به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

نردبان کابل چیست؟

نردبان کابل چیست؟

نردبان کابل چیست؟
سیستم های کابل کشی و برق رسانی ساختمان های صنعتی و بزرگ از تجهیزات گوناگونی جهت نگهداری هرچه بهتر ه کابل های برق و توزیع مناسب تر استفاده می شود.
نردبان کابل یکی از این تجهیزات مهم و ضروری است که جهت نگهداری کابل های برق در اماکن صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده از نردبان کابل در کابل کشی ها موجب شده تا دیگر نیاز به استفاده از لوله ها یا کانال های مخصوص نباشد و در دسترس بودن کابل ها مزایای بسیار زیادی دارند که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم:
اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده که در واقع نردبان کابل چیست؟ یا به چه شکلی طراحی و تولید می ‌شود؟ باید بدانید که نردبان کابل از ساختار فلزی پیش ساخته شده تشکیل شده که شامل دو ریل جانبی بوده و توسط واحدهای عرضی یا رنگ های مختلف این دو ریل به یکدیگر اتصال پیدا می کنند.
نردبان کابل در طول های مستقیم و طولانی کاربرد دارد که با کمک برخی از اتصالات می ‌تواند در تغییر جهت سیم کشی، یا تغییر سطح در سیم کشی ها مورد استفاده قرار بگیرد.
با بررسی دقیق مشخصات نردبان کابل درمی یابیم که یکی از قوی‌ ترین محصولات جهت پشتیبانی از کابل ها بوده و با داشتن قابلیت افزایش عرض و طول در پروژه های زیادی مورد استفاده قرار گرفته و می تواند حجم زیادی از کابل را با حفظ ایمنی و سرعت بالا در پیشرفت پروژه، نگهداری کند.

مزایای استفاده از نردبان کابل

همانطور که گفتیم استفاده از نردبان کابل در بسیاری از پروژه ها توصیه می شود و به آسانی می ‌تواند شرایط کابل کشی را برای پروژه‌ های مختلف آسان تر سازد.
در حال حاضر تجهیزات زیادی وجود دارد که جهت کابل کشی مراکز صنعتی و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از انواع لوله ها، کانال ها و شیوه های دیگر استفاده کرد.
در محیط های بسته که جریان هوا به صورت ساکن است، می توان از نردبان کابل جهت انتقال سیم ها به صورت ایمن استفاده کرد.
نردبان ها به نسبت سایر سیستم های دیگر از لحاظ اقتصادی به صرفه تر بوده و با هزینه کمتر می توان سطح زیادی از فضا را کابل کشی نمود.
همچنین استفاده از نردبان، سرعت پروژه ها را افزایش داده و در مدت زمان کوتاهی می توان یک فضای بزرگ را کابل کشی نمود.
امکان تغییر طول و عرض در نردبان ها وجود دارد و به این جهت می‌ توان هر حجم از کابلی را جابجا کرد.
در واقع باید گفت که از مهمترین مزیت استفاده از نردبان کابل توزیع حجم زیادی از کابل ها به همراه حفظ ایمنی و سرعت پیشرفت در پروژه می باشد.
انواع نردبان کابل

بررسی انواع نردبان کابل

در حال حاضر طیف وسیعی از نردبان های کابل طراحی و تولید شده تا در کاربردهای صنایع سبک و سنگین و صنایع مدرن و تاسیسات نفتی بتوانند از نردبان های مناسب استفاده کنند.
معمولاً نردبان های کابل از لحاظ سطح عملکرد در سه دسته و گروه قرار می‌ گیرند که می ‌توان به نردبان های سبک، نردبان های متوسط و نردبان های سنگین اشاره داشت که هر کدام از آنها می ‌توانند حجم مشخص شده از کابل را جابجا و نگهداری نمایند.
به دلیل پیشرفت های زیادی که در تکنولوژی و علم به وجود آمده، نردبان های کابل در جنس های مختلف تولید شده که با خیال راحت در هر شرایطی می توان از این نردبان ها استفاده نمود.
برخی از انواع نردبان کابل به شرح ذیل می باشند:

نردبان کابل آلومینیوم

آلومینیوم یکی از فلزهای بسیار مستحکم بوده که با قرارگیری در محیط های باز هیچ گونه آسیبی به آن وارد نشده و می ‌تواند از کابل ها محافظت کند.

نردبان کابل استیل

این نردبان جزء باکیفیت ترین محصولاتی است که در حال حاضر تولید شده و به دلیل استفاده از فلز مقاوم در برابر رطوبت و خط و خش می توان از آن در هر شرایطی استفاده کرد و جزء نردبان های گران قیمت محسوب می شود.

نردبان کابل فایبرگلاس

در حال حاضر با کمک فیبر تقویت شده پلاستیکی می توان انواع نردبان کابل را طراحی و تولید کرد، از ویژگی ‌های مثبت این نردبان می توان به مقاومت در برابر کاهش دما اشاره کرد که به هیچ عنوان تغییر شکل نمی ‌دهد و در آب و هوای سرد می توان از آن استفاده نمود.

