به دنبال چه هستید؟

برچسب های محبوب

لوله فولادی برق و اتصالات آن

لوله فولادی برق و اتصالات آن

لوله فولادی برق و اتصالات آن در هنگام سیم کشی ساختمان یکی از سازه هایی هستند که برای حفاظت، نگهداری و نظم بخشیدن به سیم ها و کابل های برق استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی تمام اطلاعات مربوط به این ابزار بپردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

لوله فولادی گالوانیزه برق چیست؟

زمانی که عملیات سیم کشی پروژه های عمرانی مختلف انجام می شود معمولا لازم است که در بعضی از فضاهای بیرونی هم کابل کشی انجام شود و از طرفی کابل کشی در فضای باز نیازمند محافظت بیشتری است زیرا سیم ها و کابل های برق در فضای باز تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرند و ممکن است که آسیب ببینند. درچنین مواقعی باید از یک سازه ای استفاده شود که از سیم های برق در برابر آسیب دیدن محافظت کند، لوله های فولادی برق یکی از این سازه هاست که چنین قابلیتی دارد.
لوله فولادی برق یک ابزار لوله ای شکل از جنس فلزهای سفت و محکم است که کابل ها و سیم های برق را از آن عبور می دهند تا عملیات کابل کشی را در فضاهای باز مثل سطح دیوارها انجام دهند. این لوله های فولادی بسیار سفت و محکم هستند و در برابر گرما و حرارت زیاد، خوردگی و رطوبت مقاومت بالایی دارند و از سیم های برق محافظت می کنند.
امروزه لوله های فولادی برق به یک ابزار بسیار پرمصرف در لوله کشی و سیم کشی تبدیل شده است که در پروژه های مختلف از آن استفاده می شود. رایج ترین پروژه ها و محیط هایی که می توان از این ابزار برای اجرای سیم کشی و کابل کشی استفاده کرد عبارتند از :
ساختمان های مسکونی
ساختمان های اداری
مکان های صنعتی مثل کارگاه ها و کارخانجات
ساخت دکل های مخابراتی
محیط های باز و بسته
لوله فولادی گالوانیزه برق یکی از پرطرفدارترین نوع لوله های فولادی است که دارای پوشش گالوانیزه می باشند. منظور از گالوانیزه همان افزودن پوششی از فلز روی است که برای افزایش مقاومت ابزار در مراحل تولید انجام می شود. در ادامه به معرفی سایر نوع های لوله فولادی و اتصالات آن می پردازیم.

انواع لوله فولادی برق و کاربردهای آنها

لوله های برق در مدل ها و نوع های مختلفی تولید می شوند که در اینجا به معرفی آنها و خصوصیات و کاربرد هر کدام می پردازیم :

لوله فولادی برق مشکی 

این نوع لوله ها از ورق های فولادی ساخته می شوند و سپس پوشش رنگی سیاه به آن می افزایند تا مقاومت لوله را در برابر زنگ زدگی افزایش دهد. لوله های فولادی برق مشکی در مکان هایی که در ارتباط مستقیم با عوامل زنگ زدگی و خوردگی هستند می تواند کاربرد داشته باشد.

لوله کاندوئیت فلزی

کاندوئیت فلزی نوعی لوله فلزی بسیار مقاوم و مستحکم است که از کابل و سیم های برق در برابر پوسیدگی، خوردگی، زنگ زدگی و انواع مواد شیمیایی محافظت می کند.

لوله پی وی سی 

این نوع لوله ها از جنس پی وی سی و کاملا عایق هستند. از مهم ترین مزیت های این نوع لوله ها می توان به مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و زنگ زدگی، استحکام مکانیکی بالا، وزن کم و قیمت ارزان اشاره کرد. مقاومت کم در برابر حرارت بالا و خوردگی از نقطه ضعف های لوله های برق پی و ی سی است.
این نوع لوله ها برای استفاده در زیر سقف های بتنی گزینه مناسبی است.

لوله فولادی گالوانیزه گرم

معمولا پوشش گالوانیزه در ساخت خیلی از تجهیزات صنعتی به کار گرفته می شود تا مقاومت محصول را بالا ببرد. لوله فولادی گالوانیزه برق از پرکاربردترین لوله ها در سیم کشی است زیرا این نوع لوله ها بعد از ساخت و مونتاژ در داخل استخر مذاب فلز روی یا کادمیم قرار داده شده اند و تمام نقاط داخلی و بیرونی لوله این پوشش روی را می گیرد.

لوله فولادی گالوانیزه گرم از مقاومت بسیار زیادی در برابر نوسانات دما، پوسیدگی، زنگ زدگی و هر نوع عوامل شیمیایی برخوردار است به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای فضاهای بیرونی و مکان های در معرض رطوبت و ریزش باران است.

