به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

سیم افشان چیست؟

سیم افشان چیست؟

سیم افشان چیست؟

سیم افشان جزو پرکاربردترین سیم ها در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود. انواع سیم افشان استاندارد با کیفیت تضمینی در این مرکز به فروش می رسد، ولی قبل از آن بهتر است بدانید که سیم افشان چیست؟

انتخاب بهترین سیم افشان

سیم ها انواع و اقسام مختلفی دارند که گاهی اوقات این تنوع باعث شده تا افراد در هنگام تصمیم گیری برای خرید دچار سردرگمی شوند.
به طور مسلم انتخاب بهترین گزینه، نیازمند داشتن اطلاعات کافی و موثق درباره‌ هر یک از انواع سیم می باشد؛ البته که راه حل ساده تر مشورت با افراد خبره در این حوزه است.
در این مقاله سعی داریم به طور خلاصه و مفید با سیم افشان و همچنین کاربردهای آن آشنا شویم که این به انتخاب صحیح تر ما کمک خواهد کرد.
کارخانه تولید سیم و کابل

برترین کارخانه تولید سیم و کابل در کشور

در حال حاضر در داخل کشور ما انواع مختلف سیم و کابل تولید می گردد و تقریباً در این حوزه هیچ نیازی به واردات نمی باشد؛ بلکه عمده محصولات با کیفیت بالا را نیز به کشورهای دیگر صادر می کنند.
پس از سپری کردن مدت زمان کوتاهی و ورود دستگاه ها و تکنولوژی های بسیار پیشرفته و به روز، کارخانجات متعددی در اقصی نقاط کشور راه اندازی شده اند که امکان تولید انواع سیم و کابل افشان، کابل کواکسیال، کابل شیلد دار و همچنین کابل های نیمه افشان و بسیاری از موارد دیگر را تولید می نمایند.
در حال حاضر محصولات برترین کارخانه تولید سیم و کابل در کشور به حدی کیفیت بالایی دارد که تمامی صنعتگران و معماران داخلی ترجیح به استفاده محصولات تولید داخل کشور را می دهند.
پارامترهای بسیار زیادی هست که در بین کارخانجات، می توان برترین کارخانه تولید کننده سیم و کابل را مشخص کرد.
در اینجا سعی شده، به برخی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در هنگام انتخاب بهترین کارخانجات تولید کننده اشاره کنیم:
مجهز بودن خطوط تولید کارخانه به دستگاه های کاملاً پیشرفته به روز و استاندارد
استفاده از دانش افراد متخصص و حرفه ای و همچنین تجربه آنها در تولید انواع سیم و کابل
رعایت تمامی نکات استاندارد در زمینه تولید سیم ها، عایق ها و همچنین بخش هادی این محصول
داشتن تجربه طولانی و مفید در زمینه تولید انواع سیم و کابل
پایش و پشتیبانی مستمر بازار و مطالعات در حوزه های مختلف، برای شناخت بهتر محصولات مورد نیاز
کنترل کیفیت واحد تولید سیم‌ها و جلوگیری از هرگونه خطا و مشکل در ابتدا
استفاده از سیستم های انعطاف پذیر و کاملاً دقیق برای ارائه بهتر خدمات و محصولات تولید شده در کارخانجات به دلیل تنوع بالای این محصول و درخواست زیاد مشتری

با بررسی کارخانجات داخل کشور به راحتی نمی‌ توان به یک برند مشخص نگاه ویژه ‌ای داشت؛ زیرا اغلب کارخانجات سعی می ‌کنند تا با وجود بازار رقابتی موارد ذکر شده را به طور کامل رعایت نمایند
از مهمترین ویژگی‌های کارخانجات برتر، قرار دادن رضایت مشتری در اولویت کار است؛ زیرا راضی بودن مشتری از محصول، سبب تبلیغ بیشتر و پیشرفت در کار می گردد.
از مهم ترین کارهایی که یک کارخانه معتبر می ‌تواند انجام دهد، اعطای نمایندگی در شهرها و استان ‌های مختلف کشور برای فروش بیشتر و امکان دسترسی راحت تر مشتریان این محصولات می باشد.
ممکن است که در برخی از کارخانجات برای کاهش هزینه ها از مس هایی با درصد خلوص پایین تر و گاها از درصد مس کمتر برای تولید این سیم ها استفاده کنند که منجر به ارائه سیم های با کیفیت پایین و نامرغوب می گردد.
در کارخانه های برند و مطرح به هیچ عنوان چنین اتفاقاتی نمی ‌افتد و مصرف کننده با خیال راحت از کیفیت بالای این محصول می تواند هر نوع سیمی را تهیه نماید.

در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین مراکز فروش انواع سیم و کابل که بهترین محصولات تولید شده در داخل را ارائه می دهند آشنا شوید.

