خواندن نمایشگرهای ساده آن
قابلیت ارائه هر دو درجه سانتیگراد و فارنهایت
نیاز بسیار کم به تعمیر و هزینه نگهداری
قابلیت نصب بر روی دیوار

کاربرد ترمومتر ها

تا اینجا دریافتیم که دستگاه ترمومتر که برای اندازه گیری دما در فضاهای مختلف کاربرد دارند، در چندین مدل طراحی و تولید شده است. تنوع بالا در مدل های این دستگاه ها و همچنین شیوه های اندازه گیری متنوع موجب شده تا از این دستگاه در فضاهای گوناگون بتوان استفاده نمود.
در برخی از صنایع نیاز است که مراحل تغییر دما به طور مرحله به مرحله ثبت شود، در چنین شرایطی استفاده کردن از انواع ترمومتر متناسب با فضا و نوع مواد جامد، مایع یا نیمه جامد می ‌تواند بهترین نتایج را به دست آورد.
برخی از مهمترین کاربرد این ترمومتر عبارتند از:
در صنعت پزشکی برای محاسبه تب بیماران
در صنایع غذایی و صنایع داروسازی
آزمایشگاه های پزشکی و دامپزشکی
در تمامی کارخانجات تولید قطعات مختلف بخاری کولز سماور و غیره
در کوره های ذوب فلزات و پخت آجر
در صنایع شیمیایی و پالایشگاه ها
در شرکت های ماشین سازی و صنعت نفت و گاز

چرا کالیبراسیون دما نیاز است؟

یکی از عوامل مهم و مؤثر در دستگاه های اندازه گیری دما کالیبره کردن آن ها بوده زیرا هر دستگاه پس از مدت زمانی دچار خطا می شود. این مشکلات بر اثر عوامل فیزیکی مانند صدمه یا استفاده نادرست اپراتور و استفاده از این دستگاه ها در شرایط نامتعارف به وجود می آید.
برای اینکه ترمومترها نتایج درستی را ارائه دهند، باید گاهی اوقات آنها را کالیبره نمود. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل لازم است که در هنگام انتخاب ترمومتر نحوه کار با آن را درک کرده و به طور کامل با دامنه اندازه گیری دما، وضوح و دقت دستگاه و نحوه عملکرد آن آشنا گردید.
در دماسنج های اندازه گیری تکرارشونده دما نیاز است که در طی دوره‌ های مشخص عملیات تعمیر و نگهداری برای آنها صورت بگیرد. چرا که هرگونه اختلال در دستگاه می‌ تواند موجب قرائت نادرست دما و کم کردن اعتبار این اندازه‌گیری ‌ها شود.

عوامل موثر بر قیمت انواع ترمومتر

ترمومتر یا به زبان ساده ابزار سنجش دما در صنایع مختلف کاربرد دارند و به راحتی می ‌توان دمای سردخانه یا کوره صنعتی را با این دستگاه اندازه گیری نمود. معمولاً ترمومترها را در دو گروه مهم ترمومتر پزشکی و ترمومتر صنعتی طبقه ‌بندی می‌ کنند. نسبت به نوع استفاده و محیط هرکدام را در چندین نمونه و مدا طراحی می نمایند.
قیمت ترموستات ها به عوامل زیادی وابسته بوده که در صورت بررسی دقیق عوامل می توانید به شکل بهتری ترمومتر مناسب با محیط و فضا را تهیه کنید. زیرا برای برخی از فضاها نیاز به سنجش محدوده دمایی بالاتر و برای برخی از فضاها نیاز به دقت بیشتر است.
چند عامل مهم و مؤثر بر قیمت دستگاه ترمومتر عبارتند از:

وزن و ابعاد ترمومتر

وزن و ابعاد جزء عوامل مهم در نحوه استفاده و کارکرد ترمومتر است؛ چرا که هر چقدر وزن سبک تر، استفاده از آن آسان تر می گردد.

دقت در اندازه گیری

هرچقدر که دقت یک ترمومتر اندازه گیری دما بیشتر بوده، در نتیجه نحوه تولید آن از لوازم خاصی استفاده کرده اند.

بازه اندازه گیری دما

بازه اندازه گیری دما جزء عوامل بسیار مهم و ضروری در اندازه گیری دما محسوب می ‌شود.

واحد اندازه گیری دما

قابلیت اندازه گیری چند واحد اندازه گیری دما سبب شده تا از این ترمومترها بتوان بیشتر استفاده نمود.

سیستم کارکرده

ترمومترها را در دو نمونه تماسی و غیر تماسی تولید می کنند که نمونه های غیر تماسی تکنولوژی پیشرفته ای دارند.

تمامی مواردی که در اینجا ذکر شده جزء ویژگی های فنی دستگاه‌ های ترمومتر است؛ اما کشور ساخت این دستگاه ها نیز جزء عوامل موثر بر قیمت بوده؛ چرا که برندهای مطرح تولید کننده محصولات خود را با قیمت بالاتری ارائه می دهند.

فروش انواع ترمومتر بدون واسطه در بازار

در هنگام خرید ترمومتر با انواع مختلفی از این دستگاه رو به رو می شوید که ممکن است به دلیل وجود قیمت های متفاوت، دچار سردرگمی شده و نتوانید بهترین نمونه را انتخاب کنید.
قبل از خرید باید برخی از عوامل مهم مانند بازه اندازه گیری دما، دیجیتال یا آنالوگ بودن دستگاه و موارد مختلف دیگر را مد نظر قرار داده و اقدام به شناسایی بهترین برندهای تولید کننده نمایید.
بهترین راه حل انتخاب مرکز فروش ترمومتر بدون واسطه در بازار بوده که با خیال راحت می توانید دستگاه های معتبر و با کیفیت بالا را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه نمایید. چرا که تمامی محصولات خود را به صورت اورجینال و اصل برای حفظ موقعیت کاری خود ارائه می کنند.
کارشناسان متبحر که در این مجموعه فروش حضور دارند با بررسی نیاز مشتریان به شکل کاملاً تخصصی می توانند انواع مختلف ترمومتر موردنیاز را از لحاظ نحوه کارکرد و همچنین هزینه به مشتریان معرفی نمایند. به همین سبب مشتری به شکل کاملاً آگاهانه با اطلاع از هزینه و مزایای هر ترمومتر بهترین را می تواند بخرد.
مهمترین مزیت فروش انواع ترمومتر در این مجموعه ارائه قیمت های مقرون به صرفه، برندهای مطرح و تنوع بالا از لحاظ کارکرد بوده که با خیال راحت می توان انواع ترمومتر را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش آن تهیه کرد.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١