به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

اتصالات نردبان کابل | سریر صنعت

اتصالات نردبان کابل | سریر صنعت

اتصالات نردبان کابل

برای انجام کابل کشی در مراکز صنعتی و سوله های بزرگ از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند ضمن حفظ امنیت کابل ها، آن ها را به طور مرتب در یک مسیر قرار دهند. مرتب نگه داشتن کابل ها شرایط دسترسی به آنها را در هنگام نیاز آسان تر می ‌کند.
نردبان کابل جزء قوی ترین محصولاتی است که برای نگهداری و محافظت از کابل ها و سیم کشی ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد. معمولاً از نربان در مکان ‌هایی استفاده می‌ شود که سیم کشی ها به صورت عمودی انجام می پذیرد.
نردبان کابل را از متریال هایی ماند فولاد، استیل، آلومینیوم فایبرگلاس و همچنین گالوانیزه تولید می کنند تا در مسافت های طولانی بتوان از این نردبان ها استفاده کرد.
برای استفاده بهتر از نردبان کابل و ایجاد اتصالات مختلف لازم است که از ابزارهای دیگری استفاده شود که به این ابزارها اتصالات نردبان کابل می گویند.
در واقع می ‌توان گفت که اتصالات نردبان کابل تجهیزاتی بوده که کمک می‌ کند تا نردبان کابل به خوبی بتواند از کابل ها محافظت کرده و آنها را در یک مسیر به صورت صاف و مرتب منتقل کند. به کار بردن این تجهیزات در مسیرهای بزرگ کابل کشی سبب شده تا سازه های عظیم و بزرگ در امنیت کامل طراحی شوند.

اتصالات نردبان کابل چگونه تولید می شوند؟

اتصالات نردبان کابل معمولاً به جهت اتصال دو نردبان به یکدیگر یا اضافه کردن کابل ها در مسیر یا اینکه حرکت نردبان در زاویه ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به کاربردن اتصالات موجب شده تا کابل کشی ها با سرعت بهتری انجام شود.
در کارخانجات تولیدی اتصالات کابل را بر اساس نوع ماده اولیه برای تولید نردبان یا سینی کابل استفاده شده تولید می کنند، تا با قرار گرفتن در مسیر کابل کشی بتواند در برابر وزن کابل ها مقاومت نماید.
اما از لحاظ نحوه تولید اتصالات به دو روش تولید می گردند:

1. تولید اتصالات جوشی نردبان کابل

تمامی اتصالات که قرار است در خطوط کابل کشی مورد استفاده قرار بگیرند، به وسیله دستگاه جوش به نردبان کابل متصل می شوند. این اتصالات برای نصب زمان بیشتری نیاز دارند و به دلیل ایجاد جوش بر روی صفحات ورق های گالوانیزه، کیفیت آنها را از بین می برد. پس در مراکزی با رطوبت بالا نمی توان به آسانی از این مدل اتصالات استفاده کرد.

2. تولید اتصالات پیچ و مهره های نردبان کابل

در اتصالات پیچ و مهره نردبان کابل بر روی اتصالات در حین تولید با استفاده از دستگاه های سی ان سی سوراخ هایی ایجاد می کنند که بتوان با کمک پیچ و مهره اتصالات را به نردبان وصل نمود. این نوع اتصالات سرعت انجام کار را افزایش می دهند و در صورت موجود بودن پیچ و مهره های مورد نیاز امنیت بالایی را نیز در کل پروژه ایجاد می نماید و درصورت نیاز به تحویل در مسیرهای پروژه با کمترین هزینه این کار صورت می گیرد.

بررسی انواع اتصالات نردبان کابل

اتصالات نردبان کابل در تنوع بالا تولید شده، تا در هر شرایطی به آسانی بتوان از نردبان کابل استفاده نمود. مهم این است که تمامی اتصالات باید مطابق با نردبان ها تولید گردد، تا در حین استفاده هیچ گونه خسارتی به سیستم کابل کشی وارد نگردد.
معمولا برای انجام هرگونه سوراخ و پانچ از دستگاه سی ان سی استفاده می شود که باید از همین دستگاه بر روی اتصالات نیز استفاده کنند، تا محل پانچ ها کاملاً صاف و یکدست بوده و هیچ گونه آسیبی به کابل ها نرسد.
کارخانجات با در نظر گرفتن مشخصات ویژه نردبان ها از جمله عرض، ضخامت، ارتفاع و موارد مختلف دیگر اقدام به تولید اتصالات کابل می ‌کند تا در این پروژه بتواند ظرفیت بار وارده را تحمل نماید.
در اینجا به معرفی انواع اتصالات نردبان که بیشترین کاربرد را دارند می پردازیم:

زانویی نردبان کابل

زانویی نردبان کابل از مهمترین اجزای اتصالات نردبان است که در هنگام نصب نردبان به بخشی از سیم متصل می‌ شود. شکل زانویی نردبان کابل به صورت نبشی بوده، بنابراین برای نصب آسان تر از زانویی نردبان کابل استفاده می کنند. معمولاً زانویی نردبان کابل را در زاویه ۹۰ یا ۴۵ درجه می سازند که متناسب با محیط و فضا مورد استفاده قرار می گیرد.