لوله فولادی گالوانیزه سرد

این نوع از لوله های فولادی هم مجهز به پوشش گالوانیزه است متنها در حین ساخت به به روش سرد و بدون حرارت گالوانیزه شده اند به همین دلیل فاقد ویژگی ضد زنگ هستند و استقامت کمتری نسبت به لوله گالوانیزه گرم دارند.
لوله های گالونیزه سرد معمولا در فضای داخلی سربسته استفاده می شود.

لوله برق پلی آمید

جنس لوله های پلی آمید از پلاستیک نرم است و در لوله کشی اکثر ساختمان های سبک از این لوله ها استفاده می شود. لوله برق پلی آمید در حال حاضر ارزان قیمت ترین نوع لوله های برق موجود در بازار است. این لوله ها بسیار سبک و انعطاف پذیرند و از عیب های آن می توان به امکان شعله ور شدن اشاره کرد.

لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن از مواد پلیمری با گرید 100 ساخته می شوند و گزینه بسیار مناسبی برای کابل های مخابراتی و فیبرهای نوری است زیرا این لوله ها به هیچ عنوان زنگ نمی زنند و مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف محیطی دارند.
میزان مقاومت لوله های پلی اتیلن چیزی مابین لوله کاندوئیت پی وی سی و لوله خرطومی است.

لوله های خرطومی پلاستیکی

این لوله ها از جنس پی وی سی نرم هستند و در بسته های 15 متری و 25متری به بازار عرضه می شود. انعطاف پذیری بالا، قیمت ارزان و مقاومت پایین از خصوصیات لوله های خرطومی پلاستیکی است به همین دلیل برای استفاده در مناطق خشک و توکار مناسب است.

لوله های خرطومی فلزی

این لوله ها از جنس فلز ساخته می شوند و در عین حال بسیار منعطف و مستحکم هستند به همین دلیل می توان به صورت روکار استفاده شوند.

متعلقات و اتصالات لوله فولادی برق

برای سیم کشی و اتصال لوله ها به هم و ایجاد خم و تعیین جهت کابل ها به یک سری تجهیزات و اتصالات نیاز است که بدون آنها امکان سیم کشی و کابل کشی اصلا وجود ندارد. لوله های فولادی برق دارای اتصالات زیادی است که هر کدام از آنها عملکرد متفاوتی دارند و وجود همه آنها در حین سیم کشی الزامی است.
مهم ترین و کاربردی ترین انواع متعلقات و اتصالات لوله فولادی برق شامل موارد زیر است :

کاندولت 

کاندولت قطعه ای از جنس آلیاژ آلومینیوم است که برای گرفتن انشعابات مختلف از لوله های فولادی نصب شده کاربرد دارد. این قطعه همچنین دارای درب است تا از طریق آن به کابل و سیم دسترسی داشته باشید.

بوشن فولادی گالوانیزه 

از این قطعه برای اتصال دو لوله فولادی برق در سیم کشی استفاده می شود. بوشن ها در دو مدل گالوانیزه و برنجی در بازار موجود هستند. استفاده از این قطعه برای متصل کردن لوله ها به هم موجب می شود بعدها در صورت نیاز تعویض لوله ها به آسانی انجام گردد.

براس بوشن 

جنس قطعه براس بوشن برنجی است و برای متصل کردن لوله های فولادی برق به جعبه تقسیم و یا قوطی های کلید و پریز برق موجود در ساختمان ها استفاده می شود.

هدبوشینگ 

دبوشینگ از فلز و یا پلاستیک ساخته می شود و از آنجایی که قسمت های ابتدایی و انتهایی لوله ها بسیار در معرض صدمه دیدن و از بین رفتن عایق هستند در ابن بخش ها از هدبوشینگ استفاده می شود تا از سیم ها و کابل ها در برابر آسیب دیدگیی محافظت کند.

گلند 

ین قطعه در مدل ها و سایزهای مختلفی در بازار موجود است و از آنها برای متصل کردن لوله ها به جعبه تقسیم و یا به یکدیگر استفاده می شود. گلند لوله فلکسیبل و گلند کابل آرمور دار رایج ترین نوع های این قطعه است.

سه راهی درب دار

سه راهی درب دار نقش گرفتن انشعاب و ایجاد تغییر زاوبه برای متصل کردن لوله فولادی برق در سه جهت مختلف دارد. همچنین این قطعه مجهز به درب باز و بست برای دسترسی به مسیر کابل است.

