به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

اتصالات و متعلقات سینی کابل

اتصالات و متعلقات سینی کابل

اتصالات و متعلقات سینی کابل
اتصالات و متعلقات سینی کابل موجب می شوند تا در طول مسیر چرخش زاویه و مهارت به راحتی صورت بگیرد. این لوازم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به سینی کابل متصل می شوند که باید از جنس سینی کابل و متناسب با ضخامت آن انتخاب گردند.

سینی های کابل جزء ابزارهای ضروری در کارخانجات صنعتی، سوله ها و مراکز تجاری و اداری بزرگ است که برای کابل کشی در حجم های عمده مورد استفاده قرار می گیرند.
برای اینکه بتوان از سینی های کابل در همه فضاها به راحتی استفاده کرد، نیاز است که برخی از لوازم جانبی مورد استفاده قرار بگیرد که به این لوازم اتصالات و متعلقات سینی کابل می گویند.
هرچقدر که استفاده از متعلقات سینی بیشتر باشد در نتیجه یک سازه ای کاملا ایمن به وجود می ‌آید که در هر شرایطی از اتصالات مورد نیاز آن استفاده شده و در اثر ضربه و فشار هیچ آسیبی به کل سازه وارد نمی گردد.

سینی کابل چیست؟

همانطور که می دانید در کارخانجات و ساختمان های صنعتی بزرگ نیاز است که دستگاه های زیادی کار کنند، اغلب این دستگاه‌ ها برای روشن شدن نیاز به دریافت انرژی الکتریکی دارند. به جهت انتقال انرژی الکتریکی و قرار دادن آن در تمامی فضا از سینی های کابل استفاده می کنند تا در یک محیط امن این جابجایی کابل ها صورت بگیرد.
در واقع استفاده کردن از سینی کابل از صرف هزینه اضافه و اتلاف وقت برای سیم کشی یا ایجاد تغییرات در سیم کشی ساختمان های بزرگ مفید است.
در اغلب مواقع جنس سینی کابل را از فولاد ضد زنگ انتخاب می ‌کنند، تا بتوان از آنها در همه محیط های صنعتی استفاده کرد. زیرا برخی از کارخانجات دارای بخارات شیمیایی اسیدی یا قلیایی بوده که استفاده کردن از متریال های دیگر موجب زنگ زدگی و شکستگی آنها می شود.
استفاده کردن از سینی کابل به عنوان یک جایگزین مناسب برای سیم کشی های روکار است که در این نوع سیم کشی ها خطرات زیادی مانند جرقه وجود داشت. اما با سینی های کابل امکان عبور منظم و یکپارچه و بدون ایجاد نمای زشت فراهم می گردد. به خصوص زمانی که بخشی از سیم کشی نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا می کند، به صورت کاربردی و راحت می توان به همه کابل ها دسترسی پیدا کرد و در بین تنوع کابل ها قطعه آسیب دیده را تعویض نمود.

معرفی اتصالات و متعلقات سینی کابل

سیم کشی کابل در فضاهای بزرگ مانند کارخانه ها، مراکز تجاری، ساختمان ‌های اداری در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی های جدید با سرعت بالایی انجام می ‌شود. در واقع توزیع و هدایت برق قدرت و سیستم های کنترل و ارتباطات در کلیه کارخانجات با کمک سینی کابل با سرعت بالایی صورت می گیرد.
برای اینکه بتوان از سینی های کابل در کلیه فضاها استفاده کرد، کارخانجات تولید کننده انواع اتصالات و متعلقات سینی کابل را طراحی کرده ‌اند که به شکل بهتری می توان این سازه را به کار برد.
در این بخش به معرفی اتصالات و متعلقات مربوط به سینی کابل که اهمیت بیشتری در سیستم های نصب سینی های کابل دارند می پردازیم:

پیچ و مهره سینی کابل

ساختار اولیه تولید و ساخت پیچ و مهره سینی کابل به شکل رزوه و با استفاده از مفتول های گالوانیزه صورت می گیرد، در روند طراحی و ساخت آنها از آلیاژهای مرغوب و باکیفیت استفاده می شود که موجب افزایش استحکام در محل اتصال قطعات مختلف می گردد. پیچ و مهره ها را در چند سایزبندی مختلف مناسب با اندازه سینی های کابل تولید می کنند تا برای هر سازه بتوان از پیچ و مهره ایمن و مناسب استفاده کرد.