سیم های افشان چه ویژگی هایی دارند؟

اگر به دنبال یک تعریف ساده برای سیم های افشان باشیم، می توانیم بگوییم که این سیم ها از تعداد بسیار زیادی رشته های نازک مسی انعطاف پذیر تشکیل شده اند.
سیم های افشان هم مثل سایر سیم ها از یک هادی و یک روکش (عایق) ساخته می شوند که شکل هادی به کار رفته در آن ها، این نوع سیم را از بقیه متمایز می سازد.
در این نوع سیم، به دلیل پیچش تارها طول کل سیم زیاد است، پس مقاومت الکتریکی آن ها در واحد طول نیز بیشتر خواهد بود.
سیم های افشان هم هادی مسی دارند، هم هادی آلومینیومی؛ در حالی که عایق آن ها عمدتاً از جنس ‌‌پی وی سی می باشد.
عده ای بر این باورند که سیم های افشان با هادی مسی، عملکرد بهتری نسبت به سیم های افشان با هادی آلومینیومی دارند.
به این علت که هادی از جنس آلومینیوم سریع تر با اکسیژن هوا واکنش داده و دچار زنگ زدگی می شود که همین موضوع باعث افت زیادی در طول عمر مفید سیم خواهد شد.
برای شناسایی انواع سیم افشان از روی شکل ظاهریشان، می توان نکات زیر را مورد توجه قرار داد:
1. سیم افشان دارای یک مجموعه رشته ‌های متعدد در کنار هم است.
2. اگر روی سیم کلمات قصار مثل AF و MH نوشته شده باشد، به معنی افشان بودن آن سیم خواهد بود.

کاربردهای سیم افشان

سیم های برق وظیفه انتقال جریان الکتریسته را بر عهده دارند و به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در این مطلب سیم های افشان را مورد بحث قرار داده ایم.
جالب است بدانید که این سیم ها به دلیل این که از تعداد زیادی سیم نازک مسی به هم تابیده شده، تشکیل شده اند؛ کاملاً نرم بوده و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند.
از این رو در سیم کشی ساختمان ها جهت برق رسانی به سیستم های روشنایی و پریزها، از سیم های افشان استفاده می شود.
همچنین این سیم ها به طور عمده برای نصب وسایل برقی مانند تلویزیون، وسایل صوتی و علاوه بر این حفاظت سیستم های روشنایی در محیط های خشک، درون لوله ها، زیر و روی گچ گزینه مناسبی به شمار می روند.
این نوع سیم پرکاربرد، با نشان اختصاری NYAF در بازار معروف است و در رشته ها و قطرهای مختلف نیز موجود می باشد.

منظور از نمره یا سطح مقطع سیم و انواع آن

معمولا سیم ها را در چندین دسته بندی قرار می‌ دهند که بر اساس نوع هادی به کار برده شده در روند تولید، اندازه سطح مقطع و یا نمره سیم و بسیاری از موارد دیگر می‌ توان آنها را گروه بندی کرد.
نمره یا شماره های سیم بر اساس سطح مقطع سیم یا همان قطر آن مشخص می گردد، هر چقدر که سطح مقطع سیم یک عدد بزرگتر باشد، در نتیجه قدرت بیشتری دارد.
از سیم هایی با سطح مقطع بالا، می توان ولتاژ و آمپر بالاتری را عبور داد که در انتخاب سطح مقطع سیم باید با توجه به نوع نیاز و شرایط استفاده دقت بیشتری کرد.
چرا که در صورت انتخاب های نادرست و انتخاب سیم های ضعیف، امکان آتش سوزی در شبکه برق به وجود می آید.
در کارخانجات تولیدی معمولاً سیم های افشان را در سایزهای متنوع تولید می‌ کنند، تا برای هر نوع استفاده ای به آسانی بتوان از این سیم ها تهیه کرد.
در اینجا به بررسی برخی از پرکاربردترین دسته بندی های سیم از لحاظ نمره و سطح مقطع آن می پردازیم:

سیم شماره ۱

اندازه سطح مقطع این سیم ها حداقل یک میلی متر است، یعنی قطر تمام رشته های مسی نازکی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند یک میلی متر می باشد.
سیم شماره یک و نیم
سطح مقطع این سیم ها حدود یک میلی متر است و از آنها بیشتر برای لامپ های آویز و روشنایی ها استفاده می کنند.

سیم شماره دو و نیم

رشته های سیم که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، حدود دو و نیم میلی متر ضخامت دارند و از آنها بیشتر برای پریزهای برق در بخش ‌های داخلی ساختمان ها استفاده می شود.

سیم شماره ۴

این سیم ها با در کنار هم قرار گرفتن سیم های بسیار باریک مورد استفاده برای کنتور برق تا جعبه فیوز است.

