به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

فروش انواع سیم و کابل

فروش انواع سیم و کابل

فروش انواع سیم و کابل
انواع سیم و کابل برق جزء تجهیزات بسیار مهم و جدایی ناپذیر شبکه ها و مدارات برق و امواج الکترونیکی است و در تمامی سیستم ها برای جابجایی انرژی الکتریکی از انواع مختلف سیم و کابل استفاده می کنند.
کاربرد سیم و کابل به قدری در همه محیط اطراف مشهود بوده که از سیم کشی در خانه ها و کارخانه ها گرفته تا سیم کشی در یک پخش کننده موزیک مشخص است. مفاهیم سیم و کابل دو مفهوم کاملاً مجزا بوده؛ اما گاهی اوقات به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند.
هرچند که سیم و کابل هر دو از هادی های با جنس مشترک برای انتقال جریان الکتریکی استفاده می کنند و در اغلب مواقع از هادی با جنس مس یا آلومینیوم تولید می گردند. اما یک تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد که تنها از یک رشته هادی تشکیل شده که با یک لایه از عایق پوشیده می شوند و در واقع یک تک رسانا است.
اما کابل ها از دو یا چندین هادی عایق بندی شده تشکیل شده و گاهی اوقات هادی های متعدد به یکدیگر تابیده می شوند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد انواع سیم و کابل و نحوه فروش این محصولات پرکاربرد ارائه می دهیم.

نحوه طراحی سیم و کابل ها چگونه است؟

با بررسی تاریخچه صنعت سیم و کابل در جهان در می یابیم که این محصول کاربردی در ابتدا برای ارتباطات تلگرافی و کشتی مورد استفاده قرار می‌ گرفت. اما با پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده به جای استفاده از هادی فولاد از هادی های مسی استفاده می کنند، چرا که رسانایی بیشتری دارد.
با افزایش استفاده از سیم و کابل ها و وجود خطرات ناشی از برق گرفتگی کارخانجات تولید کننده در اندیشه ایجاد روکش لاستیکی بر روی کابل ها بودند تا بتوانند در طی مسیرهای جابجایی انرژی خطرات آن را کاهش دهند.
در حال حاضر با توجه به تنوع بالای شبکه های توزیع انرژی لازم است انواع مختلف از سیم و کابل تولید شود، تا بتواند نیاز همه مصرف‌ کنندگان را تأمین نماید. به همین دلیل کارخانجات تولید کننده سیم و کابل تمرکز ویژه ‌ای برای بخش‌ های مختلف سیم و کابل گذاشته اند.
سیم و کابل ها با سطح مقطع های متفاوت تولید می ‌شوند که سطح مقطع برای انتقال جریان معینی از انرژی الکتریکی یا امواج الکترومغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت اضافه بودن جریان نسبت به سطح مقطع طول عمر سیم و کابل تا حد زیادی کاهش یافته و ممکن است که در حین استفاده دچار آسیب دیدگی شود.
در حال حاضر انواع سیم و کابل تولید می ‌شوند که از لحاظ پارامترهای متعددی با یکدیگر تفاوت دارند، با بررسی دقیق هر کدام از این پارامترها به شکل بهتری می توانید متناسب با نیاز خود سیم و کابل را تهیه نمایید.
در این بخش به بررسی برخی از این پارامترهای مؤثر بر تفاوت میان سیم و کابل ها اشاره می کنیم:

سطح ولتاژ

سطح ولتاژ سیم و کابل ها ارتباط مستقیم به سطح مقطع سیم و کابل پیدا می کند، هر چه سطح مقطع بیشتر باشد. در نتیجه توانایی انتقال ولتاژ بیشتری از جنگجویان را دارد و در صورت تمایل نداشتن ولتاژ با سطح مقطع ممکن است که آسیب‌ های جدی به سیم یا کابل وارد شود.