سه راهی سینی کابل

سه راهی سینی کابل را با توجه به جنس سینی کابل از ورق های گالوانیزه سرد و گرم یا استیل و متریال های دیگر تولید می ‌کنند. این سه راهی ها در زوایای ۹۰ درجه به صورت دیواری و کفی تولید می گردد. سه راهی سینی کابل را باید متناسب با عرض و ارتفاع خود سینی انتخاب کرد.

ساپورت سینی کابل

ساپورت سینی کابل را از ورق های گالوانیزه فابریک یا گرم تولید می کنند و به دلیل مقاومت در برابر زنگ زدگی و رطوبت قابلیت استفاده در محیط های مرطوب را دارد. به همین جهت از این نوع ساپورت ها بیشتر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به کار می برند.
در هنگام انتخاب ساپورت باید به عرض سینی کابل، فاصله بین پله های سینی و به طور کل ابعاد و اندازه سینی های کابل توجه شود. ساپورت های سینی کابل به دو شکل دیواری و سقفی تولید می شوند که برای هر فضایی بتوان از نوع مناسب استفاده کرد.

بست سینی کابل

بست سینی کابل را از ورق های فولادی تولید می کنند، معمولاً بست سینی کابل را در هنگام استفاده از آویزهای سقفی به کار می برند و باید با توجه به ضخامت سینی های کابل و به طور کل ابعاد و اندازه های مختلف آن ضخامت بست ها را انتخاب کرد.

درپوش زانویی سینی کابل

درپوش زانویی سینی کابل از نوع ورق فولادی گالوانیزه تولید می ‌شود که در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد برای سوراخ کاری درپوش از دستگاه سی ان سی و به جهت خمکاری از دستگاه های نیمه اتوماتیک خم استفاده می کنند تا کیفیت این قطعات بالا باشد.
درپوش زانویی را باید دقیقا متناسب با عرض سینی های کابل انتخاب کرد، تا با قرار گرفتن در محل مورد نظر بتواند به خوبی از کابل ها محافظت کند. برای اتصال هر چه بهتر این درپوش ها نیاز است که از پیچ و مهره کله قارچی استفاده شود.

پیچ کله قارچی

انتخاب پیچ کله قارچی برای ارتباط سینی کابل به متعلقات مختلف بهترین انتخاب است؛ زیرا شرایط نصب این پیچ ها به دلیل وجود سایز بندی های مختلف بسیار ساده می باشد. بر اساس وزن کلی سینی کابل می توان پیچ های کله قارچی در سایزهای مناسب را انتخاب کرد و برای نصب تمامی ساپورت های دیواری آویز سقفی و قطعات مختلف دیگر کاربرد دارد.

رابط قابل تنظیم سینی کابل

رابط قابل تنظیم جهت اتصال دو سینی با قابلیت تنظیم در زاویه های مختلف کاربرد دارد، این رابط ها به دو صورت رابط بغل بند قابل تنظیم سینی و رابط قابل تنظیم سینی کامل تولید می گردد. برای اتصال این رابط به سینی های کابل از انواع پیچ و مهره در سایزهای مناسب با ضخامت این لوازم استفاده می شود.

