به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

انواع نردبان کابل

انواع نردبان کابل

انواع نردبان کابل
نردبان کابل یک وسیله بسیار پرکاربرد جهت توزیع کابل های سنگین برق در نیروگاه ها و ساختمان های صنعتی می باشد. استفاده از نردبان کابل سبب شده تا اتصالات با سرعت بالاتری صورت بگیرد. از نردبان ها معمولاً جهت حفاظت و مرتب کردن سیم و کابل ها در مسیرهای مستقیم و عمودی استفاده می نمایند.

نردبان کابل چیست؟

نردبان کابل دارای ساختار فلزی که تشکیل شده از دو ریل جانبی می باشد. این دو ریل را به وسیله واحدهای ارزی به یکدیگر متصل می کنند. برای کاربرد بهتر این نردبان ها، اتصالات گوناگونی متناسب با ابعاد نردبان طراحی می شوند، تا در تغییر جهت سیم کشی ها بتوان به راحتی از آنها استفاده کرد.
نردبان کابل یک سازه فلزی مقاوم است که جهت نگهداری و هدایت کابل های برق در مسیرهای عمودی و افقی مورد استفاده قرار می گیرد.
نردبان کابل را برای محافظت از سیم های روکش دار در طول مسیرهای طولانی مورد استفاده قرار می‌ دهند. معمولاً این نردبان ها را از جنس های مختلف تولید می ‌کنند که به راحتی با توجه به شرایط گوناگون بتوان از این محصول به عنوان یک پشتیبان قوی استفاده کرد.
سرعت نصب نردبان کابل بسیار بالا است، به همین جهت برای اتصالات مختلف به راحتی از آن استفاده می شود. به طور کلی سیستم نردبان کابل در گروه سیستم های اقتصادی قرار می گیرد که با صرف هزینه مناسب امکان محافظت و پشتیبانی از سیم و کابل های برق به راحتی فراهم می گردد، در مقایسه با سایر روش های دیگر مزایای قابل توجهی دارد.
معمولاً نردبان های کابل را از جنس های مختلف مانند گالوانیزه، فولاد، آلومینیوم و همچنین استیل تولید می کنند.
نردبان کابل