نوع هادی و ساختار آن

هادی جزء مهمترین بخش سیم و کابل محسوب می ‌شود و از دو فلز مس و آلومینیوم بیشترین استفاده را می برند. هادی ها از لحاظ ساختار در شکل ها و فرم های متنوع تولید می ‌شود و به طور معمول سطح مقطع هادی در کابل ها در فرم های گوناگون مانند دایره، مثلث و به صورت افشان طراحی می گردد.

نوع عایق و روکش

عایق کردن سیم و کابل ها تأثیر زیادی در حفظ امنیت و محافظت از انرژی و جریان منتقل شده در بین کابل ها دارد. مهمترین موادی که برای عایق سیم و کابل مورد استفاده قرار می ‌گیرند، مواد پی وی سی یا پلی وینیل کلراید و مواد پلی اتیلن است و بسته به محل قرارگیری سیم یا کابل از متریال های دیگری به عنوان پوشش های کمکی استفاده می کنند.

نوع حفاظت مکانیکی

در برخی از کابل ها از نوعی زره استفاده می شود که از کابل در برابر اثرات مکانیکی خارجی محافظت می نماید.

تعداد رشته ها

تعداد رشته های هادی در سیم و کابل با توجه به نوع کاربری و موقعیت استفاده تغییر پیدا می کند. گاهی اوقات از تک رشته هادی و گاهی اوقات از چندین رشته به هم تابیده شده تشکیل می گردد.

استاندارد

معمولاً در فرایند تولید سیم و کابل ها از استانداردهای مختلفی پیروی می ‌نمایند که بر اساس هر استاندارد و محل استفاده سیم و کابل ها با یکدیگر متفاوت تولید می شوند.
فروش سیم

معرفی انواع سیم

سیم از دو بخش اصلی به نام هادی و عایق تشکیل می ‌شود، هادی وظیفه انتقال جریان الکتریسیته از یک نقطه به نقطه دیگر را دارد و عایق وظیفه محافظت از جریان الکتریکی و جلوی نشت آن را به محیط اطراف می گیرد.
معمولاً سیم ها را بر اساس قطر اندازه گیری می کنند و در بخش های مختلف محیط های مسکونی تجاری و اداری با توجه به میزان شدت جریان از خودروهای مختلف استفاده می نمایند.
انواع سیم از لحاظ نوع هادی که در آنها قرار گرفته به سه گروه سیم های افشان، سیم های نیمه افشان و سیم مفتولی طبقه‌بندی می ‌شوند، هر کدام از این سیم ها موارد استفاده و کاربرد خاصی دارند.
اما طبقه بندی سیم ها به همین سه گروه منتهی نشده، بلکه در چندین دسته و گروه دیگر نیز تولید می گردد که در ادامه به معرفی پرکاربردترین این محصولات می پردازیم:

سیم مفتولی

سیم مفتول دارای یک رشته هادی به صورت مفتول بوده که سیم های مفتولی به دلیل فرم گیری خوب در بخش ‌های مختلفی از تابلوها و داکت ها کاربرد دارد

سیم افشان

در سیم افشان هادی از رشته های مسی نازک تشکیل شده که به دلیل نازک بودن رشته های هادی انعطاف پذیری خوبی دارند از عمده ترین موارد استفاده از سیم افشان در سیم کشی ساختمان ها می توان اشاره نمود البته این سیم ها در چنین سطح مقطع متفاوت تولید می گردد و می‌تواند جریان با ولتاژ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت را منتقل کند.

سیم نیمه افشان

این سیم ها ویژگی های مابین سیم های مفتولی و افشان داشته، بنابراین سیم های نیمه افشان دارای تعداد رشته‌ های کمتر از سیم افشان بوده و قطر رشته ها از سیم های مفتولی کمتر و سیم های نیمه افشان بیشتر است. کاربرد سیم های نیمه افشان شباهت زیادی به کاربرد سیم های مفتولی دارد.