زانو عمودی سینی کابل

زانو عمودی جهت اتصال دو سینی کابل در زاویه های ۹۰ درجه و ۴۵ درجه کاربرد دارد، تمامی مراحل پانچ و خم کاری ورق های گالوانیزه برای تولید زانویی سینی کابل توسط دستگاه های سی ان سی و دستگاه خم کاری نیمه اتوماتیک انجام می شود.
به همین دلیل کیفیت این قطعات بالا بوده و برای انتخاب زانویی مناسب توجه کردن به ارتفاع و عرض زانویی و ضخامت ورق مورد استفاده اهمیت می ‌یابد. البته وجود سوراخ های مناسب بر سطح زانویی برای خنک ماندن محیط زانویی برای کابل ها لازم است.

زانویی افقی سینی کابل

زانویی افقی هم برای اتصال دو سینی کابل در زاویه های ۴۵ و ۹۰ درجه استفاده می شود، در محیط هایی کاربرد دارد که قرار است کابل ها بر روی یک سطح تغییر مسیر بدهند.

رابط سینی برق

رابط سینی برق برای اتصال بین دو سینی برق استفاده می شود، رابط ها در سایزها و ضخامت های مختلف تولید شده و در هنگام انتخاب آنها باید کاملا متناسب با ویژگی سینی های برق انتخاب گردند.

تبدیل ردیوسر

گاهی اوقات نیاز است که سایز سینی های کابل در ادامه مسیر کاهش یا افزایش پیدا کند، در چنین شرایطی باید از تبدیل استفاده نمود. در جاهایی که نیاز است از تبدیل کاهنده و در جاهایی از تبدیل افزاینده به کار می رود. همچنین این تبدیل ها از لحاظ افزایش به سمت راست یا چپ یا وسط تولید می شوند که برای هر محیط و فضا می توانید از قطعات مناسب استفاده کنید.

ته بند سینی کابل

نیاز است که ابتدا و انتهای سینی های کابل بسته شوند، تا کابل ها در محیط ایمن تر قرار بگیرد. به همین دلیل از ته بند سینی کابل به صورت تسمه های مستطیل شکل استفاده می کنند، تا قسمت بیرونی بدنه به طور کامل پوشش داده شود.

دیوایدر سینی کابل چیست؟

تمامی متعلقاتی که تا اینجا مورد بررسی قرار گرفت برای اتصال سینی های کابل به یکدیگر یا تغییر مسیر آنها در محیط است. اما یکی دیگر از متعلقات سینی کابل جدا کننده های سینی کابل است که به آنها دیوایدر سینی کابل می گویند.
دیوایدر سینی کابل که برای جدا کردن یک ردیف یا چند ردیف از کابل ها در سینی مورد استفاده قرار می گیرد، لزوما از جنس ورق سینی کابل و با همان ضخامت ساخته می شود.
نحوه اتصال دیوایدر به سینی کابل به دو صورت جوشکاری یا پیچ و مهره است و این جدا کننده هم از نوع پانچ دار انتخاب شود، تا انتقال هوا در تمامی قسمت های سینی کابل به خوبی صورت بگیرد.
ارتفاع دیوار سینی کابل کاملاً مناسب با ارتفاع سینی های کابل انتخاب می شود و این وسیله ضروری را می توانید در شاخه های دو تا سه متری مناسب با محیط و نوع سیستم کابل کشی انتخاب کنید.
گاهی اوقات برای کاهش هزینه های نهایی دیوایدرهایی را با ورقه های نازک تر از خود سینی کابل سفارش می ‌دهند که تأثیر زیادی در وزن نهایی پروژه و کاهش قیمت قطعات آن دارد.
در هنگام انتخاب دیوایدر سینی کابل لازم است که برخی از فاکتورها را مد نظر قرار بدهید مانند:
عرض بر حسب سانتی متر یا میلی متر
طول بر حسب متر
ارتفاع بر حسب سانتی متر یا میلی متر
توجه به ضخامت
توجه به داشتن و نداشتن پانچ
نحوه اتصال دیوایدر به سینی به وسیله جوش یا پیچ و مهره
انتخاب آلیاژی هماهنگ با سینی کابل