بررسی مراحل تولید نردبان کابل


در حال حاضر کارخانجات زیادی در حوزه تولید نردبان کابل و سایر متعلقات آن در حال فعالیت هستند، تا بتوانند به خوبی نیاز بازار داخل را بدون استفاده از محصولات صادراتی تامین کنند.
در کارخانجات با استفاده از دستگاه های کاملاً پیشرفته و به روز و همچنین بهترین مواد اولیه تمامی محصولاتی که تولید می شوند قابل رقابت با نمونه‌ های خارجی است.
نردبان کابل طی چندین مرحله مختلف تولید شده که برای هر مرحله باید از دستگاه‌ ها و پرسنل متبحر استفاده گردد.
در این بخش به بررسی برخی از مراحل تولید نردبان کابل می‌ پردازیم:
انتخاب ورق نردبان کابل
معمولاً ورق هایی را برای تولید نردبان استفاده می‌ کنند که دارای درجه بندی گرید A و گرید B می باشد. در تولید این نردبان ها کیفیت ورق نقش تاثیرگذاری در ماندگاری و طول عمر محصول تولید شده دارد؛ به همین جهت در اغلب مواقع از ورق های با کیفیت بالاتر جهت استفاده در محیط های مرطوب به کار می برند.
مشخص کردن ابعاد و اندازه
معمولاً برای تولید نردبان های کابل ابتدا ابعاد عرض و طول نردبان را مشخص کرده و بر روی فلز به عنوان ستون های اصلی نردبان برش می دهند.
برش ورق نردبان
معمولاً برش ورق ‌های نردبان در سال های گذشته توسط دستگاه بریک انجام می‌ شد؛ اما در حال حاضر با وجود دستگاه های پیشرفته تر از دستگاه های برش دارای مدار NC استفاده می کنند و در شاخه هایی با طول دو و سه متر برش می‌ دهند. امکان برش این شاخه ها به صورت کاملا سفارشی در ابعاد یک متر نیز وجود دارد.
پانچ کردن ورق نردبان
معمولاً بر روی ورق های مورد استفاده نردبان سوراخ هایی را ایجاد می نمایند که از این سوراخ ها برای بستن کابل ها و همچنین عبور و مرور هوا استفاده می شود. در برخی از واحدهای تولید کننده نردبان از دستگاه های پرس ضربه ای جهت این سوراخ‌کاری ها استفاده می کنند؛ اما در اغلب کارخانجات و تولیدی ها از دستگاه سی ان سی به کار می برند.
خمکاری نردبان
معمولاً خمکاری قسمت های داخلی ستون نردبان ها را از بالا و پایین با دو خم مجزا انجام می دهند که با کمک دستگاه NC این مرحله صورت می پذیرد. خمکاری این ورق ها در درجات و زوایای مختلف با توجه به ضخامت ورق به صورت قوطی و پروفیل انجام می شود که پر استفاده ترین آنها زاویه ۴۵ درجه و ۹۰ درجه است.
اتصال قطعات نردبان
قطعات نردبان را به شیوه های مختلفی به یکدیگر اتصال می دهند، یکی از آنها استفاده از جوشکاری که با کمک دستگاه جوش co۲ امکان جوشکاری این ورق ها با هر ضخامتی وجود دارد.
همچنین می توانیم آنها را به وسیله پرس یا پرچ نیز به یکدیگر اتصال داد که هر کدام از این روش ها در صورت استاندارد بودن، از قابلیت تحمل وزن بسیار زیادی برخوردار می گردند.
معمولاً در عرض های بیشتر از اتصالات پرسی استفاده می شود؛ زیرا تحمل وزن بالاتری را دارد.
تولید نردبان کابل

معرفی انواع نردبان کابل

در صنایع مختلف از نردبان کابل جهت نگهداری کابل های برق و همچنین کابل های مخابراتی استفاده می شود.
در حال حاضر با استفاده از سیستم نردبان کابل به جای عبور دادن سیم و کابل ها از داخل لوله احتمال خطرات بیشتری را کاهش می‌ دهند؛ زیرا در نردبان ها هوا به راحتی جریان دارد و حرارت کابل ها هیچ گونه آسیبی به وجود نمی آورد.
در کارخانجات تولید کننده انواع نردبان کابل از لحاظ نوع جنس، طراحی و تولید می ‌شوند که برای هر نوع مصرفی می توان از نردبان کابل مناسب به کار برد.
انواع نردبان کابل عبارتند از:
نردبان کابل فایبرگلاس
این جنس از نردبان در برابر کاهش دما، تغییر شکل نمی دهد از این رو به راحتی می توان آن را برای آب و هوای سرد نیز استفاده کرد.
نردبان کابل فولادی
این نوع نردبان ها دارای موثرترین ماده در برابر مقابله با هوای سرد می باشد که به دلیل جنس فولاد ضد زنگ در کلیه موقعیت ها می توان از آن استفاده نمود.
نردبان کابل آلومینیوم
استحکام بالایی که فلز آلومینیوم دارد، موجب شده تا نردبان کابل آلومینیومی نیز جزء تجهیزات مقاوم قرار بگیرد و تقریباً از لحاظ مقاومت و استحکام، شبیه نردبان های فولاد ضد زنگ است.
نردبان کابل استیل
جزء باکیفیت‌ ترین نردبان های کابل که به دلیل استفاده از فلز استیل مقاوم در برابر رطوبت و خش، به راحتی می توان از آن در فضاهای گوناگون استفاده نمود.