سیم نایلون

سیم نایلون از ترکیب دو سیم نازک به هم چسبیده شده تشکیل می‌ شود، این سیم ها از نوع افشان بوده و در برق کشی ساختمان ها به صورت روکار مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل ضعیف بودن سیم در مصارف صنعتی کاربرد ندارد.

سیم ارت

این سیم از ترکیب خاص رنگ های سبز و زرد تولید شده و یکی از تجهیزات مهم در سیستم ارتینگ محسوب می گردد و از ویژگی‌ های خاص این سیم درصد خلوص بالای مس مورد استفاده در آن است.

سیم کواکسیکال

سیم کواکسیکال بیشتر به عنوان رابط تلویزیون و آنتن در ساختمان ها کاربرد دارد، این سیم از چند بخش مختلف به نام هادی یا همان رسانا، عایق میانی، فویل آلومینیوم و عایق خارجی تشکیل می شود و تمامی این لایه ها برای حذف نویز خارجی و بالاتر بردن کیفیت صوت و تصویر است.
فروش انواع کابل ها

معرفی انواع کابل ها

کابل ها همانند سیم ها وظیفه هدایت جریان الکتریکی و الکترونیکی را به عهده دارند. تفاوت اصلی که بین سیم یا کابل وجود داشته، با توجه به تعداد هادی و نوع عایق‌ های داخلی و خارجی است.
کابل ها در زمینه های مختلف از مخابرات گرفته تا صنایع سنگین و سبک مورد استفاده قرار می ‌گیرد. به همین جهت هر نوع کابلی با توجه به کاربری خود از ساختمان متفاوتی تشکیل می گردد.
در ادامه به معرفی چند نوع از کابل های پر استفاده تر می پردازیم:

کابل تک رشته

تفاوت عمده کابل تک رشته با سیم های تک رشته در اندازه سطح مقطع و تعداد حفاظت فیزیکی بالاتر کابل است که در محیط هایی با آسیب های بیشتر فیزیکی از کابل استفاده می کنند.

کابل چند رشته

کابل چند رشته موارد کاربرد گسترده ای داشته و به دلیل برخوردار بودن از تعداد رشته های مختلف می تواند طیف وسیعی از پروژه‌ ها را پوشش دهد. از کابل های چند رشته بیشتر در فضاهایی استفاده می کنند که تنش های مکانیکی و فیزیکی کمتری به کابل وارد گردد.

کابل مفتول

هادی به کار برده شده در این کابل ها به صورت مفتول بوده که هر رشته مفتول به طور جداگانه دارای پوشش است و با پیچیده شدن مفتول ها به یکدیگر کابل مفتولی تشکیل می ‌گردد که انعطاف ‌پذیری کمی دارد. به همین جهت عمده مصرف این نوع کابل در پروژه های صنعتی بزرگ است.

کابل افشان

کابل افشان که از سیم های تک رشته افشان تشکیل می شود بر خلاف کابل های مفتول انعطاف پذیری بالایی داشته و در مکان های صنعتی بدور از تنش های مکانیکی به کار می رود.

کابل زمینی

کابل های زمینی معمولاً برای محل های نصب ثابت مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که این کابل ها از درجه حفاظت بالایی برخوردار است و در محیط های خشک و خیس با رطوبت بالا و همچنین در آجرکاری و بدون کاری کاربرد دارد.

کابل زره دار

کابلی که در ساختار خود یک لایه اضافی برای افزایش مقاومت کابل در برابر صدمات مکانیکی و فیزیکی به کار می ‌برد و معمولاً این لایه محافظتی از جنس آلومینیوم، فولاد یا گالوانیزه است.

کابل شیلد دار

کابل شیلد دار یک محافظ بسیار قوی در برابر نویز دارد که این شیلد از جنس مس، آلومینیوم یا دیگر فلزهای رسانا انتخاب می ‌شود. عمده کاربرد این کابل در انتقال اطلاعات بین اجزای مختلف و دستگاه‌ های سیستمی و اطلاعاتی است.