بررسی جنس اتصالات سینی کابل

برای بررسی جنس اتصالات سینی کابل لازم است که جنس سینی های کابل مورد بررسی قرار بگیرد. زیرا باید تمامی اتصالات و متعلقات سینی کابل به طور کاملاً هماهنگ با سینی ها تولید گردد.
در هر محیطی که سینی کابل قرار می گیرد متعلقات آن هم در همان محیط قرار می گیرند، پس نیاز است که بین جنس این لوازم هماهنگی کامل وجود داشته باشد، تا در صورت نیاز به استفاده در محیط های مرطوب هیچ نگرانی از زنگ زدگی قطعات مختلف به وجود نیاید.
اتصالات سینی کابل را در چند جنس پرطرفدارتر تولید می کنند مانند:
فایبرگلاس
فایبرگلاس جزء پلیمرهای مقاومی است که انعطاف پذیر نبوده و قابلیت شکستگی ندارد. اما فایبرگلاس ممکن است که با کاهش دما کمی تغییر شکل بدهد. پس در هنگام انتخاب این جنس به محیط نصب به آن توجه بیشتری نماید.
آلومینیوم
آلومینیوم جزء متریال های با استحکام بالا است که در دمای منفی ۱۲۱ درجه فارنهایت با خیال راحت می توانید از این متریال استفاده کنید. در واقع سینی های کابل آلومینیومی و متعلقات آن در قطب جنوب هم کاربرد دارند.
فولاد ضد زنگ
فولاد ضد زنگ که جزء پراستفاده ترین نوع سینی های کابل و لوازم جانبی آن محسوب می ‌شود به دلیل وجود مواد گالوانیزه بر سطح این متریال ها هیچگونه تغییری در سطح آنها به وجود نمی آید. از لحاظ انعطاف پذیری و شکنندگی تا ۴۰۰ درجه فارنهایت می توان از آنها استفاده کرد، نکته مهمتر اینکه این متریال هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

قیمت لوازم جانبی سینی کابل

در حال حاضر انواع مختلفی از لوازم و متعلقات سینی کابل طراحی و تولید شده تا از سینی های کابل در سخت ترین فضاها به آسانی استفاده شود. زیرا کابل کشی با کمک سیم های کابل یک محیط امن به وجود می ‌آورد و البته سرعت کار را نیز افزایش می‌ دهد.
معمولاً قیمت این لوازم جانبی برای خریداران اهمیت زیادی پیدا می کند و ترجیح می دهند تا مناسب ترین قیمت ممکن در بازار را برای کاهش هزینه های نهایی هر پروژه به دست آورند.
معمولاً قیمت لوازم جانبی پر استفاده برای سینی کابل به برخی از عوامل ارتباط پیدا می کنند مانند:
جنس متریال به کار برده شده برای تولید لوازم
نحوه تولید لوازم به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه های اتومات و سی ان سی
ابعاد و اندازه لوازم
برند تولید کننده در بازار
نحوه عرضه و فروش

سفارش خرید متعلقات جانبی سینی کابل

سفارش خرید متعلقات جانبی سینی کابل از این مجموعه معتبر موجب می شود تا خیال خریدار از ایمنی این لوازم راحت باشد. زیرا داشتن کیفیت بالا برای کوچکترین لوازم جانبی و حفظ ایمنی محیط اهمیت دارد.
در این مجموعه کارشناسان متبحر حضور دارند که قبل از ارائه محصولات به بازار، آنها را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و پس از عبور کردن از فیلتر سخت بازرسی این محصولات را به بازار عرضه می کنند.
حذف واسطه از معاملات در تهیه عمده متعلقات سینی کابل و همچنین ارائه آنها به دست مصرف کننده نهایی موجب شده تا به قیمت درب کارخانجات تولید کننده دست پیدا کنید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١