معمولاً نردبان تولید شده از فولاد را با گالوانیزه کردن در برابر شرایط محیطی مختلف مقاوم می کنند که به راحتی می توان از آن استفاده کرد.
اما نحوه پوشش فلز فولاد و در واقع گالوانیزه کردن آن به چند روش مختلف صورت می گیرد که به شرح ذیل می باشد.
پوشش گالوانیزه سرد
این نوع پوشش به دلیل مقاومت نسبی، از پرکاربردترین ها محسوب شده و در برابر طیف گسترده‌ ای از مواد شیمیایی و محیطی مقاوم هستند. در صورتی که بر سطح آن خراش ایجاد شود تا مدت های طولانی می توانند از این پوشش استفاده نمایند.
پوشش گالوانیزه گرم
پس از ساخته شدن و مونتاژ نردبان کابل فولادی، آن را در حمام فلز مذاب روی غوطه ور می کنند. در نتیجه تمامی قسمت های آن از لبه ها،سوراخ ها، محل های جوش کاملاً پوشیده می گردد.
با توجه به مدت زمانی که درون حمام فلز مذاب غوطه ور می باشد. این فرایند موجب می ‌شود تا از نردبان کابل با خیال راحت در محیط های باز و بیرون و بسیاری از کاربردهای صنعتی استفاده کرد.
پوشش پیش گالوانیزه
پس از ساخته شدن و مونتاژ سینی کابل فولادی تمامی مناطقی که در حین برش و جوش پوشش گالوانیزه ندارند را با این روش پوشش می‌ دهند؛ اما کیفیت آن مناسب برای استفاده در محیط های باز و بیرون نیست.

بیشترین کاربرد نردبان کابل

نردبان کابل می تواند جهت عبور کابل های کنترل و فرمان و قدرت مورد استفاده قرار بگیرند؛ زیرا در اثر عبور کابل های قوی جریان الکتریسیته گرمای زیادی را تولید می کند.
از آنجایی که نردبان کابل با رعایت استانداردهای ملی و بین‌ المللی تولید می شود، به آسانی می تواند این گرمای بالا را تحمل کرده و در شرایط آب و هوایی مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به جنس های مختلف نردبان کابل که از نوع ورق گالوانیزه فابریک استفاده می نمایند، می ‌توان از این نردبان ها در فضای بیرون یا شرایط آب و هوایی و مناطق جغرافیایی مختلف استفاده نمود.
به طور معمول از نردبان کابل برای کاربردهای مختلفی مانند نصب کابل کامپیوتر، کابل‌ های ارتباطی، کابل های ترموکوبل، کابل های کنترل از سیستم های حساس استفاده می کنند که به جهت نصب کابل های با قطر بزرگ و ولتاژ بالا از نردبان استفاده می شود.
از مهم ترین موارد استفاده و کاربرد نردبان کابل می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• جهت محافظت و پشتیبانی مناسب از کابل ها و لوله های سنگین به دلیل مقاومت بالا مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
• در کابل کشی های سنگین جهت حفظ سلامتی و امنیت کابل ها از نردبان استفاده می کنند.
• برای ایجاد انشعابات مختلف استفاده از نردبان در هر قسمت به راحتی امکان‌ پذیر می‌ شود.
• در فضاهایی که امکان تجمع گرد و غبار و یا آب بر روی کابل ها وجود دارد.
• در فضاهایی که فشار در مورد سیم و کابل ها زیاد است و نیاز به تعویض آن ها می باشد.
به طور کلی با هزینه بسیار کم و اشغال کمترین فضای ممکن می توان از نردبان کابل در کلیه پروژه های عمرانی و فضاهای نیاز به ایجاد نظم و مرتب بودن کابل ها استفاده می گردد.
خوب است بدانید که از نردبان کابل در صنایع گوناگون استفاده می ‌شود و به کار بردن این نردبان می تواند بسیاری از کارها را ساده تر کند که مهم ترین صنایع عبارتند از:
• در صنایع نفت و گاز و همچنین صنعت پتروشیمی
• در بخش های تاسیساتی تمامی شرکت های عمرانی و تجهیزات کارگاهی
• در مراکز بیمارستانی و همچنین صنایع نظامی، دفاعی و فرودگاه ها
• در کلیه مراکز تجاری و صنایع فولاد و سیمان
کاربرد نردبان کابل