کابل فویل دار

ورقه های نازکی از جنس مس یا آلومینیوم به عنوان فولدر دور کابل قرار می‌ گیرد که می تواند تا حد زیادی نویز را حذف کند.

کابل فرمان

کابل فرمان معمولاً دارای رشته های زیادی بوده که برای انتقال اطلاعات آنالوگ و دیجیتال در صنعت کاربرد دارد.

کابل ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق از مهم‌ ترین ابزارهایی است که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد و برای اندازه گیری و کنترل اتاق ‌های کنترل در واحدهای صنعتی و نیروگاه ها پرکاربرد است.
خرید سیم و کابل

نکات مهم در هنگام خرید سیم و کابل

تنوع بالای سیم و کابل در بازار ممکن است که موجب سردرگمی خریداران شود و در بین این تنوع بالا نتواند به درستی محصول مورد نیاز خود را تشخیص دهند.
در صورتی که برخی از نکات مهم در هنگام خرید سیم و کابل را مد نظر قرار داده، به طور حتم می توانید خریدهای بهتری انجام بدهید. در ادامه قصد داریم تا به ذکر برخی از نکات مهم در این حوزه بپردازیم:

بررسی سطح بیرونی

سطح بیرونی سیم یا کابل باید کاملاً صاف و فاقد هرگونه فرورفتگی یا برجستگی باشد، در واقع هیچ موجی در سطح سیم و کابل مشاهده نگردد.

قطر عایق

زیاد بودن قطر عایق دلیل بر کیفیت بالای این محصول نیست؛ چرا که گاهی اوقات سیم یا کابل را بر اساس وزن آن می ‌فروشند و هرچقدر قطر عایق بیشتر بوده، وزن بیشتری هم دارند و ممکن است در حین بروز آتش سوزی مشکلاتی را هم به وجود بیاورد، پس انتخاب سیم و کابل با قطر عایق استاندارد مهم است.

قرارگیری عایق در مرکز

برای بررسی قرار گیری عایق در مرکز سیم یا کابل را توسط سیم چین یا تیزبر برش بزنید.
یک دست بودن غلاف

 

در حین برش سیم یا کابل باید غلاف دور سیم ها به صورت صاف و یکدست باشد.

جدا شدن عایق

در هنگام جداسازی عایق از هادی باید عایق به صورت کشسان و به آسانی از هادی مسی جدا گردد.

کیفیت هادی

باید هادی به کار برده شده در سیم و کابل ها از مس آنیل شده انتخاب شود و داشتن سطح مقطع کاملاً شفاف، براق و انعطاف پذیر بودن آن از نشانه های مرغوبیت هادی است.
فروش انواع سیم و کابل

فروش انواع سیم و کابل با قیمت مناسب

معمولاً انواع سیم و کابل بر اساس نوع هادی به کار برده شده در آن، جنس عایق، تعداد لایه های عایق و اندازه سطح مقطع قیمت ‌گذاری می گردد. البته انتخاب مراکز عرضه و فروش نیز در قیمت گذاری این محصول تأثیر مستقیم دارد.
این مجموعه فروش یکی از معتبرترین مراکز است که به جهت خرید انواع سیم و کابل می توانید به آن مراجعه نمایید. چرا که با برندهای مطرح تولید کننده همکاری داشته و مرغوب ترین محصولات را ارائه می دهد.
از مهمترین ویژگی های این مجموعه فروش انواع سیم و کابل می توان به ارایه تنوع بالای این محصولات و قیمت های مقرون به صرفه آن اشاره نمود و البته نحوه عرضه و فروش آن که به صورت تلفنی، سایت آنلاین و حضوری ارائه می گردد.
برای ثبت سفارش و خرید هر نوع سیم یا کابل متناسب با شرایط خود می توانید، با کارشناسان این مجموعه ارتباط گرفته و پس از دریافت مشاوره به صورت رایگان و مناسب ترین نوع محصول را سفارش دهید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١