سیم شماره ۶

یعنی تمام سیم هایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته و به دور هم پیچیده شده اند، حدود ۶ میلی متر قطر دارند. از این سیم ها بیشتر برای برق کولرهای گازی و همچنین وسایل قوی استفاده می کنند.

سیم شماره ۸

از این سیم به دلیل داشتن ضخامت بالا بیشتر در آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی برای سیم کشی بخش های مختلف استفاده می شود.
سیم هایی با سطح مقطع 10 و بالاتر در گروه سیم های بسیار قوی قرار دارند؛ از آنجا که این سیم ها ولتاژهای خیلی بالا را تحمل می کنند، به راحتی می ‌توان آنها را برای برق کشی در مراکزی که برق سه فاز نیاز هست، به کار برد.
سیم افشان

راه‌ های تشخیص سیم افشان استاندارد

یکی از مهم‌ ترین مسائلی که در رابطه با انتخاب سیم های افشان در صنعت سیم و کابل وجود دارد، این است که محصول اصلی خریداری شود.
اگر مصرف کننده سیم افشان استاندارد را به خوبی نشناسد، ممکن است سیم ‌های تقلبی و غیر استاندارد خریداری کند.
متاسفانه سیم‌ های افشان تقلبی هم در بازار وجود دارند که استفاده از آن ها می تواند خطرات بسیاری به همراه داشته و آسیب ‌های جبران ناپذیری به بار آورد.
در بهترین حالت، سیم طول عمر کافی نخواهد داشت و بعد از کوتاه مدت باید تعویض شود. باید گفت که معیار اصلی برای شناخت سیم‌ های افشان استاندارد، مقاومت هادی است.
جنس هادی سیم های استاندارد معمولاً از فلز مس و آلومینیوم می باشد. سیم‌ های افشان غیر استاندارد، خلوص مس کمتری نسبت به سیم های استاندارد دارند.
به طور کلی برای تشخیص استاندارد و غیر استاندارد بودن سیم های افشان می بایست به نکات زیر توجه کنید:
دقت داشته باشید روی بدنه سیم حتماً ISIRI حک شده باشد.
به ضخامت روکش سیم توجه نمایید و برای این کار با کمک یک سیم لخت کن، بخشی از روکش را از سیم جدا کنید. سپس با استفاده از میکرومتر قطر عایق سیم افشان را اندازه بگیرید. اگر ضخامت بیشتر از استاندارد باشد سیم شکسته می ‌شود و جریان را عبور نخواهد داد.
تعداد رشته‌ های به کار رفته در سیم مسی را بررسی نمایید.
به جنس هادی به کار رفته در سیم توجه کافی داشته باشید.
برای این کار انتهای سیم را لخت کنید، اگر زرد و درخشنده بود یعنی سیم استاندارد است؛ در غیر این صورت اگر سیاهی داشت و از درخشندگی کافی برخوردار نبود، استاندارد نیست.

مهمترین پارامترهای موثر بر قیمت سیم های افشان

در حال حاضر در ایران شرکت ها و کارخانجات بسیار زیادی در حوزه تولید انواع سیم های افشان فعالیت می کنند، دسترسی به تنوع بالای این محصولات امکان پذیر است.
مهمترین مسئله ای که در هنگام تهیه سیم های افشان مورد توجه خریداران قرار می گیرد، قیمت این محصولات که در تعیین هزینه‌ های نهایی موثر می باشد.
پارامترهای بسیار زیادی بر قیمت سیم های افشان تاثیر می گذارند، برخی از این پارامترها ارتباط مستقیم به نوع مواد اولیه، شیوه ساخت سیم ها در کارخانه و مواردی از این قبیل دارد.
اما برخی از عوامل دیگر که به بخش های اقتصادی مرتبط هست از پروسه تولید، تا رسیدن به دست مصرف کننده این محصول تاثیرگذار می باشد.
در اینجا سعی داریم تا به برخی از مهمترین پارامترهای موثر بر قیمت سیم های افشان اشاره کنیم:

مواد اولیه تولید:

برای تولید انواع سیم های افشان مواد اولیه و فلزات رایجی وجود دارند که استفاده از هر کدام آنها می تواند تاثیری در قیمت نهایی سیم بگذارد. این تاثیر را می ‌توان به دلیل نوسانات قیمتی فلز آلومینیوم و مس دانست. در صورت انتخاب فلز مس به عنوان هادی، قیمت نهایی محصول در بازار بیشتر می شود.

روکش سیم ها:

معمولا از برخی مواد پلیمری به عنوان یک لایه محافظتی عایق برای سیم ها قرار می دهند که نوسانات قیمت این مواد اولیه می ‌تواند بر قیمت نهایی سیم ها تاثیر بگذارد. به طور عمده از مواد پی وی سی برای عایق بندی سیم های افشان استفاده می نمایند.