نردبان کابل فولادی

این نردبان ها را از جنس فولاد نرم تهیه می‌ کنند و جزء بهترین نردبان ها محسوب می شود؛ زیرا این نردبان را می‌ توان در موقعیت ها و شرایط مختلف مورد استفاده قرار داد؛ زیرا در برابر زنگ زدگی و برخی از مواد شیمیایی مقاوم می باشد. نردبان های فولادی را معمولاً با کمک روش های گالوانیزاسیون در برابر رطوبت مقاوم کرده که گالوانیزاسیون نردبان کابل به شیوه های مختلفی صورت می گیرد که در اینجا به بررسی برخی از آنها نیز می پردازیم:

نردبان کابل گالوانیزه سرد

نردبان کابل گالوانیزه سرد را پس از آماده شدن در حمامی که از نمک روی و آب تشکیل شده قرار می ‌دهند تا در این شرایط میزان فلز روی که بر سطح نردبان قرار می گیرند، به طور کامل آن را پوشش داده؛ اما در برابر خراش و ضربه مقاوم نیست.

نردبان کابل گالوانیزه گرم

پس از تولید و آماده سازی نردبان کابل قطعات آماده شده را در حمام فلز مذاب بروز قرار می دهند و با دادن حرارت به این حمام و بالا بردن دما موجب می ‌شوند تا فلز روی با سطح نردبان واکنش ایجاد کرده و به طور کامل بچسبد. این نوع نردبان از ضخامت روی بالاتری برخوردار بوده و قابلیت تحمل تفاوت دما و قرارگیری در محیط های مرطوب را با حفظ کیفیت دارد.

نردبان کابل پیش گالوانیزه

نردبان پیش گالوانیزه را از ورق های فولاد گالوانیزه شده تولید کرده که در حین برش و جوشکاری ممکن است برخی از مناطق آن پوشش گالوانیزه را از دست بدهند، در چنین شرایطی امکان استفاده از این نوع از نردبان در محیط های باز و بیرون وجود ندارد.
مشخصات فنی نردبان کابل

مشخصات فنی نردبان کابل

روند تولید نردبان کابل در کارخانجات مطابق استانداردهای از پیش تعیین شده است که موجب می شود تا مشتری با خیال راحت از این نردبان ها استفاده کنند.
ساختار نردبان از دو ریل فلزی مقاوم تشکیل شده که بر روی ریل ها سوراخ هایی با فاصله های منظم قرار می گیرد؛ این سوراخ ها کمک کرده تا انشعابات پله های نردبان در محل مناسب قرار گرفته و امکان نگهداری از کابل ها به وجود بیاید.
با بررسی مشخصات فنی نردبان کابل درمی یابیم که این محصول در تنوع بالا از لحاظ طول و عرض و ضخامت ورق های به کار برده شده در آن وجود دارد که متناسب با هر شرایطی می توان این نردبان را تهیه کرد.
در این بخش به برخی از مهمترین مشخصات فنی نردبان کابل می پردازیم:
فاصله بین پله ها به صورت استاندارد حدود ۲۵ سانتی متر است.
عرض نردبان از 5 سانتی متر شروع و تا ۱۰۰ سانتیمتر ادامه دارد که با توجه به حجم کابل ها مشخص می گردد.
ریل به کار برده شده در نردبان ها از سه متر به شکل استاندارد تولید شده و در برخی از اتصالات صنعتی می تواند متراژهای بلندتر نیز استفاده کرد.
ضخامت ورق بکار برده شده در روند تولید از ۳ میلی متر شروع می ‌شود و با توجه به بیشتر شدن عرض سازه ضخامت آنها نیز افزایش پیدا می‌ کند.
ارتفاع دیواره نردبان از چهار سانتی متر شروع شده و با توجه به افزایش عرض تا ۱۵ سانتی‌ متر دیواره نردبان ارتفاع دارد.