سه راهی و چهار راهی نردبان کابل

از سه راهی و چهار راهی نردبان کابل برای تقسیم کابل ها مسیرهای مختلف استفاده می ‌شود هر زمان که قرار باشد کابلی به مجموعه اضافه یا رشته کابل از مجموعه خارج گردد، نیاز است که متناسب شرایط از طراحی را چهارراهی نردبان کابل استفاده کنند. به طور معمول چهار راهی را مطابق شکل نردبان ها طراحی کرده تا هوا بتواند ‌در آنها به خوبی نفوذ یابد.

رابط نردبان کابل

رابط نردبان کابل جزء ابزارها و اتصالاتی است که همراه همیشگی نردبان بوده، چرا که رابط به عنوان اتصال دهنده دو نردبان به یکدیگر کاربرد دارد، بدون حضور رابط مقاومت نردبان کمتر می گردد. در واقع استفاده از رابط نردبان کابل برای اتصال دو نردبان با یکدیگر استفاده می‌ شود، تا سیستم کابل کشی، استاندارد خود را حفظ کند.
رابط نردبان کابل به دو دسته تقسیم بندی شده که عبارتند از:
رابط بغل بند
رابط کف
گاهی برخی از نصابان به جای استفاده از رابط نردبان کابل نردبان را به یکدیگر جوش می دهند که به هیچ عنوان این روش استاندارد و اصولی نیست و امنیت کافی ندارد.
تبدیل دو سر نردبان کابل
از تبدیل دوسر نردبان زمانی استفاده شده که اندازه نربان کابل نسبت به فضا هماهنگ نباشد و نیاز باشد که عرض نردبان کمتر گردد. در چنین شرایطی لازم است از تبدیل برای اتصال دو نردبان غیر هم عرض استفاده کنند.

درپوش نردبان کابل

از درپوش زمانی استفاده می ‌شود که امکان آسیب به کابل های برق وجود در سینی و نردبان به وجود می ‌آید و در چنین شرایطی با استفاده از درپوش جلوی رسیدن صدمه و آسیب به کابل را می گیرند. تمامی اتصالات نردبان کابل درپوش های مخصوص دارند و در شرایط لزوم می توان از آنها استفاده نمود.

زانوهای عمودی نردبان کابل

زانوهای عمودی در دو مدل طراحی شده، زمانی که اختلاف سطح بین مسیر کابل کشی به وجود می آید، از زانوی کابل بالا رونده یا پایین رونده برای هدایت بهتر کابل ها استفاده می کنند.

ساپورت نردبان کابل

ساپورت ها، نگهدارنده نردبان کابل بوده که به نردبان پانچ می‌ شوند، این قطعات در ضخامت های استاندارد تولید شده و می ‌تواند نردبان را بر روی دیوار یا بر روی سقف نگه دارد. با توجه به اسم این تجهیزات مشخص است که وظیفه آنها چه بوده و چگونه در سیستم کابل کشی مورد استفاده قرار می ‌گیرند. اما در هنگام تهیه ساپورت توجه کردن به دو عامل مهم ارتفاع ساپورت و ضخامت آن موجب تناسب وزن ساپورت و ارتفاع سازه می گردد.
رایزر
رایزر در واقع یک نردبان کابل کوچک است که با سطحی خمیده و غیر صاف تولید می ‌شود. از این قطعه زمانی بیشتر استفاده می ‌کنند که سطح مورد نظر با سایر بخش ‌های دیگر غیر هم سطح بوده و می توانند در این بخش وظیفه نردبان کابل را به عهده بگیرد، همچنین در سطوح عمودی هم از این قطعه می توان استفاده نمود.

نکته مهم این که در هنگام طراحی تأسیسات مختلف ممکن است که به تمامی این اتصالات نیاز نباشد. اما هر کدام از این اتصالات موجب شده کار نصب راحت تر و مهندسی شده تر پیش ‌برود. به همین دلیل، باید تمامی این اتصالات را به طور کامل شناخته و در صورت نیاز و شرایط ضروری بهترین را انتخاب کرد.