مشخصات فنی نردبان کابل


در کارخانجات تولید کننده معمولاً نردبان کابل را بر طبق استانداردهای خاص تولید می کنند، همچنین مطابق نیاز و سفارش مشتری نیز امکان تولید نردبان ها وجود دارد.
برخی از مهم ترین مشخصات فنی نردبان کابل بدین صورت هستند که:
• جنس نردبان کابل که از متریال های گوناگون انتخاب می ‌شود و با توجه به انواع شرایط آب و هوایی، جنس این متریال ها تفاوت دارد.
• عرض استاندارد نردبان ها حدود ۵۰ الی ۷۰ میلی متر است و همچنین ارتفاع آنها از ۴۰ میلی متر تا ۱۵۰ میلی متر بسته به سفارش مشتری متغیر بوده و همچنین ضخامت ورق به کار برده شده در روند تولید حدود شش دهم میلی متر تا ۴ میلی متر می باشد.
• پله هایی که بر روی نردبان ها قرار می گیرد، به طور استاندارد دارای فاصله ۲۵ سانتی متر از یکدیگر است که البته تغییر اندازه این پله ها مطابق درخواست مشتری امکان پذیر هست.
• طول شاخه های نردبان کابل در متراژهای ۲ متری، ۳ متری و در شرایط خاص با متراژ ۶ متر تولید می گردد.

بررسی انواع سیستم های نگهدارنده نردبان کابل و متعلقات آن

معمولاً نردبان کابل که وظیفه نگهداری سیم ها و کابل ها را دارد، باید توسط تجهیزات خاصی بر روی دیوار یا سقف ثابت بماند.
سیستم های نگهدارنده خاصی در جهت حفظ نردبان کابل طراحی و تولید شده‌اند که از جمله ساپورت دیواری، ساپورت سقفی و براکت می باشند؛ از آنجایی که این سیستم ها باید با حساسیت های ویژه انتخاب شوند توجه به شکل ظاهری و استحکام بالای آن ها برای جلوگیری از تغییر شکل در حین حفاظت از سیم‌ و‌ کابل ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.
جنس این سیستم ها نیز اهمیت دارد، تا در شرایط محیطی با اضافه شدن وزن کابل تغییر شکل نداده و کیفیت خود را از دست ندهد.
معمولاً طراحی و محاسبات سیستم نگهدارنده نردبان کابل بر اساس تعداد کابل، نوع کابل، شرایط آب و هوایی، موقعیت سیستم و فضاهای مختلف انجام می شود.
به طور معمول ضخامت ورق های مورد استفاده در تولید این نگهدارنده ها را از نردبان کابل، ضخیم تر انتخاب کرده، تا بتوانند بار بیشتری را تحمل نمایند.
اتصالات نردبان را معمولاً از جنس ورق های تشکیل دهنده نردبان انتخاب می کنند تا به صورت هماهنگ بتواند در شرایط محیطی مختلف بدون نگرانی از آسیب دیدگی از این اتصالات استفاده نمود.
اتصالات نردبان کابل متعلقات مختلف دیگری نیز دارد که استفاده از آنها امکان کاربرد نردبان را راحت تر و بیشتر کرده‌ اند.
برخی از متعلقات مهم نردبان کابل عبارتند از:
• زانوی های ۹۰ و ۴۵ درجه افقی که امکان ایجاد انحراف در مسیر را به وجود می آورد.
• زانوی های عمودی ۹۰ درجه خارجی که جهت مصارف خاص و انحراف مسیر کابل کشی در برابر مانع، کاربرد دارد.
• زانوی های عمودی تنظیم شونده که جهت اتصال دو نردبان در موقعیت های پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد.
• سه راهی ها و چهارراهی ها که جهت تبدیل مسیرهای کابل کشی به چندین بخش کاربرد دارد.
• تبدیل ها که برای ارتباط بین نردبان های کابلی با سطح مقطع های متفاوت به کار می رود.
قیمت نردبان کابل