انواع متعلقات نردبان کابل

نردبان کابل را برای اینکه به شکل بهتری در پروژه ها مورد استفاده قرار دهند، به همراه برخی از اتصالات و متعلقات تولید می کنند.
از متعلقات نردبان کابل در تغییر زاویه و برخی در تغییر سطح مورد استفاده هستند، همچنین برخی از این نردبان ها جهت تقسیم کابل ها کاربرد دارند.
شناخت درست و دقیق انواع متعلقات نردبان کابل کمک می‌ کند تا در موقعیت های مناسب با انتخاب قطعات استاندارد، ایمنی را در کابل کشی حفظ کرده و به شکل بهتری کابل کشی انجام شود.
در اینجا بررسی برخی از انواع متعلقات نردبان کابل که کاربرد بیشتری دارند می پردازیم:
زانویی افقی ۹۰ درجه و ۴۵ درجه
زانویی ها با ایجاد انحراف در مسیر اجرای کابل کشی تمامی انحنا هایی که ممکن است در مسیر کابل کشی وجود داشته باشد، را از بین برده و اجرای نردبان کابل را سرعت می بخشند.
زانویی های عمودی ۹۰ درجه خارجی
زانویی ۹۰ درجه جزء پرکاربردترین متعلقاتی که در سیستم کابل کشی نردبان مورد استفاده قرار می گیرد. هرگاه که لازم باشد تا مسیر افقی به عمودی و یا بلعکس تبدیل شود، از زانویی عمودی ۹۰ درجه خارجی استفاده می نمایند.
زانوی ۹۰ درجه عمودی داخلی
از این نوع زانویی جهت تبدیل مسیرهای افقی به عمودی و بالعکس استفاده می کنند؛ اما برخلاف زانویی خارجی عمدتاً بر روی سطوح داخلی جهت تشکیل قوس های داخلی کاربرد دارند.
زانویی های عمودی تنظیم شونده
در شرایطی که امکان استفاده از متعلقات استاندارد وجود ندارد، از زانویی های تنظیم شونده می توان برای پر کردن زاویه بین دو نردبان کابل استفاده کرد.
سه راهی و چهار راهی
از سه راهی و چهار راهی نردبان کابل جهت تغییر مسیر اصلی کابل ها استفاده کرده که با کمک این ابزارها می توان کابل ها را در چند مسیر به یکدیگر اتصال داده یا از هم جدا کرد.
تبدیل
از تبدیل ها زمانی استفاده کرده که باید بین نردبان های کابل و سطح مقطع های متفاوت ارتباط برقرار نمایند. در شرایطی که حجم کابل ها بیشتر از ظرفیت نردبان باشد، لازم است تا از نردبان های بزرگ تر در ادامه مسیر استفاده شود که اتصال آن ها با کمک تبدیل ها صورت می گیرد.
نگهدارنده نردبان
نگهدارنده نردبان کابل از مهمترین اتصالاتی که می ‌تواند لودر کابل را در موقعیت های مختلف ثابت نگه دارد. این نگهدارنده با توجه به ضخامت ورق کابل و وزن نردبان ها تولید می گردد تا بتواند به صورت ایمین نردبان ها را بر روی دیوار یا سقف ثابت کند.
بست کمربندی نردبان
بست کمربندی نردبان در دو نوع نصب دائم و نصب قابل جابجایی تولید می ‌شود که با توجه به شرایط و محیط می توان از هر کدام این بست ها را انتخاب کرد.

آیتم های مهم در هنگام خرید نردبان کابل

نردبان کابل جزء ابزارهای پر استفاده که در تمامی ساختمان های صنعتی و کارخانجات جهت کابل کشی مورد استفاده قرار می گیرد.
از آنجایی که نردبان کابل دارای منافذ زیادی است، هوا به خوبی در بین کابل ها رد و بدل شده در نتیجه امکان ایجاد جرقه و آتش سوزی به حداقل می رسد.
در صورتی که در هنگام خرید نردبان کابل به آیتم های مهمی که در مورد این نردبان ها وجود دارد، آگاه باشید می توانید با خیال راحت تر اقدام به خرید کنید.
مهمترین آیتم ها در هنگام خرید نردبان کابل عبارتند از:
توجه به عرض نردبان بر حسب سانتی متر یا میلی متر متناسب با حجم کابل ها
توجه به ارتفاع نردبان بر حسب سانتی متر یا میلی متر متناسب با ضخامت کابل ها
طول نردبان کابل بر حسب متر و متناسب با فضای مورد نظر جهت کابل کشی
ضخامت ورق های به کار برده شده در روند تولید نردبان کابل
ضخامت ورق درب نردبان کابل
فاصله بین پله های نردبان کابل با توجه به ضخامت کابل ها
جنس نردبان به صورت گالوانیزه سرد یا گرم
فروش نردبان کابل

بهترین مرکز فروش نردبان کابل با قیمت مناسب

عوامل زیادی هست که می تواند بر قیمت نردبان کابل تاثیر بگذارد که با شناخت این عوامل در هنگام خرید و مراجعه به مراکز فروش می توانید تصمیمات بهتری را بگیرید.
عواملی مانند نحوه تولید نردبان، جنس نردبان ابعاد و اندازه آن و همچنین نوع پوشش گالوانیزه در نردبان های فولادی تاثیر مستقیم بر قیمت نردبان کابل دارند.
این مجموعه به عنوان بهترین مرکز فروش نردبان کابل، سعی کرده تا با حذف کامل واسطه ها قیمت مناسبی را برای محصولات خود در نظر بگیرد.
در صورت مراجعه به این مرکز فروش نردبان کابل می توانید از راهنمایی های کارشناسان حاضر در آن استفاده کرده و مطابق شرایط و نیازهای خود بهترین خرید را انجام دهید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١