نحوه نصب نردبان کابل و اتصالات آن

از نردبان کابل و اتصالات آن در کارخانجات، کارگاه های بزرگ و تمامی ساختمان هایی که سقف های فلزی دارند، استفاده می شود. البته در مکان های بدون سقف نیز می توان از نردبان کابل استفاده کرد.
اگر قبل از اقدام به شروع نصب نردبان کابل و اتصالات آن برخی از شرایط و نکات را مد نظر قرار دهید، با خیال راحت می توانید اقدام به شروع کار کرده و هیچگونه مشکلی در روند کار به وجود نمی ‌آید.
نحوه نصب نردبان کابل:
در مرحله اول سنجش و بررسی مواد اولیه مورد نیاز
مشخص کردن تعداد اتصالات و انواع مختلف آن
مشخص کردن فاصله استاندارد میان پایه های نردبان کابل
مشخص کردن نوع پیچ و مهره های مورد نیاز برای اتصالات
سنجش محیط از لحاظ فضا و ارتفاع
آغاز مرحله نصب باید به گونه ای صورت بگیرد که تمامی اتصالات کاملاً سالم بوده و سپس کار نصب نردبان و اتصالات آن بر روی سقف یا دیوار شروع شود

فاکتور های مهم در هنگام خرید اتصالات نردبان کابل

نردبان کابل در پروژه های صنعتی و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد که باید برای بخش ‌های مختلف آن از اتصالات گوناگون به کار ببرند. هماهنگ بودن اتصالات و نردبان تأثیر زیادی در کیفیت نهایی کار و سرعت انجام پروژه دارد.
در صورت آشنایی به تمامی فاکتورهای مهم و ضروری در هنگام نصب نردبان کابل می توانید به شکل کاملا ایمن از این سازه استفاده کنید. پس قبل از اینکه اقدام به خرید اتصالات نردبان کابل نمایید، بهتر است تا به طور کلی در مورد ویژگی ها و مشخصات این محصولات اطلاعاتی را به دست آورید.
در این بخش قصد داریم تا به برخی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید اتصالات نردبان کابل بپردازیم، تا با توجه به این فاکتورها خریدهای استاندارد و ایمن و مقرون به صرفه انجام دهید.
عرض نردبان کابل به سانتی متر یا میلی متر اندازه گیری شده و مطابق با آن عرض اتصالات نیز انتخاب می گردد.
بررسی دقیق ارتفاع نردبان کابل به سانتی متر یا میلی متر و انتخاب اتصالات با همان ارتفاع هماهنگی بیشتری را بین اجزا به وجود می آورد.
ضخامت ورق به کار برده شده در نردبان کابل و اتصالات نردبان باید کاملاً یکسان باشد، تا بتواند وزن وارده را تحمل نماید. زیرا در صورتی که اتصالات انتخابات کمتری داشته باشند، در محل تجمع کابل ها برای تقسیم شدن اتصالات شکل و فرم خود را از دست می ‌دهند.
باید مطابق با نصب نردبان ها که به شکل افقی یا عمودی در پروژه مورد استفاده قرار می گیرد، از اتصالات مناسب آن به صورت افقی یا عمودی استفاده نمود.
وزن نردبان کابل نیز جزء موارد مهمی است که در هنگام تهیه اتصالات باید به آن توجه شود، زیرا برخی از اتصالات وظیفه نگهداری وزن نردبان را به عهده دارند که باید متناسب با آن انتخاب گردند.
جنس نردبان کابل جزء موارد بسیار مهم است که باید اتصالات با آن کاملاً هماهنگ باشند، تا از یک طول عمر برخوردار گردند. زیرا هر جنس از نردبان به تجهیزات خاصی برای محافظت از سیم و کابل ها نیاز دارد.

با در نظر داشتن تمامی این موارد به صورت کاملا آگاهانه می توانید اقدام به خرید تجهیزات مختلف برای راه اندازی سیستم نردبان کابل نمایید.

فروش اتصالات نردبان کابل از درب کارخانه

برای اینکه سیستم کابل کشی در کارخانجات صنعتی و تمامی فضاهایی که به نردبان کابل نیاز است به صورت ایمن و استاندارد انجام شود، باید از اتصالات مختلف آن استفاده گردد. زیرا با کمک اتصالات می توان در تغییر مسیرهای ناگهانی یا اضافه و کم شدن کابل ها به شکل ایمن عمل کرد.
این مجموعه یکی از بهترین ها در زمینه فروش اتصالات نردبان کابل است که با ارائه انواع مختلف این اتصالات شرایط خرید و انتخاب را برای خریدار آسان تر می کند. چرا که دسترسی به تنوع بالا به صورت یکجا موجب می شود تا خریدار با بررسی کامل شرایط پروژه خود، بهترین نوع اتصالات را انتخاب نماید.
معمولاً قیمت نردبان کابل در هنگام خرید و فروش های عمده، اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا در هزینه نهایی خریدار تأثیر می گذارد. با انتخاب این مجموعه می توانید با خیال راحت سفارشات خود را با مناسب ترین قیمت ممکن در بازار تحویل بگیرید.
از آنجایی که این مرکز با کارخانجات تولید کننده به شکل مستقیم همکاری می کند، شرایط ارسال محصول خریداری شده از درب کارخانه را فراهم می آورد. در این نوع ارسال به دلیل حذف هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا از کارخانه تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی در نتیجه در هزینه نهایی نیز کاهش چشمگیری به وجود می آید.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١