زانوی درب دار 

مواقعی که در کابل کشی نیاز به تغییر جهت لوله های برق باشد از این قطعه استفاده می شود. وجود درب در آن هم کمک می کند تا در مواقع خرابی، دسترسی جهت رفع آن ممکن باشد.

زانوی دور دار

در مواقعی که نیاز به ایجاد زوایای 45 و 90 درجه است کاربرد دارد.

جعبه تقسیم 

برای گرفتن انشعاب از سیم و کابل درون لوله و رساندن آن به مسیرهای مختلف کاربرد دارد.

بست اسپیت

این قطعه از جنس گالوانیزه گرم است و برای نصب کردن لوله های فولادی و لوله های فلکسیبل بر روی دیوار استفاده می شود.

تبدیل

زمانی که در حین لوله کشی نیاز به تغییر سایز لوله ها باشد از تبدیل استفاده می شود.

نیپل

این قطعه به عنوان رابط بین دو اتصال رزوه دار استفاده می شود.

مهره های فلزی

این مهره ها قطعه های فلزی در اندازه و شکل های چند ضلعی هستند که برای محکم بسته شدن لوله ها پیچ را در این مهره ها قرار می دهند.

قیمت لوله فولادی گالوانیزه برق و عوامل موثر بر آن

اگر کمی در مراکز فروش تجهیزات و سازه های صنعتی پرس و جو کنید متوجه خواهید شد که در قیمت مدل های مختلف لوله های برق تفاوت زیادی وجود دارد و این شاید برای شما عجیب باشد. مهم ترین عوامل و فاکتورهایی که بر قیمت لوله فولادی برق تاثیر می گذارد عبارتند از :
برند سازنده لوله برق
جنس لوله
قیمت مواد اولیه استفاده شده در تولید
هزینه هایی که شرکت سازنده در حین تولید متحمل شده است.
میزان عرضه و تقاضا در بازار
• میزان استقامت لوله ها در برابر خوردگی
• میزان مقاومت لوله ها در برابر عوامل شیمیایی
• ماندگاری و طول عمر لوله ها
• سیاست های فروش کارخانجات
• نوسان قیمت در بازار فلزات و تجهیزات صنعتی
تمامی فاکتورهای بالا در تعیین قیمت نهایی لوله فولادی گالوانیزه برق تاثیرگذار هستند و مشتری باید بر اساس نوع لوله و میزان مقاومتی که ساختمان مورد نظر او نیاز دارد و با توجه به توان مالی خود خریدی درست و منطقی انجام دهد.

خرید اینترنتی لوله فولادی برق با قیمت بصرفه

حال نوبت آن رسیده است که به معرفی بهترین و درست ترین راه خرید تجهیزات و لوله های برق برای لوله کشی و کابل کشی ساختمان بپردازیم. بدون شک اصولی ترین راه خرید، پیدا کردن مراکز معتبر و با سابقه است که محصولات آن هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت مناسب باشد.
یکی از روش های بسیار ارزان و بصرفه این است که محصولات و لوله های مورد نیاز برای لوله کشی و سیم کشی را به صورت عمده از مراکز فروش اینترنتی تجهیزات صنعتی خریداری کنید. با این روش شما می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و همچنین خریدی آسان و لذت بخش را انجام دهید.
این مجموعه یکی از مراکز فروش اینترنتی انواع لوله فولادی گالوانیزه برق با کیفیت، مقاومت و ماندگاری بسیار بالا است و قیمت محصولات آن بسیار مناسب و مشتری پسند می باشد. شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت لوله های قولادی برق در این مرکز با کاشناسان بخش فروش تماس بگیرید.

کلام آخر

لوله های برق فولادی یکی از بهترین تجهیزات جهت حفاظت از کابل و سیم های برق در کابل کشی و لوله کشی ساختمان و پروژه های صنعتی است. این لوله ها در مدل ها و جنس های مختلف تولید می شوند و هر کدام کاربردهای مختلفی دارند.

سریر صنعت سام

شرکت سریر صنعت سام با 15 سال تجربه موفق در زمینه فروش و تامین لوازم برق صنعتی و نفت و گاز و پتروشیمی و ساختمانی در حال فعالیت می باشد. هدف این مجموعه ارائه محصولات با کیفیت بالا، متنوع مطابق نیاز مشتریان و همچنین همگام با دانش روز دنیا می باشد. تمامی محصولات عرضه شده در این شرکت اصلی و دارای گارانتی و ضمانت می باشد.

محصولات سریر صنعت

برق صنعتی
سیم و کابل
ابزار دقیق
لوله و اتصالات برق
لاله زار شمالی انتهای لاله زار کوچه گل پرور ساختمان ثمین پلاک ١٤ واحد ٢١