عوامل موثر بر قیمت‌گذاری نردبان کابل و متعلقات آن


نردبان کابل را عموماً از فلزهای کاملا مقاوم در برابر هرگونه فشار و ضربه تولید می کنند، تا بتواند در شرایط گوناگون از کابل‌ها و سیم‌های برق و امواج الکترونیک محافظت می نمایند.
قیمت نردبان کابل برای راه اندازی پروژه های صنعتی اهمیت زیادی داشته؛ زیرا این نردبان ها از مصارف بسیار زیادی در این پروژه ها برخوردار هستند.
انواع مختلفی از نردبان کابل از لحاظ ابعاد، نوع متریال و شیوه تولید وجود دارند که برای هر مجموعه با توجه به شرایط های مختلف می توان از این نمونه ها انتخاب کرد.
پارامترهای مهمی که بر قیمت نردبان کابل تاثیر می گذارند، عبارتند از:
• جنس نردبان کابل
• قیمت مواد اولیه مختلف
• نحوه طراحی و تولید کابل ها
• هزینه‌ های تحمیل شده بر کارخانه در حین تولید
• ابعاد و اندازه نردبان کابل

به دلیل داشتن ساختار مهندسی و ایده آل در نردبان کابل، انتقال هوا به خوبی به وجود می‌ آید و مانع از داغ شدن سیم ها می گردد. به همین جهت تهیه این محصول با قیمت مناسب برای کلیه مصرف کنندگان آن اهمیت پیدا می کند.

چگونگی خرید نردبان کابل استاندارد

معمولاً از نردبان کابل در پروژه‌های بزرگ استفاده می‌ شود که حجم زیاد آنها ممکن است، هزینه‌ های زیادی را به دنبال داشته باشد.
تهیه نردبان کابل استاندارد نقش تاثیرگذاری در ایجاد ایمنی بیشتر در پروژه های صنعتی دارد. برخی از تولید کنندگان پروژه های صنعتی، جهت کاهش هزینه های نهایی از کابل نردبان با کیفیت پایین تر استفاده نمایند که این مورد موجب شده تا در طولانی مدت هزینه‌ های بسیار زیادی به صاحبان صنایع تحمیل گردد.
پس خرید نردبان کابل کاملاً استاندارد موجب ایمنی بیشتر و همچنین صرفه ‌جویی در هزینه‌ های پیش رو می باشد.
انتخاب نردبان کابل استاندارد با توجه به توزیع وزن کابل های برق در قسمت های طول و عرض نردبان و همچنین فشار این کابل ها صورت می ‌پذیرد
خرید نردبان کابل استاندارد از این مجموعه با قیمت های مناسب تری همراه هست؛ زیرا به شکل مستقیم از کارخانه تولید کننده این محصول را تهیه می کنند.
حذف کامل واسطه ها از افزایش قیمت های بی دلیل جلوگیری کرده و سبب می‌ شود تا نردبان کابل استاندارد با قیمت درب کارخانه به دست مشتری نهایی برسد.
به طور کلی باید گفت که خرید کابل نردبان از این مجموعه معتبر و مطمئن مزایای مختلفی به دنبال دارد:
کاهش هزینه ‌های نهایی خریداران عمده
امکان صرفه‌ جویی در زمان به دلیل عرضه محصولات به صورت آنلاین
صرفه جویی مناسب در فضای اشغالی کارگاه ها و کارخانه ها
افزایش امنیت کابل های ساختمانی با ایجاد نظم بهتر در نگهداری کابل ها
امکان مدیریت راحت تر و نگهداری آسان تر از سیم و کابل ها

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١