قطر و سایز سیم:

سیم ها در چندین قطر و سایز تولید شده که هر چه سطح مقطع سیم ها افزایش پیدا کند در نتیجه از فلز هادی بیشتر استفاده کرده و افزایش قیمت به وجود می آید.

متراژ سیم:

معمولاً سیم های افشان را به صورت حلقه ای خریداری می کنند که متراژ هر حلقه از سیم می ‌تواند بر قیمت نهایی آن موثر باشد.

برند تولید کننده:

برخی از برندها و کارخانجات تولید کننده به دلیل داشتن کیفیت بالا و همچنین معروف بودن برند از قیمت های بالاتری برخوردار هستند.

به غیر از مواردی که در اینجا ذکر شد عوامل دیگری مانند هزینه های نیروی انسانی، هزینه حمل و نقل، همچنین هزینه انرژی مصرف شده در زمان تولید این سیم ها بر قیمت ها تاثیر می گذارند.
سیم افشان

بهترین سیم افشان را از کجا بخریم؟

می‌دانیم که برند و مارک های معتبر بر روی ذهن مصرف کنندگان تاثیر گذاشته و مشتری با خیال راحت این برندها را تهیه می ‌کند.
مهمترین عواملی که نشان دهنده کیفیت بالای سیم افشان است، خلوص مس به کار رفته شده در روند تولید و همچنین عایق این سیم ها می باشد.
با شناخت دقیق و کامل سیم افشان و پیدا کردن برندهای معتبر، حال این سوال، ممکن است برای مصرف کننده به وجود بیاید؛ بهترین سیم افشان را از کجا بخریم؟
شناخت بهترین سیم و ویژگی های آن کمک زیادی در هنگام انتخاب این محصول می ‌کند و مصرف کننده با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید می نماید.
در اینجا به معرفی برخی از مراکز معتبر که به شکل مستقیم این محصولات را ارائه می دهند می پردازیم، تا هر مصرف کننده با توجه به شرایط و نیاز خود بتواند بهترین سیم افشان را خریداری کند:
در صورت نیاز به حجم عمده از سیم افشان مراجعه به بهترین کارخانجات تولید کننده به شکل مستقیم، یکی از بهترین راه ها برای خرید محصول با کیفیت و قیمت مناسب است.
در صورت دسترسی به نمایندگی های پخش سیم و کابل، با مراجعه به این مراکز امکان خرید مستقیم و بدون واسطه نیز به وجود می آید.
استفاده از سایت های آنلاین معتبر که به شکل مستقیم با کارخانجات همکاری داشته نیز به عنوان یک راهکار مناسب برای همه افراد و به خصوص کسانی که دسترسی به نمایندگی و کارخانجات را ندارند می باشد.

مراکز فروش سیم افشان در تهران

حال که با انواع سیم های افشان، ویژگی ها و کاربرد آن ها آشنا شدید، وقت آن رسیده است که راهنمایی های لازم قبل از خرید این سیم ها را در اختیارتان قرار دهیم.
نکات مهمی که باید برای خرید سیم های افشان استاندارد، مورد توجه و تاکید قرار داد عبارتند از:
1. ولتاژ اسمی سیم
2. میزان ضخامت (ضخامت این سیم ها باید در بازه‌ 0.7 میلی متر تا 2.8 میلی متر باشد)
3. نوشته های روی سیم (هر گونه نوشته ای بر روی این سیم ها بایستی حتماً بر طبق استانداردهای آن به فواصل کمتر از 275 میلی متر برسد، همچنین این نوشته ها نباید به راحتی از روی سطح سیم پاک یا محو گردند)
4. میزان مقاومت هادی (حداکثر مقدار مقاومت هادی این سیم برابر با 13.3 اهم بر کیلومتر ۰بوده و اگر بیش از این میزان باشد، نشان دهنده‌ بروز خطا در شرکت سازنده است)
5. قطر مفتول هادی (قطر سیم فتول درون سیم های افشان متناسب با اندازه‌ قطر سیم تفاوت دارد)
6. مقاومت روکش سیم (میزان مقاومت عایق یا روکش سیم متناسب با دما می تواند فرق کند که برای دمای حدود 70 درجه سانتی گراد، حداقل مقدار مناسب 0.01 مگا اهم در نظر گرفته شده است)
اگر می خواهید با خیال راحت خرید سیم و کابل خود را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم از طریق این مرکز فروش سیم افشان اقدام نمایید.
شرکت سریر صنعت سام شرایط خرید غیر حضوری انواع سیم های افشان استاندارد را برای خریداران گرامی فراهم آورده است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام لیست قیمت انواع سیم ها، با ما تماس حاصل فرمایید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١